Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2002, 10:12
Verwijderd
Hebben jullie die?

De mensen uit de bieb heten bij ons Biebmiepen, de man van de computerruimte heet Biebe (waarom weet ik eigenlijk niet...)
Meneer Roerhut uit de Stuurmaat. Hij heet meneer Roemaat, en heeft een kamertje dat de Stuurhut heet, en d'r was ooit een of andere nieuwe leraar die tegen een leerling zei: Ga je maar melden bij meneer Roerhut
En d'r is een meneer Razenbaard, meneer Razenberg met een megagrote baard.

En verder weet ik ff niet meer wie er nog meer een bijnaam hebben..

Enne, weten de leraren aan wie je een bijnaam hebt gegeven ook, dat ze die bijnaam hebben?
Bij mij niet, geloof ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2002, 10:21
Verwijderd
Even denken... hmm... Ik kan me zo snel eigenlijk geen bijnamen bedenken.. Wat we wel deden was de leraren bij de voornaam noemen, wanneer je je dus moest melden oid bij de conrector was het altijd:'Oh, ik ga even naar Wim..'
En tja... verder hadden we niet echt bijnamen...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 10:55
Severus
Severus is offline
Hmm, bij ons was er een leraar die Van Buggenum heette met de achternaam, en die noemen wij altijd 'Buggy', 'Bugsy' of 'Bugs Bunny.'

Ripper
Oud 10-12-2002, 14:48
sterre
sterre is offline
ik had vroeger een leerkracht die we Petit noemden (da was nen hele kleine en hij gaf frans
nu hebben we de Froggie (met van die hele grote ogen), Cupido of Valentientje (een vreselijk mens die da Valentien noemt en aardrijkskunde geeft), den bouwvakker (lerares geschiedenis, een schat van een mens maar nogal zwaar gebouwd), de Muis (is een verschrikkelijk mens van op het secretariaat) en dat is het zo'n beetje denk ik... ja Bea hebt ge ook nog (die noemt Bea, ma da is een rotwijf)
Oud 10-12-2002, 16:32
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
jup
zat
negatief en positief
Oud 10-12-2002, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
jup
zat
negatief en positief
vertel!
en vertel ook waarom ze die bijnaam hebben!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:34
angel4
angel4 is offline
mijn nederlands juf wordt juan sebastiaan veron(voetballer van Manchester united) genoemt dat kwam omdat een jongen uit me klas zei stel je voor als de juf kaal was lijkt ze heel veel op juan sebastiaan veron

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 17:41
marlies
marlies is offline
even denken hoor..

we hadden een kleine leraar met een witte baard en die noemde men altijd kabouter

en verder kom ik er niet echt op..

(wordt vervolgd)
Oud 10-12-2002, 17:44
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Verder dan Kapitein Iglo (man met grijze baard) komen wij geloof ik niet. En die bijnaam wordt vrijwel nooit gebruikt.
Oud 10-12-2002, 17:54
Miess
Miess is offline
Ik wil mijn bijnamen liever niet weten dus mochten er hier leerlingen van mij rondwebben: HOU ZE VOOR JE!!.
Mijn broertje studeert geneeskunde en in het academisch ziekenhuis werkt een zuster met een niet al te best gebit en ze is nogal kattig, die heeft de bijnaam 'zuster Paardenkop'. Lijkt me niet leuk om zo'n naam te hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 18:28
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
een concierge bij ons is 'de banaan'
hij lijkt namenlijk op een banaan
Oud 10-12-2002, 18:44
Shibby
Shibby is offline
wij hebben een hele vette leraar die nederlands geeft een baard heeft en klein is ---> de boskabouter.

we hebben een lerares die iedereen verdomd veel vindt lijken op een konijntje ---> bunny

ff denken verder kan ik er zo ff geen bedenken
Oud 10-12-2002, 20:48
TwiSt
TwiSt is offline
Ik had een na leraar die iedereen altijd "Geit" noemde, omdat ie leek op een geit; met zo´n sik, hij kon blerren als de beste als een geit, en hij at als een geit

Voor wis had ik een leraar en die noemden we "The Professor" van de Powerpuff Girls omdat ie even vierkant is hem
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 20:48
Balance
Balance is offline
nou ja, nogal snel gemaakte bijnamen als 'Te kort' voor een hele kleine leraar die 'de Kort' heet.
Verder Bepzz, das de voornaam van een Engelse lerares (nou ja, Bep dan hè?), maar op zich is dat ook niet super bijzonder ofzo.
De leraar Guiking noemen we soms Gay King (omdat we ooit eens verzonnen hoe namen van docenten in het Engels zouden worden uitgesproken).

En volgens mij noemen ze op elke school de mensen van de bieb, biebmiepen. Bij ons iig wel.
Zo hebben we ook Opperbiebmiep Truus

En 'Te kort' weet dat ie zo wordt genoemd, net als dat wij vermoeden dat Bep ook wel moet weten dat heel de school haar Bep of Bepzz noemt.
Oud 10-12-2002, 21:23
L1
L1 is offline
Wij hebben een toa op school die lampje wordt genoemd. Ik weet eigenlijk zijn echte naam ook niet. Iedereen noemt hem lampje.

----------------------
L1
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:36
Brokje?
Brokje? is offline
Een leraar wiskunde bij ons heette wim, maar iedereen noemde m eigenlijk harry. Niemand weet waarom, het was al jaren zo...

En we hadden een stagair waarvan we dachten dat ze Lio heette, maar toen bleek dat te staan voor leraar in opleiding
Oud 11-12-2002, 11:11
Thomas
Thomas is offline
Eens eventjes nadenken. Tijdens de eerste 2 jaar op het voortgezet onderwijs hadden we een docent aardrijkskunde die behoorlijk veel op jezus leek. Nee serieus, hij had nl lang blond haar dan hij altijd allemaal naar een kant gooide, en hij had een dondere baard!

Nou ik er aan terug denk, leek ie toch behoorlijk veel op!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Shibby schreef:
wij hebben een hele vette leraar die nederlands geeft een baard heeft en klein is ---> de boskabouter.

In er schiet me er weer eentje te binnen:
een scheikunde leraar nam vaak stiekem zijn hondje mee naar school, onder z'n jas. Hij had een raar vouwfietsje en fietste dan snel de school door naar zijn kamertje. Niemand wist dat hij een hondje had, tot het beestje een keer keihard begon te blaffen tijdens natuurkunde. De hele klas hoorde het en de leraar ging even in het kantoortje van de leraar scheikunde kijken, de hond was natuurlijk verstopt maar veel mensen hebben hem nu al een paar keer gezien -> het beestje loopt mank.
Daardoor bedachten we dat de scheikunde leraar proefjes deed met het arme beestje.. We noemde het beestje Spalkie, omdat hij met een stijve poot liep. En de leraar lijkt verdacht veen op een boskabouter.. 't Was dus al snel: Spalkie en de Boskabouter..
Was echt enorm grappig

We hadden ook een lerares voor aardrijkskunde, ze heette... Huiszoon geloof ik, ze was echt énorm klein en toen werd ze ineens Huismuis genoemd, echt door íedereen!

Ook hadden we een keer een super coole invaller voor drama, Jos heette hij. Het was echt een ongelofelijk lieve homo, heel verwijfd, met echt van die gebogen polsjes en vrij tuttig ook.. We noemden hem Josje... Maar een aantal lollige leerlingen hebben hem weggepest, was best sneu
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:35
Verwijderd
het Shagrokende Walhalla, voor onze wiskunde lerares, mevrouw van Gelder.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 18:47
Verwijderd
hm lang geleden dat ik die gebruikt heb.

mevr. van bart: Bartman! *en dan dat melodietje van batman uit 60-er jaren*

hetty de heks van nederlands

de rest ben ik vergeten
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:51
Blubje
Blubje is offline
heel erg veel haha! we hebben ze vanmiddag toevallig nog opgenoemd
lerares nederlands--> Barbie (van boekel, dus dat werd barbie)
lerares engels --> berendpotje (berendsen, en wij cinden haar lesbisch dus dat werd berendpotje)
leraar gym --> Berkie (man heet berkhout, dus vandaar)
conrector --> zandje (man heet van de zande)
leraar engels --> stringmans of skinnystringie (er ging namelijk een gerucht rond dat hij strings zou dragen, naja en hijs erg dun vandaar skinny)
leraar economie --> pad (die man lijkt op een pad, want hij heeft paarse wangen?)
leraar geschiedenis --> loentje of rechtse aap uit de mouw(heet van loenen dus loentje, naja wij vinden m altijd erg rechts overkomen, dus dan komt de rechtse aap uit de mouw, dus vandaar die naam)
leraar duits --> Hasjie (man heet harsevoort, dus dat werd al heel erg gauw Hasjie )
andere leraar duits --> Arie kanarie (mja das gewoon zn
voornaam dus)
andere lerares engels --> Pardoes (die heet bardoel, maar toen we in de 1e zaten konden we dat niet onthouden dus zeiden we altijd Pardoes hehe)

dat was t wel volgens mij
Oud 12-12-2002, 19:00
Verwijderd
ik herinner me net ook nog eentje
mevrouw Boone, is lesbisch, en wordt potje Boone genoemd
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:52
ringpower
ringpower is offline
bijnamen die wij wel eens snel willen geven zijn kutwijf , klootzak en al dat soort woorden (buiten de klas) maar dat is vast niet wat je bedoeld

nou de (kerst)ballen ralph
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 10:39
Alana
Alana is offline
Hmm... Niet echt veel bijnamen, er zijn er wel een paar:

- De natuurkunde TOA wordt altijd Jan-de-man-die-alles-kan genoemd (of eventueel ook Jan de Toa), omdat niemand z'n achternaam weet en hij altijd door alle natuurkundeleraren overal voor wordt geroepen. Eigenlijk kan Jan nog beter lesgeven dan de natuurkundeleraren zelf.
- Een lerares Engels wordt altijd Swoanie genoemd (en dan heel Drents en plat uitgesproken uiteraard) omdat ze in 't echt Zwaantje heet en wij een enorme hekel aan haar hebben.
- Leraar geschiedenis heet ook wel Kapitein Iglo omdat ie ooit es een zeer vage planner over een hoofdstuk over de VOC had ondertekend met: Hojoooo, hojooooo, groet'n van Kapitein Iglo.
- Een lerares (weet niet wat ze geeft en zou ook bij god niet weten hoe ze heet) wordt altijd De-Miniatuur-Kramer genoemd omdat ze net een verkleinde versie is van een biologielerares genaamd Kramer.
- Leraar geschiedenis (ja, alweer) die De Snor wordt genoemd, omdat hij een enorme zwarte snor heeft waarvan je denkt dat ie er elk moment af kan vallen. (Wat taferelen oplevert zoals SNORRRRRRR roepende mensen als hij voorbij komt in de gang )
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 12:28
bumblebee
bumblebee is offline
Leraar Wiskunde "Fokke Raggel" (z'n voornaam is Fokke en hij maakt altijd zo'n vies raggel-geluid).

Leraar Nederlands "Yogibeer" (omdat ie er zo uitziet, i guess )

vast nog wel meer..kan er zow ff niet op komen
Oud 14-12-2002, 13:43
alpha
alpha is offline
Citaat:
bumblebee schreef:
Leraar Wiskunde "Fokke Raggel" (z'n voornaam is Fokke en hij maakt altijd zo'n vies raggel-geluid).
Fokke Drijfhout?? Wij hadden een leraar die zo heette en ook wiskunde gaf. Hij is sinds twee jaar weg naar een andere school dussuh...
Oud 15-12-2002, 22:00
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
mijn mentrix heet Willy die noemen wij of willy wortel of Free willy

en andere juf waar ik een scheithekel aan heb (lees topic mijn juf doet zo gemeen tegen mij) heet Loreen Filemon die noemen wij altijd Loreen Pokemon. in de eerst vroeg zi jbij alles 'waarom' alles wat je zei was ''waarom' dus noemde hij haar altijd juf waarom.

dan hebben we nog de tofste leraar van de school! Dat is de sportleerkracht die heet Simon. Ik heb toen ooit verzonnen (op ze amerikaans) Simon The sportman. Dus spreek uit als : Seimun The Sportmun. Dies tof! hij lijkt af en toe op Peter R. de vries dus zo noemen wij hem soms (hij noemt mij trouwens Springe intveld of windkracht 8)

Verder een directiegeval met een vette snor noemen wij Snorman. op ze amerikaans ook 'snormen'

en ff denken, oh ja onze informaticaleraar heet Ronmiedema. Die noemen wij altijd www.ronmiedema.nl

onze handvaardigheidleerkracht lijkt écht op die lange nek van de efteling dus die heb ik "Meneer efteling ' genoemd.

onze allerliefste coordinator heet Wim van zanen, maar om de een of andere reden noemen wij hem altijd Wim from Zeenen. VInden we stoer....na ja slaat nergens op. We vinden het altijd leuk mensen een beetje amerikaansachtige bijnaam te geven.
Oud 16-12-2002, 08:33
Apomes
Apomes is offline
LEraar Nederlands => Mevr Pruim omdat ze zo zuur kijkt
Leraar Kunst (esthetica)=> Koekie omdat die dat eens tegen ons zei
Leraar Wiskunde=> Onki hare echte naam is Onkelinx
Secerteriaat => Kiwi geen idee waarom
dat ist het zo ewa
Oud 16-12-2002, 11:33
JCI
JCI is offline
wij hebben wel een kerel die de automaten bij vult
Automaat-sjappie noemt iedereen hem ndat ik dat 1x geopent had tegen iemand
Oud 16-12-2002, 21:24
miss Elise
miss Elise is offline
leraar wiskunde heet bij ons 'zandhaas'
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 15:19
wiske_ir
wiske_ir is offline
wij hadden vorig jaar een engelse leraar, en die werd muppet genoemd...maar we zijn er nog steed niet achter waarom (hij is niet grappig en lijkt er ook niet op) het enige wat we wel weten is dat dit al lang zo is, want een van onze leraren (die we wel eens super fly noemen, dat staat op een shirt wat ie vaak aan heeft) van dat jaar had hem ook gehad (hij is tussen de 20 en 30 geloof k) en die noemde hem ook al zo in die tijd....
dan hebben we nog veel leraren die we bij zijn of haar naam noemen (soms willen ze dat ook....)
verder weet k dat ff niet meer....meestal zijn het wel de algemene namen die gebruikt worden....( en dan de hans-ganzz kwestie...haha)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 12:01
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
alpha schreef:
Fokke Drijfhout?? Wij hadden een leraar die zo heette en ook wiskunde gaf. Hij is sinds twee jaar weg naar een andere school dussuh...

nee, Fokke de Boer
Oud 19-12-2002, 15:34
stampertjuh
stampertjuh is offline
Onze gymleraar heeft een blok hoofd,
we noemen hem dus kubus
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 17:21
Main
Main is offline
onze concierge lijkt op een walrus, en verder zitten er nog een aap, (baviaan), uil, snoek en walvis bij ons op school maar das een veel te lang verhaal om uit te leggen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 21:13
Verwijderd
We hadden een wiskunde-leraar, en hij werd Freggel genoemd.. kweenie waarom, gloof vanwege zn hoofd ofzo..
En een Nederlands leraar, die heel erg langzaam was, en hij kreeg Speedy als bijnaam
Verder weet ik er zo snel geen meer..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:26
battlestar
battlestar is offline
een leraar engels noemden we thunderbird, vanwege de enorme gelijkenis
afdelingsleider heette gravesteijn, maar wij noemden der grafsteen
geschiedenislerares was lesbisch, dus dat werd pot, hoe origineel
lerares nederlands heette noy en was altijd een beetje vreemd dus dat werd paranoy
leraar economie: de walrus, ook weer vanwege de grote gelijkenis

enz.
ben er een heleboel vergeten
Met citaat reageren
Oud 26-12-2002, 22:48
Verwijderd
mensonides is plop, want daar lijkt ie echt op. (heej, rijm )
mr Ketels is Ketel (zo ziet ie er uit, dik en rond)
mvr Ketels is Bettina

c'est tout., meer naampjes hebben we ze niet gegeven
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 14:14
Kinshi
Kinshi is offline
De neus... dat zijn iets van drie leraren en mijn wiskundeleraar heeft een geodriehoekneus. Goslinga is goslingay geworden ik zou niet weten of hij het ook wist maar dat boeit niet. Voor de rest spreken we ze bij de achternaam aan.
Oud 27-12-2002, 15:29
2STEPS
2STEPS is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Hebben jullie die?

De mensen uit de bieb heten bij ons Biebmiepen, de man van de computerruimte heet Biebe (waarom weet ik eigenlijk niet...)
Meneer Roerhut uit de Stuurmaat. Hij heet meneer Roemaat, en heeft een kamertje dat de Stuurhut heet, en d'r was ooit een of andere nieuwe leraar die tegen een leerling zei: Ga je maar melden bij meneer Roerhut

Enne, weten de leraren aan wie je een bijnaam hebt gegeven ook, dat ze die bijnaam hebben?
Hey.... zit jij toevallig op Candea?!?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:13
matilduh
.

Laatst gewijzigd op 18-12-2009 om 17:10.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 15:47
poecilotheria
poecilotheria is offline
op mijn vorige school was er een natuurkunde leraar die een keer een gasfles open had laten staan een nacht lang...

het gevolg: hij werd omgedoopt tot Hitler (het was toch al een lul van een vent en tjah...)
Oud 28-12-2002, 16:51
@Moon
@Moon is offline
Er is een lerares bij ons op school Frans geeft. Laatst las in de schoolkrant dat ze 'wandelende parfum' werd genoemd door n paar brugklassers, omdat ze altijd ontzettend veel parfum op heeft dat je het op 5 meter afstand het nog kunt ruiken en dat parfum ruikt niet eens lekker ook.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 16:54
@Moon
@Moon is offline
O ja en een scheikundeleraar wordt kabouter genoemd omdat ie daarop lijkt. Hmm of was het nou boswachter omdat is Bossch te
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 17:13
~Third Day~
~Third Day~ is offline
De franse lerares heet Pruissers en die wordt altijd "Pruismuis" genoemd, omdat ze het bekkie van een muis heeft.
De geschiedenisleraar (remmelzwaal) werd Rempedaal genoemd, waarom weet ik ook niet
Oud 28-12-2002, 17:23
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Docent die wiskunde geeft noemen we jointjuh.(omdat hij volgens mij jointjes rookt.)
Lol hij is wel relaxed vette baard loop altijd vaag te lullen tegen me.
Oud 28-12-2002, 22:44
Verwijderd
Citaat:
2STEPS schreef:
Hey.... zit jij toevallig op Candea?!?
k*t, wie ben jij nou weer?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 23:13
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
k*t, wie ben jij nou weer?
Iemand die op Candea zit.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
Iemand die op Candea zit.
dat snap ik... maar wie, vroeg ik me af
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:11
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
Hebben jullie die?

Bij ons heten de vrouwen in de bieb ook Biebmiepen! En de hoofdbiebmiep, Tiny, noemen we Bibliotiny.
Verder hebben we nog meneer Rozemeijer, die we meneer Haas noemen omdat ie vreselijke flaporen en uitstekende tanden heeft. Ff denken hoor, we hebben nog Botje, Henkie Spankie, mevrouw Dennenappel, Beptrol, Hamlap, Herr Schmeets, Huub huub barbatruuk en niet te vergeten ons aller meneer Robbiewobbie.

Meneer Ham weet dat ie Hamlap genoemd wordt, want op de roosters staat Hamla omdat zijn voorletters LA zijn, en een meisje uit mijn klas moest wat vragen en zei dus eh meneer Hamlap...
Bottemanne weet ook dat ie Botje genoemd wordt, dat is gewoon algemeen geaccepteerd. Tiny weet het niet, Bep ook niet, Rozenmeijer ook niet, Mevr Kok ook niet, meneer Smeets ook neit, Henk ook niet maar Robbiewobbie wel. Zo noemen we m namelijk altijd gewoon. Omdat ie zo lief is

Laatst gewijzigd op 30-12-2002 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:54
seann
seann is offline
doos, kleinkut, bibi, van nijenkonijn, wilmpie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten