Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2003, 20:29
Verwijderd
M'n pc start niet meer, maar ik weet de oorzaak: 2 ontplofte condensators op het moederbord. De condensators op zich schijnen niet duur te zijn, maar ik kan ze er zelf door de dikke harslaag op het bord niet opsolderen.
Heeft er iemand enig idee hoeveel het gaat kosten om die er door iemand die er verstand van heeft in te laten zetten?
De pc is een ouwe rotbak die van ellende bijna uit elkaar valt, dus ik vraag me af of het nog wel de moeite waard is.

Laatst gewijzigd op 13-01-2003 om 20:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 15:54
Thompie
Thompie is offline
geen moeite voor doen zou ik dan zeggen, voor redelijk weinig geld heb je tegenwoordig al een goed tot zeer goed moederbord
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 20:45
Yoha
Yoha is offline
Citaat:
Thompie schreef:
geen moeite voor doen zou ik dan zeggen, voor redelijk weinig geld heb je tegenwoordig al een goed tot zeer goed moederbord
IDD gewoon een ECS k7s5a kopen, daar kan zowel DDR als Sdram in, kost iets van 50 euro als je goed zoekt, dan nog een duron processortje erin van 35 euro en je bent weer helemaal bij! (nouja bijna dan ) Zal wel een flinke vooruitgang zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 21:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Volgens mij kan je wel door die harslaag komen mits je soldeerbout warm genoeg is.
Oud 16-01-2003, 13:24
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Ik zou er zelf niet eens aan beginnen, of je moet er zelf al verstand van hebben. reparatie van het moederbord kan duur worden, en wie zegt dat wanneer je de condesators vervangt hij het weer goed doet? Ze zijn immers niet voor niets kapot gegaan.

Verder kijk uit met een soldeerbout op dit soort apparatuur, De koperbanen op een moederbord zijn erg klein en kunnen bij grote hitte loslaten of zelfs wegsmelten, en dan kun je hem helemaal weggooien.

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:36
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Wuzzelez schreef:
Ik zou er zelf niet eens aan beginnen, of je moet er zelf al verstand van hebben. reparatie van het moederbord kan duur worden, en wie zegt dat wanneer je de condesators vervangt hij het weer goed doet? Ze zijn immers niet voor niets kapot gegaan.

Verder kijk uit met een soldeerbout op dit soort apparatuur, De koperbanen op een moederbord zijn erg klein en kunnen bij grote hitte loslaten of zelfs wegsmelten, en dan kun je hem helemaal weggooien.
je kan het altijd proberen. je mobo is al stuk dus hij kan alleen nog maar heel worden (of ztuk blijven). condensators weer op een mobo solderen is een moeilijk klusje, maar als je goed kan solderen, de goede spullen en het gedult er voor hebt lukt het je wel.

verder kunnen condensatoren ''zomaar'' stuk gaan. ook als er verder nog niets aan de hand is met je mobo, zeker oudere modellen willen dat nog wel eens hebben.

-de postbode-
Reageren

Regels voor berichten