Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2001, 09:50
indootje16
indootje16 is offline
nog ff mn examenjaar afmaken...(waar ik geen zin in heb...) en dan naar deurne!!
Daar is de tofste opleiding van Europa
met paarden
Ik ga later als alles meezit, prof-springruiter worden cool he?
in deurne kan je dan een opleiding volgen zodat als ik mn been breek nog van alles kan worden..
Gaat er hier nog iemand een vette opleiding doen?ik weet zeker dat er geen een zo leuk is als de mijne!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2001, 13:19
Verwijderd
Nou, ik studeer rechten, en ik weet zeker dat dat leuker is.

Verder is het 1.000x zo nuttig als een beetje op paarden rondspringen.

Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 14:01
killer beeb
killer beeb is offline
goh
Oud 19-12-2001, 15:41
miro
miro is offline
ik ken het goed, maar mensen vergissen zich vaak hoe zwaar deze opleiding kan zijn. Het is heel vroeg op staan en laat weer naar bed, je bent de godganselijke dag met paarden bezig, je moet er van houden ja. De meeste mensen die er vandaan komen worden echt geen profruiter of iets dergelijks, de meeste mensen worden gewoon stalknecht, klinkt hard, maar het is zo.

Kijk anders hier even: http://www.sportweb.nl/pagina/

Mijn sportpagina, er staat een artikel op over de school in Deurne.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2001, 16:00
autodropje
autodropje is offline
om 6 uur stallen uitruimen enzo, het is maar waar je zin in hebt.
Er was laatst zo'n documantaire over op NL3, kon je zien hoe het ging en wat de mensen die daar zaten ervan vonden. De meeste mensen die aan het woord kwamen waren overigens wel positief. Als je echt erg paardengek bent kan het heel leuk zijn.

Ik vind het er wel niet zo heel gezellig uitzien, fiets er wel eens langs, staat helemaal hek om enzo en van die torens waar je woont, niets voor mij
Oud 19-12-2001, 18:06
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
indootje16 schreef:
nog ff mn examenjaar afmaken...(waar ik geen zin in heb...) en dan naar deurne!!

gecondoleerd
Oud 20-12-2001, 16:33
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dat je vrijwillig in zo'n uithoek wil wonen...
Oud 20-12-2001, 16:49
tiktoktak
tiktoktak is offline
heej tof voor je dat je naar deurne gaat hoor.
maar weet waar je aan begint,ik waarschuw je een beetje nu.Ik heb veel verhalen gehoord over mensen die begonnen en nu uit de paardenbizz zijn.Maar als je het echt wil lukt het je zeker.Mijn hart ligt ook bij de paardensport,maar ik ga bij de politie en dan bij de bereden politie,dit omdat de paardensport geen gegarandeerde toekomst heeft
ik wil je niets uit je hoofd praten,want het is harstikke tof voor je,maar ik hoop dat je niet je toekomst vergooit,want het is echt heel moeilijk en alles.

maar iig,heel tof voor je ne veel succes
Met citaat reageren
Oud 20-12-2001, 19:01
rodina
rodina is offline
Deurne lijkt me ook erg leuk, alleen tja tis ver weg, en het is een mbo-opleiding (hoewel ze nu toch ook een hbo-opleiding hebben??).
Wat wel erg jammer is, is dat als je klaar bent met de opleiding vaak bij een manege komt te werken, om stallen uit te mesten, tja tis net waar je van houdt.
En om proffesioneel springruiter te worden; ik zou er niet te veel op rekenen, je moet op de juiste momenten op de juiste plaatsen zijn, goed zijn en dan ook echt goed, goede paarden hebben, uithoudingsvermogen/doorzettingsvermogen, en niet te vergeten een hoop geld.

Maar veel plezier.
Oud 21-12-2001, 06:00
Troffee
Troffee is offline
Ik zou het niet kunnen, de rest van mijn leven, dag en nacht met paarden bezig zijn.En idd, maar echt heel weinig mensen die van deurne afkomen worden ook idd profesioneel (spring) ruiter. En het verdient ook ngo ens voor geen meter
Oud 21-12-2001, 18:01
hodelahitie
hodelahitie is offline
Wow gaaf.... Het is wel hard werken enzo maar lijkt me ook ontzettend gaaf. Wel moeilijk om aan werk te komen, en verdient niet zo goed, maar toch... Als je in Deurne afgestudeerd bent heb je wel veel kans om op voor een stal wat paarden te mogen rijden en dan heb je meteen ervaring enzo, en als je zelf ook nog wat paarden hebt van jezelf is het natuurlijk helemaal relax. Dus als je echt paardengek bent en je hebt alles er voor over gewoon doen!!!
Ik mag dat niet van mijn ouders... maarja tis ook wel zonde om vwo te doen en dan naar Deurne, ik wil later accountancy gaan studeren en dan een paardje kopen en af en toe met wat wedstrijden mee doen enzo gewoon voor de lol, want echt elke week wedstrijd rijden enzo is niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:40
kweety
kweety is offline
Citaat:
indootje16 schreef:
Deurne je ben een beetje heel erg gestoord wie komt er nou naar deurne een uitgestorven gat
ja ik ga er zelf ook naar deurne maar ik had geen keus jij wel doe het je zelf niet aan

Oud 27-12-2001, 17:24
sunflower
sunflower is offline
ut lijkt misschien allemaal rozegeur en manneschijn maar daar vergis je je in.
ik hou ook van paarden maar ik ga zekers nie naar deurne.
wat kan je er verder mee, alsof iedereen HET talent heeft om springruiter te worden en ut te gaan maken.
zou maar wakker worden uit die droom
want jje zult toch moeten werken en geld verdienen om te overleven en hebbie ut nie dan hebbie geen paarden
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 19:53
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
nare man schreef:

Oud 27-12-2001, 23:57
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik zit nu in Deurne, kom maar ff langs
Oud 28-12-2001, 10:14
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Veel plezier
Oud 28-12-2001, 21:25
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
nare man schreef:

Gelukkig dat je voor het gemak even vergeet dat Rechten meestal als afstreepopleiding wordt gekozen. Mensen zijn nergens goed in, dus kiezen ze maar rechten, omdat er veel mee te verdienen is. Dan denk ik dat iemand die een opleiding met dieren doet toch wel 10x gemotiveerder is.

de tering
Reageren

Regels voor berichten