Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 12:15
lady_x
lady_x is offline
Toen ik kind was deed ik vaak aan paardrijden maar ik moest ermee stoppen omdat een vriendin onder de voet van een paard terecht gekomen was en in koma lag. Nu verlang ik opnieuw naar paardrijden en ik mis dat zo, alleen weet ik niet of paardrijden echt veilig is want er zijn toch altijd wat minder sympathieke dieren bij. En ook is het onveilig aangezien je enkel een klein potsje op je hoofd moet dragen die niets beschermt. Wie kan me raad geven?
Oud 13-03-2002, 12:41
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
naar flora&fauna misschien?

ik weet niks van paarden..
Oud 13-03-2002, 14:39
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
sorry, ik kan je niet helpen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:51
Krez
Krez is offline
ik ben ook gestopt, en mis het ook nog wel es, maar als je het graag wil moet je het gewoon doen, en bij alle sporten kan je wat overkomen, je moet je daardoor echt niet tegen laten houden, en als je op een manege gaat rijden, die paarden zijn meestal echt wel te vertrouwen, ze willen hun klanten daar ook niet kwijt, dusssss.....
gewoon doen!!!
anders heb je er later spijt van!!
Oud 11-10-2002, 18:35
gangsta_bitch
gangsta_bitch is offline
ik rij zelf nou zo'n ruim 7 jaar paard en ik ben er wel eens afgevallen enzo maar nooit wat gebroken, enkel eens wat gekneusd. Tegenwordig moet je ook goedgekeurde cappen op je hoofd, die zijn heel licht en zitten ook nog super lekker. En weet je wat het is, als iemand tegen jou zegt van het is eng en gevaarlijk ga je het op een moment zelf ook nog geloven. Maar ja ik heb net me been gebroken en dat komt niet door paarden het was een scooter waar ik mee onderuit ging dus kijk het hoeft niet door paarden te gebeuren. Als ik jou was zou ik eerst weer lessen gaan nemen in een manege dat is zcker gewoon goed te vertrouwen, en wel doen he je krijgt er spijt van hoor anders...

Veel succes...

groetjes
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:00
Shibby
Shibby is offline
Ik rijd al paard vanaf dat ik 3 of 4 was en in die tijd ben ik er echt wel vaak afgevallen en ik heb eigenlijk ook nog nooit iets gebroken of gekneusd ofzo....ik ben wel een paar jaar geleden door een paard door de ruit gesmeten paar hechtinkjes en het was weer goed....oh ja en mn zusje heeft een keer onder mijn oude paardje gelegen toen ze steigerde Maar we leven nog dus....

Ik zou voor geen goud willen stoppen met paardrijden

Nee maar als je wilt rijden....doe het dan gewoon en zoals iemand al zei...die paarden op de manege zijn echt wel te vertrouwen hoor...ze willen echt niet dat ze aansprakelijk gesteld worden...
Oud 21-10-2002, 20:25
Ashanti
Ashanti is offline
ik weet wat je bedoelt mijn moeder is een keer van een paard in rengalop gevallen die deed heel vaag. toen had ze een zware hersenschudding. en ik was al me hele leven gek van paarden maar ik mocht niet meer maar sinds m'n 12 zit ik weer op paardrijden en ik heb nu 2 paarden duzz ik heb nu wel geluk. en ik hoop dat je ook weer mag paardrijden..............
ik kan alleen niet meer doen dan hopen voor je........
maar geloof me er zitten beesten bij maar paarden zijn de leukste liefst en trouwste dieren op de hele wereld
ik val ook wel hoor duzz ik heb nog nooit wat gebroken .
maare ik ga maar weer .
ik hoop dat je er wat aan hebt
xxjes
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:22
mailgirl
mailgirl is offline
[COLOR= deeppink]COLOR[/COLOR]

Heej...

Ik snap best dat je ouders van de gebeurtenis van je vriendin geschrokken zijn, maar ik vind dat je best nog kan paardrijden!

Ik zit nu op het NHB in deurne en we leren ook over veiligheids voorschriften enzo.. en echt overal zijn (zoals eerder al gezegd) veiligheids normen voor. dus als je spullen koopt kijk daar dan na en wees op je hoede.. ik heb in al die jaren dat ik rij en op concoursen nog nooit iets ernstigs meegemaakt..

ONTHOUD 1 DING: EEN PAARD IS EN BLIJFT EEN LEVEND WEZEN!!!
LET DUS GOED OP HOE HIJ ZICH GEDRAAGT EN INFORMEER ALTIJD OVER HET KARAKTER!!!!!!!!!

dikke X my
Oud 26-10-2002, 20:00
haike2
haike2 is offline
Paardrijden is een supersport!!Ik ben zelf 5 weken geleden gevallen met mijn pony haike. sindsdien heb ik 4 weken met krukken gelopen en nu loop ik nog steeds een beetje mank. Kan gebeuren, het blijven dieren. Dit is trouwens de eerst keer in de 8 jaar dat ik rijd dat ik echt hard gevallen ben.
Met andere sporten kan toch ook iets gebeuren? Mijn broertje voetbalt en die is de laatste keer zo hard onderuit geschopt dat hij ook met krukken moest lopen.
Oud 06-11-2002, 13:32
Shibby
Shibby is offline
[QUOTE]mailgirl schreef:
Ik zit nu op het NHB in deurne
QUOTE]

economie en gym van mr. van der broek??
Oud 06-11-2002, 15:46
SuperS
SuperS is offline
ach joh, je moet gewoon op een manege gaan, daar hebben ze alleen maar van die paardjes die lief doen tegen de mensen....

als je echt wilt paardrijden moet je de risico's er maar bij nemen
Oud 06-11-2002, 15:56
Verwijderd
ja op manege's dat zijn ech van die sulbeeste die rondjes achter elkaar komen : kortom das drie keer nix..

zelf spring, dressuur en cross ik, en je hebt tegenwoordig ook body protectors, en die werken heel goed (verplicht bij de cross) en tegenwoordig is zo een grote cap zeg maar ook verplicht.. dus veiligheidsdingen genoeg.. en een paard is een dier houdt daar rekening mee he.. je moet gewoon een lief paard uitzoeken... mijn paard is net verkocht anders mocht je die wel kopen want das echt een schat, die doet alles. nu heb ik dus een nieuw paard en die word op dit moment voor me ingereden. ben ik al 1 keer afgevallen plat op mijn rug, had helemaal geen adem meer, best verot. verder ben ik wel eens in een hindernis gedondert.. en dat was het wel, van de ernstige dingen. er zijn altijd risico's maarja. met je fiets kun je ook aangereden worden dusja..

trouwens voor dat meisje die in deurne op school zat. ik heb een verhaal gehoort van een vriendin van me, die wilde supergraag naar deurne. en zij had vwo diploma en die moeder was het daar natuurlijk niet mee eens. logisch want je kunt iets veel beters krijgen. dus die moeder dacht eens iets slims te doen en belde naar deurne voor stage plekken. nou.. ze kon dus bij anky een paar weken stage gaan lopen, of ze het leuk zou vinden. die vriendin van me vond dat natuurlijk helemaal geweldig dus hapte meteen toe. toen ze daar eenmaal was, was het verschrikkelijk. ze kreeg veeel te weinig geld om eten te kopen. en dan hadden ze een taart gekocht om op te eten (hun groep zegmaar,die daar werkten) en dan had chef die op. nouja leuk. maargoed.. mijn vriendin hoorde dus zo een meid tegen chef zeggen. nou (naam van het paard) heeft flink moeten passageren, ik heb de splinters van de zweep uit zijn kont moeten halen. dus zij werd ontslagen. toen werd de eerste de beste weer uitgescholden omdat de box niet netjes was, terwijl dat wel zo was, volgens mijn vriendin. en dan had je het goed gedaan en kreeg je nog geen bedankje... binnen 7 dagen was ze weer thuis en wist ze zeker dat ze niet naar deurne wilde....nu heeft ze een heel wat betere baan

ik was nogal geschrokken van dat verhaal. maarja zo gaat dat in de topsport. alles draait om het geld en als het niet goed genoeg is koop je toch gewoon een ander paard.. nouja een tip voor de mensen die naar deurne gaan.. ga bij een kleine stalling werken die wel respect voor je hebben.

trouwens anky zelf is heel lief hoor maar chef is een eikel

Laatst gewijzigd op 06-11-2002 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:28
Shibby
Shibby is offline
Ja dat heb ik ook ooit gehoord van iemand...die vent is een lul!
Oud 08-01-2003, 13:53
ellaversa
ellaversa is offline
zoals bij het rabobank talenten gedoe!sjef is een pisbek
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:41
nivava
nivava is offline
ik rijd zelf al 12 jaar paard.
Het enige dat mij is overkomen is er af vallen en op mijn hurken terecht komen.
En wat betreft de cap (dat ding op je kop) dat beschermt wel degelijk! Het is nu ook verplicht om een kinbakje erbij te dragen. En als je valt met cap of zonder cap het verschil merk je wel degelijk!

En wat betreft de verschillende soorten dieren...tja dat is logisch...maar als je gewoon bij een manege gaat rijden dan kan er niets gebeuren. De paarden zijn daar zo mak..die doen niet..Tenzij jij ze opzettelijk gaat trappen ofzo...tja dan kunnen ze terugtrappen!

En ongelukken...bij iedere sport kun je ongelukken maken...zelf als je niet aan een sport doet kun je een ongeluk krijgen..

ik zie eerlijk gezegd jouw probleem niet goed (of ik heb niet goed gelezen) ...maar als jij weer zin hebt om op het paard te klimmen...dan moet je dat vooral doen!!! Het is heerlijk om op een paard te rijden!! (vooral springen, vind ik dan)

succes
Oud 14-01-2003, 21:43
chopke
chopke is offline
DEURNE DE GEKSTE!!!

ikzelf woon namelijk in DEURNE
Oud 14-01-2003, 22:41
Thomas
Thomas is offline
Ik rijd geen paard.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 17:52
xxappiexx
xxappiexx is offline
Ik rijd 11 jaar, ik ben er in die tijd ook regelmatig afgevallen, vaak gewoon zacht maar ook wel eens hard, m'n paard nam ineens de benen vloog als een bezetene rechtdoor maar sloeg toen ineens af naar links...en ik ging nog rechtdoor en vloog met m;n hoofd tegen een paal aan. Ik ben echt blij dat ik toen een cap op m'n hoofd had want ik ben ff buiten bewustzijn geweest en had een hersenschudding. Zonder cap was het zekerweten veel erger geweest...
Zo'n ding helpt dus WEL
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 15:34
meh?
meh? is offline
ik rij ook paard... het is wel een beedje dom as dat de reden zou zijn om niet te gaan paardrijde.. er kan altijd iets gebeuren he

maar normaal lette ze er op hoe goed je bent en geven ze je dan een paard naar jouw niveau.. tezij je zelf een paard hebt maarja dat is pas wanneer je goed genoeg bent..
Oud 26-11-2003, 17:48
vedetje
vedetje is offline
zoek een goed paard (als ras is de paint of quarter nogal aan te raden) een goede lesgever, en misschien voel je je wel veiliger in een westernzadel dan ik zo'n klein engels?

mijn ouders zijn begonnen met rijden (op mijn aandrang) op de leeftijd van 43 en 38, op paints, en met westernzadel, teugels etc

als je een goed paardje hebt, moet je echt niets vrezen
(maar als het paard te hoog van niveau is moet je ook opletten, ik ken er enkele die van zodra de ruiter iets verkeerd doet, helemaal gaat blokeren en de ruiter er durft van te gooien)
Oud 27-11-2003, 17:15
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
slimmerd schreef op 26-11-2003 @ 18:48:
mijn ouders zijn begonnen met rijden (op mijn aandrang) op de leeftijd van 43 en 38, op paints, en met westernzadel, teugels etc
Goh, met TEUGELS? Hoe alternatief

Tja, ik rijd 11 jaar en ben er 1 keer afgevallen, heb ook op een manege gewerkt, en meestal als er iemand af viel, was het de schuld van de persoon, en niet omdat het paard helemaal wild werd...vraag anders bij een manege eerst naar een rustig paardje om mee te beginnen, de kans dat je daar af valt is meestal vrij klein.
Oud 28-11-2003, 10:35
Verwijderd
*heeft niet alle reacties gelezen*

Ik kan me voorstellen dat je je dit afvraagt gezien wat er met je vriendin is gebeurd, maar ik kan je zeggen, dat zij wel heel erg ongeluk heeft gehad. Als je het echt graag weer wilt, ga dan naar een manege en vraag een proefles aan, en vertel desnoods wat er is gebeurd, zodat ze je op een braaf paard kunnen zetten en je meer vertrouwen krijgt in het paardrijden.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 06-11-2002 @ 16:56:
ja op manege's dat zijn ech van die sulbeeste die rondjes achter elkaar komen : kortom das drie keer nix..
Hier ben ik het dus ABSOLUUT NIET mee eens. Ja, het is vaak wel het geval, maar zeker niet bij alle maneges. Zoals bij mijn manege. Dus om dit te zeggen vind ik een beetje te voorbarig.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2003, 16:43
meh?
meh? is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 28-11-2003 @ 11:39:
Hier ben ik het dus ABSOLUUT NIET mee eens. Ja, het is vaak wel het geval, maar zeker niet bij alle maneges. Zoals bij mijn manege. Dus om dit te zeggen vind ik een beetje te voorbarig.
volledig mee eens
Oud 28-11-2003, 22:32
Nietmachine
Nietmachine is offline
Ik weet dat het hier niet over gaat, maar ik vind paardrijden zielig.. Je gaat toch zelf ook geen hond op je rug binden en een paar km lopen... Van een paard verwacht je dat wel en mocht het paard niet goed luisteren wordt ook nog eens de zweep gebruikt! Ik vind dat zielig...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2003, 23:24
PV
PV is offline
Laatste post: 14-11-2002 09:37

ik denk niet dat de topicstartster dit nog gaat lezen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 01:38
Nietmachine
Nietmachine is offline
Citaat:
PV schreef op 29-11-2003 @ 00:24:
Laatste post: 14-11-2002 09:37

ik denk niet dat de topicstartster dit nog gaat lezen
Hmm. Wijsneus...

Oud 01-12-2003, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Nietmachine schreef op 28-11-2003 @ 23:32:
Ik weet dat het hier niet over gaat, maar ik vind paardrijden zielig.. Je gaat toch zelf ook geen hond op je rug binden en een paar km lopen... Van een paard verwacht je dat wel en mocht het paard niet goed luisteren wordt ook nog eens de zweep gebruikt! Ik vind dat zielig...

honden worden toch ook voor een slee gespannen? En dat is toch ook niet zielig (wat ik dus ook niet zielig vind). Paarden zijn er op gebouwd en al eens naar belgische trekpaarden gekeken?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 16:54
grandmommy
grandmommy is offline
ik rijd zelf nu ong. 8 jaar paard, en heb zelf ook een pony. ik val er geregeld ( plus minus een keer per ghalf jaar) af, en het is een keer voorgekomen dat ik mijn ribben gekneusd heb. verder hield ik er alleen maar spierpijn aan over. paarden zijn van nature absoluut geen gevaarlijke dieren, maar wel vluchtdieren. als ze ergens van schrikken gaan ze rennen. sommige mensen denken dit handig op te kunnen lossen door ze strak aan de teugel te houden, waardoor het paard flipt. het beste wat je kan doen als je voelt dat je paard iets ziet of van plan is (en als je je in de beesten verdiept weet je wel wat je voelt) is naar mijn mening het paard de vrije loop laten.

ik denk niet dat er iets is om bang voor te zijn bij paarden, mits je weet van zijn psyche en je je in hem kunt verplaatsen
Oud 06-12-2003, 18:55
nikit
nikit is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 06-12-2003 @ 17:54:
ik rijd zelf nu ong. 8 jaar paard, en heb zelf ook een pony. ik val er geregeld ( plus minus een keer per ghalf jaar) af, en het is een keer voorgekomen dat ik mijn ribben gekneusd heb. verder hield ik er alleen maar spierpijn aan over. paarden zijn van nature absoluut geen gevaarlijke dieren, maar wel vluchtdieren. als ze ergens van schrikken gaan ze rennen. sommige mensen denken dit handig op te kunnen lossen door ze strak aan de teugel te houden, waardoor het paard flipt. het beste wat je kan doen als je voelt dat je paard iets ziet of van plan is (en als je je in de beesten verdiept weet je wel wat je voelt) is naar mijn mening het paard de vrije loop laten.

ik denk niet dat er iets is om bang voor te zijn bij paarden, mits je weet van zijn psyche en je je in hem kunt verplaatsen
je moet gewoon doorgaan met paardrijden want jah er kan altijd wat gebeuren
Oud 06-12-2003, 19:21
Nietmachine
Nietmachine is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 01-12-2003 @ 10:30:
honden worden toch ook voor een slee gespannen? En dat is toch ook niet zielig (wat ik dus ook niet zielig vind). Paarden zijn er op gebouwd en al eens naar belgische trekpaarden gekeken?
Dit topic gaat niet over honden die voor een slee gespannen worden. En voor honden vind ik het ook lullig..
Dat paarden er voor gemaakt zijn vind ik onzin, want wilde paarden gaan toch ook niet om de beurt lopen en op elkaars rug zitten met een zweep? Paarden worden er gewoon voor misbruikt!
En helemaal als je al 8 jaar paarden mishandelt vind ik dat je niet bang moet zijn voor het paard, maar medelijden moet hebben met het paard.
Oud 08-12-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Nietmachine schreef op 06-12-2003 @ 20:21:
Dit topic gaat niet over honden die voor een slee gespannen worden. En voor honden vind ik het ook lullig..
Dat paarden er voor gemaakt zijn vind ik onzin, want wilde paarden gaan toch ook niet om de beurt lopen en op elkaars rug zitten met een zweep? Paarden worden er gewoon voor misbruikt!
En helemaal als je al 8 jaar paarden mishandelt vind ik dat je niet bang moet zijn voor het paard, maar medelijden moet hebben met het paard.
niet iedereen rijd met een zweep.

en waarom doet een paard zijn oren naar voren als hij keihard met jou over het strand mag crossen met losse teugels..
nou omdat ze het hardstikke leuk vinden
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 21:17
Nietmachine
Nietmachine is offline
Omdat het paard er het beste van probeerd te maken.. Het liefst zou het paard natuurlijk zonder berijd(st)er rond rennen.
Oud 09-12-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Nietmachine schreef op 08-12-2003 @ 22:17:
Omdat het paard er het beste van probeerd te maken.. Het liefst zou het paard natuurlijk zonder berijd(st)er rond rennen.
om maar dat doen ze ook 23 uur per dag hoor, en dat ene uurtje zitte wij erop
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Nietmachine schreef op 06-12-2003 @ 20:21:
Dat paarden er voor gemaakt zijn vind ik onzin, want wilde paarden gaan toch ook niet om de beurt lopen en op elkaars rug zitten met een zweep?
Haha Hoe triest
Al eens gekeken naar het gewicht van een mens en naar het gewicht van een paard? Hihi..
Ten tweede, zoals StefanLovertje al zei: niet iedereen gebruikt een zweep. Een zweep is ook voor het verduidelijken van een hulp. Niet om er mee op los te meppen..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:45
-x-Sanniej-x-
-x-Sanniej-x- is offline
Citaat:
mailgirl schreef op 22-10-2002 @ 16:22 :
[COLOR= deeppink]COLOR[/COLOR]

Heej...

Ik snap best dat je ouders van de gebeurtenis van je vriendin geschrokken zijn, maar ik vind dat je best nog kan paardrijden!

Ik zit nu op het NHB in deurne en we leren ook over veiligheids voorschriften enzo.. en echt overal zijn (zoals eerder al gezegd) veiligheids normen voor. dus als je spullen koopt kijk daar dan na en wees op je hoede.. ik heb in al die jaren dat ik rij en op concoursen nog nooit iets ernstigs meegemaakt..

ONTHOUD 1 DING: EEN PAARD IS EN BLIJFT EEN LEVEND WEZEN!!!
LET DUS GOED OP HOE HIJ ZICH GEDRAAGT EN INFORMEER ALTIJD OVER HET KARAKTER!!!!!!!!!

dikke X my
Helemaal meej eens!! Gewoon weer gaan rijden
Oud 07-08-2004, 21:51
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
ik rijd zo'n 10 jaar, weleens gevallen, nooit iets ernstigs gehad. rijd dressuur, springen en ga westernrijden. vorig jaar in rengalop met me pony de sloot in gevallen en ik vloog er over de kop af. niks aan de hand. imo is het niet gevaarlijk zolang je weet waar je mee bezig bent. als je zorgt dat je goede kleding en een goede cap draagt verklein je de risico's op een hoofdletsel al aanzienlijk. en voor de andere dingen: die kunnen ook gebeuren als je met je fiets valt, ga je daarom lopend naar school?
Oud 07-08-2004, 21:54
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Citaat:
Nietmachine schreef op 06-12-2003 @ 20:21 :
hier ben ik het niet mee eens. zoang je paardje er plezier in heeft. ik heb mijn pony vanaf dat ze een half jaar was en kan dus wel zeggen dat ik haar goed ken en ze laat het echt wel merken wanneer ze iets niet pikt. ze gaat in staking, bokken, stijgeren en rennen. en laat dit nou bijna nooit voorkomen. zolang je je dier met respect behandelt, zal die graag voor je werken.
Oud 07-08-2004, 22:16
Alexanchez
Alexanchez is offline
Je kunt beter even een nieuw topic maken...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 22:25
Skilly
Skilly is offline
Als je nog niet echt durft. Dan neem je de een beginner paard Die zijn meestal betrouwbaar. Messchien zijn ze niet zo snel. Maar als je je zelfvertrouwen wint kan je op een wild paardje gaan. En nooit denken dat je altijd van die rare paarden heb die van die rare dingen doen. Paarden zijn echt wel te vertrouwen ze weten wat ze doen.

Dus mijn advies ga eens een keer op een beginnerpaard rijden lekker rustig en ja dan kun je verder overgaan naar een pittig paard succes en hoe was me advies of lol
Oud 07-08-2004, 22:43
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Skilly schreef op 07-08-2004 @ 23:25 :
hoe was me advies of lol

O ja, voor als je het nog niet zag. Dit komt uit 2002... Waarschijnlijk is ze nu al professional.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten