Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
*heeft niet alle reacties gelezen*
Ik kan me voorstellen dat je je dit afvraagt gezien wat er met je vriendin is gebeurd, maar ik kan je zeggen, dat zij wel heel erg ongeluk heeft gehad. Als je het echt graag weer wilt, ga dan naar een manege en vraag een proefles aan, en vertel desnoods wat er is gebeurd, zodat ze je op een braaf paard kunnen zetten en je meer vertrouwen krijgt in het paardrijden. Succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weet dat het hier niet over gaat, maar ik vind paardrijden zielig.. Je gaat toch zelf ook geen hond op je rug binden en een paar km lopen... Van een paard verwacht je dat wel en mocht het paard niet goed luisteren wordt ook nog eens de zweep gebruikt! Ik vind dat zielig...
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
honden worden toch ook voor een slee gespannen? En dat is toch ook niet zielig (wat ik dus ook niet zielig vind). Paarden zijn er op gebouwd en al eens naar belgische trekpaarden gekeken? |
![]() |
|
ik rijd zelf nu ong. 8 jaar paard, en heb zelf ook een pony. ik val er geregeld ( plus minus een keer per ghalf jaar) af, en het is een keer voorgekomen dat ik mijn ribben gekneusd heb. verder hield ik er alleen maar spierpijn aan over. paarden zijn van nature absoluut geen gevaarlijke dieren, maar wel vluchtdieren. als ze ergens van schrikken gaan ze rennen. sommige mensen denken dit handig op te kunnen lossen door ze strak aan de teugel te houden, waardoor het paard flipt. het beste wat je kan doen als je voelt dat je paard iets ziet of van plan is (en als je je in de beesten verdiept weet je wel wat je voelt) is naar mijn mening het paard de vrije loop laten.
ik denk niet dat er iets is om bang voor te zijn bij paarden, mits je weet van zijn psyche en je je in hem kunt verplaatsen
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat paarden er voor gemaakt zijn vind ik onzin, want wilde paarden gaan toch ook niet om de beurt lopen en op elkaars rug zitten met een zweep? Paarden worden er gewoon voor misbruikt! En helemaal als je al 8 jaar paarden mishandelt vind ik dat je niet bang moet zijn voor het paard, maar medelijden moet hebben met het paard.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en waarom doet een paard zijn oren naar voren als hij keihard met jou over het strand mag crossen met losse teugels.. nou omdat ze het hardstikke leuk vinden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Al eens gekeken naar het gewicht van een mens en naar het gewicht van een paard? Hihi.. Ten tweede, zoals StefanLovertje al zei: niet iedereen gebruikt een zweep. Een zweep is ook voor het verduidelijken van een hulp. Niet om er mee op los te meppen.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik rijd zo'n 10 jaar, weleens gevallen, nooit iets ernstigs gehad. rijd dressuur, springen en ga westernrijden. vorig jaar in rengalop met me pony de sloot in gevallen en ik vloog er over de kop af. niks aan de hand. imo is het niet gevaarlijk zolang je weet waar je mee bezig bent. als je zorgt dat je goede kleding en een goede cap draagt verklein je de risico's op een hoofdletsel al aanzienlijk. en voor de andere dingen: die kunnen ook gebeuren als je met je fiets valt, ga je daarom lopend naar school?
||
Citaat:
|
Als je nog niet echt durft. Dan neem je de een beginner paard
![]() Dus mijn advies ga eens een keer op een beginnerpaard rijden lekker rustig en ja dan kun je verder overgaan naar een pittig paard ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() O ja, voor als je het nog niet zag. Dit komt uit 2002... Waarschijnlijk is ze nu al professional. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Paardrijden, slecht voor je rug??? Devil-Eye | 7 | 20-11-2014 21:31 | |
Lifestyle |
paardrijden zonder bh supergirl#1 | 3 | 28-03-2010 12:40 | |