Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 19:29
Yhagoro
Yhagoro is offline
Hmm, jah, ik heb dus een router gekocht, aangesloten en geinstalleerd enzo, nu deed hij het de eerste week ofzo, maar nu doet internet het ineens niet meer, en het ligt niet aan de verbinding, want ik heb de kabel nu gewoon direct in de netwerkkaart, zonder router dus, en dan doet internet het wel (Maarja, da's klote, want zo kan ik niet op m'n kamer internetten.).

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Of dat het toch aan de verbinding ligt ofzo?

Alvast thnx...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2003, 19:40
Martin
Martin is offline
Computernaam juist ingesteld? Domein goed ingesteld? Krijgt de router wel een DNS+IP toegewezen van je provider? Werkt jouw provider toevallig met het feit dat alleen PC`s (of routers) met een bepaald MAC-adres werken?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:42
Yhagoro
Yhagoro is offline
Computernaam en domein zijn goed, dat van die provider weet ik niet, maar ik neem aan van wel, als hij het eerst een week goed deed.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:45
Martin
Martin is offline
Citaat:
Yhagoro schreef:
Computernaam en domein zijn goed, dat van die provider weet ik niet, maar ik neem aan van wel, als hij het eerst een week goed deed.
Ja inderdaad, ehm, kan je nu nog wel de router pingen vanaf het lokale netwerk?

Code:
ping 123.123.123.123
(123. etc. vervangen door het ip van je router)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:46
Martin
Martin is offline
Trouwens, welke provider gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:48
Yhagoro
Yhagoro is offline
Jah, ik kan pingen, en ik heb @home (Kabel.).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:50
Martin
Martin is offline
Citaat:
Yhagoro schreef:
Jah, ik kan pingen, en ik heb @home (Kabel.).
Kan het geen toeval zijn geweest dat het ineens tijdelijk eventjes niet werkte? Ik hoorde dat er her en der in het land bij de netwerken van @home wat problemen waren. Net als vandaag bij @home in Hengelo.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:51
Yhagoro
Yhagoro is offline
Dat zou misschien kunnen, maar dat verklaart niet waarom hij het zonder router wel doet en met router niet. Zometeen anders nog eens proberen...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:53
Martin
Martin is offline
Citaat:
Yhagoro schreef:
maar dat verklaart niet waarom hij het zonder router wel doet en met router niet.
De kans bestaat natuurlijk dat het netwerk weer goed ging werken toen jij de kabels verwisselde (ok, de kans is klein, maar met @home weet je maar nooit)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:54
Yhagoro
Yhagoro is offline
Haha, ok, nou, is goed, ik ga nu es ff kijken of hij het doet. Duim voor me.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:02
Yhagoro
Yhagoro is offline
Hahahahahaha, hij doet ut !

Nou ja, thnx
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:06
Martin
Martin is offline
Citaat:
Yhagoro schreef:
Hahahahahaha, hij doet ut !

Nou ja, thnx
Tip voor de volgende keer: eventjes de stroom van de router eraf halen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:08
Yhagoro
Yhagoro is offline
Dat had ik ook al een paar keer gedaan hoor, de router steekt in zo'n verdeeldoos me zo'n knopje voor de stroom, paar keer aan en uit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 16:10
Yhagoro
Yhagoro is offline
Bah , hij doet het weer niet, en het het ligt niet aan @home ofzow, net ff een paar keer geprobeert, want gewoon zonder router deed hij het al de hele dag, maar met niet .

H-E-L-P-!-!

Krijg echt de schijt van die router .
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:52
kikkerkut
kikkerkut is offline
Citaat:
Yhagoro schreef:
Hmm, jah, ik heb dus een router gekocht, aangesloten en geinstalleerd enzo, nu deed hij het de eerste week ofzo, maar nu doet internet het ineens niet meer, en het ligt niet aan de verbinding, want ik heb de kabel nu gewoon direct in de netwerkkaart, zonder router dus, en dan doet internet het wel (Maarja, da's klote, want zo kan ik niet op m'n kamer internetten.).

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Of dat het toch aan de verbinding ligt ofzo?

Alvast thnx...

check je instellingen in het proggie wat erbij zit..
lukt dat niet, dan was het bij het geval dat ik de router ff boest resetten, lukt dat nog niet, bel dan je profider en vraag of ze je een ping willen sturen, kijken of die aankomt, zo niet ken je router misschien wel naar de kanker zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 14:52
kikkerkut
kikkerkut is offline
Citaat:
Yhagoro schreef:

Alvast thnx...

check je instellingen in het proggie wat erbij zit..
lukt dat niet, dan was het bij het geval dat ik de router ff moest resetten, lukt dat nog niet, bel dan je profider en vraag of ze je een ping willen sturen, kijken of die aankomt, zo niet ken je router misschien wel naar de kanker zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten