Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 17:57
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Ik lees nu net op www.eindexamen.nl, dat de GR gebruikt mag worden bij het examen van Economie. Hebben jullie hieral iets over gehoord? En is dit echt waar?
Oud 13-02-2004, 18:25
Jarahh
Jarahh is offline
Goede vraag, bij ons op school staat in het PTA van niet...
Oud 13-02-2004, 18:26
Verwijderd
yep, het mag.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:05
Verwijderd
100% ja
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:26
Liss
Liss is offline
Bij ons wordt regelmatig door de leraren verteld dat dit niet mag, ook bij economie schoolexamens mogen we ze niet gebruiken
Oud 13-02-2004, 20:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanaf het examen 2004 mag je idd je GR gebruiken bij het examen economie en m&o.
Oud 13-02-2004, 20:01
amz
amz is offline
Mag inderdaad.
Sinds vorig jaar toch al? Wij mochten het iig wel al bij toetsen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 20:56
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
amz schreef op 13-02-2004 @ 21:01:
Mag inderdaad.
Sinds vorig jaar toch al? Wij mochten het iig wel al bij toetsen.
Wij bij de gewone toetsen wel, maar bij het examen niet. Hoe het dit jaar is weet ik niet, iig waren ze er wel over bezig om dat toe te staan.
Oud 13-02-2004, 21:20
Fantôme
Fantôme is offline
bij ons mag het ook niet... maar misschien omdat ik eco1 heb?!
Oud 13-02-2004, 21:23
Freestyler*
Freestyler* is offline
jep, sinds dit jaar weer toegestaan
Oud 13-02-2004, 23:17
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik mocht dat vorig jaar niet *snik*. Niet dat je je rekenmachine veel nodig hebt bij ec2 maar toch, ik vind het niet eerlijk! :-P
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 23:31
Verwijderd
Mijn docente zegt ook dat dat mag. Maar zoveel heb je er niet aan, het kan handig zijn om hooguit een paar formules erin te zetten, maar meer ook niet, want anders ben je de hele tijd in je GR aan het zoeken naar de juiste formule...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 07:38
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-02-2004 @ 00:31:
Mijn docente zegt ook dat dat mag. Maar zoveel heb je er niet aan, het kan handig zijn om hooguit een paar formules erin te zetten, maar meer ook niet, want anders ben je de hele tijd in je GR aan het zoeken naar de juiste formule...
Dat is gewoon een questie van goed programmeren. Ik heb er nog steeds gigantische programma's inzitten voor vooral wiskunde en natuurkunde, voor scheikunde zijn het wat meer kleinere programma's. Het vervelende daaraan is weer dat je echt lang bezig bent met programmeren, optijd daarmee beginnen dus.
Oud 14-02-2004, 08:18
Verwijderd
mn eco lerares zei dat het niet mocht. ben blij dat ik dit nu lees. miss kan ik het nog veranderen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 12:05
Verwijderd
M'n lerares economie heeft inderdaad een tijdje geleden gezegd dat de grafische rekenmachine dit jaar voor het eerst bij het Centraal Examen economie gebruikt mag worden Zowel bij economie 1 als 2 Ik ben d'r wel blij mee
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 12:08
Briseïs
Briseïs is offline
Mijn leraar zei een hele tijd geleden dat t niet mocht, ook niet bij tentamens. Maar tot nu toe heb ik m bij tentamens altijd gebruikt.. Achja, is sowieso wel handig, hoef ik niet op zoek te gaan naar een andere rekenmachine.
Oud 14-02-2004, 12:16
light fighter
light fighter is offline
WIj mogen het ook. Maar eignelijk heb je er niet eens zo heelveel aan. Maar het is wel handiger dan die casio krengen en je kunt wat formules er in dumpen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:04
Go
Go is offline
Volgens onze economieleraar mocht dit jaar voor het eerst een grafische rekenmachine bij het examen worden gebruikt voor het vak economie.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:19
Verwijderd
Wij mogen de GR ook gewoon bij de tentamens gebruiken. Mijn leraar doet daar niet moeilijk over...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:29
Verwijderd
Bij ons mag het bij het CE en het SE allebei niet
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:39
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
snutty1986 schreef op 13-02-2004 @ 18:57:
Ik lees nu net op www.eindexamen.nl, dat de GR gebruikt mag worden bij het examen van Economie. Hebben jullie hieral iets over gehoord? En is dit echt waar?
bij ons mag het gewoon
En ik ga daar gebruik van maken ook
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:50
heavinly
heavinly is offline
Ja, dat mag toch. Doen wij nu ook al met SE's. Mn docent vindt 't zelfs slim om er dingen in te zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:54
Jarahh
Jarahh is offline
Ok, wel handig dat je de GR mag gebruiken....
Oud 14-02-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
snutty1986 schreef op 13-02-2004 @ 18:57:
mag je zkr gebruiken, hij wordt gewoon gereset voor het examen. das bij mij op sgool iig zo.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Lis@nne schreef op 14-02-2004 @ 17:29:
Bij ons mag het bij het CE en het SE allebei niet
Bij het CSE moet het sowieso mogen, want de normen zijn landelijk bepaald en dus ook van kracht op jouw school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 14-02-2004 @ 22:12:
Bij het CSE moet het sowieso mogen, want de normen zijn landelijk bepaald en dus ook van kracht op jouw school.
Nee, alleen 'normale' rekenmachines zijn bij ons toegestaan. Als je toch een gr bij je hebt dan moet je die voor de toets inleveren.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:30
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Lis@nne schreef op 15-02-2004 @ 16:10:
Nee, alleen 'normale' rekenmachines zijn bij ons toegestaan. Als je toch een gr bij je hebt dan moet je die voor de toets inleveren.
zoiets moet je niet accepteren

maar over gereset enzo..
dat doen ze toch in principe niet voor een examen?
Oud 16-02-2004, 08:34
NN
NN is offline
Belachelijk dat je GR mee mag nemen naar een ECO-examen. Wij mochten dat niet (examen ECO 1-2 2002).

Gooi alle Keynisiaanse E=-functies in de rekenmachine en iedereen kan dat vak met gemak halen.
Oud 16-02-2004, 18:42
justakid
justakid is offline
whaa ik moest laatst ook mijn rekenmachine resetten bij economie 1,2 6VWO tentame..
ik pissed regels opzoeken enzo.. t mocht gewoon.. zei me leraar "ja misschien met je examen, maar niet met je tentames"
sure...
Oud 16-02-2004, 18:47
mewtjuh
mewtjuh is offline
zal jullie uit jullie leiden verlossen want.... jah ut mag! was bij mij ook verwarring over en heb gewoon ff naar t cito gebeld... dus dat wordt alles opslaan in je GR! wel chillwant je heb kans dat t volgend jaar niet meah mag omadt men de resultaten hoger verwacht van voorgaande jaren! hebbuh wij weah geluk dan! wij zijn goed!haha! ennuh bijmij adviseren de docenten juits alles erin te zetten voor t cs want dat bespaard weer leerwerk! dus vaag dat ze t gaan resetten dan doen ze bij mij niet!
Oud 16-02-2004, 19:40
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
justakid schreef op 16-02-2004 @ 19:42:
whaa ik moest laatst ook mijn rekenmachine resetten bij economie 1,2 6VWO tentame..
ik pissed regels opzoeken enzo.. t mocht gewoon.. zei me leraar "ja misschien met je examen, maar niet met je tentames"
sure...
Jeetje wat dom. Mijn wiskunde leraar van de middelbare school was daar altijd heel zwaar op tegen omdat je dan ook allemaal fijne instellingen ect. kwijt bent. Het is van jou en wat je erop hebt staan is jou zaak. Ik was echt gek geworden als ik een paar kleine wiskunde programma's kwijt zou zijn geraakt. Erg lullig, mja, niet veel aan te doen.
Oud 16-02-2004, 20:59
marlies
marlies is offline
nou jongens grijp jullie kans, zet je hele GR vol met info.

Maar economie12 is zelfs op vwo-niveau erg makkelijk dus je zult het waarschijnlijk niet nodig hebben
Oud 16-02-2004, 21:16
Briseïs
Briseïs is offline
makkelijk?

leuk
Oud 17-02-2004, 10:37
El Kim
El Kim is offline
Ik mocht hem niet gebruiken, omdat ze bang waren dat er formules in waren opgeslagen. Mensen die hem toch mee hadden genomen, kregen een andere rekenmachine van de school en de GR's werden opgehaald (na het examen kon je ze weer meenemen). Raar eigenlijk dat het nu wel mag- elke idioot kan nu dat examen halen. Maar het is alweer 2 jaar geleden dat ik examen deed (2002).
Oud 17-02-2004, 16:04
alpha
alpha is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 15-02-2004 @ 17:30:
zoiets moet je niet accepteren

maar over gereset enzo..
dat doen ze toch in principe niet voor een examen?
precies, als het landelijk toegestaan is, een GR te gebruiken, dan hebben ze het recht niet je het te verbieden. Doen ze dit wel: klagen en waarschijnlijk worden er dan wel stappen ondernomen.
Ik neem overigens aan dat de school wel volledig in zijn recht staat om je GR te resetten voor een examen.
Oud 28-05-2004, 21:24
Femic
Femic is offline
Vanaf dit jaar mag het ja. Heel relaxed want het mag nu ook bij gewone proefwerken bij ons. En ook bij de SE's zet ik ze helemaal vol met begrippen Economie is een makkelijk vak, maar heb nooit zin om precieze definities te leren Als je alles gewoon goed sorteert en duidelijke namen geeft is alles prima (snel) op te zoeken).

Wat betreft wiskunde: er staat in de examenvoorschriften niet dat je geheugen leeg moet zijn, dus die mag je ook volzetten. Is alleen minder nuttig, want de standaardformules staan op je formulekaart en verder is t vooral kunnen en niet kennen...
Oud 29-05-2004, 01:11
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 16-02-2004 @ 09:34 :
(...)
Gooi alle Keynisiaanse E=-functies in de rekenmachine en iedereen kan dat vak met gemak halen.
Dat kan iedereen ook zónder GR.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten