Advertentie | |
|
![]() |
|
Kan je niet gebruikmaken van DHCP? Hier hebben we een gehackte alcatel liggen (ook via mxstream), en het enige wat je hoeft te doen is bij je netwerkinstellingen opgeven dat-ie dhcp moet gebruiken.. Da's het enige.. Ip adres krijgt-ie dan toegewezen..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
@ SisterOfMercy:
Dat kan de topicstarter niet, hij heeft een Speedtouch 330USB, die kun je niet hacken. Bovendien maakt ie als ie via windows z'n internet deelt al gebruik van dhcp. @ TIGEK: Da's niet helemaal waar. Als je dat modem hackt dan flash je de software van de duurdere pro versie erin. Dat heeft tot gevolg dat het een router word, en dus kun je hem op je hub/switch aansluiten en functioneert ie als gateway ![]() NB: je verliest dan dus je garantie ![]() @ unpopular: Van buiten naar binnen? Dan moet je portmappen. Voor poort 80 geef je dan op dat ie naar een bepaald ip moet verwijzen, het ip van de pc waar de webserver(?) op draait dus ![]() |
![]() |
|
![]() |
Okee, ff een paar misverstanden uit de weg helpen:
De Speedtouch 330USB is een USB-modem, geen UTP-modem. HIER MOET DUIDELIJK VERSCHIL TUSSEN WORDEN GEMAAKT! Heb je een UTP-modem? Dan is hij te tweaken via een programma op http://www.tweakers.net, en kun je hem in je netwerkhub steken. Dit is met een USB-modem niet mogelijk, in dat geval zal er een server moeten aanstaan om als gateway voor de internetverbinding te dienen. * Hoe weet ik of ik een USB of een UTP modem heb? * Een UTP-modem heeft een achtpolige aansluitstekker die iets wegheeft van een brede telefoonconnector. (RJ-45, voor de mensen die van details houden.) Een USB modem heeft een USB-stekkertje, en deze vierpolige platte stekker vindt je wel eens terug op een printer, scanner of muis die in de afgelopen paar jaar is gekocht. Hopende hiermee het probleem uit de wereld te hebben geholpen, Pelle. --- There are three kinds of people: those who can count, and those who can't. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bijv. op poort 90 staat nu mijn webserver. maar op 21 staat een ftp daar is geen probleem mee. Dus als iemand weet hoe ik dit moet oplossen, zou ik erg blij zijn. Nu heb ik het via een ander domain toch zo gekregen dat dit domain op 80 loopt en doorlinkt naar 90. |
![]() |
|
Ik zag wel dat hij een USB modem heeft, maar ik wist daar voor de rest niets van af.
Sja, misschien een tweedehands adsl router op de kop tikken ofzo? De garantie is wel weg van die we hier hebben staan, maar we hoeven niet met dat kloterige VPN te werken.
||
Citaat:
dat gaat een aparte pc maar lekker doen, is ook wel handig voor de servers die erop gaan draaien |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en als ik nog andere bakken extern bereikbaar wil hebben ga ik ook dns draaien, maar ik denk dat dat niet nodig is |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Draadloos Netwerk] Hoe groot is het max. bereik? Choking Duck | 9 | 24-04-2005 12:27 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Problemen met delen Rugbuksnuffer | 2 | 08-11-2004 07:41 | |
Software & Hardware |
[XP <-> ME] Bestanden delen Agamemnon | 6 | 27-03-2004 23:13 | |
Software & Hardware |
[ADSL] Internet delen dragonrider | 11 | 19-03-2003 11:21 | |
Software & Hardware |
Draadloos adsl delen Timon | 3 | 11-01-2003 17:23 | |
Software & Hardware |
ADSL delen over netwerk, welke manier? Verwijderd | 19 | 29-09-2001 00:37 |