Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2001, 20:13
Verwijderd
Binnen een paar weken krijgen wij ADSL. Daarop moeten 2 pc’s worden aangesloten (internet sharen). Nou heb ik ff een paar tekeningen gemaakt, waarvan ik denk wat wel ongeveer zou kunnen werken (hoop ik dan).

Tekening 1:

Dit is wat ik zelf in gedachten had, maar weet alleen niet of dit gaat werken. Het voordeel hiervan is dat we later op het netwerk nog meer pc’s kunnen aansluiten, want we hebben nog een laptop die zo heel nu en dan ook eens in het netwerk zou moeten draaien. Ik weet alleen niet of dit werkt, met die hub ertussen. (het modem zit dus ook gewoon in een UTP poortje van de hub, net als de andere 2 comps)

Wat ook kan is dit:
Tekening 2:

Met sygate of dergelijk (doet er nu ff niet toe) zou dit moeten werken. Nadeel is alleen wel dat je dan geen hub hebt waardoor de laptop er dus niet op aan kan sluiten.

Voor en nadelen dus:
1: Voordelen: - Er kunnen later meer comps in netwerk
Nadelen: - Kan je tegelijk op i’net?

2: Voordelen: - Tegelijk op i’net
Nadelen: - Comp 2 moet aanstaan als comp 1 op internet wil (toch?)
- Geen meer comps in netwerk

Klopt dit een beetje? Wat denken jullie, werkt optie 1 of is alleen 2 mogelijk? Of moet optie 1 veranderd worden of zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2001, 20:29
JWO
JWO is offline
voor tekening 1 heb je extra ip nummer nodig waar je al snel een 10,- a 20,- meer voor betaald...
Oud 23-09-2001, 20:32
Verwijderd
Bij tekening 2 kan je ook meerdere computers aansluiten, moet je wel een hub zetten tussen 1 en 2. Bij tekening 1 moet je een extra ip hebben, als je dat kan aanvragen bij adsl, anders werkt het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 20:33
Koen
Koen is offline
Je vergeet nog een optie.

Code:
ADSL Modem -> Router (Pc) -> Hub -> Rest van de Pc's.
Zo heb ik 't hier thuis, werkt veel beter vind ik.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Je vergeet nog een optie.

Code:
ja dat kan ook maar dan heb je een router nodig en dat hebben we niet. das weer duurder in aanschaf. toch bedankt

Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 20:52
Mugiel
Mugiel is offline
Citaat:
henri schreef:
Code:
<HR></BLOCKQUOTE>

ja dat kan ook maar dan heb je een router nodig en dat hebben we niet. das weer duurder in aanschaf. toch bedankt

[/B]
kan je nou echt nergens 486 vandaan rippen?
Oud 23-09-2001, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Mugiel schreef:

neej mug weet je ook wel

neej ik hou het liever eerst bij een van deze 2 bovenste tekeningen
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 21:37
Koen
Koen is offline
Citaat:
Mugiel schreef:

Precies.. dat scheelt een hoop gedonder.

Nu moet je dus 1 Pc die als workstation dient altijd aan laten staan, moet er nog een extra programma op draaien en heb je weinig uitbreidingsmogelijkheden.

Beetje onhandig..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 00:15
dystopia
dystopia is offline
486 heeft wel waarschijnlijk ISA netwerkkaartjes nodig. Ik heb gewoon een Linuxbak met NAT. Die bak is goed genoeg als router.
Oud 25-09-2001, 12:57
F10®!@n
F10®!@n is offline
Volgens mij krijg je bij tekening 1 ook gedonder met je filesharing.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 15:30
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Hoi

tekening 1 kan alleen als je ADsl fast of naamgenoten hebt dus 200 gulden per maand anders is optie twee goed maar let er wel op dat je een cross kabel er tussenlegt of als nog je hub gebruikt zo en zo is het voor je veiligheid beter om optie twee te hebben(hackers,crackers,kindertjes).

enne het werkt bet met vaste ip nummers(als je dat nog niet van plan was.

bij mij werkt het zoals plaatje 2 aleen dan met hub en nog drie compus dr tussen.

Groetjes

Edwin
Oud 25-09-2001, 15:33
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Hoi

tekening 1 kan alleen als je ADsl fast of naamgenoten hebt dus 200 gulden per maand anders is optie twee goed maar let er wel op dat je een cross kabel er tussenlegt of als nog je hub gebruikt zo en zo is het voor je veiligheid beter om optie twee te hebben(hackers,crackers,kindertjes).

enne het werkt bet met vaste ip nummers(als je dat nog niet van plan was.

bij mij werkt het zoals plaatje 2 aleen dan met hub en nog drie compus dr tussen.

Groetjes

Edwin
en oh ja ik lees net dat xs4all een aanbieding met een router hebt die heeft een ingeboude firewall dus op zich een goeie dealldenk ik nou heb ik niet alles gelezen(geen zin) dus zal je de link van adsl xs4all geven Http://www.xs4all.nl/adsl .
Dat is trouwens ook de provider die het meest uitgebriedt is zeker kwa home page zie www.mxstream.nl

Groetjes

Edwin

Oud 25-09-2001, 17:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Volgens mij krijg je bij tekening 1 ook gedonder met je filesharing.

Bij tekening 1 creer je onmogelijk veel data die niet nodig is.
Oud 25-09-2001, 20:22
Ro
Ro is offline
Je kan het beste 1 pc als server nemen en die goed beveiligen, dan win98SE erop ofzo en dan internet verbinding delen, werkt bij mij en een paar andere perfect (ook in combinatie met ME en win2000 pc's
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Ro schreef:
Je kan het beste 1 pc als server nemen en die goed beveiligen, dan win98SE erop ofzo en dan internet verbinding delen, werkt bij mij en een paar andere perfect (ook in combinatie met ME en win2000 pc's
dat is dus 2 met een hubje ertussen, oftewel een met router....hmmz... als we het strax hebben begin ik er wel aan te denken eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2001, 14:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ro schreef:
Je kan het beste 1 pc als server nemen en die goed beveiligen, dan win98SE erop ofzo
"Goed beveiligen" en "Win98 erop" in een zin. AAAAAARGH!

Ter info: Win9x hangt default je file en printersharing OOK aan je dial-up adapter. Om je ff een idee te geven van de 'veiligheid' van Win9x.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2001, 14:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
en oh ja ik lees net dat xs4all een aanbieding met een router hebt die heeft een ingeboude firewall dus op zich een goeie dealldenk ik
Vigor 2200E (uit m'n blote hoofd). Die hebben we nu ook thuis, alleen nog geen ADSL. Komt als het goed is binnenkort
Met citaat reageren
Oud 26-09-2001, 15:02
Edwin uit Kaasstad
Citaat:
Chimera schreef:
"Goed beveiligen" en "Win98 erop" in een zin. AAAAAARGH!

Ter info: Win9x hangt default je file en printersharing OOK aan je dial-up adapter. Om je ff een idee te geven van de 'veiligheid' van Win9x.

windows en veiligheid is zo en zo gatenkaas
dankzij mijn susje die de firewall effe uitzetten omdat de verbinding zo traag was kan ik je ver tellen wat ik al wist zelf met windows 2000 is de beveiliging gatenkaas maar goed anders linux(ben k ook mee ann ut testen) maar das weer wat ingewikkelder.

Groetjes

Edwin

Oud 28-09-2001, 22:39
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Chimera schreef:
De eerste keer zegt ie anders wel dat dat onveilig is en of ie dat ook moet uitschakelen voor Externe Toegang oftewel dial-up..!
Nou wil ik niet opscheppen over safety van win9x want die is er dan ook nauwelijks.. maar dit beetje nog net wel
Oud 29-09-2001, 00:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MadEgg schreef:

Nou wil ik niet opscheppen over safety van win9x want die is er dan ook nauwelijks.. maar dit beetje nog net wel
Win98 SE hangt zonder vragen filesharing aan 't modem, heb geen enkele waarschuwing o.i.d. gekregen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten