Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 13:43
towngeek
towngeek is offline
Mijn vriend is de laatste tijd ongelooflijk jaloers, omdat ik veel omga met mijn beste vriend. Er is absoluut geen reden om jaloers te zijn, want ik zou nooit een relatie beginnen met mijn beste vriend.
Nu hebben ik en een vriendin (allebei apart) mijn vriend hiermee geconfronteerd. Hij ontkende echter van alle kanten. Toen ik het hem vroeg reageerde hij wel overdreven ontkennend, iets wat ik absoluut niet van hem gewend ben. Weet iemand wat ik aan deze jaloezie kan doen, want het is behoorlijk vervelend en ik wil hem absoluut niet kwijt....
Oud 18-02-2003, 13:54
Verwijderd
Gezichtsverlies.

Je confronteert hem met zijn jaloersheid, dus springt hij in de verdediging. Anders zou je het kunnen spelen door zijn cognities een beetje te modificeren. Je kunt bijvoorbeeld 'angst dat de ander vreemdgaat' verbinden met 'tonen dat je diegene liefhebt en absoluut niet kwijt wil'. Je zou dit kunnen doen door zelf die gedachtengang te presenteren. Aangezien hij sowieso bang is je kwijt te raken, zal hij het dan ook eerder toegeven en op eenzelfde manier reageren.

Dan sla je 2 vliegen met 1 klap. Hij geeft zijn jaloersheid onbewust toe en je geeft hem het idee dat je ook bang bent hem kwijt te raken, waardoor hij minder bang wordt jou kwijt te raken.

Of, als je geen zin hebt in ingewikkeld gedoe: geef hem gewoon een beetje vertrouwen. Toon hem dat hij niet bang hoeft te zijn. Reageer niet geirriteerd op de jaloersheid, maar vang hem juist een beetje op (al moet je dit niet overdrijven, anders zal het juist erger worden, omdat hij dan extra aandacht krijgt en die steeds vaker zal opeisen).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 13:55
meissie
meissie is offline
jou vriend lijkt wel op mij een beetje dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten