Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb trouwens nog altijd een zachte g. Ik vind een zachte g veel mooier dan die gorgel g, het klinkt ook veel sympathieker. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Toegegeven, die echte diepe Limbo's die langs de Duitse grens wonen en geen normale klinkers kunnen uitspreken ('èk goa noo àcht snàl moar 'ns noar bàd' als ze gaan slapen) zijn nogal triest, met als voorbeeld natuurlijk Maxime Vàrhoagggggggen. Die kan ik inderdaad ook moeilijk serieus nemen.
Maar het echte Brabants, zo'n beetje in de driehoek Den Bosch, Tilburg en Eindhoven en daaromheen, da's echt wel hartstikke gezellig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar sommige lui doen het met opzet
||
Citaat:
Ik heb tot mijn 13e in Brabant gewoont (omg Tilburg) en je kunt nog steeds heel goed horen dat ik geen Nijmeegse ben, gelukkig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() want het ergste dat er is, is wel het nijmeegse accent.. ![]() *huil* *heeft dat ook een beetje, maar het word minder*
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
ik zet ook bijna overal kei- voor en idd praat ik met een zachte g en een -n aan het einde van een woord? neuhh, die wordt niet uitgesproke ![]() ![]() Toch vind ik Brabants, of eigenlijk zuid-nederlands in het algemeen, veel vriendelijker klinken dan die stomme harde rochel g en die RRRR (zowel de rollende als de 'kak'-R) mja ik ben natuurlijk niet objectief, want ik woon al mn hele leven in Brabant ![]()
||
Citaat:
![]() Brabant is gewoon DE provincie vooral hier Breda, Den Bosch, Eindhoven enz. om gezellig te feesten.
||
Citaat:
Ik zelf ook niet maar heb nog nooit een brabander horen zeggen "moedde ge". Het is óf "moet ge" "moedde gij". Hedde gij da nou goe begrepen? De's dan schòn! (ik doe het toch wel goed he? ![]()
||
Citaat:
![]() Woon je in de buurt van Breda?
||
Citaat:
![]() *komt uit Breda ![]()
|
Verwijderd
|
in feite vinden veel mensen het dialect van hun eigen streek lelijk en boers, en dat van een andere streek bijzonder en authentiek... vooral als de streek waarin ze wonen, niet die van hun ouders is, zoals bij mij, zullen ze het dialect van de woonstreek verafschuwen
![]() zoals bij mij dus... heb brabantse ouders en woon in Twente, twents vind ik echt niet mooi klinken en Enschedees is al helemaal afschuwelijk.. maar Brabants vind ik daardoor wel mooi ![]() Gemompel is nooit goed, maar voor de rest, de intonatie en al die zachte klanken (niet alleen de g), het klinkt gewoon zo lief ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Brabantse respondenten gezocht! jnicolai | 1 | 17-10-2016 11:27 | |
Studeren |
Brabantse respondenten gezocht! jnicolai | 2 | 17-10-2016 11:10 | |