![]() |
|
Als ik vroeger niet naar school wilde, en ik zei
tegen mijn moeder dat ik ziek was, dan mocht ik thuis blijven, en aangezien ik het op school nooit echt leuk heb gehad.. Maar in de loop van de dag werd ik vaak echt ziek, ook overgeven enzo.. Dus volgens mij kan het wel.. *Of misschien was ik gewoon al ziek, maar had ik dat zelf nog niet door..*
|
![]() |
Volgens mij ben je dan een hypochonder. Toch? Mensen die bijvoorbeeld symptomen van een ziekte lezen en dan denken dat ze die symptomen ook hebben. of dat ze inderdaad graag ziek willen worden en zich dan ook ziek voelen. Is ook best logisch eigenlijk. als je bedenkt dat er altijd wordt gezegt dat je er in moet geloven dat je beter word, waarom dan niet anders om. Toch?
|
![]() |
||
Citaat:
@Betamethason: Het is inderdaad mogelijk dat je ziek wordt omdat je denkt dat je het bent. Het is zelfs mogelijk om iemand ziek te praten, terwijl zo iemand helemaal niet ziek is.
|
Een docente van me vertelde dat ze een meisje in behandeling had die 'speelde' dat ze een dwarslaesie had en dat zelf ook dacht ofzoiets. Ik weet het precieze verhaal niet, maar ik vond het best wel raar.
Verder kan je jezelf wel 'ziek denken', ja. Dat denk ik tenminste.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk idd dat je je zelf en anderen ziek kunt praten. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
ziekte & school Verwijderd | 5 | 09-01-2012 15:32 | |
Liefde & Relatie |
Hoe sociale contacten uitbreiden na jarenlange ziekte? Isaac Newton | 12 | 06-08-2011 22:05 | |
Algemene schoolzaken |
Moet zieken worden!? Verwijderd | 7 | 05-04-2010 10:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
ziek worden door teveel eten elledc | 6 | 04-12-2004 21:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoe kan ik ziek worden,ik wil morgenniet naar schoo. ejay998 | 2 | 08-11-2004 20:03 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik wil ziek worden, snel! Widodo | 34 | 09-04-2004 23:18 |