Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2009, 13:20
Verwijderd
Ik heb een beetje een probleem met school, ik ben in de loop van onze tweede periode ziek geworden. (ziekte van Lyme, met vooral veel vermoeidheid) Ik heb bijna de hele periode lang geen volle dagen kunnen maken, en slechts 4 / 5 uurtjes les per dag gehad (terwijl er 7 staan). Nu kom ik dus in de problemen, omdat ik weinig voldoendes haal, omdat ik gewoonweg de tijd niet heb om te leren. Ik sta op (bijna) alle vakken die ik heb een onvoldoende, en anders niet veel hoger dan een 6. Ik ben al wel aan het herstellen, maar het zal nog even duren voor ik weer helemaal beter ben.
Is het nou nog mogelijk om over te gaan? eventueel via een of andere regeling ofzo?? want ik wil natuurlijk liever niet blijven zitten
alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 23-01-2009 om 13:47.
Advertentie
Oud 23-01-2009, 14:19
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja denk het wel hoor! Heb je het aan je mentor en afdelingshoofd doorgegeven? Want voor zo'n langdurige ziekte als Lyme enzo worden vaak verzachtende omstandigheden gegeven. Ik zou het eens op school overleggen!
Oud 23-01-2009, 16:28
Daboman
Daboman is offline
Er valt vast wel over te praten, zeker als je normaal gesproken wel goede cijfers haalt. Maak eerst eens een afspraak met je mentor. Die weet vast wel wat je kan doen.

Je haalt hiermee wel een flinke last op de schouders. Als je vermoed dat je de last niet aankunt, is zittenblijven te overwegen. Ik ken wel een paar zittenblijvers die het vanwege omstandigheden niet hebben gehaald en ze zijn er achteraf opvallend positief over.
Oud 23-01-2009, 17:14
Verwijderd
Praat er op school over, misschien kan je toetsen op andere momenten of manieren maken en zo wel voldoendes halen.

Overgaan als je veel gemist hebt, is, denk ik, trouwens niet al te verstandig...dan kom je volgens jaar en/of in je examenjaar (opnieuw) in de problemen.
Oud 09-01-2012, 15:21
Brownies IQ
Brownies IQ is offline
praat er op school over XD
Oud 09-01-2012, 15:32
Verwijderd
Dit is een up dus ik geef 'm een slotje!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten