Advertentie | |
|
![]() |
|
je kunt ook naar een huisartsenpost gaan, als jullie die hebben waar jij woont. daar kan je met een andere huisarts praten. ga anders naar de praktijk van een andere huisarts en ga daar praten met de assistente of de dokter zelf. vertel je probleem. ze zullen je vast wel willen helpen.
|
![]() |
|
![]() |
hartstikke bedankt.
ik weet het ff niet meer,ik denk te veel dat ik er van in de war raak, terwijl het eigenlijk zo simpel is. ik ga zo afleiding zoeken,als dat lukt... echt hartstikke bedankt (Ik heb dit vaker gehad,maar dit duurde dan een week ofzo, nu duurt het veel langer en word het alleen maar erger) michelle |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat je het post lijkt me ook een teken dat het niet helemaal goed zit. Waar raak je van in de war? Van het denken of van hulp? Als je van het denken in de war raakt, moet je dan niet juist hulp zoeken? Tuurlijk is hulp zoeken ed moeilijk, maar wat wil je dan? In theorie is het simpel, in de praktijk een stuk minder. Hopelijk helpt die afleiding. Sterkte en succes.
|
![]() |
|
![]() |
korte samenvatting van mijn gedachten :
'ik wil eten (snoepen dus).Dan word ik nog veel dikker'laxeermiddelen kan niet, dan werkt de pil niet.12 uur geleden laatste pil,ik kan proberen te kotsen.En als mij broertje dat hoort, of mijn vinger blijft steken?Misschien ook maar beter ook.Niet kotsen dus. Maar ik ben zo dik.Straks carnavallen, met al die mooie slanke meisjes,die naar mijn vriend staan te kijken. Ik wil carnaval vieren,maar iedereen kijkt me zo raar aan. enz. enz. Ik ben al een piekeraar, in een paar seconden schieten o.a deze gedachten door mijn hoofd. ik maak van een mug een olfifant, ik wil ook de knoop doorhakken : kotsen of niet (wil ik wel maar kan/durf niet) ik word gewoon een beetje gek hier van. Hulp wil ik niet,daar raak iuk dus ook niet in de war van, maar van die eeuwige discussies met emzelf ,en dat strijden. |
![]() |
||
Citaat:
Moeilijke situatie he?! Je wilt het eruit hebben, maar het lukt niet etc. Meis, ga het alsjeblieft niet forceren, ga niet overgeven. Mij lukte het ook niet. Later wel, ik heb zo ontzettend veel spijt dat ik door heb gezet, want nu ben ik zo verslaafd en ik kan er niet mee stoppen. Ik heb mezelf daardoor kapot gemaakt... En nog steeds, ik wil het niet, maar ben verslaafd. Ik dacht altijd dat ik kon stoppen, maar dat kan niet. Ik ben verslaafd aan die endorfine. En echt dunner wordt ik er ook niet door, maar mijn lichaam help ik flink naar de knoppen... Heb je er dat voor over om dun te zijn??? Laxeerpillen helpen trouwens niet met afvallen. Je verliest er alleen maar vocht mee, geen vetten, want de vetten worden al opgenomen in de dunne darm en de laxantia werkt pas in de dikke darm. Dus heeft totaal geen zin.. Mja, ik help je maar even uit de droom... Door laxantia kunnen je darmen ook uiteindelijk stoppen met werken.. Dat moet je ook niet hebben... Probeer gezond te eten. Fruit kan geen kwaad. Zitten bijna geen calorieen in en geven je toch een iets voller gevoel. Drink veel water, val je ook van af *zeggen ze*. En ik weet niet of je hulp hebt? Maar misschien is het toch wel erg goed die te zoeken, want ik ben bang dat je er niet alleen uit kan komen... Heel veel sterkte! Dashja
|
![]() |
Hallo Dashja.
Braken helpt niks, dat weet ik, maar om na het eten of na een vreetbui stom mezelf te gaan zitten haten schiet ook niks op. Laxeermiddelen hebben bij mij wel geholpen, alleen toen ik stopte kwam het er gelijkmatig weer aan . Ik heb een spastische darm, waarschijnlijk hier van. Water helpt misschien wel op korte termijn, maar iet op langere termijn. Ik heb vandaag niet geprobeerd te braken, maar ik ben mezelf aan het dwingen niks te eten. Dit heb ik tot nu toe volgehouden. Ik heb geen hulp (wel gehad) en ik wil het ook niet. (helemaal geen professionele hulp i.v.m slehcte ervaringen) bedankt voor je reactie. michelle |
![]() |
|
Verwijderd
|
He,
Volgens mij heb ik jou een tijd geleden in mn msn lijst gehad. Toen ik met diezelfde soort problemen zat... Ik denk dat jij ook wel weet dat je niet moet braken. Dat van jezelf houden belangrijker is dan graatmager zijn...Natuurlijk is dat allemaal simpeltjes gezegd en kan je daar nu niet zo veel mee. Ik denk dat je wel goed moet onthouden dat het je niet gelukkiger maakt. ALS je eenmaal kunt braken, zal je het steeds vaker doen en zal je steeds verder wegzakken in dat eetstoornis-wereldje. Ik heb ook vaak genoeg geprobeerd te braken, maar op de een of andere manier lukte het me ook nooit. Ik ben daar nu blij om, hoewel ook ik soms nog wel complexe gedachtes heb over mezelf & eten. Die twijfels zijn opzich niet nodig. Doe het niet, zou ik zeggen..Maar ja, was het maar zo makkelijk he? Tja.. Zoek toch hulp..En een huisarts heeft echt zwijgplicht. Ben er ook eens geweest terwijl mijn vader er erg vaak komt. Ik heb nooit gemerkt dat er iets is uitgelekt of zo. Sterkte ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En dat jezelf dwingen niet te eten lijkt me ook niet fantastisch ![]() Als je nou gewoon heel weinig eet, of iig geval wel gewoon wat fruit, lijkt me stukken beter. Veel succes drmee! kspreek je later nog wel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laxeerpillen hebben je waarschijnlijk alleen geholpen om vocht te verliezen, en daar val je idd van af. Maar vocht is heel belangrijk voor je. Uitdrogingsverschijnselen zijn ook niet alles..weet er alles van. Probeer wat toch wat te eten. Licht verteerbare dingen. Je moet jezelf wel staande houden, ik weet hoe verslavend het is om af te vallen... Maar als je niets eet, ga je je alleen maar beroerder voelen en wordt alles nog moeilijker... Ik heb veel nare ervaringen gehad met hulpverlening, maar na zoeken, heb ik echt de goede hulp gevonden. Stop niet na een paar slechte ervaringen, maar vecht voor jezelf en blijf zoeken totdat je de goede hulp gevonden hebt, want je hebt het nodig. En ze zijn er echt, goede hulpverleners!!! Sterkte! Dashja
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Grieks, Latijn, Akkadisch, Sumerisch, Hurritisch, Luwisch, Saaïsch, Palaïsch #1575 Verwijderd | 500 | 14-12-2011 23:52 | |
Vrije tijd |
Master of Darts Hollandia | 59 | 19-02-2005 20:29 | |
Films, TV & Radio |
CHAR... wat vinden jullie daar nou van?! Lies | 32 | 15-09-2003 17:03 | |
Psychologie |
Psychologish testje !!0p3n | 75 | 18-06-2003 10:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
zelfmoord egoïstisch??? Verwijderd | 96 | 14-04-2003 16:50 |