Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2003, 17:17
michelle_flo
michelle_flo is offline
hallo iedereen,ik weet even niet meer wat ik moet doen,sorry voor mijn verhaal.

Ik heb Boulimia Nervosa gehad.heb een half jaar,3 kwart jaar laxeermiddelen geslikt,braken kan ik niet. Ik ben sinds toen veel aangekomen. Nu krijg ik een soort van terugval,alleen denk ik er aan en doe ik (nog) niks. Ik wil proberen te braken na het eten maar ik durf het niet. Maar dit gevoel wordt steeds sterker en weet niet of ik de verleiding kan weer staan. heeft iemand hetzelfde of een advies? alvast bedankt.

michelle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 17:21
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
het lijkt me dat je snel moet ingrijpen. voor je het weet gaat het weer fout. je hebt toch wel hulp gehad? ga naar die hulp toe en laat je weer helpen. heb je het ook tegen je omgeving gezegd?

doe er wat aan, en snel, voor je het weet kan je weer overnieuw beginnen!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:31
Verwijderd
Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie..

Heeft er een bepaalde verandering plaats gevonden die je zou kunnen koppelen aan dat die drang om te braken weer terug is gekomen?

Nou ja, licht in ieder geval je omgeving in of iets dergelijks maar onderneem wel actie.. voor dat het echt uit de hand loopt weer
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 17:48
michelle_flo
michelle_flo is offline
ik heb een tijdje bij de GGZ gelopen,maar dat was een ramp (ik wilde het vertrouwelijk houden, maar ze hadden mijn moeder ingelicht,ik ontkende tegen haar,toen maakt het GGZ mij uit voor leugenaar e.d.) dus daar kan ik niet terug. Ik ben er over heen gekomen doordat mijn vriend mij anders niet meer wilde kennen.

Ik weet niet waarom het komt,sowieso minderwaardigheidscomplex. En ook omdat ik echt veel ben aangekomen afgelopen jaar.Door een recente consatering van een darmziekte (waarschijnlijk door laxeermiddelen) en andere omstandigheden voel ik me niet zo goed de laatste tijd.
Ik kan niemand inlichten,mijn vriend en moeder zouden gek worden. Die drang wordt gewoon steeds groter,ik dwing mezelf nu niet naar de wc te gaan..

dit is zo zwaar..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:01
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
zijn er echt geen instanties waar je anoniem kan blijven? dat kan ik me bijna niet voorstellen. alleen al een beginnend gesprekje met je huisarts maandag lijkt me geen probleem. die houdt het echt wel geheim. hij kan je misschien doorverwijzen naar iets anoniems

veel sterkte
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:01
Verwijderd
Misschien kun je een keer met je huisarts of met iemand op school gaan praten? Het GGZ is niet de enige plaats waar je terecht kunt met problemen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:21
michelle_flo
michelle_flo is offline
ik weet het,maar de maatschappelijk werkster van school hoorde bij het GGZ, en de dokter durf ik niet omdat mijn moeder daar een aantal keer per maand is, en ze het best goed met elkaar op kunnen schieten...

en zie je me al aankomen : 'Hallo, ik ben michelle,ik wil kotsen maar ik kan het niet''(ander: 'wat doe je hier dan?')

in ieder geval kei fijn dat jullie hebben gereageerd..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
michelle_flo schreef:
ik weet het,maar de maatschappelijk werkster van school hoorde bij het GGZ, en de dokter durf ik niet omdat mijn moeder daar een aantal keer per maand is, en ze het best goed met elkaar op kunnen schieten...
De dokter is geheimhouding verplicht, ook al is je moeder nog zo'n goede vriendin van hem. Maar misschien kun je op de site van sabn een ander adres/telefoonnr vinden? Ik denk btw dat je moeder het liever weet, al vindt ze het waarschijnlijk idd niet leuk, maar het niet weten is denk ik nog erger...zou ik iig vinden.

Citaat:
en zie je me al aankomen: 'Hallo, ik ben michelle,ik wil kotsen maar ik kan het niet''(ander: 'wat doe je hier dan?')
Ik denk dat jezelf ook wel weet dat het niet zo zal gaan. Ze nemen je echt wel serieus, zeker als je de rest van je verhaal ook verteld.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:27
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
je kunt ook naar een huisartsenpost gaan, als jullie die hebben waar jij woont. daar kan je met een andere huisarts praten. ga anders naar de praktijk van een andere huisarts en ga daar praten met de assistente of de dokter zelf. vertel je probleem. ze zullen je vast wel willen helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:32
michelle_flo
michelle_flo is offline
hartstikke bedankt.

ik weet het ff niet meer,ik denk te veel dat ik er van in de war raak, terwijl het eigenlijk zo simpel is.

ik ga zo afleiding zoeken,als dat lukt...

echt hartstikke bedankt

(Ik heb dit vaker gehad,maar dit duurde dan een week ofzo, nu duurt het veel langer en word het alleen maar erger)

michelle
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:37
Verwijderd
Dat je het post lijkt me ook een teken dat het niet helemaal goed zit. Waar raak je van in de war? Van het denken of van hulp? Als je van het denken in de war raakt, moet je dan niet juist hulp zoeken? Tuurlijk is hulp zoeken ed moeilijk, maar wat wil je dan? In theorie is het simpel, in de praktijk een stuk minder. Hopelijk helpt die afleiding. Sterkte en succes.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 18:47
michelle_flo
michelle_flo is offline
korte samenvatting van mijn gedachten :

'ik wil eten (snoepen dus).Dan word ik nog veel dikker'laxeermiddelen kan niet, dan werkt de pil niet.12 uur geleden laatste pil,ik kan proberen te kotsen.En als mij broertje dat hoort, of mijn vinger blijft steken?Misschien ook maar beter ook.Niet kotsen dus. Maar ik ben zo dik.Straks carnavallen, met al die mooie slanke meisjes,die naar mijn vriend staan te kijken. Ik wil carnaval vieren,maar iedereen kijkt me zo raar aan. enz. enz.

Ik ben al een piekeraar, in een paar seconden schieten o.a deze gedachten door mijn hoofd. ik maak van een mug een olfifant, ik wil ook de knoop doorhakken : kotsen of niet (wil ik wel maar kan/durf niet)

ik word gewoon een beetje gek hier van. Hulp wil ik niet,daar raak iuk dus ook niet in de war van, maar van die eeuwige discussies met emzelf ,en dat strijden.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 18:18
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
michelle_flo schreef:
korte samenvatting van mijn gedachten :

'ik wil eten (snoepen dus).Dan word ik nog veel dikker'laxeermiddelen kan niet, dan werkt de pil niet.12 uur geleden laatste pil,ik kan proberen te kotsen.En als mij broertje dat hoort, of mijn vinger blijft steken?Misschien ook maar beter ook.Niet kotsen dus. Maar ik ben zo dik.Straks carnavallen, met al die mooie slanke meisjes,die naar mijn vriend staan te kijken. Ik wil carnaval vieren,maar iedereen kijkt me zo raar aan. enz. enz.

Ik ben al een piekeraar, in een paar seconden schieten o.a deze gedachten door mijn hoofd. ik maak van een mug een olfifant, ik wil ook de knoop doorhakken : kotsen of niet (wil ik wel maar kan/durf niet)

ik word gewoon een beetje gek hier van. Hulp wil ik niet,daar raak iuk dus ook niet in de war van, maar van die eeuwige discussies met emzelf ,en dat strijden.
Hey Michelle,
Moeilijke situatie he?! Je wilt het eruit hebben, maar het lukt niet
etc. Meis, ga het alsjeblieft niet forceren, ga niet overgeven.
Mij lukte het ook niet. Later wel, ik heb zo ontzettend veel spijt
dat ik door heb gezet, want nu ben ik zo verslaafd en ik kan
er niet mee stoppen. Ik heb mezelf daardoor kapot gemaakt...
En nog steeds, ik wil het niet, maar ben verslaafd. Ik dacht altijd
dat ik kon stoppen, maar dat kan niet. Ik ben verslaafd aan
die endorfine. En echt dunner wordt ik er ook niet door, maar
mijn lichaam help ik flink naar de knoppen...
Heb je er dat voor over om dun te zijn???

Laxeerpillen helpen trouwens niet met afvallen. Je verliest er
alleen maar vocht mee, geen vetten, want de vetten worden
al opgenomen in de dunne darm en de laxantia werkt pas in
de dikke darm. Dus heeft totaal geen zin..
Mja, ik help je maar even uit de droom...
Door laxantia kunnen je darmen ook uiteindelijk stoppen met
werken.. Dat moet je ook niet hebben...

Probeer gezond te eten. Fruit kan geen kwaad. Zitten bijna geen
calorieen in en geven je toch een iets voller gevoel.
Drink veel water, val je ook van af *zeggen ze*.

En ik weet niet of je hulp hebt? Maar misschien is het toch wel
erg goed die te zoeken, want ik ben bang dat je er niet alleen uit
kan komen...

Heel veel sterkte!
Dashja

Oud 03-03-2003, 18:39
michelle_flo
michelle_flo is offline
Hallo Dashja.

Braken helpt niks, dat weet ik, maar om na het eten of na een vreetbui stom mezelf te gaan zitten haten schiet ook niks op.

Laxeermiddelen hebben bij mij wel geholpen, alleen toen ik stopte kwam het er gelijkmatig weer aan . Ik heb een spastische darm, waarschijnlijk hier van.
Water helpt misschien wel op korte termijn, maar iet op langere termijn.

Ik heb vandaag niet geprobeerd te braken, maar ik ben mezelf aan het dwingen niks te eten. Dit heb ik tot nu toe volgehouden.

Ik heb geen hulp (wel gehad) en ik wil het ook niet. (helemaal geen professionele hulp i.v.m slehcte ervaringen)

bedankt voor je reactie.

michelle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 09:19
Verwijderd
He,

Volgens mij heb ik jou een tijd geleden in mn msn lijst gehad. Toen ik met diezelfde soort problemen zat...

Ik denk dat jij ook wel weet dat je niet moet braken. Dat van jezelf houden belangrijker is dan graatmager zijn...Natuurlijk is dat allemaal simpeltjes gezegd en kan je daar nu niet zo veel mee. Ik denk dat je wel goed moet onthouden dat het je niet gelukkiger maakt. ALS je eenmaal kunt braken, zal je het steeds vaker doen en zal je steeds verder wegzakken in dat eetstoornis-wereldje. Ik heb ook vaak genoeg geprobeerd te braken, maar op de een of andere manier lukte het me ook nooit. Ik ben daar nu blij om, hoewel ook ik soms nog wel complexe gedachtes heb over mezelf & eten. Die twijfels zijn opzich niet nodig. Doe het niet, zou ik zeggen..Maar ja, was het maar zo makkelijk he?

Tja..

Zoek toch hulp..En een huisarts heeft echt zwijgplicht. Ben er ook eens geweest terwijl mijn vader er erg vaak komt. Ik heb nooit gemerkt dat er iets is uitgelekt of zo.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:18
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Ik heb een spastische darm, waarschijnlijk hier van.
Wat is dat een spastische darm? Anders vraag ik t je nog wel een andere keer.

En dat jezelf dwingen niet te eten lijkt me ook niet fantastisch

Als je nou gewoon heel weinig eet, of iig geval wel gewoon wat fruit, lijkt me stukken beter.

Veel succes drmee! kspreek je later nog wel.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:59
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef:
Wat is dat een spastische darm?
Kijk maar eens in de eerste post in http://forum.scholieren.com/showthre...pastische+darm
Oud 05-03-2003, 14:09
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
michelle_flo schreef:
Hallo Dashja.

Braken helpt niks, dat weet ik, maar om na het eten of na een vreetbui stom mezelf te gaan zitten haten schiet ook niks op.

Laxeermiddelen hebben bij mij wel geholpen, alleen toen ik stopte kwam het er gelijkmatig weer aan . Ik heb een spastische darm, waarschijnlijk hier van.
Water helpt misschien wel op korte termijn, maar iet op langere termijn.

Ik heb vandaag niet geprobeerd te braken, maar ik ben mezelf aan het dwingen niks te eten. Dit heb ik tot nu toe volgehouden.

Ik heb geen hulp (wel gehad) en ik wil het ook niet. (helemaal geen professionele hulp i.v.m slehcte ervaringen)

bedankt voor je reactie.

michelle
Hi Michelle,

Laxeerpillen hebben je waarschijnlijk alleen geholpen om vocht
te verliezen, en daar val je idd van af. Maar vocht is heel belangrijk
voor je. Uitdrogingsverschijnselen zijn ook niet alles..weet er alles
van.

Probeer wat toch wat te eten. Licht verteerbare dingen.
Je moet jezelf wel staande houden, ik weet hoe verslavend het is
om af te vallen... Maar als je niets eet, ga je je alleen maar
beroerder voelen en wordt alles nog moeilijker...

Ik heb veel nare ervaringen gehad met hulpverlening, maar na
zoeken, heb ik echt de goede hulp gevonden.
Stop niet na een paar slechte ervaringen, maar vecht voor jezelf
en blijf zoeken totdat je de goede hulp gevonden hebt, want je
hebt het nodig. En ze zijn er echt, goede hulpverleners!!!

Sterkte!
Dashja

Reageren

Regels voor berichten