Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sorry lieverd, ik was vergeten dat dit forum van jou was. ( je hebt gelijk natuurlijk, ik heb alleen verstand van sex- en relatieproblemen, niet van psychische problemen, daar ben ik te oppervlakkig voor.) I'll buzz off. Verdwaald is een voltooid deelwoord, dat eindigt niet op een t.. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik kreeg weleens van een(soort van) psychologe op school het advies om dan hard in een kussen te gaan slaan...maar alleen werkte het bij mij niet echt.. maar miss bij jou(en andere wel) ik was namelijk meer boos op mezelf, dus wou ik eerder mezelf gaan slaan(maar das niet zo'n goed advies)
nu ga ik meestal naar buiten, een soort vlucht maar jah, ik ga gewoon ff rondlopen, of naar de dijk, en rustig bij het water zitten.. en als het al veel te laat is om naar buiten te gaan, dan doe k miijn discman keihard aan!! maar deze dingen zijn al gezegd, dus dit is eigenlijk een beetje een nuttelozen reply, ![]() 'kuzzies mir |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, laat ik maar weer ontopic gaan: @Steleto: Ik begrijp dat je moeder op de hoogte is van het feit dat jouw vader je sexueel misbruikt heeft, maar dat ze dat allebei ontkennen. Ik weet niet of je al hulp hebt, maar als dat niet zo is kan ik je alleen maar aanraden om bijvoorbeeld via je huisarts hulp te zoeken. Door net als je ouders te doen alsof er niets aan de hand is leggen jij en je ouders jullie zelf een gigantische psychische druk op, en het is maar zeer de vraag hoe lang jullie daar weerstand tegen kunnen bieden. Jij zult een gelegenheid moeten hebben om te kunnen verwerken wat er met je is gebeurd, en je vader zal zich (goed- of kwaadschiks) dienen te realiseren dat hij, door jou te misbruiken , op een verkeerde manier met zijn sexuele gevoelens is omgegaan, waardoor jij het slachtoffer bent geworden. Je moeder zal dit ook onder ogen moeten zien, hoe moeilijk dat ook is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik herken dat heel erg bij mezelf. heb precies dezelfde dingen. alleen vlucht ik niet meer de laatste tijd.. slecht of niet.. ach, i don't know, maar daar gaat t hier niet om. ook nutteloze reply maja.. kussiez, ilona |
![]() |
|
Ja, maar dat maakt weer lawaai!
Wat ik meestal doe is radio hard aan, dan hoort niemand dat je huilt of schreeuwt. Wat vind je verder leuk om te doen... Heb je een hobby of een sport die je leuk vind, of mooie muziek? Probeer dan daarin je hoofd op iets anders te brengen. Verder kan ik je nog adviseren om met iemand (vertrouwenspersoon op school, of maatschappelijk werker) te gaan praten. Dan hoef je je niet meer te verstoppen voor je gevoelens. Dat hoeft niemand! Veel sterkte met was je doorgemaakt hebt en wat je nog doormaken moet. (k)
|
poeziefox, ik ben 18, heb nog een oudere broer. Ik ben bezig een kamer te zoeken omdat ik het hier echt niet meer uithoud.
Ik vermoed dat ik vroeger misbruikt ben door mijn vader, hij heeft de afgelopen drie jaar ook nog aan me gezeten, maar maar in hele lichte mate. Daarnaast maakt hij altijd en overal vernederende en seksistische opmerkingen. Met iemand gaan praten heeft nog geen zin, omdat ik toch niet kan verwerken zolang het nog niet (echt) afgelopen is. Zo gauw ik uit huis ben ga ik gerichte therapie volgen. Mijn moeder weet twee of drie kleine incidenten (hand van vader op buik, tegen borsten aan, op billen, dat soort dingen) en heeft me gevraagd of hij echt aan me had gezeten. Ik heb toen ontkend omdat ik haar geen pijn wilde doen en zelf ook niet wist wat ik er nou van moest denken (was helemaal aan het begin, drie jaar geleden) Mijn vader was alleen maar boos omdat ik zoiets van hem dacht en hij toch nooit aan me zou zitten. (om het vervolgens dus nog drie jaar te doen) Sindsdien niet meer over gepraat met hen. Ik probeer mezelf af te leiden en uit te leven, maar het lukt niet. Het enige dat ik steeds doe is eten, om maar niet te hoeven voelen. Maar dat werkt niet. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() [/zeurmode] |
![]() |
|
Papier in stukken scheuren helpt soms wel. Je maakt dan iets kapot, maar het maakt geen lawaai.
Of krassen met een pen op een stuk papier. Niet tekenen, maar gewoon wild krassen, ookal ga je door het papier heen. Slapen kan ook helpen. Als je even geslapen hebt, al is het maar een half uurtje, kan je je alweer stukken beter voelen, dan lijkt alles minder erg. Bij mij hielp een paar jaar geleden muziek die ik heel mooi vond. Dan ging ik zitten luisteren, helemaal buiten adem van woede en na twee minuten was ik rustig.
||
Citaat:
![]() Meestal als ik me kut voel, dan ga ik 's avonds als ik in bed lig mijn discman keihard opzetten en dan onder de dekens huilen. (Volgens mij klopt er niks van die zin, maar ja...) Of ik ram op het toetsenbord, maar dan gaat ie meestal kapot ![]() En toen ik mijn laatste proefwerk verneukt had (ik dacht dat ik bleef zitten), ging ik op mijn bed zitten en heb al het kaftpapier eraf gescheurd en door mijn hele kamer gegooid. Dat voelde echt goed, misschien moet je ook iets scheuren ![]() *idee* Schrijf al je gevoelens op, net als wat Denise84 zei. En dat dan verscheuren? ![]()
|
![]() |
op www.game.nl gaan pingpongen. helpt bij mij best goed. alleen als ik verlies wordt ik nog kwaaier. maar je kunt het proberen...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Psychologie |
aggressief Verwijderd | 16 | 03-08-2003 15:14 |