Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat een vrije opvoeding best goed kan zijn, omdat een kind zo zelf z'n eigen grenzen leert kennen. En weet wat er gebeurd als er iets niet goed gaat
En strenge ouders zijn ook niet alles. Maar er zit dnek ik ook een risico aan. Er is denk ik wel een kans dat het helemaal fout gaat met dat kind, omdat hij/zij misschien niet de belangrijke dingen leert van zijn ouders..., en wat wel en niet goed is.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Het lijkt mij belangrijk dat ouders hun kinderen juist opvoeden, kinderen hebben gewoon te weinig kennis, ouders kunnen hun die kennis bijbrengen. Een kind kan gewoon niet in pure vrijheid leven, dan gaat het al snel de verkeerde kant op. maar ik vind dat er ook een paar goede punten aan zitten.
Citaat:
Dit vind ik wel een goed voorbeeld, zo leert het kind zich goed ontwikkelen, hij krijgt niet zomaar te horen dat hij niet van het dak af mag springen, maar wordt ook geconfronteerd met de reden. Als het overleg tussen ouders en kind goed verloopt zal het kind snappen dat hij beter niet van 't dak af kan springen en zal het daarna niet toch stiekem doen omdat het hem spannend zou lijken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
opvoeding Fantôme | 37 | 08-10-2004 21:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |