Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2003, 21:10
load_harmony
load_harmony is offline
okay beetje maf, maar in mijn vriendenkring zijn nogal veel mensen depressief en alles.
Ik was bijvoorbeeld gisteren in de stad met een vreindin en 2 vreinden en bedacht me dat ze allemaal stuk voor stuk wordne opgenomen of het geweest zijn , en dat ze alle 3 in een pleeggezin zitten.
Ook doen ze zichzelf allemaal nogal es wat aan, en zijn ze eigenlijk alle3 depressief.

Denken jullie dat het "kwaad" kan om zoveel tussen de 'negativiteit' te zitten.
ik vind het echt gaaf om tijd met hun door te brengen,
maar laatst zei iemand tegen mij dat ze bang dat ik er uiteindelijk in mee zou gaan.
zijn hier mensen die hier wat over weten???
Oud 26-02-2003, 21:26
Fantôme
Fantôme is offline
zolang je zelf het gevoel heb dat het goed gaat moet je met deze mensen om blijven gaan!! Het is voor hen ook niet leuk als je ze laat barsten, zodra je het gevoel heb dat het teveel met je doet, dan pas maatregelen nemen (voor jezelf) tenminste, dat zou ik doen
xxxxxxxxx
Oud 26-02-2003, 21:33
little lady
little lady is offline
ik zou wel oppassen dat je niet te ver meegaat in hun negatieve buien, dat je zeg maar je helemaal laat beïnvloeden door hun depressiviteit..
Oud 26-02-2003, 22:09
Kazanka
Kazanka is offline
Een regel bij de deeltijdbehandeling die ik binnenkort ga volgen is: Bij automutulatie is het verboden om dit aan bod te laten komen in een gesprek met groepsgenoten. De vrees is dat meerdere jongeren worden beinvloed en ook gaan automutuleren, ook afhankelijk van hun problemen en andere bijkomstige zijden van de gecreeerde situatie.

Misschien zit er een deel waarheid in, oftewel dat je negatieve handelingen en/of gedachtengangen kan gaan overnemen als je er vaak mee wordt geconfronteerd.
Oud 26-02-2003, 22:28
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Zolang je het leuk en fijn vind om met hun om te gaan, zie ik niet in waarom je dat niet zou doen.
Ja, ik zou wel oppassen, dat je niet wordt meegesleept in al hun problemen. Maar ik vind niet dat, wanneer je alleen met ze om gaat, het meteen betekend dat je er zelf aan onderdoor gaat.

Probeer anders jezelf grenzen te stellen, van zover ga ik met ze 'mee', en daarna niet meer want dan wordt het teveel voor me.
Zodat, wanneer de situatie heel ernstig wordt, je je makkelijker kan 'terug' trekken.
Wanneer je eenmaal in zo'n situatie zit is het veel moeilijker om die grenzen aan te geven, dus probeer deze (nu) van te voren vast te stellen. Wanneer jij vind dat je teveel wordt betrokken, kan je het daar met ze over hebben, en op deze punten (of helemaal) tijdelijk afstand nemen.

hmm ik hoop dat je mijn wazige verhaaltje een beetje snapt
Oud 08-03-2003, 08:19
avantasia
avantasia is offline
Ik zou maar bij die mongolen vandaan gaan en eens echte vrienden gaan zoeken. Mensen die je uit één of ander gesticht nog ken zijn geen vrienden vind ik.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 08:25
dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
avantasia schreef:
Ik zou maar bij die mongolen vandaan gaan en eens echte vrienden gaan zoeken. Mensen die je uit één of ander gesticht nog ken zijn geen vrienden vind ik.
trek je maar niks van hem aan.. hij is gewoon een triest figuur die alle forums aan het verpesten is

ontopic: Ik denk dat het wel een beetje kwaad kan, tja je word toch beinvloed door hun.. Maar zolang ze jou er niet echt in meetrekken kan het wel.. je moet een beetje oppassen dat jij ook niet depressief word.. Zeker neit om erbij te horen.. Probeer als je er toch bang voor bent met hun af te spreken dat ze het neit over hun problemen of automuleren hebben als jij erbij bent..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 08:55
Margriet
Margriet is offline
Ik ken je probleem heel erg goed. Ik zelf heb ook een vriendenkring (geen echte mega-vrienden, sommige wel, maar sommige iets minder) die veel problemen hebben. Gescheiden ouders waar veel dingen mee aan de hand zijn, zelfmoordneigingen, verkrachting en automutilatie.
Nu kan iedereen hier wel heel mooi gaan zeggen dat je het van je af moet zetten, en dat moet natuurlijk ook, maar dat gaat niet zo gemakkelijk. Je moet proberen hun emoties niet over te nemen, dus als zij zich klote voelen, moet jij niet happy gaan rondspringen ofzo. Je kunt altijd naar ze luisteren, en je ook rustig en behulpzaam opstellen naar hun, maar ga niet hetzelfde voelen als hun. Ga je dus niet klote voelen op een moment dat zij niet vrolijk zijn.
Realiseer je ook dat jij niet meer kunt doen dan luisteren en ze laten uithuilen, jij kunt ze niet echt helpen. Zij hebben ook minder aan jou op een moment dat je zelf bent ingestort, dus het is voor hun ook goed als jij je het niet te veel aantrekt!

Dit wat nu komt, kan misschien heel gemeen en bot overkomen en ook niet echt hoopgevend. Maar je kunt nu niet voorzien of jij ook in een depressie gaat komen. En ook kun je er nu denk ik nog niks aan doen, misschien moet het eerst een keer foutgaan...Moet je eerst een keer keihard op je bek gaan, en daar dan van leren..
Succes ermee!!
Oud 08-03-2003, 09:34
Miss Helena
Miss Helena is offline
Denk dat t niet zoveel kwaad kan, zolang je toch enige afstand houdt. Zorg niet dat jij in de negatieve cirkel terecht komt. t zijn immers je vrienden, misn hebben ze n xtje je hulp nodig. Geef ze dat dan, maar ga er verder niet te diep op in, maak je er niet TE druk om.
Oud 08-03-2003, 11:29
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Citaat:
You schreef:
Ik ken je probleem heel erg goed. Ik zelf heb ook een vriendenkring (geen echte mega-vrienden, sommige wel, maar sommige iets minder) die veel problemen hebben. Gescheiden ouders waar veel dingen mee aan de hand zijn, zelfmoordneigingen, verkrachting en automutilatie.
Nu kan iedereen hier wel heel mooi gaan zeggen dat je het van je af moet zetten, en dat moet natuurlijk ook, maar dat gaat niet zo gemakkelijk. Je moet proberen hun emoties niet over te nemen, dus als zij zich klote voelen, moet jij niet happy gaan rondspringen ofzo. Je kunt altijd naar ze luisteren, en je ook rustig en behulpzaam opstellen naar hun, maar ga niet hetzelfde voelen als hun. Ga je dus niet klote voelen op een moment dat zij niet vrolijk zijn.
Realiseer je ook dat jij niet meer kunt doen dan luisteren en ze laten uithuilen, jij kunt ze niet echt helpen. Zij hebben ook minder aan jou op een moment dat je zelf bent ingestort, dus het is voor hun ook goed als jij je het niet te veel aantrekt!

Dit wat nu komt, kan misschien heel gemeen en bot overkomen en ook niet echt hoopgevend. Maar je kunt nu niet voorzien of jij ook in een depressie gaat komen. En ook kun je er nu denk ik nog niks aan doen, misschien moet het eerst een keer foutgaan...Moet je eerst een keer keihard op je bek gaan, en daar dan van leren..
Helemaal mee eens...niks aan toe te voegen.
Het is iig heel belangrijk dat je wel aan jezelf blijft denken!!
Oud 08-03-2003, 14:47
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
load_harmony schreef:

Denken jullie dat het "kwaad" kan om zoveel tussen de 'negativiteit' te zitten.
Nee, zolang je afstand kan nemen,
en ook met meer 'vrolijkere' mensen om gaat.
Laat je niet meesleuren.
Citaat:
load_harmony schreef:

maar laatst zei iemand tegen mij dat ze bang dat ik er uiteindelijk in mee zou gaan.
zijn hier mensen die hier wat over weten???
Kan ik me heel goed voorstellen..
Vrienden hebben vaak vrij veel invloed op je,
daardoor kan je snel meegesleurd worden imo.
Oud 08-03-2003, 16:54
Verwijderd
Nou ja, het kan zeker wel invloed op je hebben, veel negativiteit om je heen, maar dat hoeft absoluut niet te betekenen dat jij er zelf ook in mee gaat.

Het ligt er denk ik ook aan hoe zij er verder mee omgaan, als jij alleen maar negatieve verhalen van hen te horen krijgt en dergelijke kan dat je zeker beïnvloeden.. maar wanneer je gewoon lol met hen hebt wanneer je met hen omgaat, en je niet belast voelt of iets dergelijks, maar het met hen omgaan puur als iets leuks ziet.. dan denk ik niet dat dat echt 'gevaarlijk' is.

Als jij maar onthoudt dat jouw leven jouw leven is, en dat hun problemen dus bij hun leven horen, niet bij het jouwe..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 17:17
miloco
miloco is offline
net wat de andere mensen zeggen.
het ligt eraan tot hoever je het jezelf aantrekt, tot hoever gedachten van anderen jouw gedachten kunnen beinvloeden. (negativiteit)
laat je er niet te ver in meegaan, prbeer het van je af te zetten. maar het is wel fijn voor hun dat er ook iemand is die vrolijkheie brengt, of niet?
Oud 09-03-2003, 18:37
Genja
Genja is offline
ik word door deze berichten al depressief dus ligt er aan hoe beinvloedbaar je bent als jij voelt dat je je vrienden ook moet helpen met veel -mentale- steun dan kan dat wel veel van je vergen.. je moet ook aan jezelf denken, en positieve mensen kunnen veel met je doen, je levensvisie en alles.. kwenie hoe sterk je in je schoenen staat.. lijkt me geen fout plan om met andere mensen om te blijven gaan die zich wel goed voelen en jou ook goed kunnen laten voelen.. sterkte!
Reageren

Regels voor berichten