Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ken je probleem heel erg goed. Ik zelf heb ook een vriendenkring (geen echte mega-vrienden, sommige wel, maar sommige iets minder) die veel problemen hebben. Gescheiden ouders waar veel dingen mee aan de hand zijn, zelfmoordneigingen, verkrachting en automutilatie.
Nu kan iedereen hier wel heel mooi gaan zeggen dat je het van je af moet zetten, en dat moet natuurlijk ook, maar dat gaat niet zo gemakkelijk. Je moet proberen hun emoties niet over te nemen, dus als zij zich klote voelen, moet jij niet happy gaan rondspringen ofzo. Je kunt altijd naar ze luisteren, en je ook rustig en behulpzaam opstellen naar hun, maar ga niet hetzelfde voelen als hun. Ga je dus niet klote voelen op een moment dat zij niet vrolijk zijn. Realiseer je ook dat jij niet meer kunt doen dan luisteren en ze laten uithuilen, jij kunt ze niet echt helpen. Zij hebben ook minder aan jou op een moment dat je zelf bent ingestort, dus het is voor hun ook goed als jij je het niet te veel aantrekt! Dit wat nu komt, kan misschien heel gemeen en bot overkomen en ook niet echt hoopgevend. Maar je kunt nu niet voorzien of jij ook in een depressie gaat komen. En ook kun je er nu denk ik nog niks aan doen, misschien moet het eerst een keer foutgaan...Moet je eerst een keer keihard op je bek gaan, en daar dan van leren.. Succes ermee!!
|
Denk dat t niet zoveel kwaad kan, zolang je toch enige afstand houdt. Zorg niet dat jij in de negatieve cirkel terecht komt. t zijn immers je vrienden, misn hebben ze n xtje je hulp nodig. Geef ze dat dan, maar ga er verder niet te diep op in, maak je er niet TE druk om.
||
Citaat:
Het is iig heel belangrijk dat je wel aan jezelf blijft denken!!
|||
Citaat:
en ook met meer 'vrolijkere' mensen om gaat. Laat je niet meesleuren. Citaat:
Vrienden hebben vaak vrij veel invloed op je, daardoor kan je snel meegesleurd worden imo.
|
Verwijderd
|
Nou ja, het kan zeker wel invloed op je hebben, veel negativiteit om je heen, maar dat hoeft absoluut niet te betekenen dat jij er zelf ook in mee gaat.
Het ligt er denk ik ook aan hoe zij er verder mee omgaan, als jij alleen maar negatieve verhalen van hen te horen krijgt en dergelijke kan dat je zeker beïnvloeden.. maar wanneer je gewoon lol met hen hebt wanneer je met hen omgaat, en je niet belast voelt of iets dergelijks, maar het met hen omgaan puur als iets leuks ziet.. dan denk ik niet dat dat echt 'gevaarlijk' is. Als jij maar onthoudt dat jouw leven jouw leven is, en dat hun problemen dus bij hun leven horen, niet bij het jouwe.. |
![]() |
|
net wat de andere mensen zeggen.
het ligt eraan tot hoever je het jezelf aantrekt, tot hoever gedachten van anderen jouw gedachten kunnen beinvloeden. (negativiteit) laat je er niet te ver in meegaan, prbeer het van je af te zetten. maar het is wel fijn voor hun dat er ook iemand is die vrolijkheie brengt, of niet?
|
![]() |
ik word door deze berichten al depressief dus ligt er aan hoe beinvloedbaar je bent
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
homosexualiteit ashwin2 | 63 | 28-11-2005 00:54 | |
Psychologie |
Zijn jullie tevreden met jullie leven? Koffie_kus | 62 | 07-06-2005 13:04 | |
Liefde & Relatie |
nooit Hernuel Fan | 43 | 01-02-2005 15:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[serieus manifest met lichte ironie] Zat Van De Wereld En Alle Mensen Erin juliettebinoche | 11 | 04-03-2004 18:16 | |
Lifestyle |
Analyseer je medeforummers. kaleidoscope | 454 | 23-05-2002 18:14 |