![]() |
|
met een wattenstaafje je oren schoonmaken is inderdaad slecht voor je oren want op die manier druk je het achterste smeer alleen maar verder het oor in, al moet ik zeggen dat ik het wel doe met een wattenstaafje schoonmaken want ik ben het met Mortischa eens dat het er niet lekker uitziet voor anderen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik maak ze schoon onder de douche, met water, en soms met wattenstaafje |
![]() |
|
Elke dag met wattestaafje. Gewoon omdat ik het superirritant vind als er water in m'n oren zit, dan maak ik het even droog met een wattestaafje.
En ik ga er niet zo heel diep in hoor, maar wel diep genoeg zodat er niet van die ranzige prut in je oren te zien is.
|
Het is helemaal niet goed om je oren vaak schoon te maken met wattenstokjes (ik doe het wel hoor
![]()
|
Zo'n 2 keer per week
Juist als je elke dag je oren schoon gaat maken dan gaan de kliertjes in je oren meer smeer aanmaken, omdat ze het 'vochtig' willen houden. Dus, vaak schoonmaken daar krijg je veel van die 'gele drap' ![]() Dus mensen; juist niet te vaak schoonmaken!
|
ik maak ze niet supervaak schoon 1x in de 1-2 weken, maar ik vind het juist altijd best lekker om met wattenstaafjes in mn oren te porren (niet te ver zodat ik niks beschadig natuurlijk...). Volgens mij ben ik echt de enige persoon ter wereld die dat een lekker gevoel in zn oren vind
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() like ik doe het elke dag ![]() anders irriteerd het me ![]()
|
![]() |
een of twee keer in de week met 'n wattenstaafje.. meestal omdat er water in m'n oren zit en ik dat irritant vind
![]() Maar ik heb d'r een beetje een trauma van; vroeger was ik met zo'n wattenstaafje in m'n oor aan 't porren en duwde m'n broer tegen m'n hand (met wattenstaafje) aan... Auw ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Altijd als ik onder de douche sta laat ik er wat water in lopen en dat "duw" ik er dan een beetje in, beetje soppen. (door op dat stukje oor voor je ooringang te duwen, uhuh).
Ik kauw eigenlijk ook de hele tijd (kauwgum), daardoor raakt ook het oorsmeer in je gehoorgang los. Echt hoor, soms vallen er gewoon hele plakken uit je oor ![]() Wattenstaven zijn toch slecht, want ze duwen alleen het oorsmeer aan, waardoor het vaster komt te zitten, ipv het eruit te halen. (?) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik deed 't altijd met de douche, die heel hard spoot. dat werkte best goed. maar mijn huidige douche spuit niet zo hard, dus nou ben ik gedoemd wattenstaafjes te gebruiken.
ik doe 't trouwens liever met een washandje. je oor een soort van 'vacuüm zuigen', helpt ook wel een beetje.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Doe ik zelden met wattenstaafje.
Heb daar nl. niet veel vertrouwen in en heb als kind (nu soms nog) heel erge oorontstekingen gehad. (oorsmeer etterde eruit..) Met water erin spuiten zou heel pijnlijk zijn, heb gaten in mijn trommelvlies of zoiets, denk dat het daaraan ligt. Gewoon met mijn vingers af en toe eens, heb daar het meeste vertrouwen in en je kan zeker niet te diep gaan. Sorry als ik nu als een viespeukje overkom, wi. |
![]() |
|
Verwijderd
|
elke dag wel een keer. ik vind het ook ontzettend goor als ik dat bij iemand zie, ik kan daar echt neit tegen en krijg echt de neiging om een wattestokje te halen en die persoons oor leeg te halen... *rilt* gatver alleen al als ik er aan denk.
boh, ik ga meteen weer mijn oren poetsen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
verzorgen gaatjes in oren fib | 19 | 02-02-2009 16:00 | |