Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2003, 15:26
Verwijderd
Ik ben momenteel (alweer) bezig om te proberen een beetje af te vallen. NU heb ik gemerkt dat ik tussendoor veel koekjes, snoepjes enz enz. eet.
Nu zoek ik eigenlijk naar tussendoortjes waar weinig tot geen calorien in zitten. Dingen die je dus eigenlijk onbeperkt kunt eten zonder dat je meteen weer aankomt.
Momenteel eet ik wortels, daar zitten bijna geen calorien in en je moet ook flink kauwen.

Als jullie nog meer van deze "snacks" weten laat het me horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2003, 15:27
coecie
coecie is offline
selderij heeft zogeheten 'negatieve caloriën'
als je het verteerd kost je dat meer caloriën dan het oplevert
Oud 14-03-2003, 15:30
Verwijderd
Kijk eens in het lijntopic op lichaam & gezondheid, dat barst zo wat uit één van de calorie-arme snacks.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
komkommer, weinig calorieen, geeft wel een vol gevoel.
Oud 15-03-2003, 18:15
Diovai
Diovai is offline
en komkommer is heel gezond (basenoverschot, vitaminen)

probeer 's morgens eens een groot ontbijt, een bak muesli met soja-melk bijvoorbeeld. dan hoef je tot een uur of 2 niks meer te eten denk ik! behalve als je je geestelijk niet kunt beheersen. geestelijke beheersing is, zoals dr. phil al zegt, de eerste stap tot afvallen~!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 19:15:
probeer 's morgens eens een groot ontbijt, een bak muesli met soja-melk bijvoorbeeld. dan hoef je tot een uur of 2 niks meer te eten denk ik! behalve als je je geestelijk niet kunt beheersen. geestelijke beheersing is, zoals dr. phil al zegt, de eerste stap tot afvallen~!
Euh...dat ligt niet alleen aan geestelijke beheersing, hoor. Het is heel normaal dat een mens om de twee uur wat moet eten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:42
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-03-2003 @ 19:40:
Euh...dat ligt niet alleen aan geestelijke beheersing, hoor. Het is heel normaal dat een mens om de twee uur wat moet eten.
Twee uur!!! Ligt er ook aan hoeveel suiker je gewend bent. Als ik 's morgens om 8 uur een bak muesli met soja-melk eet, krijg ik om ongeveer 2 uur weer een honger gevoel. Als ik dan twee boterhammen neem, dan om 4 uur wat nootjes, dan heb ik tot het avondeten geen honger. Vervolgens neem ik om 9 uur een bak fruit, wat er voor zorgt dat ik pas 's morgens rond 9 uur weer honger krijg!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 19:42:
Twee uur!!! Ligt er ook aan hoeveel suiker je gewend bent. Als ik 's morgens om 8 uur een bak muesli met soja-melk eet, krijg ik om ongeveer 2 uur weer een honger gevoel. Als ik dan twee boterhammen neem, dan om 4 uur wat nootjes, dan heb ik tot het avondeten geen honger. Vervolgens neem ik om 9 uur een bak fruit, wat er voor zorgt dat ik pas 's morgens rond 9 uur weer honger krijg!
Ik eet geen suiker...dus ook dat klopt niet echt. Misschien dat ik snel honger heb, maar ik weet ook eigenlijk wel zeker dat jij niet snel honger hebt. En ik weet ook zeker dat die 2 uur gemiddeld is.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:47
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-03-2003 @ 19:46:
Ik eet geen suiker...dus ook dat klopt niet echt. Misschien dat ik snel honger heb, maar ik weet ook eigenlijk wel zeker dat jij niet snel honger hebt. En ik weet ook zeker dat die 2 uur gemiddeld is.
Iedere twee uur een hongergevoel? Vind ik wel snel hoor!

Ik eet idd ook wel heel weinig, en nog val ik niet af. Bovendien eet ik heel gezond, en veganisch. Toch vreemd.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 19:47:
Iedere twee uur een hongergevoel? Vind ik wel snel hoor!

Ik eet idd ook wel heel weinig, en nog val ik niet af. Bovendien eet ik heel gezond, en veganisch. Toch vreemd.
Ik heb ieder uur (iedere minuut) 'een' hongergevoel, dus twee uur is niet echt snel. Je eet idd erg weinig...als we nou een klein beetje ruilen?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:51
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-03-2003 @ 19:49:
Ik heb ieder uur (iedere minuut) een hongergevoel, dus twee uur is niet echt snel. Je eet idd erg weinig...als we nou een klein beetje ruilen?
! Jij hebt een snelle stofwisseling en bent heel dun? Ik blijf met sporten en weinig eten ook wel op een goed gewicht, maar op zich is het voor mij heel lastig, vooral omdat ik geen vlees en andere dierlijke producten eet. Had ik een snellere stofwisseling, dan kon ik makkelijker mijn voedingsstoffen binnen krijgen. Dus ruilen? JA!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Diovai schreef op 15-03-2003 @ 19:51:
! Jij hebt een snelle stofwisseling en bent heel dun? Ik blijf met sporten en weinig eten ook wel op een goed gewicht, maar op zich is het voor mij heel lastig, vooral omdat ik geen vlees en andere dierlijke producten eet. Had ik een snellere stofwisseling, dan kon ik makkelijker mijn voedingsstoffen binnen krijgen. Dus ruilen? JA!
Volgens mij heb ik geen snelle stofwisseling en echt dun ben ik ook niet bepaald...was het maar waar. Maar ruilen wil ik wel. Vlees eet ik ook niet en andere dierlijke producten amper (soms wel ei en heel af en toe kaas (gaat nu wel biologische worden, maar ook dat zal ik amper eten)).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 10:37
halve gare
halve gare is offline
het is heel normaal om om de twee uur wat te eten, je bloedsuikerspiegel daalt dan weer omdat het eten verteerd is wat je hebt gegeten en dan gaat het lichaam om nieuwe energie roepen...

matze, rijstewafels, alle groenten en fruit zijn caloriearme snacks.
Oud 20-03-2003, 10:23
stout!
stout! is offline
@ Diovai: kan het niet zijn dat je lichaam gewend is geraakt aan het weinige eten en dat je daarom niet afvalt?
Reageren

Regels voor berichten