Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij ons golden dit soort regels vrijwel altijd alleen maar voor de eerste twee klassen oid. Als je in de (derde/)vierde/vijfde/zesde zat mocht je veel meer. Bij mijn zusje op school krijgen ze ook een agenda van de school, daar staat meer in dan in een normale agenda, ook je 'ziekmeld-briefjes' ed moeten daarin ed. Werkt op zich wel handig. En je kunt hem natuurlijk ook zelf leuk maken, das een voordeel aan een lege agenda. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
1x te laat is strafwerk
2x te laat is dagje nakomen 3x te laat is geschorst intern, [1dagje geen les op school, moet wel op school blijven werken] 4x te laat is geschorst intern [1week geen les op school, moet wel op school blijven werken] 5x te laat is geschorst extern[1week thuis blijven ![]() 6x te laat is geschorst extern[2 weken thuis blijven ![]() ![]() 7x te laat is leerplichtambetnaar [ met booete dat aardig kan oplopen ![]() ![]() 8x te laat is ==> schoonmaker worden ( van school gekickt dus ![]() me is 1x te laat ![]()
|
goh, als ik het zo hoor is onze school nog soepel.
als je te laat bent moet je je de volgende ochtend om 8 uur melden (ja, ook als je bijv het derde uur pas moet beginnen, grr) bij twee keer te laat geldt hetzelfde, drie keer te laat is een week melden, en dan begint het weer opnieuw geloof. maar als je echt vaak te laat bent komen er andere maatregels. in de pauze mag je wel naar buiten. als er eerste / laatste uren uitvallen ben je die gewoon lekker vrij en bij tussenuren moet je zelf maar bepalen wat je doet. Ze achten ons oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of we huiswerk gaan maken of naar de stad ![]() 1 keer per jaar heb je een week corfee, 2 keer niet gekomen = week daarop nog een keer. als je eruitgestuurd wordt moet je je melden bij de directeur ofzoww, geweldig, maar dr gebeurd niet echt veel als je spijbelt wordt je soms gepakt en blijf je een paar uurtjes na met de andere spijbelaars (best gezellig ![]() roken in de school is verboden drugs gebruiken, in bezit zijn van drugs en / of verhandelen is verboden onder invloed van alcohol enzz maar dat is vrij logisch denk ![]() nou, onze school is nog vrij soepel denk... ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Als je bij ons bij acht keer te laat van school zou worden gesturd zou de school zo leeg zijn |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Suqeunse schreef op 31-03-2003 @ 22:55: 1x te laat is strafwerk 2x te laat is dagje nakomen 3x te laat is geschorst intern, [1dagje geen les op school, moet wel op school blijven werken] 4x te laat is geschorst intern [1week geen les op school, moet wel op school blijven werken] 5x te laat is geschorst extern[1week thuis blijven ] 6x te laat is geschorst extern[2 weken thuis blijven ] 7x te laat is leerplichtambetnaar [ met booete dat aardig kan oplopen ] 8x te laat is ==> schoonmaker worden ( van school gekickt dus ] me is 1x te laat -------------------------------------------------------------------------------- quote: -------------------------------------------------------------------------------- Shinosu schreef op 31-03-2003 @ 21:45: De allervervelendste regels bij ons: - Je mag niet naar buiten als er een uur uitvalt, je moet in de studie. - Als je 2 uur later begint door uitval van les mag je maar 1 uur later komen. Idem met 2 uur eerder weg. - Je mag niet je eigen agenda kopen, je moet er eentje van de school (= saai wit ding) - Je moet in de kantine eten, zelfs als het buiten heerlijk weer is. -------------------------------------------------------------------------------- Deze 2 zijn wel erg extreem........ En ik vond de regels bij ons op school al erg...... ![]()
|
Ja dat dacht ik ook, ik vind de stomste regel dat je tijdens de pauze niet van het plein af mag. Verder als je te laat komt moet je volgende dag een half uur eerder melden. Je mag niet eten of drinken in studie ruimte en ook niet praten.
|
Hm, bij ons moet je je als je te laat komt de volgende dag om kwart voor acht melden. Of een keer de kantine schoonmaken (best veel werk).
Als je meer dan een kwartier te laat komt bij toetsen mag je er niet meer in (kost je dus een herkansing). Je mag niet de lerarenkamer in (terwijl de postvakjes van leraren daar wel zijn, dus niemand houdt zich daaraan). De leraar Nederlands mag geen les geven, noch uitleg verschaffen als de leerling daarom vraagt. De leerling daarentegen is wel verplicht om veel te veel opdrachten te maken in een jaar, en een dergelijk aantal boeken te lezen dat de studielast behoorlijk overschrijdt. (ongeschreven huisregeltje) Het praathuis en de groepswerkruimte dienen gebruikt te worden als aanvulling op de kantine, echt in groepjes werken op school is niet toegestaan (ook ongeschreven). Als iemand met eten of andere zaken naar je gooit, mag je niet teveel lawaai maken om daartegen te protesteren (zeggen sommige mensen die niet te veel verantwoordelijkheid willen nemen). Als een leraar van plan is de ouders van een leerling te bellen, is hij verplicht de leerling hier eerst van op de hoogte te stellen (hieruit blijkt dus dat leraren zich niet aan de regels hoeven te houden, genoeg leraren zijn gewoon te lui om de leerling even in twee seconden in te lichten). Onze school is theoretisch gezien een middelbare school, maar praktisch gezien een anarchie. ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
verder hadden wij in de eerste ook een agenda van school, maar dat was puur voor de brugklas en die waren van zó'n slechte kwaliteit, dat iedereen na een paar maanden wel een andere had. en wat nog steeds geldt: je mag niet van het schoolplein af, maar niemand die daar naar kijkt, zeker niet bij de bovenbouw.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Werk, Geld & Recht |
Mobiel inpikken. Spuitelf | 61 | 19-10-2007 14:17 | |
De Kantine |
Op wat voor een middelbare school zat je en wat vond je de belachelijkste regel? freud | 65 | 25-10-2005 13:55 | |
Werk, Geld & Recht |
School zet fietsen vast aan ketting. Verwijderd | 14 | 09-09-2005 21:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mini rokjes en of hoofddoekjes janboring | 49 | 21-04-2004 21:46 | |
Psychologie |
faalangst (hele tijd huilen) moon | 18 | 19-02-2004 21:20 |