![]() |
||
Ik vond net op de website van NRC Handelsblad het volgende artikel.
Citaat:
Wat denken jullie van deze theorie?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik heb bv veel meegemaakt, maar ben op bepaalde momenten echt heel erg gelukkig. ik geloof trouwens niet dat je echt de hele tijd voor lange tijd gelukkig kan zijn. |
![]() |
|
Ik denk dat gelukkig zijn of gelukkig worden ook te maken heeft met een zekere wilskracht: ik zie vaak mensen met weinig wilskracht zich alles maar laten gebeuren en daar heel erg onder lijden. Niet alleen de wilskracht om je eigen leven te leiden is belangrijk, maar je moet jezelf er ook toe kunnen zetten, als je nou eenmaal ongelukkig bent, weer een poging (en een sterke) te doen om weer de zin van je leven in te zien.
Je omgeving heeft natuurlijk in bepaalde mate te maken met hoe gelukkig je bent, maar ook hoe je (aangeboren) in elkaar zit. Bepaalde geestelijke en lichamelijke ziektes kunnen een mens heel ongelukkig maken, en oook je persoonlijkheid (en wilskracht) is gedeeltelijk voor de geboorte vastgelegd. Beiden dus een beetje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit was ook het eerste waar ik aan moest denken toen ik de reply las over die jeugd. Ik denk juist dat als je een rotjeugd heb gehad, dat je die kleine (positieve) dingen meer leert waarderen en daar sneller gelukkiger door wordt. Ontopic: Denk dat het een soort tussenweg is. Sommige mensen zijn gewoon vrolijk no matter what, en anderen niet.. Toch kunnen belangrijke dingen je stemming dan nog wel beinvloeden.. |
![]() |
|
Hm..
Denk dat gelukkig zijn je toch wel wordt 'aangeleerd', niet dat iedereen een bepaald niveau oid heeft. Hoe gelukkig je bent hangt van een heleboel dingen af denk ik. Je karakter zal er wel mee te maken hebben, maar denk niet dat het veel invloed heeft op de hoeveelheid geluk die je hebt. Denk dat gebeurtenissen in je leven best een grote invloed kunnen hebben op hoe gelukkig jij bent.. De 1 is er misschien minder gevoelig voor dan de ander, maar toch, 't zal wel invloed hebben.. Offtopic: Hm.. wanneer is iemand ècht gelukkig dan? :\
||
Citaat:
|
![]() |
|
Hoewel ik niet denk dat het genetisch is (nature or nurture, blabla)..
ben ik het er mee eens. Ik weet van mezelf dat ik niet langdurig gelukkig kan zijn. Daar heb ik vrede mee, probeer ik niks aan te veranderen. Gelukkig zijn is ook zo leeghoofdig, zo dwaas. Ignorance is bliss, en vice versa
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwarte Piet DAH | 417 | 03-08-2016 22:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Katholieke school Verwijderd | 176 | 10-08-2009 14:16 | |
Studeren |
Hoe ''leuk'' is jouw studie? Melpomene | 60 | 18-06-2007 21:05 | |
Psychologie |
vanaf wanneer kan een mens denken? Evaatje | 14 | 03-07-2005 14:43 | |
Psychologie |
Prader-Willi syndroom AngelLena | 18 | 02-03-2004 12:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |