Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb geen idee, er zitten blijkbaar nergens sensoren op m'n moederbord. :/
Maarreh... wat heeft dit met software en multimedia te maken?
|
XP 1800+ @ 2100+ wordt full load 52 graden, idle issie 45 ongeveer. Er zit een Zalman 6000Cu op.
mobo wordt 42 graden dacht ik.. geen casefans
|
![]() |
Full load :
Cpu : 44.5C Board : 37.0C Werk op dit moment met main proc cooler en 2 hdd coolers op mid speed. Heel systeem ff : Asus P4PE with 533Mhz FSB Intel Pentium 4 2.4Ghz (@3.06Mhz) Intel cooler 512 MB DDR-RAM 333Mhz Ati Radeon 9700 Pro 128MB Maxtor 120Gb 8mb cache 7200RPM 133ATA IDE Promise Ultra133 PDC20376 controller SATA controller met 2 Serial ATA connectors IEEE 1394 VIA FIREWIRE BroadCom Gigabit Ethernet card 4x USB 2.0 2x USB 1.1 Creative Live 5.1 16x DVD-Pionier 48x12x48 Lite-on Cd-rewriter Iomega Zip-drive Philips 109s 19" Monitor Diskette drive 1.44Mb Logitech cordless keyboard Logitech cordless optical mouse Lian-Li Aluminium Miditower met 400 Watt voeding Neon light Blue. voor de gene die "haar" willen zien ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 22:28. |
![]() |
|
euh... nu lees ik 43 graden af. ben niet zo heel hard aan het belasten (lees: amper).
heb trouwens een amd athlon xp 1800+. chassis is 25 graden.
||
Citaat:
Verder is Thunderbird 1.4GHz samen met de 2100+ palomino de slechtste CPU die je kunt kopen wat betreft energieverbruik en dus warmteproduktie. Erg moeilijk om die koel te houden zonder een lawaaïge koeler te gebruiken.
|
Verwijderd
|
PC1:
Athlon XP1700+ (Tbred-A) met stock cooler en Asus GeForce3 Ti200 @ 210/500: CPU/bord 38/28 idle, 46/33 stressed PC2: Intel Pentium 4 1.5GHz (S423) met stock cooler en Hercules ATi Radeon 8500LE @ 275/550: CPU/bord 49/31 idle, 57/36 stressed PC3: Intel Celeron 366 @ 550, modified PII heatsink met 80mm casefan en Riva TNT2 M64 @ stock speed: CPU/bord 39/31 idle, 48/37 stressed |
![]() |
|
Verwijderd
|
Me AMD Athlon XP 2400+ word Idle 53 graden en stressed kan ik niet testen aangezien me videokaart de kuren heeft, nog steeds. Dat met 3 casefans, 120mm fan op Zalman koeler en een Enermax voeding met 2 fans. Zodra ik me videokaart aan de praat heb ga ik over op waterkoeling.
|
![]() |
||
Citaat:
Ten eerste kan dat niet, 3000+ is Barton met 512KB L2 cache, terwijl de thoroughbred maar 256KB heeft. Ten tweede is die temp. akelig hoog, té hoog. En op 1.6V zo hoog klokken lijkt me onmogelijk. Wat is je multiplier en FSB?
|
AMD 1200 @ 1296
CPU Idle Temperature = 45°C CPU Stressed Temperature = 50°C VCore Value = 1.85 VDD Value = 3.40 3.3V Value = 3.35 5 V Value = 5.05 12 V Value = 12.54 CPU FAN speed = 4818 RPM
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 30-03-2003 om 08:03. |
![]() |
||
Citaat:
Heb je wel koelpasta aangebracht? Zelf gedaan? Zo ja, klein dun laagje en flinterdun egaal aangebracht? En watvoor koeler gebruik je? Alu of Koper, hoeveel rpm fan?
||
Citaat:
AXDA1700DLT3C JUIHB 0308SPMW das me core (dus thoroughbred-b) 11.5x195 (jah 2244.2 mhz bijna 2250) en hij doet het echt op 1.6v.. teminste da zegt bios, mbm zegt 1.65v temp hoog ? tjah ik snap niet wat je je drukt maakt om de temp.. al was ie 200 graden als ie toch stabiel draait is er toch nix aan de hand ? ok 200 is overdreven voorbeeld maar die dingen kunnen 90 graden hebbe, 65graden ligt daar nog ver genoeg vanaf.. en bovendien heb ik nu standaard luchtkoeler van amd uit me xp2100 boxed, als me waterkoeling weer werkt (omet nog nieuwe pomp en siliconen slang halen) zal de temp wel ver dalen |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
90 graden en je proc is binnen 2 dagen kapot. dus conclusie die kunnen het niet hebben. Ik heb btw een salman cooler erop maar ik wil een andere want deze koelt niet genoeg naar mijn zin... Volgen intel moet je temp niet boven de 60 graden komen. Amd produceerd sowiso meer warmte dan intel is mijn ervaring. heb trouwens 3 koelers in de zijkant van de kast. |
![]() |
||
Citaat:
2) man op campzone was me cpu 7 dagen 90 graden en hij was echt niet kapot hoor 3) intel maakt net zo veel hitte als een tbred-b op 1.5 volt hoor
|
Verwijderd
|
ahum,
http://www.amd.com/us-en/assets/cont...docs/23794.pdf Pagina 4 volgens mij staat daar dat de MAX temp van je proc maar 85 graden mag zijn. |
![]() |
||
Citaat:
xp2200+ above - 85 eronder 90 en btw.. WTF boeit die temp nou man.. nogmaals al word ie 10000000000 graden.. zolang hij het doet en stabiel is is er toch geen fuck aan de hand ? btw volgens de SPECS draait ie ook maar op 1.43ghz.. ik zit er met mijn 2250 toch wel ver boven geloof ik ?
|
Die maximum temperaturen zijn van de transistoren, *niet* van het core oppervlak. Als je 60 graden meet, moet je hier 20 graden bij op tellen.
En 60 graden kan nog wel, maar 70 of hoger betekent een ernstige verkorting van de levensduur. En bij 75 graden heb je grote kans dat je processor gewoon doorbrand. En dan zit jij relaxed te spelen en ziet die temp... "ach niets aan de hand, hij doet het prima!" en dan.......... ![]() ![]() Nouja mijn boodschap is duidelijk, kan zijn dat je temp. diode afwijkt en de eigenlijke temp. lager is, maar als deze temperatuur klopt ga je vraag of laat voor een verrassing staan. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() temp sensor zal wel afwijken, kheb asus mobo dus da meot haast wel maar die temps maken ZO WEINIG UIT, ooit gekeken hoe warm een standaard pctje word? meestal ook tussen de 55 en 60 graden hoor.. ik heb een week lang me cpu temp echt heel hoog gehad en er was nix aan hand erna.. ik snap echt niet waar iedreen zo druk om maakt.. cpus kosten tegenwoordig nix meer dus koop je toch gewoon nieuwe al zou ie kapot gaan door hitte..
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je processor overklokt slijt hij gewoon sneller, en daar heeft warmte alles mee te maken. Dat is een feit. Maarja, dat zul je wel niet meegemaakt hebben als je die processor nog maar een paar maanden hebt. |
![]() |
|
![]() |
Jullie moeten CryptapiX het niet kwalijk nemen hij zit op roc eindoven
![]() CryptapiX mycom eindhoven zal een prima bedrijf zijn ze hebben de zelfde stelling als jou over vrouwen en ict. ![]() Persoonlijk heb ik een andere indruk hier over!!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Leer eens tweaken manneke dan praten we verder... (ontopic dan maar weer??) |
![]() |
||
Citaat:
goed bedacht!
||
Citaat:
goed.. sorry dat ik er niet bij na heb gedacht dat niet iedreen 65euro heeft voor nieuwe cpu die tegen die tijd al veel goedkoper zijn.. bovendien doet ene echte tweaker zeker wel 1.5 jaar met een cpu ja ![]() ennuh enlightment waarmee wil je me helpen ? hij slijt vast wel harder met hogere temps jah maar niet zoo hard dat ik tegen die tijd dat ie niet meer goed werkt geen nieuwe heb.. en 70 graden kan zon ding wel hebben.. want als je ziet wat voor systemen mycom en al die andere compu winkels soms afleveren.. word cpu ook dik 65-70 graden..
||
Citaat:
mycom zuigt.. die mensen weten nog veeeeeeeeel minder en smeren je zomaar wat aan.. en over vrouwen in ict.. ik zeg niet dat vrouwen niet kunnen tweaken of bij mycom spulletjes verkopen.. maar ik heb gewoon geen vertrouwen in vrouwen in ict.. er zijn echt wel uitzonderingen hoor.. maar ik zie een man ook niet echt in een schoonheidsalon.. daar zou ik ook geen vertrouwen in hebben
||
Citaat:
op cz had ik amd1333, hcc 2002 heb ik xp2100+ gekocht 3 weken geleden heb ik me 1700+ gekocht en draait sindsdien stabiel op 2800+.. ik heb hem nu ff terug gejklokt naar 12x133 = 1600mhz @ 1.6v niet echt ruime oc dus en hij word.. 48 graden het zijn gewoon die standaard boxed coolers van amd waarmee je proc zoooo warm word... en jah ik heb koelpasta goed aangebracht (arctic aluminia heel dun)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Welnu; een processortemperatuur van 60 graden op een Asus-bord; trek daar maar rustig 10 graden vanaf, daar Asus een riante overtemperatuur meet. Dus je zit ongeveer op 50 graden, wat een -mijns insziens- normale temperatuur is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Niet oververhit, wel een hoop herrie SuperSanne | 17 | 09-08-2006 04:01 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |