Advertentie | |
|
![]() |
|
totaal mee ONEENS!!!!!
k doe genoeg voor andere, laat geld zittuh doe graag iets voor iemand, als die op dat moment andere dinguh aan zijn hoofd heeft of het egwoon weg niet kan...., trakteer.. maar uit eindelijk: wat je geeft krijg je wel trg.. gewoon als bedankjuh of op langer te mijn, als vriendschap.. (bedoel niet dat je vriendschap koopt, maar als je meer voor een ander over hebt, krijg je van zelf liefde trg!) remko
||
Citaat:
Over het topic. Misschien wel, maar ik heb nog wel dingen voor anderen over. Ik help graag mensen. Ik doe dat omdat ik mezelf dan nuttig vind en omdat ik om die mensen geef. (dus ja ik geef toe ik het wel doe om mezelf goed te voelen, want dan voel ik mezelf een goed mens) Soms bellen mensen van mijn studie op en die kunnen niet op internet nou dan is he toch logisch dat ik effe hun cijfer vertel of vertel wat er op blackboard staat?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
oneens
ik doe graag iets voor anderen, al is het maar iets heel kleins, dan nog heb ik er een goed gevoel over. waarom zou je mensen niet helpen als je het wel kunt doen en er zelf verder geen schade van zult ondervinden? gewoon doen, trek er niets van aan wat anderen ervan zeggen, lekker je eigen gang gaan!
||
Citaat:
|
Wat een onzin, sociaal zijn word ook beloont. Wie iets doet voor een ander kan er vanuit gaan dat de ander ook ooit iets voor hem zal doen.
Of gewoon het woordje dankje wel en een goed gemikte glimlach kan al een beloning zijn. Er is meer dan alleen geld hoor ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
trouwens, kijk naar boeddhistische monniken die er alles aan doen hun ego aan de kant te zetten.
En als je het bekijkt op een negatieve manier: wat als er op niet sociaal doen een straf word gezet, dus dat je er feiten niets voor terugkrijt in de vorm van geen straf.
|
Reken maar dat je chaggerijnig wordt als jij je ontzettend uitslooft voor je vrienden en zij zich met moeite jouw naam kunnen herinneren. Of als je voor een oud mevrouwtje opstaat in de bus en ze scheldt je de huid vol terwijl ze je met haar handtas bewerkt
![]() Dit zijn natuurlijk extreme gevallen maar ik geloof dat mensen van nature egoistische wezens zijn en dat bijna al hun acties uiteindelijk op eigenbelang gebaseerd zijn. Dit hoeft niet negatief te zijn; het zorgt juist ook voor menselijke interactie, want mensen hebben elkaar nodig. Je bent dus niet gek als je iets voor iemand doet, helemaal niet. Maar je zal er bijna altijd (onbewust) ook iets voor terug verlangen. En als je dat niet terugkrijgt, voel je je boos of ongelukkig.
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Psychologie |
Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.') Lucky Duck | 125 | 13-06-2004 08:35 | |
Psychologie |
ik wordt gek of ben ik het al diane | 5 | 15-10-2002 18:48 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend & zijn vrienden.. Piccola | 93 | 27-09-2002 19:40 | |
ARTistiek |
Hji is lang, maar zeg es wat je ervan vind? Gleipnur | 14 | 19-01-2002 12:10 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |