Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 00:09
autodropje
autodropje is offline
Ik vroeg me af of iemand hier misschien weet of er bij een mondeling verplicht een bijzitter moet zijn of dat het ook 1 op 1 kan.
Oud 26-03-2003, 06:17
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Bij al mijn mondelingen (HAVO nieuwe stijl, VWO oude stijl) heb ik nooit een bijzitter gezien, dus ik denk niet dat het verplicht is.
Oud 26-03-2003, 08:54
Ieke
Ieke is offline
Bij ons op school is er altijd iemand bij, ik dacht dat het verpicht was, maar ik weet het niet zeker.
Oud 26-03-2003, 10:49
wissie
wissie is offline
Bij ons op school zijn er twee extra, dus in totaal drie personen bij aanwezig. Ik weet niet of het verplicht is. Vraag het op school, daar weten ze het wel.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 12:39
Verwijderd
bij alle mondelingen die ik heb gehad zaten alleen de betreffende leraar en ik in het lokaal
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 12:50
Verwijderd
Bij Duits en Engels was het bij mij 1-op-1, maar bij literatuur zat er weer iemand bij. Ik kan je dus niet echt zekerheid bieden. Volgens mij ligt het aan de school.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 12:52
Thomas
Thomas is offline
Ik heb dat ook nooit gehad. Dat was wel in 2001 en in nieuwse stijl, maar het lijkt me niet dat het verplicht is.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:39
Verwijderd
Op de Havo zat er bij de 2 mondelingen van NL wél een bijzitter bij, maar bij Duits en Engels helemaal niet...Volgens mij kan je zoiets wel eisen als leerling, als je bv geen goede band met je leraar hebt en bang bent dat hij je niet goed beoordeelt omdat hij je niet mag...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 13:52
m'neer
m'neer is offline
Toen ik vorig jaar eindexamen deed waren de mondelinge examens Engels en Nederlands zonder bijzitter, en Frans en Duits mét bijzitter.

Frans was een hel
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 14:17
Verwijderd
Op de mavo waren bij mij Nederlands, Engels en Duits zonder bijzitter. Op de havo was alleen Engels met bijzitter... (vreselijk)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 15:56
Swami Salami
Swami Salami is offline
1 op 1
als je het graag wil
nemen ze het wel op
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 17:58
Mariebel
Mariebel is offline
Bij ons zat er niemand bij, alleen bij duits werd alles opgenomen, maar bij engels weer niet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:23
Balance
Balance is offline
alleen frans en duits gehad en daarbij was het 1 op 1
Oud 27-03-2003, 13:33
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
bij mij op school ook 1 op 1, maar wel met bandrecorder
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:06
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2003 @ 15:17:
Op de mavo waren bij mij Nederlands, Engels en Duits zonder bijzitter. Op de havo was alleen Engels met bijzitter... (vreselijk)
Waarom is dat vreselijk dan? Ik zou me er absoluut niet druk om kunnen maken al zaten er 300 mensen (wat ik overigens al eens meegemaakt heb). Volgens mij maakt het niets uit en zit het meer tussen de oren.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:29
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Wawl schreef op 27-03-2003 @ 17:06:
Waarom is dat vreselijk dan? Ik zou me er absoluut niet druk om kunnen maken al zaten er 300 mensen (wat ik overigens al eens meegemaakt heb). Volgens mij maakt het niets uit en zit het meer tussen de oren.
Het is vreselijk als zo iemand er super ongeintressert bij zit. Dat leid af en is niet echt fijn als je zenuwen hebt.
Verder kan hij of zij een rot opmerking maken. Had ik bij engels, die bijzitter zei dat ik nooit geneeskunde zou kunnen studeren omdat ik dislectisch ben. Ik kan er nog heel boos om worden.
Oud 27-03-2003, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-03-2003 @ 17:06:
Hoor je mij zeggen dat het niet 'tussen de oren' zit? En is er iets mis mee als het daardoor komt? Lijkt me niet, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:43
Blisss
Blisss is offline
Bij mij zit er altijd een twee vakdocent bij. Niet helemaal een neutraal iemand dus, maar wel een exra controle.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:55
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
autodropje schreef op 26-03-2003 @ 01:09:
Ik vroeg me af of iemand hier misschien weet of er bij een mondeling verplicht een bijzitter moet zijn of dat het ook 1 op 1 kan.
1 op 1 kan ook, maar volgens mij is er meestal een bijzitter bij, volgens mij mag je volgens het PTA ook een bijzitter aanvragen, als je bijvoorbeeld niet goed met je eigen docent op kunt schieten en niet helemaal vertrouwt of het cijfer wel objectief gegeven wordt
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:19
evil_grrrl666
evil_grrrl666 is offline
bij mij zat er altijd nog iemand bij. op zich is dat niet erg wanneer je degene al kent. dat had ik dus op een mondelinge na dit jaar. meestal liep het uit op een tijdje gezellig met allebei kletsen of het werd een felle discussie dat lag maar aan het onderwerp waar je het over moest hebben. letterkunde gisteren was in ieder geval fantastisch; ik heb zelfs nog moeilijk in een scheur gelegen
(wie had ooit verwacht dat leraren grappig kunnen zijn.. maarja)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 18:58
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Ieke schreef op 27-03-2003 @ 19:29:
Het is vreselijk als zo iemand er super ongeintressert bij zit. Dat leid af en is niet echt fijn als je zenuwen hebt.
Verder kan hij of zij een rot opmerking maken. Had ik bij engels, die bijzitter zei dat ik nooit geneeskunde zou kunnen studeren omdat ik dislectisch ben. Ik kan er nog heel boos om worden.
Ik heb ook dyslexie. dat is wel lullig als ze zeggen dat je iets niet kan daarom ik zou namelijk geen lerares kunnen worden. tip doe wat ze zeggen dat je niet kan om te bewijzen dat je het kan

ontopic

bij ons is het 1 op 1 kan me niet schelen als ik het maar voldoende doe en ik denk dat je er ook wel rustiger bent als je alleen met een leraar bent

Laatst gewijzigd op 31-03-2003 om 19:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten