Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2002, 19:08
dystopia
dystopia is offline
Hoe het komt weet ik niet, de laatste reboot was nl. 11 dagen geleden en ik heb ondertussen flink wat spyware verwijderd, maar iig, TCP/IP werkt niet meer.

Als ik ping krijg ik de volgende foutmelding: [i]Unable to contact IP driver, error code 2[i]

Weet iemand dat te fixen? Ik voel er weinig voor 'm te reinstallen.
Oud 11-04-2002, 19:25
AlBundy
AlBundy is offline
Heb je al geprobeerd je TCP/IP protocol uit windows te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 19:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
AlBundy schreef:
Heb je al geprobeerd je TCP/IP protocol uit windows te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
Ja. Dat gaat dus niet. Ik kan 'm niet uninstallen. Ik heb verder wel alle protocols en services die bij m'n NIC erbij staan verwijderd; zonder resultaat.
Oud 11-04-2002, 20:05
Verwijderd
En een nieuwe TCP/IP toevoegen, gaat dat wel?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:09
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Hoe het komt weet ik niet, de laatste reboot was nl. 11 dagen geleden en ik heb ondertussen flink wat spyware verwijderd, maar iig, TCP/IP werkt niet meer.

Als ik ping krijg ik de volgende foutmelding: [i]Unable to contact IP driver, error code 2[i]

Weet iemand dat te fixen? Ik voel er weinig voor 'm te reinstallen.
TCP/IP werkt niet meer?????????
dit is vast een domme vraag maar hoe kom je dan op internet als je tcp/ip niet werkt?
Oud 11-04-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Diablos schreef:

TCP/IP werkt niet meer?????????
dit is vast een domme vraag maar hoe kom je dan op internet als je tcp/ip niet werkt?
idd beetje domme vraag..

Veel mensne heb of wel meereder PC's en anders ookw el eens meerdere windowsen of andere ossen..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:18
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
McLaren schreef:

idd beetje domme vraag..

Veel mensne heb of wel meereder PC's en anders ookw el eens meerdere windowsen of andere ossen..
ja weet ik, maar dat staat er niet bij dat ie dat heeft!
Oud 11-04-2002, 20:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
En een nieuwe TCP/IP toevoegen, gaat dat wel?
Nee. Had natuurlijk gehoopt van wel alleen als ik op ínstalleren' ram dan staat ie er niet bij. Nou dacht ik even Windows Update te doen (van de CD)maar dat werkt ookniet

Naja dan maar reinstall
Oud 11-04-2002, 20:38
Verwijderd
En als je nou de wizard "wizard nieuwe verbinding" eens doorloopt, en kijken of het daarmee wel lukt om als het ware een nieuwe internet verbinding te maken.

(STart, Alle Programma's, Bureau Accecoires, Communicatie en dan daar staat "wizard nieuwe verbinding")
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 01:48
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
En als je nou de wizard "wizard nieuwe verbinding" eens doorloopt, en kijken of het daarmee wel lukt om als het ware een nieuwe internet verbinding te maken.

(STart, Alle Programma's, Bureau Accecoires, Communicatie en dan daar staat "wizard nieuwe verbinding")
Bij mij werkte ook dat niet. Heb Windows Update gedaan. M'n XP is nu nog steeds langzaam (dat is ook sinds kort)
Oud 12-04-2002, 08:04
Verwijderd
En hoe is dit gekomen dan?

Gewoon zomaar, of heb jij een keer aan de instelling gezeten?

Enne denk je dat het door dat spyware komt wat je weggegooid hebt?

Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 08:29
Verwijderd
Misschien is heb je een conflict op je IRQ-slot. Kijk ff in de bios op welke slot die staat en of dat slot bezet is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 08:40
Verwijderd
1. Opruimen van onnodige processen
http://support.microsoft.com/default...;EN-US;q281770

Probeer dat eens. Kijk in de Task Manager of er nog processen aanwezig zijn die je vreemd voorkomen en verwijder deze. Het kan nl. zijn dat er nog een deel van een spyware programma aanwezig is, dat echter defectief is aangezien delen ervan verwijderd zijn..

2. Repair installation
Boot van de Windows CD en doe een "repair" .. soms helpt het

Dit zijn de eerste 2 dingen die in me opkomen iig
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 10:11
Verwijderd
Hm, ik zou de XP-repair erop loslaten, wellicht dat 't zin heeft.

Anyway, kon niets zinnigs vinden danwel bedenken -- dus kijk uit met spyware :/
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Misschien is heb je een conflict op je IRQ-slot. Kijk ff in de bios op welke slot die staat en of dat slot bezet is.
Mijn laatste reboot was, zoals ik al schreef, 11 dagen geleden en in die 11 dagen heeft-ie het gewoon gedaan.
Oud 12-04-2002, 16:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Boot van de Windows CD en doe een "repair" .. soms helpt het

Dit zijn de eerste 2 dingen die in me opkomen iig
Citaat:
Dobermann schreef:
Hm, ik zou de XP-repair erop loslaten, wellicht dat 't zin heeft.

Anyway, kon niets zinnigs vinden danwel bedenken -- dus kijk uit met spyware :/
Spyware had ik idd recent gevonden en verwijderd. Ik heb iig XP upgrade/reair gedaan en dat heeft het gefixed.

Is alleen iets kapot aan m'n HDD gegaan maar ja dat zal ik op H&T wel even bespreken
Reageren

Regels voor berichten