![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Roken is slecht voor je, drinken is slecht voor je...jeez, bijna alles is slecht voor je. Je kan net zo goed gelijk in je kist gaan liggen want bij elke stap die je zet ga je toch de pijp uit volgends talloze en nutteloze onderzoeken. Hoe zit het dan met de KWALITEIT van het leven? Is dat niet belangrijk meer? Je moet lol hebben in het leven. 7 van de 10 oudste mensen in nederland roken en drinken, en stuk voor stuk zeggen ze dat ze met een gezonde dosis humor zo oud zijn geworden.
BTW, ik zie vaak zat van die veganisten lopen, en ik kan nou niet zeggen dat ik die er gezond uit vindt zien. Misschien ga ik op mijn 50ste dood, so be it, ik kan in ieder geval zeggen dat ik heb geleefd. ( En als het aan mij ligt, dan zit ik later als bejaarde met een maat van me op een bankie te kankeren op alles wat beweegt, zoals die 2 oudjes van de muppets. ![]()
|
![]() |
-bij roken komen zowat 600 chemische stoffen in je lichaam die worden benoemd als schadelijk voor het milieu. moet je bedenken wat dat spul in je lichaam doet.
-met elke sigaret slaat er teer neer op je longen, waardoor een enorme ontstekingsreactie plaatsvindt: -er komt ontzettend veel slijm in je luchtpijp (dat zie je ook vaak bij oudere rokers, die hebben snot aan hun lippen en bij het praten komt er vaak ook veel snot uit hun mond) -die ontstekingsreactie zorgt er ook voor dat je longblaasjes kapot gaan... dat wordt emfyseem genoemd. emfyseem is de grootste doodsoorzaak onder rokers. ze kunnen gewoon niet meer ademen. deze schade is overigens onomkeerbaar. zelfs als je stopt blijft deze schade hangen. -door al dat slijm en het vernauwen van je luchtpijp wordt je kortademig, zodat je echt heel diep moet ademhalen elke keer. dat is ontzettend vermoeiend. -verschillende stoffen in een sigaret zorgen ervoor dat je aders dichtslibben (hoe dat gaat weet ik niet meer precies). dit levert hart en vaat ziekten op, alsmede impotentie. er moet wel bloed in stromen natuurlijk. -eigenlijk is roken helemaal niet lekker. roken is ontzettend ranzig. het is alleen de nicotine die je door laat blijven roken. iedereen die zegt dat hij zijn eerste sigaret lekker vond, die liegt. -roken begint meestal in de puberteit. in de puberteit zoekt men naar een eigen identiteit, zoekt een groep waarmee hij zich kan identificeren. als het in zijn omgeving stoer gevonden wordt dat je rookt, doe je dat ook sneller. zielige meeloperij. gelukkig worden sommige mensen die rond hun 15e zijn begonnen met roken nog een keer volwassen rond hun 25e en stoppen er mee, maar de meeste mensen zijn of zo verslaafd of hebben zo'n zwakke persoonlijkheid dat ze door blijven gaan met roken. -meeroken is ook een probleem. een gedeelte van die troep die je inademt, adem je ook uit en kunnen andere mensen dus ook inademen. het is weliswaar niet zo schadelijk als zelf roken, maar toch erg ongezond. -kinderen die opgroeien in een rokersomgeving krijgen vaak astma en ontwikkelen vaak nog andere allergieën. -doordat de vraag naar medische zorg steeds groter wordt, moet het aanbod ook steeds groeien. dit uit zich onder meer in het opkomen van techniek om doodzieke mensen NOG langer in leven te houden. over enkele jaren zullen veel rokers zelfs een normale levensverwachting krijgen (waarin hun laatste 30 jaar wel uiterst pijnlijkzijn en waarschijnlijk zelfs vragen om euthanasie). deze verhoogde levensverwachting voor doodzieke mensen kost natuurlijk BAKKEN vol met geld. maar op zich kunnen we dat oplossen door het roken 3 tot 4 keer zo duur te maken. ik heb niks tegen rokers persoonlijk. ik weet verder ook weinig over hoeveelheden of percentages ofzo, ik ken alleen deze feiten. je moet gewoon oppassen als je wilt beginnen met roken. er zijn andere dingen in het leven die véél bevredigender zijn dan drugs. en die dingen leveren ook geen langzame pijnlijke dood op. ik vraag me af of iemand dit hele stuk gaat lezen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Natuurlijk, niet alle mensen worden impotent. Niet iedereen heeft last van de effecten, maar er is altijd een kans...
Je zou een gokje kunnen wagen, misschien gebeurt er niks en irriteer je alleen andere mensen met je ranzige gerook (zoals mijn ouders). Of misschien krijg je kanker. Dan heb je geen plezier meer, en het kost nog geld ook... Ze leren jouw echt niet voor niets dat roken zo slecht is. Trouwens, drinken is alleen bij overmatig gebruik slecht. In beperkte mate is bier en wijn zelfs goed. |
![]() |
||
Citaat:
en: sommige mensen zeggen dat ze een opa hebben die volop rookte en dronk en dat hij toch 80 is geworden. dat vind ik een kutargument, want als hij niet had gerookt dan was hij mischien 120 geworden. dat kan je nooit weten.
|
![]() |
Mijn vriend is na jarenlang stevig gestoomd te hebben gestopt, omdat hij zich echt ziek begon te voelen. Kortademig, snel moe, en natuurlijk de ontwenningsverschijnselen als hij niet iedere 20 minuten een nieuwe nicotineshot kreeg. Hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid.
Dat duurt namelijk jaren, zo'n opbouwfase. Als je als puber begint te smoken, merk je nog niet zoveel nadelige gevolgen, maar als je ouder wordt wel. En dan ben je dus al verslaafd. Het afkicken heeft hem een jaar en heel veel moeite gekost. Stop nu het nog makkelijk gaat!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik rook niet en geniet ontzettend van het leven. Waar ik echter wel chaggerijnig van wordt, is asociale rokers (en die worden volgens mij asociaal omdat ze verslaafd zijn) die om van mooie, gezellige momenten te genieten, een sigaret nodig hebben en daarmee andere mensen lastig vallen. Verschrikkelijk als je in een restaurant zit te eten en je zit in de rook van degene aan de tafel naast je. Afschuwelijk die ranzige geur in je kleren als je in een café bent geweest, om van het benauwde gevoel, de tranende ogen en de vieze geur van rook in je gezicht nog maar niet te spreken. Roken is ![]()
|
![]() |
nog steeds geen duidelijk antwoord op HOE ongezond roken is.
De een rookt veel meer dan de ander, en het is dan logisch dat de een hardstikke ziek word, en de ander misschien slechts weinig withdraw ondervind aan de 15 jaar van zijn leven dat hij heeft gerookt. roken is slecht, roken is slecht. HOE slecht? is een roker gelijk buiten adem als hij een trap op gaat of scheelt het nou ook weer niet zoveel? |
![]() |
|
Het kan zijn dat je jezelf suf rookt en 110 wordt, maar het kan ook dat je 2 sigaretten per week opsteekt en na 20 jaar aan longkanker de pijp uitgaat. En alle mogelijkheden er tussenin.
De enige kwestie die je voor jezelf moet uitmaken is of je het risico wilt lopen of niet.
|
![]() |
Denk aan je partner. Ten eerste krijgt die jouw stank voor de kiezen, je smaakt ook naar asbakken, en je hebt de kans eerder dood te gaan. Ik heb mijn vader zien wegteren aan longkanker, na 40 jaar zware shag.
Dat was geen leuk gezicht. Mijn vriend is mede gestopt omdat ik 's nachts huilend wakker werd omdat ik droomde dat hij ook dood ging.
||
![]() |
Citaat:
Oh, en Stout!, producenten van mijn rokertje hebben geen ene reet te maken met de manier waarop ik in het leven sta. Het feit dat in jouw ogen alle rokers asociaal zijn zegt meer over jouw dan over de rokers en er zijn ook nog niet-rokers gebieden, voor als je weer es gaat lopen kankeren over hoe zielig je bent als er een roker in je buurt is Zo, dat was, ik ga een peuk opsteken ![]()
||
![]() |
Citaat:
Nee, geen smoezen van dat wil ik helemaal niet, zou je het kunnen als je het wilde? Of ben je al hooked?
||
Citaat:
Wil je roken, prima. Maar zorg wel dat andere mensen er geen last van hebben. En daar ontbreekt het nogal eens aan, simpelweg omdat het veel rokers helemaal niets kan schelen. Die behoefte aan nicotine zet ze heel irritante oogkleppen op. Over de producenten... kijk eens naar de reclamecampagnes voor sigaretten man. Het ene 'feelgood'-moment na het andere, schreeuwend dat roken staat voor 'genieten van het leven!'. Verder valt er natuurlijk geen enkel positief punt aan roken te promoten, dus dat is logisch. Waarom ben jij eigenlijk gaan roken?
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Het is niet het feit dat ik niet kan stoppen, heb dat eerder gedaan (van de ene dag op de andere), maar het lukte toen omdat ik het ook echt wilde. Nu heb ik die motivatie niet (misschien komt dat nog), en ik weet uit ervaring dat je zoiets ook echt moet willen wil je succesvol zijn, proberen te stoppen en minderen met roken vindt ik onzin. Je doet het of je doet het niet. Het punt waarom ik zo fel reageer, is dat ik wordt geasocieerd met asocialen (waar ik mezelf absoluut neit onder schaar), en het feit dat mensen moord en brand schreeuwen als ik een peuk opsteek. Of dat mensen mij al niet mogen omdat ik rook en mij verder helemaal niet kennen. Daar kan ik absoluut niet tegen. Af en toe krijg ik het idee dat er een heksenjacht gaande is tegen rokers(ik weet ook wel dat waarschijnlijk mijn eigen paranoia is, maar als ik af en toe de manier zie waarop sommige mensen reageren...)
|
![]() |
ejh
ik ben 14 jaar en ik rook pas . Wat is daar nou erg aan ik rook 5 a 10 sigaretten per week. ik geniet van het leven er zijn mensen die roken en bijna hondert worden je leeeeeeeeeeeeeeft maar 1 keer dus waarom niet het beste er van maken ? ![]() ![]() nouja maarja ik rook en blijf er niet van ! ![]() het is lekker en ik stop niet p.s me vriendin rookt ook |
![]() |
|
Quack schreef op 31-03-2003 @ 11:36:
Ok, daar kan ik inkomen, het is dan ook aan de roker om te zorgen dat anderen er geen last van hebben, kwestie van solidariteit. Maar dat heeft meer te maken met de mentaliteit van de persoon zelf te maken dan met het feit dat die persoon rookt. Inderdaad, ik heb het natuurlijk ook niet over álle rokers. Toch heb ik wel een beetje het idee dat die 'mentaliteit' bij veel mensen wel wordt beïnvloed door het roken zelf; dat ze asocialer worden in hun rookgedrag omdat ze nou eenmaal een 'shot' nodig hebben. Absoluut mee eens, zie de vorige reactie. Maar neem mezelf nou als voorbeeld. Voordat ik uberhaupt een sigaret opsteek, vraag ik altijd of mensen er last van hebben (Zelfs in mijn eigen huis als ik bezoek heb). Indien dat zo is, dan zal ik ook buiten gaan staan op een plek waar men er geen last van heeft. Ik ga niet overal zomaar staan roken, dat is inderdaad asociaal. Hier heb ik dus inderdaad niets tegen, en jij hoeft je door mijn verhaal dan ook niet aangesproken te voelen. In feite ben jij dus de enige die er last van heeft dat je rookt, en dat vind ik je eigen verantwoordelijkheid. Echt heel goed dat je het altijd even vraagt ![]() ![]() Producenten proberen dan misschien dat verhaal te verkopen, maar als weldenkend mens weet je dat dat nergens op slaat. Hetzelfde heb je met autofabrikanten. Die verkopen ook het verhaal dat je je beter voelt als je dag en nacht in merk X rijdt. Of die reclames over afvaklmiddelen. Het verliezen van 15 kilo zal me echt geen betere vader maken( later dan ![]() Ik denk dat bijna iedereen wel beïnvloed wordt door reclame, helaas. Reclamemakers proberen een bepaald 'gevoel' aan een product te verbinden en dat doen ze echt wel slim. Die associatie die mensen (vaak onbewust) wordt opgelegd heeft eigenlijk niet veel te maken met 'nadenken', het gaat om een gevoel. Reclame wordt niet voor niets gemaakt, het heeft echt veel invloed. Ik zeg niet dat jij of anderen door die reclames bent gaan roken want zoals je zegt beginnen de meeste mensen in hun pubertijd, om stoer te doen en erbij te horen. Toch wordt het argument dat veel rokers aandragen, namelijk het 'genieten van het leven', wél heel erg gestimuleerd door de tabaksreclames. Het punt waarom ik zo fel reageer, is dat ik wordt geasocieerd met asocialen (waar ik mezelf absoluut neit onder schaar), en het feit dat mensen moord en brand schreeuwen als ik een peuk opsteek. Of dat mensen mij al niet mogen omdat ik rook en mij verder helemaal niet kennen. Daar kan ik absoluut niet tegen. Af en toe krijg ik het idee dat er een heksenjacht gaande is tegen rokers(ik weet ook wel dat waarschijnlijk mijn eigen paranoia is, maar als ik af en toe de manier zie waarop sommige mensen reageren...) Zolang je andere mensen geen last bezorgd, zal ik jou niet veroordelen omdat je rookt. Ik begrijp jouw idee van een heksenjacht wel een beetje.. maar het is gewoon echt vervelend voor de omgeving, zeker omdat er steeds meer personen met astma ed komen. Daarom vindt ik het wel goed dat roken op steeds meer plaatsen verboden wordt, ik ben er zelfs heel blij mee. Roken is je eigen keuze, maar ik vind niet dat niet-rokers zich aan rokers hoeven aan te passen (wat betreft in de rook zitten natuurlijk ![]()
|
Roken schadelijker dan gedacht
Uitgegeven: 31 maart 2003 16:47 Laatst gewijzigd: 31 maart 2003 16:49 BILTHOVEN - Stoffen die vrijkomen bij het verbranden van tabak zijn veel schadelijker voor de gezondheid dan tot nu toe werd aangenomen. Bovendien komen bij het roken meer van deze aldehyden vrij door toedoen van ingrediënten die aan tabak worden toegevoegd. Dat blijkt uit een maandag verschenen onderzoek van het RIVM . Aldehyden komen in grote hoeveelheden voor in tabaksrook en zijn mede afkomstig van aan tabak toegevoegde stoffen zoals honing en zoethoutpreparaten. http://www.nu.nl/news.jsp?n=127723&c=80
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() damn wat ongelooflijk stoer van je dat rookt en drinkt op je 14e en nu rook je er 5 a 10 per week...dat is dus ongeveer 1 a 2 per dag. dat is omdat je nog niet echt nicotine nodig hebt. maar als je over een jaar rookt , rook je gewoon een pakje per dag...Zo gaat dat bij iedereen.. Rokers zijn zielige mensen die niet zonder dat kankerstokje kunnen en in paniek raken als de peuken op zijn. ik vind het ontzettend jammer dat ik er daar 1 van ben...maar ik heb geen motivatie om te stoppen.... Maar eigenlijk zou ik best willen stoppen, maar ik geniet echt heel erg van een peukje, die wil ik gewoon niet missen. Elke 20 min. (soms wel langer hoor) vraagt mijn lichaam om nicotine. Mijn hele huis stinkt naar die vieze kankerstokken en ik baal er eigenlijk best van... Maar goed als jij zonidig wilt stoer doen met roken en zuipen moet je dat vooral doen |
![]() |
|
![]() |
Gek dat de nu mensen die nu de zogenaamde levensgenieters zijn nooit hoort zeggen 'maar ik heb echt geleefd' als ze eenmaal longkanker hebben of op het punt liggen te sterven op zeer vroege leeftijd...
Nee, dan zijn ze allemaal zo zielig dat ze al zo vroeg dood gaan en had ik maar zus en had ik maar zo... Feit blijft dat roken echt HEEL ERG SLECHT is. Zoek zelf maar wat plaatjes op van rokerslongen, compleet geasfalteerd, dwz er kan weinig zuurstof worden opgenomen in het bloed, etc.... En de mensen die 100 jaar worden met roken waren anders ouder geworden. Trouwens: Zoveel zijn dat er niet. Ik ben ervan overtuigd dat het Nederlands gemiddelde overlijdensleeftijd naar beneden wordt gehaald door rokers.
||
![]() |
Citaat:
![]() De onderbouwing hiervoor is in je eigen tekst te vinden en zie je over een paar jaar ook wel in ![]() [edit] natuurlijk heb ik er nix over te zeggen en mag je me gerust afkraken met alles wat je kan verzinnen ![]() Maar weet wel dat dat leven waar je zo van geniet een flink stuk korter kan worden als je doorrookt. Als je eenmaal een week hebt gerookt is er al een afbraak proces in gang gezet door de shit die er in sigaretten zit dat je hele leven doorgaat. Succes met je leven.
Laatst gewijzigd op 31-03-2003 om 20:50. |
![]() |
|
JEetje wat een bullshit!
Van alles word je ziek en krijg je kanker! Van vis tot en met water Maar ik zie toch niet op een fles water of op een vis staan: Brengt de gezondheid ernstige schade toe ![]() Vis: komt uit zee => olie en riool dingens Water => te veel calcium of te veel dit of ter veel dat (schaad de gezondheid) Appel=> gespoten appel (niet gespoten)=> teveel vitaminen A => botkanker Cola => suiker=> cholosterol Cola light => kankers Vlees => laat me daar niet over beginnen ![]() Gevogelte => echt gezond vooral door de dioxine crisis enzo moet ik verder gaan? ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Gewoon even een vergelijking om jou te laten zien dat je argumentatie rammelt. Natuurlijk, door eten dat niet in orde is kun je ziek worden. Als je ook nog eens gaat roken verhoog je je risico om ziek te worden nog eens. Ik vind het een slap excuus en een zeer slecht argument. "Ik wordt van alles ziek, dus het maakt niet uit of ik ook rook. Nee, ik verhoog het risico alleen maar." Trouwens, geloof je zelf echt een appel eten of water drinken ongezond is? Je laat zelf ook al zien dat je hier geen goede argumenten weet "Water => te veel calcium of te veel dit of ter veel dat " Leg dat eens gedetailleerd uit en geef eens een wetenschappelijke bron dat kraanwater drinken slecht is? Natuurlijk is het logisch dat als je iets teveel eet of drinkt dat niet goed is, maar wat jij allemaal uiteenzet is belachelijk en mist een goede beargumentering. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van roken?
Als je ff nadenkt dan ontdek je dat er helemaal geen voordelen zijn. Ik snap niet dat iemand het risico wil lopen om ziek te worden en op een vroege leeftijd te sterven. Ik vind het dan ook pure zwakheid als je elke 20 minuten een sigaret moet roken, omdat je anders niet van het leven zou genieten. genieten kan ook zonder roken en indien je niet rookt kan je hoogstwaarschijnlijk nog langer van dat leven genieten ook! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
roken zorgt sowieso voor meer slijm. hoe langer je rookt, hoe meer slijm er in je mond komt. op een gegeven moment kun je niet eens meer praten zonder dat je de ander op zijn gezicht spuugt. radicalen die vrijkomen bij het roken zorgen voor een sterk verhoogde kans op kanker. andere stoffen vernietigen je longblaasjes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
gelukkig had ik op de moment heel veel happy thought en kon ik mezelf genezen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
ouders en roken, hoe vertel je het hen, hoe pakken jullie het aan? Laiva | 14 | 05-01-2015 18:38 | |
Drugs & Alcohol |
Is waterpijp even slecht als roken? borstenvooruit | 33 | 18-11-2010 12:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Waterpijp met appeltabak CrazY G | 12 | 19-04-2007 16:45 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic, deel 10! Verwijderd | 500 | 08-03-2005 20:27 | |
Drugs & Alcohol |
eerder roken/blowen door... Sterretje* | 73 | 08-08-2004 09:49 | |
Drugs & Alcohol |
Kauwgom en roken? Timmy | 32 | 14-01-2003 21:41 |