Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 13:35
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik vraag me iets af.

Zal het nou zo zijn dat mensen eerder beginnen met roken/blowen als vrienden hiermee bezig zijn?

Zelf heb ik nog nooit geblowd, maar dit komt eerder denk ik doordat ik gewoon geen idee heb van hoe het in z'n werk gaat, waar je het moet kopen/halen en hoe duur dit dan wel niet is. Mijn vrienden blowen/roken niet, dus ik heb het nooit echt meegekregen. Mijn zus kwam wel vaak stoned thuis en mijn moeder vond weleens van die kleine, plastic zakjes met zo'n wiet teken erop, maar nóóít heeft ze mij daarmee in aanraking gebracht. Verder ben ik weleens met jongeren in contact gekomen die blowden, maar daarmee had ik niet zo'n goede vriendschapsband waardoor ik minder geneigd was om mee te doen.
Roken doe ik niet omdat mijn zus al voor twee personen rookt! Ze rookt vreselijk veel, de muren slaan geel uit als zij een tijdje in een ruimte verblijft en de stank/rook is behoorlijk onprettig. Eigenlijk heb ik dus niet echt geëxperimenteer met vrienden. Ergens vind ik dit wel jammer, maar aan de andere kant weet ik dat het erg ongezond is. Toch had ik best weleens de lachkick willen meemaken door het blowen of je helemaal lam drinken en dan zingend door de stad huppelen. Ik wil het wel, alleen ben ik niet degene die ermee aan komt zetten. Ik wil niet degene zijn die mijn vrienden over de streep haalt, aangezien het niet gezond is. Mijn vrienden praten/denken er gewoon niet aan en ik pas me simpelweg aan in de groep. Misschien maar beter ook.

Liefs Magic_STAR*
Oud 03-06-2004, 13:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
om een lang verhaal kort te maken:

ja, over het algemeen wel.
Oud 03-06-2004, 14:10
'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Ik kende een paar mensen (vaag) die zo ongeveer continu stoned waren, daar heb ik een keer bij meegedaan en dat beviel wel en daarna heb ik het zo'n beetje in m'n eigen vriendengroep geintroduceerd en nu blowen we allemaal op 1 persoon na
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:18
Verwijderd
eerste paar keren had iemand een joint bij, toen een hele tijd niet en later was het met een vriend van "hey zullen we naar de coffeeshop gaan en een joint gaan smoken?"
"jah, goed idee"
en nu doe ik het nogsteeds (was ongeveer 10 maanden geleden)

wat een lang verhaal trouwens
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:18
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 03-06-2004 @ 15:10 :
Ik kende een paar mensen (vaag) die zo ongeveer continu stoned waren, daar heb ik een keer bij meegedaan en dat beviel wel en daarna heb ik het zo'n beetje in m'n eigen vriendengroep geintroduceerd en nu blowen we allemaal op 1 persoon na

Is het blowen nadat je vrienden er ook mee begonnen toegenomen? En voel je je niet een beetje schuldig dat je je vrienden op het 'slechte pad' heb gezet? Begrijp me niet verkeerd hoor! Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar gedrag, maar je hebt ze er wel mee in aanraking gebracht.
Oud 03-06-2004, 14:22
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
fosje schreef op 03-06-2004 @ 15:18 :
eerste paar keren had iemand een joint bij, toen een hele tijd niet en later was het met een vriend van "hey zullen we naar de coffeeshop gaan en een joint gaan smoken?"
"jah, goed idee"
en nu doe ik het nogsteeds (was ongeveer 10 maanden geleden)

wat een lang verhaal trouwens
Het werd dus een soort van lifestyle. Ff relaxen met een joint?
Zo zie je maar dat als mensen eenmaal hebben gezien dat je geblowd hebt ze dit onthouden en je vaker gevraagd wordt om mee te roken.
Oud 03-06-2004, 14:40
Verwijderd
ik heb nog nooit iemand aangezet tot drugs.
Toch doen al mijn vrienden het. En er zijn er ook wel wat door mij begonnen. Maar ik heb geen schuld gevoel, want zij voelen zich er goed bij
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Magic_STAR schreef op 03-06-2004 @ 15:22 :
Het werd dus een soort van lifestyle. Ff relaxen met een joint?
Zo zie je maar dat als mensen eenmaal hebben gezien dat je geblowd hebt ze dit onthouden en je vaker gevraagd wordt om mee te roken.
dat is toch positief? of mis ik nu iets
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:58
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
fosje schreef op 03-06-2004 @ 15:47 :
dat is toch positief? of mis ik nu iets
Het ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt. Voor je gezondheid zal dit niet erg positief zijn. Als er aan je gevraagt wordt om mee te doen, dan is weigeren vaak moeilijk en rook je dus keer op keer mee.
Oud 03-06-2004, 15:07
Verwijderd
mwa tegenwoordig is niks meer gezond. Als je verbrand vlees eet heb je al kans op kanker
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Magic_STAR schreef op 03-06-2004 @ 14:35 :
Toch had ik best weleens de lachkick willen meemaken door het blowen of je helemaal lam drinken en dan zingend door de stad huppelen.
Stel het eens voor aan je vrienden, nooit te oud om alsnog te experimenteren. Desnoods ga je met je zus een blowtje roken.
En tuurlijk het is gezonder, maar uhm je weet niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:30
'EliteZeehond'
Citaat:
Magic_STAR schreef op 03-06-2004 @ 15:18 :
Is het blowen nadat je vrienden er ook mee begonnen toegenomen? En voel je je niet een beetje schuldig dat je je vrienden op het 'slechte pad' heb gezet? Begrijp me niet verkeerd hoor! Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar gedrag, maar je hebt ze er wel mee in aanraking gebracht.
Ja we blowen nu een stuk meer, soms 3-4 in de week.. maar dat ligt niet echt aan mij, hun willen gewoon vaak blowen , Vind het niet echt erg, behalve dan dat ik de enigste persoon ben waarbij het thuis kan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:35
Verwijderd
op kamers?

wij gaan of naar de shop, of als we mazzel hebben kunnen we bij iemand die op kamers is en thuis moeten we in de tuin gaan zitten als mijn pa aan het slapen is
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:44
'EliteZeehond'
Citaat:
fosje schreef op 03-06-2004 @ 16:35 :
op kamers?

Nee gewoon bij mij op m'n slaapkamer, is redelijk groot en staan wat banken. Heb geen idee of m'n moeder het weet maar ze is vaak zat op zondagmorgen op m'n kamer geweest dat er een wietlucht hing maar daar heeft ze nix van gezegt
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:45
baba
baba is offline
Citaat:
Magic_STAR schreef op 03-06-2004 @ 15:18 :
Iedereen maakt zijn eigen keuzes. Er is toch niks mis met iets voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:53
aajp
aajp is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-06-2004 @ 15:40 :
ik heb nog nooit iemand aangezet tot drugs.
Toch doen al mijn vrienden het. En er zijn er ook wel wat door mij begonnen. Maar ik heb geen schuld gevoel, want zij voelen zich er goed bij
jij hebt mij nog lopen pushen om pcp te gebruiken jonge

en dankzij jou is mijn broeder nu dus ook een blowaap?
Oud 03-06-2004, 15:57
Verwijderd
dankzij zichzelf ja! ik heb em niks gezegt
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:59
Verwijderd
en ik push iedereen om pcp te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 16:08
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
is denk ik wel een grote aanleiding ja.
Oud 03-06-2004, 18:13
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb niemand nodig gehad om de sjop in te komen...
...Werd niet gepushed door mensen uit (in)directe omgeving... Totaal eigen keus! ..Kan me overigens wel voorstellen dat de druk door vrienden finest kan zijn. Het heeft er uiteraard mee te maken hoe weerbaar jij op het moment bent dat jou een joint what so ever wordt aangeboden..

(Daar komt eveneens groepsvorming bij kijken en de 'uniformen fase' et cetera).
Oud 03-06-2004, 18:44
Griller
Griller is offline
Mja denk het wel...
Oud 04-06-2004, 13:08
cup a soup
cup a soup is offline
k blowde voor et eerst 3 jaar geleden ofzo.. vorig jaar weer begon et weer meer. toen deed een vriend ook voor et eerst mee, toen was er nog neit echt wat aan de hand. toen k voorstelde om zelf te leren draaien en geen voorgedraaide dingen te kopen, ging et heeeeel snel bergafwaarts met em.. poeh! hij blowt nu voor zo'n 30 euro per dag en handelt in pillen en slikt ook aardig wat (heeft zich kaal laten scheren voor 20 xtc pillen)

dus naja.. daar ben k wel de aanleiding van ja.. maar ja niet de oorzaak. t zat altijd al in em, hij kon ook echt niet met alcohol omgaan. drugs is geweldig als je er mee om kan gaan... maar te vaak grijpen zwakke mensen naar de drugs.

maare.. @TS: zo vaak als ik blow.. is echt niet ongezond. maar of je dat kan volhouden ligt ook weer aan je vrienden, als die allemaal half verslaafd zijn, is et moeilijk er normaal mee te blijven omgaan.
Oud 04-06-2004, 13:12
Verwijderd
Ja
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 13:16
zeehond23
zeehond23 is offline
ik ben een selfmade man en daarbij ook nog eens een trentsetter

Weet niet hoek begonnen ben, meeste gewoon omdat ik het aangeboden kreeg en ik dacht, goh, vet, eens proberen
Oud 04-06-2004, 16:09
Nyai
Nyai is offline
Ik wilde altijd al eens een keertje een blowtje roken, maar het kwam er nooit van eigenlijk. Kon ook niemand die blowde, dus ja.

Tot ik met mijn huidige vrienden groep in aanraking kwam. Die blowde af en toe wel eens. We gingen een keer uit met een stel, ik, mijn beste vriendin, haar huidige vriend(hadden toen nog niks), en zijn beste vriend. En ik had gevraagt of ze wat wiet voor me mee wilden nemen, en toen had ik dus voor de eerste keer geblowt.

Dus ja, ik denk wel dat je eerder een jointje op steekt als je vrienden het ook doen.

Al had ik toen ik een jaar of 14 was wel wat 'vrienden' (nee geen vrienden, ik hing er gewoon wat mee rond..) die blowde. Toen heb ik het alleen nooit gedaan. Al wilde ik het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2004, 17:05
Verwijderd
Je kunt roken niet met blowen vergelijken.

Tabak is geen genotsmiddel tenzij je eraan verslaafd bent. Degenen die roken zijn dus altijd meelopers (geweest).

Blowen kan veroorzaakt worden door meelopergedrag, maar dat hoeft niet per se.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:06
Marie Jane
Marie Jane is offline
als je wil blowen doe je het toch wel
maar als vrienden het ook doen is de verleiding groter of de stap kleiner
maar er zijn genoeg mensen die niet blowen maar wel met blowende mensen omgaan
Oud 04-06-2004, 17:07
Marie Jane
Marie Jane is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2004 @ 18:05 :

Tabak is geen genotsmiddel tenzij je eraan verslaafd bent. Degenen die roken zijn dus altijd meelopers (geweest).

bnee maar er zijn veel mensen wel verslaafd aan roken
en over het algemeen worden er meer sigaretten per dag gerookt dan joints
Oud 04-06-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:

(Katje)
Ik begon met roken toen ik nog niemand kende die rookte, en ik deed het altijd in mn eentje en praatte er ook met niemand over ofzo. Dat noem ik geen meelopersgedrag.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:

Hoezo geen genotsmiddel? Ik vind roken echt wel lekker en ontspannent hoor. De eerste keer dat ik rookte was omdat ik er erg nieuwschierig naar was en ja ik vond het er ook wel koel uit zien, maar dat was niet mijn reden om het te proberen. Bovendien hield ik het een jaar lang geheim samen met een vriendin, want ik vond het niet nodig dat anders het wisten. Dus in mijn geval was het niet meeloopgedrag.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:43
Risce
Risce is offline
het is geen misdaad om te blowen, dus wat dat betreft: gewoon een keer proberen. Je moet gewoon een grens zetten voor jezelf (voor mij: ik twijfel nog tussen de regel: 2X per week of alleen op do/vr/za, als er een feestje is en ik daar ben).

Maar ik denk dat het wel klopt. Alles beinvloed je toch?
Oud 04-06-2004, 20:26
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:

onzin
tabak is gewoon ook een genotsmiddel

mijn pa rook ook 3x in het jaar een sigaartje
en dat is echt niet omdat mijn ma en ik dagelijks de kamer vol rook blazen

en een paar vrienden van mij die lusten als ze wat gedronken hebben ook wel eens een sigaretje

en dat is ook geen meeloopgedrag
ik moei me er niet mee zolang ze in hun zatte bui maar niet heel mijn pakje opstomen vind ik het best
Oud 04-06-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 04-06-2004 @ 21:26 :
.....

en een paar vrienden van mij die lusten als ze wat gedronken hebben ook wel eens een sigaretje

ik moei me er niet mee zolang ze in hun zatte bui maar niet heel mijn pakje opstomen vind ik het best
waren er maar 2
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 04-06-2004 @ 18:18 :
(Katje)
Ik begon met roken toen ik nog niemand kende die rookte, en ik deed het altijd in mn eentje en praatte er ook met niemand over ofzo. Dat noem ik geen meelopersgedrag.
Ik wel. Roken wordt altijd veroorzaakt door sociale factoren. Misschien had ik het wat genuanceerder moeten zeggen en moeten spreken over "sociale factoren".

Er is niemand die zijn eerste sigaret lekker vond.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 04-06-2004 @ 21:26 :

Nee, lijkt er alleen maar op.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 04-06-2004 @ 18:23 :
Hoezo geen genotsmiddel? Ik vind roken echt wel lekker en ontspannent hoor.
...tenzij je eraan verslaafd bent.
Citaat:
De eerste keer dat ik rookte was omdat ik er erg nieuwschierig naar was en ja ik vond het er ook wel koel uit zien, maar dat was niet mijn reden om het te proberen.
Wat dan wel? Je kan het in ieder geval niet lekker gevonden hebben (de eerste keer tenminste).
Citaat:
Bovendien hield ik het een jaar lang geheim samen met een vriendin, want ik vond het niet nodig dat anders het wisten. Dus in mijn geval was het niet meeloopgedrag.
Dat kun je zeker ook meeloopgedrag noemen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 22:44
silverskunk
silverskunk is offline
ik ben 2 jaar geleden idd begonnen met blowen omdat vrienden van me dat ook deden
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 23:25
acidbaby
acidbaby is offline
als je vrienden roken en blowen is het ook veel makkelijker om ermee te beginnen denkik "Ga je ff mee naar de shop" en "Hier, hijsje" in plaats van als je er zelf helemaal mee wil beginnen, moet je zelf kopen enzo in je eentje, de drempel is gewoon veel hoger en als je vrienden niet roken en blowen doe je het zoiezo niet of minder uit solidariteit, ik bedoel roken stinkt bestwel voor niet-rokers en het kan best irritant zijn als je wazig doet tegen mensen die dat niet zijn.
Oud 04-06-2004, 23:32
acidbaby
acidbaby is offline
Maar ondertussen heb ik zowel vrienden die niet roken en blowen waar ik lol mee kan hebben en vrienden waar ik wel lekker mee kan blowen en stoned mee kan worden en lachkicks en vreetbuien mee kan hebben en dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit, maar wel is als je drugs doet, doe het niet alleen!! zodra je in je eentje drugs gaat doen is de kans op verslaving echt veel groter en ook als je het niet wil doen durf dan gewoon nee te zeggen
Oud 04-06-2004, 23:37
Verwijderd
Citaat:
acidbaby schreef op 05-06-2004 @ 00:32 :
Maar ondertussen heb ik zowel vrienden die niet roken en blowen waar ik lol mee kan hebben en vrienden waar ik wel lekker mee kan blowen en stoned mee kan worden en lachkicks en vreetbuien mee kan hebben en dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit, maar wel is als je drugs doet, doe het niet alleen!! zodra je in je eentje drugs gaat doen is de kans op verslaving echt veel groter en ook als je het niet wil doen durf dan gewoon nee te zeggen
Mijns inziens ben je ook fout bezig als je drugsgebruik als puur sociaal gebruik ziet. Drugs zijn genotsmiddelen en hoef je dus niet per se in een groep te gebruiken.

Ik geloof niet dat de kans op verslaving groter is wanneer je alleen drugs gebruikt, tenzij je daardoor vaker drugs gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 23:47
acidbaby
acidbaby is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-06-2004 @ 00:37 :
Mijns inziens ben je ook fout bezig als je drugsgebruik als puur sociaal gebruik ziet. Drugs zijn genotsmiddelen en hoef je dus niet per se in een groep te gebruiken.

Ik geloof niet dat de kans op verslaving groter is wanneer je alleen drugs gebruikt, tenzij je daardoor vaker drugs gebruikt.
jah duh... als je er ook aan begint in je eentje drugs te gebruiken, gebruik je het toch vaker dan als je het alleen in groepsverband of met z'n tweeën doet plus de drempel "wanneer wel wanneer niet" wordt overschreden omdat je het dan altijd kan doen zegmaar, je hoeft je alleen af te zonderen om in je eentje te zijn, en dat krijg je dan ook vaak met verslaafden dat ze zich afzonderen omdat ze dan zeker weten dat ze kunnen gebruiken.

Het is juist goed om drugsgebruik persoonlijk als sociaal gebruik te zien want zo heb je een goed inzicht voor jezelf om het binnen bepaalde grenzen te houden.
Oud 04-06-2004, 23:56
Günther
Günther is offline
Citaat:
birthmark schreef op 03-06-2004 @ 14:58 :
om een lang verhaal kort te maken:

ja, over het algemeen wel.
maar mee eens
Oud 05-06-2004, 00:30
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Günther schreef op 05-06-2004 @ 00:56 :
maar mee eens
Oud 05-06-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
acidbaby schreef op 05-06-2004 @ 00:47 :
jah duh... als je er ook aan begint in je eentje drugs te gebruiken, gebruik je het toch vaker dan als je het alleen in groepsverband of met z'n tweeën doet plus de drempel "wanneer wel wanneer niet" wordt overschreden omdat je het dan altijd kan doen zegmaar, je hoeft je alleen af te zonderen om in je eentje te zijn, en dat krijg je dan ook vaak met verslaafden dat ze zich afzonderen omdat ze dan zeker weten dat ze kunnen gebruiken.

Het is juist goed om drugsgebruik persoonlijk als sociaal gebruik te zien want zo heb je een goed inzicht voor jezelf om het binnen bepaalde grenzen te houden.
Het ligt meer aan de aard van de persoon of die zichzelf onder controle heeft of niet. Sommige mensen kunnen dat wel, anderen niet. Ik geloof niet dat dat zo veel met groepsverband te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 12:45
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
fosje schreef op 04-06-2004 @ 22:17 :
waren er maar 2
Ik ga ook wel eens met andere mensen uit dan jouw en je huisgenoot
Oud 05-06-2004, 15:18
Wammus
Wammus is offline
Ik denk wel dat je eerder zal beginnen als al je vrienden het ook doen. Maar uiteindelijk ligt de keuze toch echt bij jezelf. Natuurlijk word je nieuwschierig naar wat het doet als je vrienden een of meer keer per week een blowtje roken en jij zit ertussen met evt nog een paar anderen die het niet doen. Ik ben ooit begonnen omdat ik het zelf wou. Ik had het er met een gozer in mn klas over en heb zelf gevraagd of ie een keer wat voor me wou halen.

Ik vind dat iedereen het voor zich moet weten en zal nooit iemand aanmoedigen om het te doen. Ja natuurlijk wil ik het voor je halen en erbij zitten enzo als je het een keer wil proberen. Maar daar zal het bij blijven, het moet je eigen keus zijn.

Wat roken betreft: Daar ben ik ooit mee begonnen op een schoolfeest. Wou het een keer proberen en vond het eigenlijk niet eens vies ofzo. Daarin ben ik ook nooit aangemoedigd om het te gaan doen. Ik vroeg het zelf. En ben er nu 4 jaar aan verslaafd. Ook daarin zal ik nooit iemand aanmoedigen om het te gaan doen. Eerder afraden omdat ik nu zelf weet hoe moeilijk het is om er weer vanaf te komen.
Oud 05-06-2004, 15:38
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
sommige mensen zijn zwak, anderen zijn sterk.

ik heb heeeeel lang veel vrienden gehad die blowden, en mij elke dag zeiden dat ik het ook eens moest proberen, ik heb het like een jaar volgehouden om het niet te doen.

toen kreeg ik andere vrienden, waarmee ik af en toe ging drinken lees bezatten...

en deze mensen blowden ook, maar zeiden nooit dat ik het ook moest proberen...

op een gegeven moment na een half jaar ofzo, vroeg een vriend of ik niet geïnteresseerd was, en dat 1x proberen toch geen kwaad kon, en toen heb ik het geprobeerd en het bleek heel leuk te zijn...

ik zie mezelf als best wel sterk...
als ik het niet had gewilt, had ik het ook niet gedaan.
tenslotte blow ik al een jaar en heb ik nog nooit in mijn leven ook maar één hijsje genomen van een peuk. ik ben dan ook niet verslaafd aan nicotine, aangezien ik geen lichamelijke verslaving heb aan jointjes... ik kan best een maand zonder te blowen en dan voel ik me nog kiplekker

er zullen vast wel mensen zijn die door groepsdruk gaan blowen en roken, maar ik ben er iig niet eentje van...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 16:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Marie Jane schreef op 04-06-2004 @ 18:07 :
bnee maar er zijn veel mensen wel verslaafd aan roken
en over het algemeen worden er meer sigaretten per dag gerookt dan joints
über gave Janis Joplin avatar
Oud 06-06-2004, 11:07
zeehond23
zeehond23 is offline
ik vin dat dit topic een prijs verdiend! Een heel mooi slot!

(even uitleggen, er staan nu 2 visie´s recht tegenover elkaar, en geen van beiden wil zijn ongelijk toegeven (nee, waarom zou ik, ik heb toch gelijk ), dus het topic schiet niet echt meer op)
Oud 06-06-2004, 12:57
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 06-06-2004 @ 12:07 :
(nee, waarom zou ik, ik heb toch gelijk
Je hebt helemaal geen standpunt geponeerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten