Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 16:36
kaaskont
kaaskont is offline
Stel jij bent later ouder, en je kind gaat experimenteren..
Wat zou jij allemaal goed vinden?
Wat vind je er van als je kind, aangeschoten/dronken thuiskomen.
Wat zou je doen als je je kind betrapt met blowen, of als hij het verteld. Op welke leeftijd mag je kind uit, en tot hoelaat.
En wat vind je er van, dat je kind rookt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2003, 17:32
blackfairy
blackfairy is offline
Eigenlijk kan je hier niet goed antwoord op geven... maar goed..

hij/zij mag wel experimenteren...heb ik ook gedaan/doe ik ook ..
hij/zij mag ook dronke aangeschoten thuiskomen, zolang hij/zij t niet stiekem doet en zijn grenzen wel een beetje weet..
achja.. me moeder kwam er t weekend ook achter dat ik blow.. verwachtte meer gezeik..ennuh why not.. zo slecht isset niet..maar als hij/zij al geen info heeft gelezen laat ik dat lezen. over alle drugs btw...
op dit moment zou ik zeggen 15 wel ligt eraan waarheen ... en dan tot uurtje of 2
en roken...tsja shit happends..de feiten weten ze toch wel..

maargoed ik zei al dit zeg ik nu .. je weet niet wat later ga zegge...heb nou eenmaal nog geen kindere..
Oud 14-04-2003, 18:23
Ciao Che
Ciao Che is offline

Ik zou mijn kinderen heel vrij opvoeden, niet vreemd doen over drugs en alcohol want ik ben er heilig van overtuigd dat als je er geheimzinnig over doet je kinderen ten eerste achter je rug om gaan blowen/drinken en ten tweede blowen/drinken veel spannender gaan vinden dan het eigenlijk is. Ik leer ze zélf genuanceerd over drugs na te gaan denken zonder ze van bovenaf grenzen op te leggen. Niemand wil zichzelf de goot in helpen en ik heb het vertrouwen dat ze daar zelf voldoende inzicht in krijgen door er dus open in te zijn.
natuurlijk gaat harddrugs te ver, dat maak ik dan wel duidelijk.

Door schade en schande wordt men wijs. Dom van ze, maar het laatste wat ik zou doen op een vernederend moment als die is nog even extra boos worden.
Wat zou je doen als je je kind betrapt met blowen, of als hij het verteld.
Betrapt zou ik erg vinden, daar gáát je open en vrije opvoeding. Vertellen zou ik blij mee zijn, maar ik zou wel goed kijken of je kind zich goed bewust is van wat hij/zij doet en de risicos ed zijn.
Op welke leeftijd mag je kind uit, en tot hoelaat.
Vanaf zijn/haar 14e tot twaalf uur/half een ofzo. (hangt van kind af)
En wat vind je er van, dat je kind rookt ?
Dom
lijkt me overigens vreselijk kinderen te hebben
Oud 14-04-2003, 21:13
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
kaaskont schreef op 14-04-2003 @ 17:36:

k zou me dood lachen, en nog een biertje met em gaan drinken
niet voor 16e
14 denk ik, vanaf 17 maakt het niet veel meer uit... als ze maar ff bellen
liever niet voor 16, daarna moeten ze het zelf weten
over het algemeen liever niet, maar k weet zelf hoe leuk die tijd kan zijn
Oud 14-04-2003, 23:10
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Wat zou je doen als je je kind betrapt met blowen, of als hij het verteld. Op welke leeftijd mag je kind uit, en tot hoelaat.

drugs- áls ik later kinderen krijg, mogen ze best eens een jointje roken. Maar zodra ik merk dat ze doordeweeks knetterstoned thuiskomen dan ga ik wel ff de bezorgde ouder uithangen.

drank- De wet is daar vrij duidelijk in, dus die wordt hoogstwaarschijnlijk ook bij mij thuis gehandhaaft.

leeftijd- op je 16 voor het eerst naar de kroeg zonder toezicht vind ik jong genoeg. Dan is een uur of 3 naar mijn mening wel redelijk.

roken- Zie drank, en als ie zich maar dondersgoed realiseert wat de gevolgen zijn. Ik kan het mijn zoon/dochter moeilijk verbieden, ik rook zelf ook als een ketter....
Oud 15-04-2003, 08:34
Mir-idiotA
Citaat:

Zowiezo wat ik zelf allemaal gehad heb, mogen hun proberen.
Het liefst heb ik trouwens dat ze de eerste keren van alles wat ze willen proberen thuis doen.

Geen probleem,. overkomt elke puber wel eens.

Wat zou je doen als je je kind betrapt met blowen, of als hij het verteld. Blowen vind ik absoluut niet erg. Ik ben wel geintresseerd hoe hij/zij het ervaart en waarom ze blowt etc.

Dit vind ik een moeilijke...het ligt zowiezo aan de stad waar we in wonen. Ze mogen uit als hun vrienden en hij/zij zelf graag wil. Maar die tijd..pffft dat vind ik echt moeilijk. Zelf blijf ik hele nachten weg al sinds me 15e...maar als ik kinderen zou hebben...die zouden dat niet mogen

En wat vind je er van, dat je kind rookt? zou ik héél erg vinden. Ik zou ze laten roken tot ze beseffen hoe ze zichzelf verkloten. Dan zou ik ze wel helpen op de manier van nicotineplijsters kopen ensu.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:22
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Ik wil later geen kinderen..... Maar zou het er toch van komen, denk ik dat mijn kind zosnel hij verteld dattie blowt.... het thuis mogen onder het motto "hou je kinderen van de straat".... en dan zal ik ook vragen of ik zijn wiet mag proberen (om te verkomen dat het "zooi" is... er is nl. in de afgelopen decennia ook heel wat verandert kwa thc-gehalte en dergelijke). Aangeschoten en dronken vind ik minder.... ik zal een uitleg geven over hoe ik over alcohol denk en ze mogen het... want verbieden heeft toch geen zin.... Uitgaan ben ik heel vrij in gelaten, daardoor heb ik wel ervaring opgedaan, maar of dat altijd positief is weet ik niet.... voor mij wel, voor anderen zie ik juist het tegenovergestelde (mensen die dagen wegblijven onder invloed van xtc/speed/coke...enz. ). Ik zal eerst bekijken waar hij/zij heengaat en er naar informeren.... Ook zal ik dan informeren bij ouders.... hoelaat mogen zijn/haar leeftijdsgenoten/vrienden thuis mogen komen..... ik zal ook zeggen... ik heb liever dat je met zijn 2en om 3 uur thuiskomt als in je eentje om 12 uur

Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:37
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik vind dat hij wel mag blowen maar ik hou het goed in de gaten dat hij het niet teveel gaat doen. en als zijn school eronder lijdt dan houd het gelijk op.
Oud 16-04-2003, 09:25
harrie the 5th
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 15-04-2003 @ 19:37:
ik vind dat hij wel mag blowen maar ik hou het goed in de gaten dat hij het niet teveel gaat doen. en als zijn school eronder lijdt dan houd het gelijk op.
Dan zeg je: vanaf nu mag het niet meer, vanaf dat moment (net als wat je zelf zou doen..) gaat hij buiten of in de sjop met vrienden smoken...
Oud 16-04-2003, 09:49
geen punt.
geen punt. is offline
Als mijn kind rookt komt hij het huis niet meer binnen, als hij aan de drugs is stop ik 'm in een inrichting. Drinken mag ie vanaf z'n 16e, maar zeker niet eerder.
Oud 16-04-2003, 10:25
harrie the 5th
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 10:49:
Als mijn kind rookt komt hij het huis niet meer binnen, als hij aan de drugs is stop ik 'm in een inrichting. Drinken mag ie vanaf z'n 16e, maar zeker niet eerder.
Dat zegt genoeg.... je kind slaapt vanaf zijn 1e sigaret op straat, en stel dat er een kruimel wiet in die sigaret zat..... dan mog hij wel binnenkomen maar zou jij hem vervolgens rechtstreeks naar een afkickkliniek brengen, waar ze jou vervolgens uitlachen... En denk je dat drinken veel beter voor je is als ALLE andere drugs?
Oud 16-04-2003, 15:46
Mir-idiotA
Citaat:
meelman schreef op 16-04-2003 @ 10:49:
hahaha dus jij denkt dat een inrichting jou lieve kindje die blowt opnemen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:25
geen punt.
geen punt. is offline
Hallo hee, wat nemen jullie dat serieus. Het is maar om aan te geven hoe erg ik tegen dat soort ongein ben.
Oud 17-04-2003, 10:25
harrie the 5th
Citaat:
meelman schreef op 17-04-2003 @ 10:25:
Hallo hee, wat nemen jullie dat serieus. Het is maar om aan te geven hoe erg ik tegen dat soort ongein ben.
Ja, je geeft het aan door tegen je kinderen te dreigen... goed bezig
Oud 17-04-2003, 11:25
Vice
Vice is offline

Zolang hij/zij het uit vrije wil doet. Maar dan wel de eerste keer thuis.

Niet leuk. Ik vind het sowieso niet leuk als iemand dronken is.

Ik heb liever dat hij/zij blowt dan dat hij/zij drinkt.

16 en ik heb het liefst dat hij/zij niet alleen fietst.

Dom.
Oud 17-04-2003, 12:16
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Alcohol en wiet/hasj.
Ik vind 't best.
Als hij/zij een keer wil blowen en me dat verteld ben ik best bereid om wiet voor hem/haar te halen. Zolang 't kind 16 of ouder is vind ik dit prima. Jonger dan zou ik er even over praten.
Vanaf 14 opbouwen. Eerst tot een uur of 10 á 11 en daarna gewoon rond 2 uur thuis. Na 17e maakt het idd niet zoveel meer uit zolang het maar niet té gek wordt.
Direct verbieden. Roken is gewoon zo nutteloos, als het nou wiet is ok, dat snap ik nog wel maar gewoon roken het liefst natuurlijk niet en anders echt minimaal.
Oud 17-04-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
harrie the 5th schreef op 15-04-2003 @ 12:22:
knipz0r
ik weet niet of het zo slim is om je kind thuis te laten blowen. dan is het wel erg makkelijk, als je aan wiet kan komen, om elke avond knetterstoned te raken, en in een sociaal isolement te raken. als ie de hort op gaat, blowt ie tenminste met vrienden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:00
harrie the 5th
Citaat:
snees schreef op 17-04-2003 @ 20:20:
ik weet niet of het zo slim is om je kind thuis te laten blowen. dan is het wel erg makkelijk, als je aan wiet kan komen, om elke avond knetterstoned te raken, en in een sociaal isolement te raken. als ie de hort op gaat, blowt ie tenminste met vrienden.
snap ik, maar dan kun je het beter controleren.... ik vind het niet erg als hij het met vrienden doet... kijk, ik ben opgegroeid in een dorpje, als ik hier met een joint over straat loop, hebben de mensen het er daags erna over dat ik in de goot ben beland..... ik heb dus liever dat hij/zij thuis [met vrienden] blowt, dan krijgt hij/zij geen slechte naam.... Ik wil geen kinderen op de eerste plaats, maar als ik in de stad zou wonen weet ik ook nie hoe ik het zou aanpakken...
Oud 19-04-2003, 15:21
ook harrie
ook harrie is offline
ik wil geen kinderen op deze wereld zetten
dat wil ik ze niet aandoen
Oud 19-04-2003, 23:32
apekop123
apekop123 is offline
Als ik een kind zou hebben en die zou paddo's willen proberen zou ik het alleen goed vinden als ik er de 1e keer bij ben en ik mag mee doen
Reageren

Regels voor berichten