Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2003, 21:38
Klein~Meisje~86
Klein~Meisje~86 is offline
In hoeverre vindt jij het belangrijk dat je ouders je vriend(in) een geschikt persoon voor jou vinden?

Als dit topic al heel vaak is geweest sluit hem dan maar..heb wel gezocht maar kon hem niet vinden.

Ben gewoon nieuwsgierig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 21:41
marlies
marlies is offline
Ik kies daar geen jongen op uit, maar ik vind het wel vervelend als mijn ouders het er niet mee eens zijn.

Mijn vader bijvoorbeeld Ik was niet op een verjaardag en nu hoorde ik vandaag van familieleden wat mijn pa gezegd had over mij en mijn vriend.
(mijn pa kent mijn vriend helemaal niet goed) maar goed hij houdt niet van me, het zal nooit echt iets worden en het gaat snel uit. Ik was er dus helemaal niet bij en hij loopt dit tegen de familie te zeggen, terwijl het reuze goed gaat met mijn vriend.

Vrijdag samen op vakantie en volgende week donderdag hebben we een jaar.

Ik ben nu dus woedend op mijn pa, omdat hij achter mijn rug zulke dingen loopt te zeggen.
Oud 17-04-2003, 07:18
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
marlies schreef op 16-04-2003 @ 22:41:
Ik kies daar geen jongen op uit, maar ik vind het wel vervelend als mijn ouders het er niet mee eens zijn.

Mijn vader bijvoorbeeld Ik was niet op een verjaardag en nu hoorde ik vandaag van familieleden wat mijn pa gezegd had over mij en mijn vriend.
(mijn pa kent mijn vriend helemaal niet goed) maar goed hij houdt niet van me, het zal nooit echt iets worden en het gaat snel uit. Ik was er dus helemaal niet bij en hij loopt dit tegen de familie te zeggen, terwijl het reuze goed gaat met mijn vriend.

Vrijdag samen op vakantie en volgende week donderdag hebben we een jaar.

Ik ben nu dus woedend op mijn pa, omdat hij achter mijn rug zulke dingen loopt te zeggen.
Jeej, wat vervelend!! Ik zou ook woedend zijn!

Ik heb hier bijna t zelfde topic over gemaakt, maar wel iets anders hoor dus deze wordt niet gesloten...
De link is deze

Ik zou het ook heel vervelend vinden als mijn ouders (in dit geval mijn moeder, wat mijn vader er van vind doet me weinig, mijn ouders zijn al een tijdje uit elkaar)mijn vriend niet zouden 'accepteren'.
Ook de mening van mijn broer telt wel een beetje mee, dat klinkt misschien raar, maar ik heb een goede band met mijn broer dus ik wil ook weten wat hij van hem vind...Met mijn ex kon hij niet zo goed overweg...Ze deden wel gewoon tegen elkaar maar mijn broer vind hem maar een beetje een patsertje enzo....

Net zoals Marlies, kies ik m'n vriend daar niet op uit maar het is heel mooi meegenomen als je ouders wel een beetje meewerken...Als ze tegenwerken van hier tot *ben ff t woord kwijt* dan is dat zeer irritant!!

Het is dus voor mij wel heel belangrijk jah, maar uitmaken omdat mn moeder en broer het er niet mee eens zijn?Neej, dat kan ik niet
Oud 17-04-2003, 07:23
Verwijderd
Ik vind het wel belangrijk wat ze er van vinden, maar ik kies m'n vriend er niet op uit. Als ze hem echt helemaal niks zouden vinden en ze zouden dat zeggen/laten merken (wat ze niet snel zullen doen, omdat ze vinden dat het mijn leven en dus mijn keus is), dan zou ik er wel nog een keer extra over nadenken of ik het vol zou willen houden (als ze me voor de keus zetten 'hij of wij', dan is het weer wat anders natuurlijk (maar dat zouden ze nooit doen, denk ik)). Gelukkig zit ik hier allemaal niet mee, want mijn vriend valt meer dan prima bij mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 07:24
miro
miro is offline
Ik vind het wel belangrijk dat ze hem leuk vinden. Maar als ik echt verliefd ben en zij hebben een totaal verkeerd beeld zullen ze mijn liefde toch moeten accepteren.

Gelukkig is het nog nooit voorgekomen dat ze mn vriend niet leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:50
Verwijderd
Het is wel fijn dat ze haar aardig vinden

Maar als ze dat niet zouden doen, verwacht ik gewoon van mijn ouders dat ze haar normaal behandelen en accepteren. Het is immers mijn vriendin, niet die van hun.

Kortom: ik maak mijn keuze zelf.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:57
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Mijn ouders weten dat ik me door hen niet ga laten beïnvloeden wat betreft relaties. Vroeger deden ze dat wel: commentaar geven op m'n vriendinnetjes, ze zelfs buitenjagen...wel genant hoor. Tot ik eens "orde op zaken heb gesteld" , nu gaan ze zoiets niet meer wagen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:59
Evito
Evito is offline
Vinden ze toch wel. Ik ben kieskeurig genoeg. Maar verder boeit het me geen ruk.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:05
Optima
Optima is offline
Ben er achter gekomen dat ze er bar weinig om geven, want geen enkele jongen is zogenaamd goed genoeg voor mij ( in hun opinie)

Eerst had ik een vriend waar ze erg op tegen waren. Toen dat uitging kreeg ik een vriendje die ze wel aardig vonden, maar waarmee ik niet op gelijke 'golflengte' zat. Toen heb ik er schijt aan gekregen en gedaan wat ik zelf wilde.
Oud 17-04-2003, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Klein~Meisje~86 schreef op 16-04-2003 @ 22:38:
In hoeverre vindt jij het belangrijk dat je ouders je vriend(in) een geschikt persoon voor jou vinden?

Als dit topic al heel vaak is geweest sluit hem dan maar..heb wel gezocht maar kon hem niet vinden.

Ben gewoon nieuwsgierig
Dat is een goede vraag...

Ik vind het wel belangrijk. Mijn ouders zijn erg tolerant en wanneer ze een jongen níet goed zouden keuren, zou dat best wel wat kunnen zeggen (ze keuren niet snel iemand af, vandaar). Dus dan zou ik eens met ze moeten praten... Daarnaast vertrouwen ze mij wel qua 'smaak', ik ben duidelijk iemand die eerst de kat uit de boom kijkt... dus ik zal niet snel met het type jongen thuiskomen die helemaal 'fout' is...

Mijn ouders vinden mijn vriend echt ongelofelijk leuk, omdat hij lekker los is bij ze, lekker los met ze praat, zich nérgens voor schaamt etc...

Ze accepteren al mijn keuzes, maar als ze het te gewaagd vinden, dan praten ze erover... dan nog laten ze mij kiezen...
(Mijn ouders zijn zo 'los' met vriendjes omdat ze vroeger zelf veel problemen hadden met hun ouders, allebei een ander geloof, m'n vader had toen echt super lang haar en dat vonden de ouders van mijn moeder niets etc... Ze willen niet dat mijn zus en ik ook zoiets meemaken, als de jongen niet geschikt is, merken we dat vanzelf wel...)
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 11:08
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Klein~Meisje~86 schreef op 16-04-2003 @ 22:38:
ehmzz ik vind het altijd fijn om te merken dat ze hem mogen en leuk vinden en goed met elkaar over weg kunnen. MAar daar houd het op eigenlijk. Mogen ze hem niet terwilj ik echt helemaal gek ben op hem dan heb ik zo van.. ja jammer voor jou dan maar ik ben verliefd. Ik maak mijn eigen keuze kwa vriend en mochten ze dat niet leuk vinden, ze moeten het maar respecteren.
Oud 17-04-2003, 17:19
Loezzel
Loezzel is offline
Het is bij mij nog niet voorgekomen dat ze mn vriend niet leuk vonden, gelukkig. Ik vind de mening van mn ouders er belangrijk. Ik zal hen mn hele leven blijven zien, met je vriend is dat in principe nog maar de vraag. Ik ga er natuurlijk niet van uit dat het niet voor eeuwig zal zijn, maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik een relatie vol zou kunnen houden, als mijn ouders mn vriend echt niet zagen zitten.
Maar zoals ik al zei: gelukkig is dat nog nooit voorgekomen
Oud 17-04-2003, 17:30
Verwijderd
Ik vind het wel belangrijk dat mijn ouders m'n vriend mogen, maar niet alles.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
het kan me niets schelen wat ze ervan vinden.

ze weten het ook nog niet, omdat ik dan gelijk de volle laag krijg met allerlei kinderachtige pesterijtjes. en daar kunnen ze echt weken mee doorgaan. dus voorlopig hou ik het even voor me.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:13
Verwijderd
Als je ouders je vriend aardig vinden, gaan de gesprekken een stuk minder stroef en de relatie in het algemeen ook.
2 vriendinnen van mij hebben schoonouders die hen niet aardig vinden en dat zorgt nogal voor spanning in de relatie.

M'n moeder vindt mijn vriend aardig en dus zal ze minder snel ruzie maken etc..
(ze gaan zelfs samen naar de dierentuin )
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:38
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Achja, het is natuurlijk wel leuk als je ouders hem mogen.. maar opzich maakt het me niet zo veel uit. Sterker nog, vaak irriteert het me heel erg als mijn ouders hem 'zo'n leuke jongen' vinden, dan gaan ze alleen maar de hele tijd stom zitten lachen en zeggen dat ik meer tijd voor hem moet vrijmaken.
Oud 17-04-2003, 21:47
Verwijderd
het maakt mijn ouders helemaal niet uit, dit ook omdat ik tot noch toe alleen maar met nette, normale mensen naar huis ben gekomen
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 21:52
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Eigenlijk kan mij de mening van mijn ouders niet zoveel schelen. . Nog duidelijker geen ballemoer! Zolang ze de persoon maar respecteren en normaal behandelen vind ik het goed!

Bisous,
DaLoverBoy
Oud 17-04-2003, 22:04
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 17-04-2003 @ 22:38:
Sterker nog, vaak irriteert het me heel erg als mijn ouders hem 'zo'n leuke jongen' vinden, dan gaan ze alleen maar de hele tijd stom zitten lachen en zeggen dat ik meer tijd voor hem moet vrijmaken.
hehe.. meen.. dat jou ouders zo zijn joh!
Oud 17-04-2003, 22:07
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
gizmo schreef op 17-04-2003 @ 23:04:
hehe.. meen.. dat jou ouders zo zijn joh!
Serieus
En als het dan uit gaat, zijn ze helemaal teleurgesteld... nee dan heb ik nog bijna liever dat ze hem 'mwoah' vinden ofzo
Oud 20-04-2003, 10:55
beija_flor
beija_flor is offline
t boeit me geen reet
Reageren

Regels voor berichten