Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
merken andere mensen dat dan niet? Of verbergt ze van alles..? Iemand anders kan wel aangifte doen en om informatie vragen over wat te doen bij het AMK btw. (Advies- en Meldpunt Kindermishandeling) Weet niet of het nummer/site in de announcement staat, anders kan je ff op google oid kijken..
||
Citaat:
ze wil het echt niet, maar er moet toch wat gebeuren? ik kan dit toch neit zomaar laten gebeuren?? maar ze zegt: ik weet niet beter.. het lijkt alsof ze het helemaal niet erg vind..maar dat is dus echt niet zo. ze wil niet met andere familie praten omdat die haar niet zullen geloven volgens haar. tis zo moeilijk..
||
Citaat:
een vriend z'n moeder werkt bij bureau jeugdzorg, en hij gaat het haar vragen wat hij zou moeten doen in zo'n situatie (dus niet direct zeggen dat het over haar gaat)
|||||||
Citaat:
![]() maar kwam niet zo duidelijk op me over, vandaar. ![]() Citaat:
Als ze hulp vraagt/krijgt, wordt er niks tegen haar wil gedaan, zij mag -als het goed is- altijd meepraten over (grote) veranderingen. Misschien zou ze de kindertelefoon kunnen bellen, en vragen wat evt stappen naar een oplossing kunnen zijn? Dan heeft ze iig een beeld van wat er (kan) gebeuren ed. Citaat:
als er iets (moet) gebeuren, is zij degene die het meeste moet doen.. Ik denk dat het al (heel) fijn is voor haar dat je haar wilt helpen, dat ze bij je terecht kan ed.. ![]() Citaat:
(is het iets wat al vrij lang speelt, of iets van 'de laatste tijd'?) Citaat:
Maar hou ook rekening met jezelf, probeer afentoe wat afstand te nemen, ook al is dat moeilijk, en ook al is het hartstikke kl*te voor haar.. Wat natuurlijk niet betekent dat ze je koud moet laten oid.. Maar teveel betrokkenheid is ook niet echt goed voor jou imo. Citaat:
gymlessen ed gaan toch gewoon door..? ( ![]() Nouja, kweet eerlijk gezegd ook niet wat ik zou moeten doen, dingen die ik post zijn veel makkelijker gezegd dan gedaan meestal.. ![]() Heel veel sterkte ermee iig. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Jij zou ook de kindertelefoon kunnen bellen om te vragen over wat je zou kunnen doen in deze situatie. Misschien komen ze met dingen die je al weet, das dan jammer, maar misschien komen ze ook met dingen die je nog niet wist.
Misschien toch nog eens met die vriendin van je praten over waarom ze de kindertelefoon niet belt. Misschien vindt ze het 'alleen maar' eng (dit kan ze overwinnen). Misschien is ze bang dat haar ouders het te weten komen (dan kan ze misschien bij jou bellen) of dat het op de telefoonrekening komt te staan (dit is niet het geval) of dat de mensen van de kindertelefoon kunnen zien wie zij is (ook dit is niet het geval), enz. Misschien kun je er achter komen waarom ze dit niet wil en haar helpen dat op te lossen. Ik denk dat het bellen van de kindertelefoon een goede eerste stap naar een oplossing zou kunnen zijn. Zij kunnen haar vertellen wat ze kan doen en wat er dan ongeveer zal gebeuren als ze verdere hulp zoekt. Het is belangrijk dat er iets gebeurt, maar wat Betamethason al zegt: jij bent niet verantwoordelijk voor haar, dat is zij zelf. Je kunt met haar praten, je kunt dingen aandragen die ze zou kunnen doen, maar uiteindelijk zal ze zelf die stap moeten zetten. Dring ook niet teveel aan, dit kan averechts werken. Misschien kun je haar op het bestaan van het forum wijzen? Misschien heeft ze er wat aan... Laat haar iig merken dat je er voor haar bent (denk dat ze dat al wel weet), dat doet denk ik ook al veel goed. Ik zou nog zoveel kunnen zeggen...maar hier houd ik het maar even bij, is voorlopig wel genoeg, denk ik. 'k weet niet of je er iets aan hebt, hoop het wel. Sterkte en succes iig, ook voor je vriendin. |
![]() |
||
Citaat:
ontopic... Ze moet zelf het probleem onderkennen, eerder kun je moeilijk iets ondernemen. Probeer haar zoveel mogeijk te steunen als vriendin. Je hoeft niet de therapeut uit te hangen. ![]() En, denk vooral ook aan jezelf, neem voldoende afstand als het je te veel belast. Take care.
||
Citaat:
Begrijp het niet verkeerd, ze wil juist ook verandering, maar het blijven wel haar ouders, die haar opgevoed hebben. Ik zal proberen er niet teveel aan te denken, maar dit blijft toch de hele tijd in mn hoofd hangen, zeker nu het weekend is, kan ik er niks aan doen want dan zie ik haar niet. Dankje voor je hulp, van jullie allemaal, dit waardeer ik echt!
||
Citaat:
Ik steun haar zoveel ik kan, maar ik kan toch niet zomaar afstand nemen als het me teveel wordt, haar probleem is veel belangrijker, en moet opgelost worden. Ik kan wel tegen een stootje, dus ik moet wel helpen.
|||
Citaat:
een hulpverlener nodig zal zijn die haar kan helpen het probleem in te zien, maar bij zulke dingen kan het heel erg moeilijk zijn om ècht te erkennen dat het een probleem is. Tenslotte zijn het nog steeds haar ouders, kan ze dingen op zichzelf afschuiven ('maar als ik nou gewoon normaal doe is alles over') etc etc. Je kan met haar praten, en laten zien dat het niet normaal is, maar veel meer ook niet denk ik, uiteindelijk zal ze het zelf moeten doen.. Citaat:
afstand te nemen, je kan dan misschien wel tegen een stootje, maar jij bent niet de verantwoordelijke voor haar.. Je hoeft je er ook niet volledig van af te sluiten denk ik, maar ga haar (en haar probleem) niet boven jezelf zetten..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap heel goed dat die mensen, wat ze ook doen, haar ouders blijven. Dat is vaak ook het probleem. 'Kinderen' willen niet weg, omdat het toch hun ouders zijn. Dat is ook logisch. Maar het is wel belangrijk dat er iets gebeurd. Dat kan ook in het gezin (therapie) zijn of dat alleen zij hulp krijgt, helpt soms ook al iets. Je kunt haar niet helpen, je bent idd geen hulpverlener. Je kunt naar haar luisteren, haar ideeën aandragen, maar uiteindelijk zal ze het zelf moeten doen. Je moet er afstand van nemen, want ook al ben jij sterk, op een gegeven moment wordt het ook voor jou teveel. Zij moet haar probleem oplossen, niet jij, hoe moeilijk dat ook is. |
![]() |
||
Citaat:
En ik zal proberen er afstand van te nemen, hoe moeilijk het ook is. bedankt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hmm, 't is moelijk, logisch, maar 't is wel noodzakelijk, denk ik. Nogmaals sterkte en succes. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Werk, Geld & Recht |
aangeklaagd.. dit is nietfijn | 151 | 18-09-2005 15:36 | |