Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2001, 10:36
powergirl
powergirl is offline
Vandag is er weer zo`n dag. Ik voel me weer is kut. Mijn vader weg.. ik zit weer alleen. Van mijn moeder heb ik nu bijna een half jaar nix meer gehoord, ook geen kaartje met kerst. Doet me pijn. Maar toch doe ik het zelf, zelf bel ik haar ook niet. Ik laat ook nix van me horen. Er zijn dan mensen die zeggen: het is toch je moeder. dat maakt het ook zo moeilijk, het is inderdaad mijn moeder, ik hou diep in mijn hart wel van hara.Wat ze vroeger heeft gedaan kan ze nooit meer goed maken, ze heeft me verwaarloosd, mishandelt.. Mijn vader, hardstikke verliefd sinds kort. Vriendinnen die me laten vallen, omdat ik zo negatief ben, die geen lol meer met me kunnen hebben. OP mijn mond zit een lach, maar van binnen ga ik kapot. Overal hoor ik dat ik et verleden moet laten zoals het is... maar IK AKN DAT NIET.. ik kan niet leven als ik met elke dag geconfronteerd wordt met het verleden. Niet 1 eikel kan zijn handen niet thuis houden, niet 2 niet 3 maar godverdomme 4!!!! maar jah, het moest zo zijn dan..! ik weet het ook niet..
Ik weet zelf niet eens waarom ik dit hier neerzet.. ff lekker mijn hartje luchten..!
Wel heb ik een vraagje voor mensen die zichzelf hebben gesneden en daarvan af zijn gekomen, hoe? Hoe is je dat gelukt? Ik wil er zo graag mee kappen, maar ik ben te zwak. Het lukt me niet
Thanx alvast.

moi
Oud 28-12-2001, 18:01
eden6
eden6 is offline
Heb je er wel eens over nagedacht met een maatschappelijk werkster te gaan praten? Ik spreek uit ervaring, als ik zeg dat dat verhelderend kan zijn.

Ik weet niet precies hoe jouw situatie in elkaar steekt en wat er allemaal met je gebeurt is maar wat ik wel weet is, dat als je een probleem hebt waar je zelf niet uit komt, je iemand moet proberen te vinden die jou daarbij kan helpen.

Sterkte en succes daarmee.

Oud 28-12-2001, 21:17
powergirl
powergirl is offline
Thanx voor je reactie. Ik loop nu 1,5 jaar bij een psycologe.. Dus hulp heb ik al. Niet dat ik verandering merk ofzo hoor... Dus jah, ik weet het ook niet meer

moi
Oud 28-12-2001, 21:37
mathfreak
mathfreak is offline
Als je al anderhalf jaar bij die psychologe in behandeling bent en nog steeds geen verandering merkt is het misschien beter om een andere hulpverlener te zoeken. Mocht je verder met me willen praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 28-12-2001, 22:30
eden6
eden6 is offline
Citaat:
powergirl schreef:
Thanx voor je reactie. Ik loop nu 1,5 jaar bij een psychologe.. Dus hulp heb ik al. Niet dat ik verandering merk ofzo hoor...
Geen dank . Weet je waar dat aan ligt? Dat je geen verandering merkt? Vertrouw je haar wel voldoende? Ik denk dat het heel belangrijk is dat je praat over je problemen, maar dan moet je haar wel voldoende vertrouwen. Misschien is er iemand anders die je kan helpen? Een vriendin ofzo.

Oud 28-12-2001, 22:36
Gwenniej
Gwenniej is offline
Als je t doet om woede af te reageren kun je misschien ook wa anders doen misschien als je weer zon bui voelt opkomen da je weer wilt snijden kun je je misschien in de mensen gooien of een luchtje gaan scheppen ( de hond uit gaan laten) of een boxbal gebruiken ach jah ik ben serieus deze dingen lijken mij gewoon wel een fijne vervanging want ik zelf snij ook.

En als je al bij een psychologe loopt en je voelt je nie fijn bij die persoon kun je indd misschien maar beter een andere vinden en als t daar nie aan ligt, je psycholoog kan je vast wel helpen met manieren om van het snijden af te komen zij is een deskundige en wij niet dus als je t dr nog nie gezegt hebt vertel dr dan dat je jezelf snijd! maar volgens mij is t snijden een soort van verslaving dus erg moeilijk om dr vanaf te komen net zoiets als wiet dat kan zijn ( of is da een stom voorbeeld?) maar jah. iedergeval veel sterkte je kan me altijd nog mailen.
liefs Gwenny

p.s. mathfreak hangt bietje de psychiater hier uit he wel lief hoor
Oud 28-12-2001, 22:47
powergirl
powergirl is offline
Dit is mijn 3e psycologe die ik nu heb. Die andere twee vertrouwde ik inderdaad niet. Het kliktte niet tussen ons. Op zich gaat het met die gene die ik nu heb wel goed. Ze weet het van het snijden maar toen ik dat liet zien zei ze: oh ja ik zie het jah.! Heb ik veel aan jah. Ik weet niet wat ik nu moet doen eigenlijk. Ik durf mijn masker ook helemaal niet af te zetten. Ik praat ook nooit echt over het verleden, heb daar ook nog niet gehuild. Misschien hou ik me te sterk, dat masker wil maar niet af.
Over dat snijden.. Ik heb pas geleden een boxbal gekregen van mijn vader. Wel heellief allemaal maar of het helpt? Nog niet, maar dat kan nog komen.
Na een half jaar kreeg ik vandaag ineens geld van mijn moeder op mijn rekening gestord. wat ik daarmee moet? weet ik ook niet.Ik probeer haar net een beetje te vergeten stort ze geld!!!! Mijn pa begonvandaag tegen me dat ie hier weg wil. hij wil naar nieuw zeeland daar om te wonen.( ik ben daar geboren) Ik ben vandaag weer 1 van die klootzakken tegen gekomen hij lachtte!! Er komt weer veel op me af
Maar thanx voor jullie reacties allemaal, vind het wel fijn eerlijk gezegd

bai bai moi
Reageren

Regels voor berichten