Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 20:36
Steleto
Steleto is offline
Weet iemand wat je ongeveer kunt verwachten van een maatschappelijk werker op school? Is hij alleen voor simpele dingen of kun je ook met ingewikkelde dingen bij zo iemand terecht?
En verwijst hij je door als het te moeilijk wordt of blijf je dan toch gewoon bij hem?

Ik ga morgen naar die man bij ons op school, maar ik weet totaal niet of ik iets van hem kan verwachten. Ik heb al zo'n 3 jaar hulp van verschillende personen en dit heeft allemaal niet écht gewerkt.
Ik hoop nu dat hij me een beetje op weg kan helpen, maar weet niet of ik dat van hem kan/mag verwachten.

Weet iemand hier meer over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 20:47
m1$$b4dg1rL
m1$$b4dg1rL is offline
Je kan er met alles terecht, de simpele dingen verhelpt ie zelf, als het te moeilijk word stuurt ie je door, ze zijn erg aardig allemaal X moi
Oud 22-04-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
m1$$b4dg1rL schreef op 22-04-2003 @ 21:47:
Je kan er met alles terecht, de simpele dingen verhelpt ie zelf, als het te moeilijk word stuurt ie je door, ze zijn erg aardig allemaal X moi
Hij/zij lost niks op...hij/zij helpt je dingen zelf op te lossen als het goed is...en of ze allemaal aardig zijn, dat weet je niet, ik neem aan dat je ze niet allemaal kent. Sorry, ik zeik, 't is bedtijd voor mij, neem me niet kwalijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:57
wicce
wicce is offline
mw'ers leggen vaak eerst uit wat ze doen, en laten het niet geheel aan jou over. Je kan met alles bij ze aankloppen en ze zullen dan ook weten wat ze ermee moeten doen. Het zal in ieder geval niet over jou hoofd gebeuren. Ik denk dat hij voornamelijk een beeld van je wilt vormen en misschien wel ook meer gesprekken met je voeren voordat hij je ergens daar door verwijst.
Oud 23-04-2003, 07:27
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
hoi Steleto!

Ik heb zelf ook een half jaar bij een schoolmw. gelopen en zij was wel heel aardig...Ik weet niet wat je problemen zijn, maar ik denk dat ze je inderdaad kan doorverwijzen..Dat weet ik eigenlijk niet zeker maar okej.Je zit in ieder geval nergens aan vast en je kan stoppen wanneer je wil...
Succes en sterkte....
xxx
Oud 23-04-2003, 19:53
Verwijderd
uhm. je kan er echt met al je problemen naar toe hoor, maakt niet uit of ze groot of klein zijn...

succes

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 20:32
Anne
Anne is offline
Ik ben 2 keer (misschien zelfs 1 keer, ik weet het niet eens precies) bij een schoolpsychologe geweest. Ik vond het helemaal niets, ging me er alleen maar slechter door voelen. Maar goed, dat kwam gewoon door mij, omdat ik vond dat ik nergens hulp voor nodig had. En het klikte niet echt. Mijn mentor wist dat trouwens niet, want hij was zo aardig toen hij dat voor me regelde... ik deed alsof het hielp. Stom misschien. Maar ik ben nu toch van school af.
Oud 24-04-2003, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb bij ons op school twee of drie gesprekken gehad met een counselor (is volgens mij wel ongeveer hetzelfde als een school maatschappelijk werker) maar ik schoot daar niets mee op. Mijn mentor had me daar naar toe gestuurd omdat ie dacht dat het goed voor me zou zijn na de scheiding van mn ouders maar ik kon het helemaal niet met die vrouw vinden, ik vond het maar een zeik-mens. Ik heb dus ook gevraagd of mn mentor tegen haar wou zeggen dat ik er mee wilde stoppen omdat ik dat zelf niet zo goed durfde.

Ik heb niet zo'n hoge pet op van die maatschappelijk werkers op scholen en ik denk niet dat ze zoveel verstand hebben van ingewikkelder en gecompliceerde zaken, over 'simpele' dingen en dingen die specifiek op scholen voorkomen zoals pesten hebben ze misschien wel meer verstand van, ik weet het niet, voor mij hebben dit soort mensen een beetje afgedaan.
Oud 24-04-2003, 21:23
Verwijderd
Ben ik ook wel eens geweest maar dat kwam voornamelijk omdat die man wel heel erg aantrekkelijk was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten