Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat je wel een punt hebt maar, volgens mij is het juist ook voor een groot deel zo dat mensen zich op elkaar afstemmen om gezamelijk bij een groep te horen. Ze beinvloeden elkaar, en komen zo in hetzelfde hokje terecht...
||
Citaat:
Ik heb zelf best veel verschillende soorten vrienden. Ik kan me niet druk maken over interesses of kledingstijl, zolang je maar ergens op 1 lijn over zit. Al is het alleen maar dat je lol met ze hebt tijdens uitgaan oid. Het enige soort mensen waar ik gewoon op kan afknappen zijn mensen met heel andere politieke denkbeelden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kan het heel slecht vinden met arrogante mensen. |
![]() |
||
Citaat:
maar het is makkelijker om die te vinden binnen je hokje. Ik heb ook vrienden buiten m'n hokje, en veel mensen denken idd gewoon bekrompen Ik kan het alleen nie vinden met arrogante en rascistische mensen (oja, en mensen met een erg rechtse graai-mentaliteit)
|
ik word door sommigen gezien als 'alto'. M'n beste vriendin is een trance tiepje met met korte truitjes en piercings en m'n andere vrienden zitten in verschillende hokjes. Ik ga om met kakkers,altos,gothics,nerds en iedereen die verder aardog tegen me is. Eigenlijk ga ik het minst om met mensen uit mn eigen hokje...
|
![]() |
De meeste van mijn vrienden en mensen waarmee ik om ga zijn studenten. Deze groep is echter heel divers. Van rode marxist tot blauwe liberaal, van trance-freak tot verdi liefhebber, van kunstzinnig ingestelde mensen tot brallende corpsballen en van atheisten tot domineekindjes. En je leert ze kennen op verschillende manieren: studie, sport, commissies, vakantie, thuis-thuis, oude middelbare school etc etc...
Maar toch gaat het 'soort zoekt soort' principe wel op, het zijn allemaal mensen met een bepaald niveau van intellectuele vorming, mensen waarmee je kan disputeren etc. Dat is het soort dat mij denk ik aantrekt. Levensbeschouwing, politieke voorkeur, muzieksmaak etc spelen geen grote rol, niveau van denken echter wel. Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 20:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Qua stijl: ik heb veel verschillende soorten vrienden, zelfs vrienden waarvan je zou zeggen: hoe kunnen die in 's hemelsnaam overeenkomen... Alleen kakkervrienden heb ik niet echt.. |
![]() |
|
![]() |
ik kom wel met alles soorten overeen,enkel met de meeste gothics,kakkers,johny's en marina's en gabbers kan ik het meestal niet zo goed vinden.heb voor de rest wel vrienden die 'anders' zijn,jongens met rokken en zo'n dingen (vind ik cool dat ze dat durven,meeste jongens durven et niet)
![]() |
![]() |
|
Ja ik denk dat het principe soort zoekt soort in veel gevallen wel opgaat. Zo heb ik voornamelijk vrienden die enigszins hetzelfde denken en doen, beetje zelfde muzieksmaak etc.
Ook op school zie ik dat wel, dat mensen naar elkaar toe trekken met dezelfde levensstijl zegmaar. Toch ga ik ook wel met mensen "buiten mn hokje" om, maar dat komt ook doordat ik gewoon veel mensen aardig vindt en niet zo moeilijk ben. Ik denk vooral dat het te maken heeft met de interesses die je deelt. Om jezelf te profileren naar de buitenwereld en je als een groep op te stellen vind ik wat ver gaan, aangezien je echt niet alleen met mensen uit een bepaalde groep omgaat, zoals hier ook uit de antwoorden blijkt. Volgens mij moet je gewoon met mensen op een bepaalde lijn zitten, of deze nu over een hobby, muziek, kleding of politieke gedachten gaat.
|
![]() |
mn vriendengroep was eerst niet echt alternatief.. nu trekt iedereen elkaar mee en is iedereen zogenoemd "alto", maar oorspronkelijk was het dus een groep met verschillende stijlen die gewoon op 1 lijn lag. mn vrienden in de klas zijn echt allemaal verschillend, en dat klopt bij de soort zoekt soort theorie, ik hou van heel veel verschillende stijlen.
![]()
|
![]() |
Overigens zie je dit verschijnsel ook op het forum....vooral Lifestyle in het begin, inmiddels alweer een aantal jaartjes geleden: kakkers bij kakkers (wie kan zich het consortium van kakkers o.l.v Nare Man, Esmee, W1ZZ, Red Violin, Lovely_Loeske etc nog herinneren?
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Toen kon je tenminste lekker loos ruzie lopen maken met iedereen, heerlijk ![]()
|
Ehmm..de groep die ik tot mijn vrienden reken zijn meestal van buitenlandse afkomst(of half) en redelijk hoog opgeleid.
Kleding wil wel wat verschillen maar ze weten zich allemaal te kleden, van casual naar trendy/hip. Qua muziek houden ze allemaal wel van redelijk hetzelfde als ik, heel brede muzieksmaak dus, de 1 houdt meer van trance/house de ander meer van garage de ander meer van urban...maar we/ze luisteren in principe alles wat goed is/wat we/ze goed vinden. Dus mijn vrienden zijn wel redelijk hetzelfde....alleen toch weer niet...maar dat is moeilijk uit te leggen...op grote vlakken komen ze overeen maar ze zijn wel anders....het zijn niet verschillende personen die exact hetzelfde zijn ofzo.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() haha...Es kun je je die felle discussies nog herinneren met drama en kornuiten? ![]() ![]() Kijk voor de grap eens naar deze oeroude topic... te hilarisch gewoon ![]() Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 22:32. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() *zwijmel* ![]()
|
![]() |
op school ging ik heel veel met anita's om... qua jongens altijd nerds (en nou spreek ik nog steeds over school) gewoon omdat ik dat de aardigste mensen vond.
waarom... omdat ik het met hun het beste kon vinden. en ik ben best een moeilijk persoon in de omgang... buiten school valt ook wel mee... wel eens dat ze van dezelfde muziek houden. zelfde hobby's (daar ken ik de meeste ook van) maar voor de rest niet in mijn hokje... voor zover ik dat heb dan. edit: nou moet ik zeggen dat ik niet met de mensen van mn school om zou gaan als ik niet met ze op school had gezeten... typisch... ik spreek ze nu ook bijna nooit meer. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() maar ontopic, ik heb niet alleen vrienden die tot "mijn soort" behoren maar van alles wat.
||
Citaat:
Gedeelde intresses is het voor het grootste deel toch denk ik. Muziek, uitgaan, politiek, feesten noem maar op. Maar ik zoek ook gewoon mensen op als ze dezelfde humor hebben of als ze open en vriendelijk over komen. Ook zoek ik mensen waarvan ik het idee heb dat ik via hen weer andere leuke mensen kan leren kennen...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ja en nee. Mijn vrienden zijn allemaal vrij intelligente mensen en daarmee bedoel ik dus niet de mentale capaciteit. Maar ze denken en kijken verder dan hun eigen leefwereldje, hebben uitgebreide interesses en zelfs als ze die interesses niet delen, kunnen ze wel ernstig naar je luisteren. Qua stijl en muziek zijn ze allemaal anders, en dat is ook niet belangrijk, zolang ze maar niet bekrompen zijn en denken dat hun waarheid de enige is.
Maar omdat ik zelf er heel verschillende stijlen en muzieksmaken op na houd, trek ik ook vanalles aan ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik zit in een vriendengroep (met bijna alleen maar jongens meisje zijnde) die als altoos worden beschouwd. ik heb het erg naar mun zin, zijn eigelijk allemaal havo/vwo leerlingen, allemaal links.
veel de zelfde hobbies, muzieksmaak en interesses...daar praten we ook over. waar moet je eigelijk anders over praten? als je het bijv. politiek oneens bent, kan je vrij leuk discussieren, dat vind ik ook best leuk om af en toe te doen met andere mensen uit m'n klas, maar als die echt rechts zijn hebben ze zo een andere kijk op de wereld. ik zeg niet dat ik geen vrienden zou kunnen zijn met een bv. vvd-er maar gewoon minder snel, en ik zou denk ik niet heel close kunnen zijn omdat het me waarschijnlijk te veel zou irriteren. ik heb overingens nog wel andere vriendinnen die niet naar alternatieve muziek luisteren maar daar zat ik vroeger meer op een lijn mee, en daar ga ik nog steeds wel mee om. ik kan absoluut niet opschieten met oppervlakkige mensen, daar heb ik gewoon iets tegen. |
![]() |
|
![]() |
voor mij gaat dat niet op.
ik ken irl amper mensen met dezelfde stijl als ik. ik ken ook maar weinig mensen die dezelfde muziek luisteren. op school enz. ga ik hoofdzakelijk om met metal-mensen. weliswaar zijn mn vrienden over het algemeen allemaal "alternatievelingen", maar het grootste gedeelte zijn skaters, soepjurkengothics en kleurtjes-alto's. tja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik heb ook vriendinnen die van totaal andere muziek houden, die eig totaal anders zijn dan mij..achjah ![]() |
![]() |
|
Volgens mij moet je zo'n tijdbol niet beginnen bij het feit dat iedereen in een hokje zit, maar bij het feit dat iedereen in een hokje komt. Op dat moment krijg je namelijk een stempel waar je aan vast zit; mensen die je ontmoet gaan uit van het stereotype in dat hokje en daar ga je dan denk ik wel steeds meer naar toe leven. Klinkt stom, maarr het is natuurlijk wel zo dat je je hokje zelf kiest; tot dat type mensen voel jij je aangetrokken, dat stereotype lijkt het meest op jou.
Zal ook wel verschillen per lifestyle, want er spelen natuurlijk ook andere dingen mee. Er zijn vast genoeg kakkers die niet aan durven komen zetten met een smokende alto, terwijl alto's alleen maar durven dromen van een date met drie kraagjes en een portemonnee zonder gat ![]() |
![]() |
|
nah mijn beste vriendin is wel precies hetzelfde als ik eigenlijk.. die ken ik al 10 jaar en ik denk dat we elkaar wel vrij veel beinvloed hebben... we hebben ook best veel dezelfde kleren, ideeen, en muzieksmaak komt wel voor 95% overeen.. daarnaast kank het ook best goed vinden met kakkers of normalen of hoe heet het allemaal... maar muziek blijft wel een belangrijk deel bij mij en dat zullen zij weer niet zo snel snappen... zelfde als dat ik nie zo begrijp dat het leuk is om naar de plaatselijke discotheek te gaan en daar iedere week een ander tjikkie te grijpen..
ik denk dat ik snap afknap bij extreme bekrompenheid of vooroordelen, heeeeele extreme kakkers, goth's wat dan ooks... want die vink ook al snel bekrompen.. vooral aan die hiphoppers, of hoe heet hun hokje, kank me enorm ergeren... en idd mensen met totaal andere politieke ideeen zijn ook nie zo handig..
|
![]() |
Ik ga met allemaal verschillende 'mensen' om...ik zou ze ook niet echt in een hokje kunnen plaatsen (de meeste) omdat hun kledingstijl per dag verschilt
![]() Pfff...hoop dat het een btje duidelijk is |
![]() |
|
nou bij mij ist nie echt zo. tenminste, niet meer.
mijn beste vriendin kleed zin normaal/klassiek (ofzo) maar vroeger had ik een paar vrienden en we zijn toen een beetje dezelfde richtig opgegroeid. maar meetse mensen waar ik mee omga zijn iig een beetje maf en niet te serieus, maar qua kleding e.d. zijn ze heel verschillend. sommige lijken echt zo van heel erg nerd, en de ander weer heel skater/alto achtig. denk zelf niet teveel in hokjes, je mertk vanzelf of je een connectie met iemansd hebt of niet. |
![]() |
|
![]() |
Er zijn vast genoeg kakkers die niet aan durven komen zetten met een smokende alto, terwijl alto's alleen maar durven dromen van een date met drie kraagjes en een portemonnee zonder gat
ik zit zelf in het hokje alto, en ik zou het niet goed uit kunnen houden met een kakker...3 kraagjes? blug...ik vind iemand veel leuker als zun kleren niet perfect zitten, maar gewoon een beetje slordig, natuurlijker. alsof iemand niet 3 uur voor de spiegel heeft gestaan om elk stofje van zun 3 kraagjes af te halen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is denk ik niet een bewust proces. Op een gegeven moment kom je toch in een bepaalde omgeving terecht waar je alleen met een bepaald 'soort' in aanraking komt. Zo ben ik eigenlijk al helemaal aan het vervreemden van de 'burgermaatschappij': ik merk in het openbare leven gewoon steeds vaker dat ik me dooderger aan de simpelheid, het onfatsoen en het onvermogen zich normaal uit te drukken van de gemiddelde Nederlander. Aangezien ik me elke dag eigenlijk alleen maar tussen studenten bevind raak je daar aan gewend. Je raakt gewend aan de manier van praten, de manier van denken, de manier van reageren.
Dat heeft overigens niets met alto's en kakkers te maken. Ook op universiteiten lopen alto's rond (kijk maar naar de faculteit Sociale Wetenschappen, je reinste geitenwollensokken-types). Maar ook de alto's en outcasts op de uni hebben een bepaalde mate van weldenkendheid, fatsoen, een bepaalde manier van denken. Dát is voor mij het onderscheid in 'soort', niet in lifestyle. |
![]() |
|
pff... ik zit zelf niet in een hokje (ik pas er gewoon niet in) en mijn vrienden, woh weetikveel. ik geloof dat wij met zijn allen niks zijn
ookal wordt ik door mensen die me niet kennen in een hokje gepropt... (ik wordt tot alto en kakker gebombardeerd... best knap toch?) hehe... hokjes zijn gewoon te klein
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Soort zoekt soort of tegenpolen trekken elkaar aan Shebaa | 9 | 26-09-2011 19:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat ga jij stemmen ? HoloDoc | 500 | 08-03-2006 10:07 | |
Liefde & Relatie |
Verkeerde types kleinedraak | 50 | 01-02-2004 13:03 | |
Liefde & Relatie |
Past op elk potje een deksel..!? blueeyes_jochie | 112 | 08-12-2003 08:20 | |
Psychologie |
Vragenlijst sociale psychologie. Scatterheart | 99 | 19-11-2003 21:31 | |
Liefde & Relatie |
Dumpen in een SMS (!!!!) Chloe Siere | 57 | 12-12-2002 22:00 |