Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 12:18
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik ben gisteren bij een vriend geweest en ze hadden een hond. Ik kom binnen, die hond vliegt op mij af ( de hond is zo'n zwart,klein keffertje) en bijt me in m'n been. Eerst dacht k dat het niet veel zou zijn, het deed wel een beetje pijn maar ok, kdeed gewoon door.

Gisterenavond,terwijl k mij aan het omkleden was,zag k dat het toch wel doorgebeten was, ik heb nu een klein wondje,wat al dicht is. Het ziet errond blauw uit en het is een beetje opgezwollen maar het doet meer en meer pijn.

Ik heb geen idee of ik naar dokter ofzo moet, ivm infecties ofzo
Iemand ervaring mee?
Oud 18-04-2004, 12:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik zou effe langs de arts gaan, gezien de toestand van je been zal 'ie waarschijnlijk idd doorgebeten hebben en heb je dus kans op tetanus en andere vervelende dingen. Die hond zelf moet misschien ok even gecontroleerd worden, het is niet bepaald normaal dat hij je meteen aanvliegt en meteen begint te bijten terwijl jij alleen de kamer binnenloopt.
Oud 18-04-2004, 12:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou idd even langs de dokter gaan want met hondenbeten moet je uitkijken, het is eigenlijk beter om die zo lang mogelijk open te houden zodat het vuil eruit kan en omdat die van jou nu al dicht is lijkt het me slim als er een arts even naar kijkt. Ook kan je dan eventueel een nieuwe tetanusprik krijgen.
Oud 18-04-2004, 12:27
Mux
Mux is offline
keffertjes zijn <33333
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 12:47
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ga maar ff zo'n leuk tetanusprikje halen. Of iig er even je huisarts over raadplegen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 12:56
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
zou zelf ook zoiets hebben van ach laat maar...
maar beter toch ff naar laten kijken en een prik halen is misschien ff klote maar beter dan straks een ziekte krijgen door dat kreng!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:27
kevertje84
kevertje84 is offline
en je wilt echt geen tetanus krijgen...
Oud 18-04-2004, 15:41
shiningstars
shiningstars is offline
Die prik stelt helemaal niks voor hoor! Heb m ook gehad nadat ik was gebeten door een hond. Was ook niet echt doorgebeten, ik had vooral een grote blauwe plek. Maar ben voor de zekerheid toch maar even naar de dokter gegaan. Je krijgt gewoon een prik in je arm, je voelt er nauwelijks wat van.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 16:14
Verwijderd
Pas wel goed op met volle maan
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:47
nl2suzy
nl2suzy is offline
Pas wel goed op met volle maan? Jaaajaaa
Oud 18-04-2004, 22:53
Somebody Special
Somebody Special is offline
Áls je bang bent voor de prik kan je beter even die vriend van je bellen om te vragen of z'n hond netjes alle inentingen gehad heeft, want dan hoef je je namelijk niet druk te maken om enge ziektes en prikken.
Als het beestje ingeent is, kan jij geen tetanus krijgen!
Oud 19-04-2004, 07:57
Raven
Raven is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 18-04-2004 @ 13:18 :
Ik ben gisteren bij een vriend geweest en ze hadden een hond. Ik kom binnen, die hond vliegt op mij af ( de hond is zo'n zwart,klein keffertje) en bijt me in m'n been. Eerst dacht k dat het niet veel zou zijn, het deed wel een beetje pijn maar ok, kdeed gewoon door.

Gisterenavond,terwijl k mij aan het omkleden was,zag k dat het toch wel doorgebeten was, ik heb nu een klein wondje,wat al dicht is. Het ziet errond blauw uit en het is een beetje opgezwollen maar het doet meer en meer pijn.

Iemand ervaring mee?
IDD ff tetanus prik halen ..
maakt overigens niet uit of dat beest ingeent is .. dat beschermt je in dit geval niet.

owja gaat gewoon in je boven arm ( monnikskap spier)
lekker je arm ontspannen voel je er bijna nix van ..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 02:12
casual dreamer
casual dreamer is offline
ik ben pakwerker in opleiding ik krijg geregeld hondenbeten geen krasjes echt dat je de tanden in mijn vel ziet en hevig bloedend ik doe er isobetadeine op tetanus is niet nodig

off genkgirl jij woont in limburg kan het dat ik je al eens heb gezien op een fuif in de fitlink
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 06:41
Verwijderd
Volgens mij heeft betadine (of iets soortgelijks) niet hetzelfde effect als een tetanusinjectie... Het gaat bij tetanus om 'iets' dat in je lichaam gaat en dat haalt betadine ed er echt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 08:14
Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-04-2004 @ 07:41 :
Volgens mij heeft betadine (of iets soortgelijks) niet hetzelfde effect als een tetanusinjectie... Het gaat bij tetanus om 'iets' dat in je lichaam gaat en dat haalt betadine ed er echt niet uit.
IDD en bij een hondebeet is het zeker verstandig om een tetanus injectie te halen ... ( als 't een open wond is tenminste)

waarom zou je dat risico lopen ??
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 08:15
Raven
Raven is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 22-04-2004 @ 09:14 :
IDD en bij een hondebeet is het zeker verstandig om een tetanus injectie te halen ... ( als 't een open wond is tenminste)

waarom zou je dat risico lopen ??
betadine is gewoon 'n soort jodium .. ( maar prikt niet )
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 08:23
LaGoon
LaGoon is offline
toevallig, ik heb net bio geleerd en daar stond dat je van een hondenbeet tetanus kan kijrgen, dus ik zou heel snel naar de doker gaan
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 10:54
shiningstars
shiningstars is offline
De prik hoef je niet iedere keer te halen als je bent gebeten door een hond. Één injectie beschermd je voor een aantal jaar. Waarom het risico op tetanus lopen als een klein prikje je ertegen beschermd?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is zeker belangrijk dat je naar de dokter gaat. Het is namelijk erg belangrijk dat je zo'n spuitje krijgt. De kans dat je ziek wordt van zo'n beet is namelijk best groot omdat zo'n bek van een hond vol met bacteriën zit.
Mijn moeder is ook ooit eens gebeten door een hond en het was zo ongeveer net zo diep als jouw beet. Zij heeft ook een spuit gekregen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 12:16
Verwijderd
Bij een hondenbeet moet je ALTIJD ff naar een dokter (tenminste dat is wat mij verteld wordt.) Je weet nooit wat voor ziektes zo'n beest bij zich heeft.

Als het goed is ben je tot ongeveer je 21e beschermd tegen tetanus, als je tenminste de dktp hebt gehad op je 10e.

Een mensenbeet is trouwens nog gevaarlijker
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 13:21
Raven
Raven is offline
Citaat:
bugge schreef op 22-04-2004 @ 13:16 :
Bij een hondenbeet moet je ALTIJD ff naar een dokter (tenminste dat is wat mij verteld wordt.) Je weet nooit wat voor ziektes zo'n beest bij zich heeft.

Als het goed is ben je tot ongeveer je 21e beschermd tegen tetanus, als je tenminste de dktp hebt gehad op je 10e.

eeh als je tegen tetanus bent ingeent moet je toch nog een boosterinjectie hebben ..

anders krijg je er 2 .. een nu en een over 3 maanden
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:01
Verwijderd
Ik ben vroeger ook eens gebeten door een hond (een grote herder van een vriendinnetje van me... ik liep langs hem, hij beet me zo in m'n been ) en ik kreeg ook zo'n tetanusprikje. Wel niet in m'n arm maar in m'n bil, dat deed niet echt pijn. Maar met zitten daarna weer wel

Mja, ik zou voor de zekerheid zo'n prikje halen... kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 22-04-2004 @ 13:16 :

Ik heb al m'n inentingen als kind gehad, maar moest toch extra nog een tetanusprik na die hondenbeet.

En ja, mensenbeten zijn gevaarlijker; mijn vriend is in z'n voorhoofd door een mens gebeten (jaja, hoe toch? gleed uit met schaatjes en viel boven op iemand open mond) en moest nog een andere spuit erbij (dus naast tetanus). Hij kon helemaal niet meer zitten
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:30
Raven
Raven is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-04-2004 @ 15:04 :
Ik heb al m'n inentingen als kind gehad, maar moest toch extra nog een tetanusprik na die hondenbeet.

En ja, mensenbeten zijn gevaarlijker; mijn vriend is in z'n voorhoofd door een mens gebeten (jaja, hoe toch? gleed uit met schaatjes en viel boven op iemand open mond) en moest nog een andere spuit erbij (dus naast tetanus). Hij kon helemaal niet meer zitten
ja tegen gramm positieve stammen ..
( dacht trouwens dat die in je bil ging mgoed )
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 22-04-2004 @ 15:30 :

( dacht trouwens dat die in je bil ging mgoed )
Dan klopt dat niet kunnen zitten toch?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:37
Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-04-2004 @ 15:34 :
Dan klopt dat niet kunnen zitten toch?
ik bedoelde dat die voor grammpositieve stammen in je bil ging en tetanus gewoon in je arm .. bij mij tenminste wel ..

weet alleen van tetanus .. hoor
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 22-04-2004 @ 15:37 :
ik bedoelde dat die voor grammpositieve stammen in je bil ging en tetanus gewoon in je arm .. bij mij tenminste wel ..

weet alleen van tetanus .. hoor
Bij een vriendin ging tetanus ook in haar bil, dat zei ze iig.
(Ik zat op de gang. )
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:46
Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-04-2004 @ 15:41 :
Bij een vriendin ging tetanus ook in haar bil, dat zei ze iig.
(Ik zat op de gang. )
ben je niet met d'r mee geweest ??
kon je d'r ff afleiden

heb ik dinsdag ook gedaan ..voor 'n studiegenootje ..
nu jah als ie in d'r bil had gemoeten mocht ik denk ik niet mee hoor .. maar jij bent ook 'n meisje dus ...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 22-04-2004 @ 15:46 :
ben je niet met d'r mee geweest ??
kon je d'r ff afleiden

heb ik dinsdag ook gedaan ..voor 'n studiegenootje ..
nu jah als ie in d'r bil had gemoeten mocht ik denk ik niet mee hoor .. maar jij bent ook 'n meisje dus ...
D'r moeder + nog iemand anders (ook een volwassene) waren er toen ook.
En ik was toen 10 oid.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 15:30
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
genkgirl schreef op 18-04-2004 @ 13:18 :

Iemand ervaring mee?
Altijd naar de dokter gaan als je ook al maar een tand van een hond in je bene hebt gehad of in je arm ofzo, een tetanis prik halen!! (of hoe je dat ook schrijft) het liefst zo snel mogelijk
Oud 23-04-2004, 08:05
Raven
Raven is offline
Citaat:
Tsu schreef op 22-04-2004 @ 16:30 :
Altijd naar de dokter gaan als je ook al maar een tand van een hond in je bene hebt gehad of in je arm ofzo, een tetanis prik halen!! (of hoe je dat ook schrijft) het liefst zo snel mogelijk
TetanUs .. met 'n Uh
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:38
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 23-04-2004 @ 09:05 :
TetanUs .. met 'n Uh
ohhh, betweter
Oud 23-04-2004, 19:20
RedWarrior
RedWarrior is offline
Mwha. Ik ben een paar maanden geleden gebeten door de hond van een vriend en toen heeft zijn moeder daar gewoon jodium over gesmeerd. Niks aan de hand!
Oud 23-04-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
RedWarrior schreef op 23-04-2004 @ 20:20 :
Mwha. Ik ben een paar maanden geleden gebeten door de hond van een vriend en toen heeft zijn moeder daar gewoon jodium over gesmeerd. Niks aan de hand!
Bij jou niet nee, maar het is béter om naar de dokter te gaan en een tetanusprik te halen.
(Net zoals een 8 voor een tentamen niet slecht is, een 10 is alleen beter... )
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:35
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-04-2004 @ 20:21 :
Bij jou niet nee, maar het is béter om naar de dokter te gaan en een tetanusprik te halen.
(Net zoals een 8 voor een tentamen niet slecht is, een 10 is alleen beter... )
De vergelijking die je maakt vind ik niet zo passend eigenlijk, maar je hebt wel gelijk dat je sowieso voor de zekerheid naar de dokter gaat. Misschien dat er nu niets aan de hand is, maar op den duur misschien juist wel
Oud 27-04-2004, 13:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
mekkep schreef op 18-04-2004 @ 13:27 :
keffertjes zijn <33333
niet als ze bijten, lijkt mij...
Oud 27-04-2004, 13:19
Verwijderd
Vreemde hond, die zou ik maar eens na laten kijken.. ik hoop dat je vriendje niet doet alsof het normaal is..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten