Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2003, 14:05
load_harmony
load_harmony is offline
Toen jij op een morgen de klas binnenstapte, leek alles een beetje anders. Al minstens 4 maanden zat ik aan het tafeltje, rechts achteraan, naast Joanne. Al minstens 4 maanden was elke les van meneer De Groot precies hetzelfde geweest, en juist jij wist daar verandering in te brengen. Het gebeurde toen je de deur open deed, op een nonchalante manier, maar stiekem ook een beetje gespannen. Je grijnsde en knikte vriendelijk, op een manier die ik nog nooit eerder had gezien. Meneer de Groot gaf je een hand, en wees je een plek. De plek naast Rachel. Voor de eerste keer in mijn leven was ik jaloers op Rachel. Rachel zit al 4 maanden alleen in de les van meneer de Groot. Eigenlijk zit Rachel overal alleen. Soms, als ik Rachel tegenkom, pest ik haar. Niet zo heel erg, maar gewoon een beetje flauw. Rachel zegt nooit zo veel. Erg knap is ze ook niet. Maar er is nou ook niet te zeggen dat ze er veel moeite voor doet. Jij kwam de klas binnen en ging naast haar zitten. Rachel reageerde niet eens op je. Ik zat je de hele tijd aan te kijken, in de hoop dat jij ook even naar mij zou kijken. Ik zag je mooie bruine haar, en je grote bruine ogen die door je net iets te lange haar heenkeken. Je leek zo rustig, zo zelfbewust. De hele tijd probeerde ik je blik op te vangen, maar jij keek alleen naar Rachel. Op dat moment bad ik dat je zag hoe Rachel eruit zag, ik bad dat je zou zien dat ze niet kan sporten en niet zo spontaan is. Ik wou naar je roepen: ‘laat die mooie ogen van je eens kijken naar haar’. Ik wensde dat je dan naar haar zou kijken, en je zou beseffen dat ze niet goed genoeg voor je was. Maar dat deed je niet. Je bleef naar Rachel kijken en ik zag hoe jullie langzaam in gesprek raakte. Ik kon niet horen waar jullie het over hadden, maar jij grijnsde vaak en Rachel glimlachte af en toe. Ik zat maar te kijken en de les kon ik al lang niet meer volgen. Toen de bel ging, stond ik zo snel mogelijk op, om even langs je tafeltje te lopen zodat je zou zien hoeveel mooier ik ben als Rachel. Toen ik langsliep keek je naar me. Onze ogen ontmoeten elkaar. Ik glimlachte en jij grijnsde, op jou manier. Ik wou me net gaan voorstellen maar je draaide je alweer om naar Rachel. “kun jij me weg wijs maken hier?” vroeg je haar. Een beetje beschaamd liep ik door. Achter me hoorde ik mijn vriendinnen lachen. Je hebt me vernederd. En niet een beetje, je verkoos Rachel boven mij. Nu, 2 maanden later, zie ik je soms nog lopen door de gangen. Ik kijk dan naar je mooie ogen, je mooie haar en je mooie lichaam. Maar jij kijkt mij nooit meer aan, je grijnst niet meer naar mij en je komt nooit kom je meer alleen de les in. En telkens als ik je zie, en je bekijk, dan zie ik dat er iemand naast je loopt. Iemand die misschien niet zo knap is, niet zo sportief, niet zo spontaan, maar wel verkering heeft met jou...

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 14:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 14:09
Verwijderd
Citaat:
load_harmony schreef op 23-08-2003 @ 15:05:
je greinst niet meer naar mij
Met een lange ij natuurlijk... 'je grijnst'.

Verder: een verhaal met een moraal. Goed geschreven maar geen bijster origineel onderwerp, hoewel wel van de andere kant bekeken. Is het autobiografisch?

Het einde is wel een beetje cliché zo, je kunt het natuurlijk verwachten, en je krijgt een 'puh, net goed'-gevoel over de ik-persoon.

Maar altijd sympathieke hoofdpersonen is ook niet echt wat natuurlijk.

Bovenal: niet slecht. Ga zo door.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:35
sonly
sonly is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 23-08-2003 @ 15:05:
Je bleef naar Rachel kijken en ik zag hoe jullie langsaam in gesprek raakte.
T'is langZaam

Mooi verhaal verder

t laat mooi zien hoe niet iedereen naar uiterlijk kijkt enzo, en het is idd, net als krummeltje zei, wel leuk om eens een a-symphatiek ikfiguur te hebben
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:15
load_harmony
load_harmony is offline
kheb een paar spelfouten eruit gehaald.... (die ik tot nu toe tegenkwam.. ) en het laatste zinnetje even net iets veranderd..............
Oud 23-08-2003, 17:56
Firefly182
Firefly182 is offline
Ik heet Rachel. Voor de rest: leuk verhaaltje. Niet veel diepzinnigheid en uitgebreide beschrijvingen, maar eigenlijk hoeft dat ook niet perse voor een kort verhaal.
Oud 24-08-2003, 21:38
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 23-08-2003 @ 18:56:
Ik heet Rachel. .

twas niet persoonlijk meis!

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 08:47
Verwijderd
Ik vind het echt een leuk verhaal
Weinig op aan te merken behalve een paar spelfoutjes, die mijns inziens niet echt storend zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 13:43
clubje
clubje is offline
Het zou volgens mij 'leuker' zijn, of dramatischer, als de hoofdpersoon niet tot inkeer komt.

Op het einde is het duidelijk dat ze zich 'gewonnen' heeft. Dat ze beseft dat Rachel meer betekent voor hem dan de hoofdpersoon. Het zou denk ik, beter zijn als je zou duidelijk maken dat de hoofdpersoon maar niet kan begrijpen dat zij, 'het perfect mooie meisje', geen aandacht krijgt.

Ik weet niet...

De hoofdpersoon lijkt een bitch, maar op het einde krijg je toch een heel klein beetje sympathie ervoor, omdat ze de strijd 'verliest' en dat ook beseft en toegeeft. Het zou leuker zijn dat dat niet zo is, en de hoofdpersoon bitchy blijft.
Oud 25-08-2003, 14:04
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef op 25-08-2003 @ 14:43:
Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Offtopic: dEUS?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 14:22
clubje
clubje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-08-2003 @ 15:04:
Offtopic: dEUS?
dEUS=mijn leven

Oud 25-08-2003, 14:32
clubje
clubje is offline
En nog iets: kies een andere titel!
Oud 25-08-2003, 15:05
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
clubje schreef op 25-08-2003 @ 14:43:
Het zou volgens mij 'leuker' zijn, of dramatischer, als de hoofdpersoon niet tot inkeer komt.

Op het einde is het duidelijk dat ze zich 'gewonnen' heeft. Dat ze beseft dat Rachel meer betekent voor hem dan de hoofdpersoon. Het zou denk ik, beter zijn als je zou duidelijk maken dat de hoofdpersoon maar niet kan begrijpen dat zij, 'het perfect mooie meisje', geen aandacht krijgt.

Ik weet niet...

De hoofdpersoon lijkt een bitch, maar op het einde krijg je toch een heel klein beetje sympathie ervoor, omdat ze de strijd 'verliest' en dat ook beseft en toegeeft. Het zou leuker zijn dat dat niet zo is, en de hoofdpersoon bitchy blijft.
ikzelf heb ook even zitten twijfelen over het einde. het zou misschine beter zijn als ze zich neit gewonnen geeft, maar het verhaal is dan ook nooit "echgt af". ik wist iig niet hoe ik dat dan zou moeten "vormgeven". over de titel.. je hebt gelijk! ik moest even snel iets er boven zitten, bij onderwerp, maar het is niet de titel.. kon niks verzinnen, dus als iemand suggesties heeft..
Oud 25-08-2003, 21:36
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Niet bepaald origineel, maar het leest wel lekker.

'Je bleef naar Rachel kijken en ik zag hoe jullie langzaam in gesprek raakten.'

'Ik glimlachte en jij grijnsde, op jouw manier.'

Alineas !

Wat ik goed vind, is dat er eindelijk weer iemand van de andere kant schrijft. Als ik hier de verhalen lees, zijn veel mensen geneigd het verhaal vanuit het oogpunt van een soort Rachel te schrijven, terwijl jij juist de andere kant laat zien. Goed
Oud 26-08-2003, 22:21
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb het niet gelezen moet ik eerl;ijk toegeven
Reageren

Regels voor berichten