Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben ook leerlingmentor en echt veel moet je niet doen. We moeten er alleen zijn op sport-en speldagen, kennismakingsdagen enz. Maar je moet niet denken dat brugklassers met problemen naar je toekomen, want dat doen ze dus totaal niet. Geef je ze een rondleiding door de school, denken ze het zelf toch beter te weten! Achja, ik dacht in de brugklas dat ik ook al heel wat was
![]()
|
...ben zelf ook brugklas minimentor..(2jaar).bij ons mag je dat zijn vanaf de vierde klas....havo/vwo.....
wat voor vragen je kan krijgen hangt helemaal af van de klas en hoe je je opstelt....het kan varieren van "ik heb me huiswerk niet gemaakt, wat moet ik doen?' tot ik wordt thuis mishandelt... Ju kont het beste met erge problemen nie je niet aan kunt gaan praten met de mentor van de klas of een vertrouwingspersoon op school....maar nooit met hun problemen blijven rond lopen....en het samen oplossen nooit dat jij de last gaat dragen weet nie of ju me nog een beetje kan volgen,maar als ju nog vragen hebt...je kan me altijd mailen..... kuzzie Lieve |
![]() |
|
Ik ben vorig jaar hulpmentor geweest. Is echt leuk!
Je moet er niet teveel van voorstellen. Jij als 6e klasser (bij ons 5e) bent een stuk beter aanspreekbaar (en vooral stoerder) dan zo'n 'stomme ouwe mentor'. Ze komen met de meest grappige dingen naar je toe, over hoe ze hun agenda in moeten vullen bijvoorbeeld. Waar de WC zit in t gebouw enz enz enz. Je moet gewoon jezelf zijn en antwoorden zoals jij t toen in de 1e ook hebt gedaan. Je praat gewoon vanuit je ervaring. Ander verhaal wordt t alleen als iemand gepest wordt ofzo. Dan ben jij wel degene waar zo'n bruggertje naartoe (kan) komen. Die brugger gewoon b-tje geruststellen en t aan de mentor doorspelen. Voor de rest (maar wel belangrijkste!) wees gewoon jezelf en doe daarnaast gewoon compleet gestoord. Vinden ze geweldig! ![]() Succes en veel plezier! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ontzettend overstuur door niet stoppende verliefdheid saschaaah | 4 | 24-07-2015 23:03 | |
Verhalen & Gedichten |
De Brugklas onlinedeniz | 2 | 18-02-2013 17:43 | |
Algemene schoolzaken |
TTO of niet?? PallasAthene | 13 | 05-10-2011 10:42 | |
Algemene schoolzaken |
Van VMBO-t naar Havo 2-talig? mocha1 | 20 | 03-12-2006 10:25 | |
Algemene schoolzaken |
Leerlingbegeleider Verwijderd | 7 | 29-09-2004 22:37 | |
Algemene schoolzaken |
Mijn mentor negeert me terwijl ik de belangerijkste keuze van mijn leven moet maken! Levi-B | 7 | 08-12-2002 12:05 |