Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 16:59
S@nne :)
S@nne :) is offline
Hallo....

Ik ging vandaag even naar de winkel toe, want ik wil graag een mp3 speler hebben! Kom ik daar, is er maar 1 mp3 speler (400 Euro). Ik naar zo'n verkopertje toe en wat zegt ie: "er is geen vraag naar mp3 spelers". Je kan beter een minidics nemen in combinatie met een mp3 speler of gewoon een minidisc. Wat moet ik doen?

Wat is handiger? Mp3 of MD? Mij lijkt een mp3 speler veel handiger..... maar ik heb er niet zoveel verstand van!

Bedankt! Kuz Sanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 17:12
Koen
Koen is offline
De MD speler is nooit echt een hype geweest, helaas. Ik heb er wel één, maar het gemak van het overslepen van een MP3'tje heb je niet bij een MD speler. Hoewel, ik meen dat je tegenwoordig met Sony Net MD's ook muziek via USB over kan zetten.

Anyways, ik denk dat je met een MP3 speler momenteel meer waar voor je geld krijgt, mits je niet al teveel te besteden hebt. Het nadeel is dan wel dat je niet even 10 Cd's mee kan nemen, of je moet er 1 hebben die Cd's afspeelt maar dat zijn van die lompe dingen... Die Flash spelertjes zijn best aardig, maar kunnen dus maar een beperkte hoeveelheid muziek bevatten.

Het ligt dus een beetje aan je eisen, je budget, etc. Hoe zit 't daarmee?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:07
LB06
LB06 is offline
Als je bijna alleen mp3's hebt kun je het beste een mp3-speler kopen. Converten van mp3 ==> MD komt de kwaliteit nl. niet ten goede. Bovendien zijn mp3-spelers goedkoper. Kijk maar eens op www.mp3cdspelers.nl of www.mp3man.nl en maak voor jezelf een afweging tussen prijs/opslagruimte/afmeting/etc. Ikzelf ben groot voorstander van flash MP3-spelers. Erg klein, volledig shock-proof en je hebt ook al Compact-Flash kaarten van 0,5 of 1GB
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:13
Citaat:
Koen schreef op 22-05-2003 @ 18:12:
De MD speler is nooit echt een hype geweest, helaas. Ik heb er wel één, maar het gemak van het overslepen van een MP3'tje heb je niet bij een MD speler. Hoewel, ik meen dat je tegenwoordig met Sony Net MD's ook muziek via USB over kan zetten.

Anyways, ik denk dat je met een MP3 speler momenteel meer waar voor je geld krijgt, mits je niet al teveel te besteden hebt. Het nadeel is dan wel dat je niet even 10 Cd's mee kan nemen, of je moet er 1 hebben die Cd's afspeelt maar dat zijn van die lompe dingen... Die Flash spelertjes zijn best aardig, maar kunnen dus maar een beperkte hoeveelheid muziek bevatten.

Geld maakt opzich niet zoveel uit! En eisen.... ach ja.... hij moet gewoon van goede kwaliteit zijn, shockproof..... Maar aan jullie reacties te lezen kan ik beter een mp3 speler nemen!? En als ik mp3 neem wil ik geen mp3/cd speler want dan heb je nog zo'n lomp ding. En als ik er een van 256 KB heb... hoeveel nummers kunnen er dan ongeveer op (mp3 van Kazaa gedownload).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:17
http://www.mp3cdspelers.nl/winkel/?produkt&id=318
Deze vinnik wel leuk!
Maar flash??? Wat is bijvoorbeeld een goed product als jullie op die site kijken? Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar MP3
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:18
Verwijderd
Lees dit eens
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:25
Verwijderd
In 256 Mb geheugen kan ongeveer viereneenhalf uur muziek in een gemiddelde kwaliteit (128 KBps, dat is de kwaliteit die muziek van Kazaa meestal heeft).
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:46
Citaat:
lafjuh schreef op 22-05-2003 @ 20:18:
Lees dit eens
En dan ben ik er gewoon nog niet uit!!! Haha Als geld geen rol speelt..... wat kan je dan beter doen?? En is minidisc ook wel een beetje te begrijpen voor de niet zo slimme computermens?!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:50
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
S@nne schreef op 22-05-2003 @ 20:13:
Geld maakt opzich niet zoveel uit! En eisen.... ach ja.... hij moet gewoon van goede kwaliteit zijn, shockproof.....
Geld niet belangrijk en kwaliteit ? Dan kom je van zelf uit bij de Apple iPod:

http://www.apple.com/ipod/
Oud 22-05-2003, 19:53
Citaat:
Desecrator schreef op 22-05-2003 @ 20:50:

Die is idd wel mooi! En die heb ik ook in de winkel gezien... maar ik vind toch dat daar wat onnodige dingen opzittuh.... solitaire enzo... denk niet dat ik dat egt ga doen!!! Hijs wel mooi enzo..... maar ik zoek toch iets anders *zeur*!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:57
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
S@nne schreef op 22-05-2003 @ 20:53:
Hijs wel mooi enzo..... maar ik zoek toch iets anders *zeur*!
Een betere speler ga je echt niet vinden. Lees maar de reviews op internet. Super geluidkwaliteit mooi design veel ruimte om je muziek op te knallen Dan moet je misschien de overbodige functies maar op de koop toe nemen

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:58
Citaat:
Desecrator schreef op 22-05-2003 @ 20:57:
Een betere speler ga je ech niet vinden. Lees maar de revieuws op internet. Super geluidkwaliteit mooi design veel ruimte om je muziek op te knallen Dan moet je misschien de overbodige functies maar op de koop toe nemen
Daar zit wat in!!!
owkeej!!! Je hebt gelijk! Ik ga maar even denken....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 23:57
Verwijderd
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=352

Zelf heb ik de iRiver IMP350; de voorganger van de IMP400. Fantastisch apparaat, prima geluidskwaliteit, oerdegelijk en niet te vergeten klein vergeleken met normale discmans. Slechts 16mm dik! Leest CD-RW's als een beer.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 07:58
Koen
Koen is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 22-05-2003 @ 20:50:

Dat moet ik met je eens zijn. Als geld écht geen rol speelt (ik kan 't me amper voorstellen, maar goed ), dan is een iPod absoluut dé Mp3 speler.

Maar zoals Dobermann al zegt, iRiver maakt ook hele mooie Mp3 spelers. Dan weet je in ieder geval zeker dat je kwaliteit hebt.

Als je 't over Flashplayers hebt schijnt de iBead 't wel aardig te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
iPod is erg leuk dingetje ja. Hoeveel mag 'ie kosten?

Ook leuk is een Flash Pendrive met MP3 functie. Hiermee kun je ook bestanden overzetten naar andere computers, en ook MP3s luisteren.

Weegt 30 gram zonder batterij, met één AAA batterij kun je 12 uur muziek luisteren. Hij is hot plug & play voor Windows 2000/XP, en drivers voor 9x.

De 256MB versie kost €125, de 128MB versie kost €100.

Foto:
Oud 23-05-2003, 14:12
Citaat:
Dobermann schreef op 23-05-2003 @ 00:57:
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=352

Zelf heb ik de iRiver IMP350; de voorganger van de IMP400. Fantastisch apparaat, prima geluidskwaliteit, oerdegelijk en niet te vergeten klein vergeleken met normale discmans. Slechts 16mm dik! Leest CD-RW's als een beer.
Maar ik wil geen mp3/cd speler. Maar hoeveel kost die I-pod??? Want het is wel een erg mooi dingetje!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 23:24
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/70
Apple iPod 10GB € 299,-
Apple iPod 20GB € 433,-

iPod heeft een harde schijf.. nadeel is dat het meer stroom verbruikt. Maar je kan er wel veel liedjes op kwijt en het handige van iPod is dat het herlaadbaar is.

Het is ook een keuze van wat je zelf wilt.

Zo'n lichtgewicht ding ook wel grappig.
Met 1 batterijtje kan je URENLANG afspelen. Maarja, niet herlaadbaar ... en opslagcapaciteit is ook velen malen minder dan een iPod.

Trouwens, zo slecht is een MD ook weer niet. Met een MD kan je ook opnemen. En dat kwaliteitsverlies is ook bullshit. Met optische kabel is er geen kwaliteitsverlies. Via analoge kabels zal er best wel een beetje verlies zijn, maar dat merk je echt niet als je met een hoofdtelefoontje of met oordopjes luistert.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 24-05-2003 @ 00:24:
Trouwens, zo slecht is een MD ook weer niet. Met een MD kan je ook opnemen. En dat kwaliteitsverlies is ook bullshit. Met optische kabel is er geen kwaliteitsverlies. Via analoge kabels zal er best wel een beetje verlies zijn, maar dat merk je echt niet als je met een hoofdtelefoontje of met oordopjes luistert.
True, true. Maar 1:1 recording is gewoon goed klote natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:19
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 24-05-2003 @ 01:14:
True, true. Maar 1:1 recording is gewoon goed klote natuurlijk
NetMD
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 15:36
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
S@nne schreef op 22-05-2003 @ 20:13:
En als ik er een van 256 KB heb... hoeveel nummers kunnen er dan ongeveer op (mp3 van Kazaa gedownload).
lala..
ben ik dan de enige mierenneuker hier?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
S@nne schreef op 22-05-2003 @ 20:46:
En dan ben ik er gewoon nog niet uit!!! Haha Als geld geen rol speelt..... wat kan je dan beter doen?? En is minidisc ook wel een beetje te begrijpen voor de niet zo slimme computermens?!
Mini disc is heel simpel. Je kan een mini disc het beste zien als een modern band zoals je vroeger voor een walk man had. Dat is het eigenlijk ook, een bandje, maar dan met veel hogere (geluids)kwaliteit, het is kleiner, en het heeft dezelfde voordelen als een cd (er past net zoveel op als een cd, je kan zo door- of terugschakelen naar het vorige nummer enz).

Zelf vind ik het heel prettig werken. Je neemt ze ook heel makkelijk mee en het verwisellen ervan gaat heel snel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 19:30
very drunk driver
very drunk driver is offline
mini disc is beter. je kunt vanaf elke bron opnemen je kunt digitaal opnemen. het enigste wat onhandig is 1:1 opnemen. maar je kunt wel 5 cd's op 1 minidisc kwijt en een minidisc kost tweeen en halve euro en hoeveel kost wel niet zo'n flash geheugen van een mp3 speler over de 100 onderhand even duur als een md speler
Oud 24-05-2003, 22:49
aap777
aap777 is offline
zijn er ook van die apparaten die OGG Vorbis bestanden afspelen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 00:38
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 24-05-2003 @ 20:30:
mini disc is beter. je kunt vanaf elke bron opnemen je kunt digitaal opnemen. het enigste wat onhandig is 1:1 opnemen. maar je kunt wel 5 cd's op 1 minidisc kwijt en een minidisc kost tweeen en halve euro en hoeveel kost wel niet zo'n flash geheugen van een mp3 speler over de 100 onderhand even duur als een md speler
Er zijn ook net-md's dat gaat veel sneller, maar hoe het werkt moet je me niet vragen.

En trouwens, op 1 MD gaat net zoveel als op een CD. Als je er toch meer op kwijt wilt gaat de kwaliteit wel achteruit.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 04:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 24-05-2003 @ 20:30:
256MB Pendrive MP3 speler €125, dus dat valt wel mee.

En dat meisje gaat echt niet muziek zelf opnemen, maar makkelijk MP3tjes downloaden via KaZaA. En als je MD hebt moet je dat dan weer gaan converten. Lijkt me niet aan te bevelen. Bovendien is Flash optisch en geen bewegende onderdelen. Weegt superlicht (30 gram) en zul je eigenlijk nooit problemen mee hebben (geen bewegende onderdelen).

Als je een simpele goedkope en kleine player wilt hebben waarmee je simpel MP3tjes op kunt zetten, heb je natuurlijk een MP3 speler nodig.

iPod is leuk ding, die 10GB. Geeneens zo heel duur. Ach, topicstarter moet maar kijken.
Oud 25-05-2003, 13:27
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-05-2003 @ 05:52:
256MB Pendrive MP3 speler €125, dus dat valt wel mee.

En dat meisje gaat echt niet muziek zelf opnemen, maar makkelijk MP3tjes downloaden via KaZaA. En als je MD hebt moet je dat dan weer gaan converten. Lijkt me niet aan te bevelen. Bovendien is Flash optisch en geen bewegende onderdelen. Weegt superlicht (30 gram) en zul je eigenlijk nooit problemen mee hebben (geen bewegende onderdelen).

Als je een simpele goedkope en kleine player wilt hebben waarmee je simpel MP3tjes op kunt zetten, heb je natuurlijk een MP3 speler nodig.

iPod is leuk ding, die 10GB. Geeneens zo heel duur. Ach, topicstarter moet maar kijken.
Ja.... ik denk dat het maar een mp3 speler word!!! Want ja.... ik ben gewoon een simpele downloader en wil niet al te moeilijk doen!!! Kuz! En bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 02:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Laat je het ons weten als je em gekocht hebt?
Oud 27-05-2003, 21:05
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-05-2003 @ 18:12:

So true...

( heb zelf 2x MD; 1 deck, 1 walkman...ik vind het gewoon te relax...maar ja dat is persoonlijk )
Oud 27-05-2003, 21:52
CD-R
CD-R is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-05-2003 @ 13:18:

Ook leuk is een Flash Pendrive met MP3 functie. Hiermee kun je ook bestanden overzetten naar andere computers, en ook MP3s luisteren.

Weegt 30 gram zonder batterij, met één AAA batterij kun je 12 uur muziek luisteren. Hij is hot plug & play voor Windows 2000/XP, en drivers voor 9x.

Foto:
[afbeelding]
en waar is ie te koop?
ben zelf ook geïntereseerd, en bij mij mag t bijna nix kosten
Oud 28-05-2003, 08:09
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-05-2003 @ 13:18:

Foto:
[afbeelding]
Kun je beter een I-Bead 100 kopen... Ook een mp3/pendrive(flash), maar dan veel mooier en veel beter
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:10
LB06
LB06 is offline
==>Hardware ???
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:28
Koen
Koen is offline
Tis meer Multimedia dan Hardware, kan in principe op beide fora, maar van mij mag ie hier wel blijven staan.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:33
Verwijderd
Bij de Makro is nu de SOny NetMD MZ (nogwat) 505 te koop voor 199,-
Normaal in de winkel is hij ongeveer 250,-
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
LB06 schreef op 28-05-2003 @ 09:09:
Kun je beter een I-Bead 100 kopen... Ook een mp3/pendrive(flash), maar dan veel mooier en veel beter
Mooier? Wil ik wel een foto zien.

Beter? In welke zin?
Oud 28-05-2003, 20:11
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-05-2003 @ 18:54:
Mooier? Wil ik wel een foto zien.

Beter? In welke zin?
Mooier is natuurlijk subjectief, maar de I-Bead heeft m.i. een erg mooi display met blauw backlight en de behuizing voelt erg solide aan/is erg solide en krasvrij.

En beter? Hmmm... volgens mij kan die pendrive alleen mp3's spelen en that's it. Geen 11 equalizers, geen submappen, geen FM-radio met 15(of 11) geheugenplaatsen en auto-search functie. Geen voice en radio recording, geen ID3-tags, geen WMA.

Maar goed, de I-bead is ook een stuk duurder, dus is het verschil ook wel te verantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:17
LB06
LB06 is offline
Oh ja, en niet te vergeten de superieure Li-polymer batterij.In slechts 3 uur volledig opgeladen en in 1 uur voor de ½ opgeladen. En niet te vergeten de upcoming support voor SRS-WOW(die van WMP, maakt het geluid mooier) en playlists.

Disclaimer: no spam intended, je vroeg er zelf om
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Idd wel mooi ding ja.

Maar hoeveel kost ie dan?
128MB en 256MB versie?

Verder heb ík die functies niet nodig, ID3 tags en ingebouwde radio vind ik wel handig, voor de rest maakt het me niet zoveel uit en moet ie vooral klein zijn. En op één AAA batterij 10 uur muziek vind ik ook fijn. Kan ik nog eens reserve batterij meenemen enzo.
Oud 28-05-2003, 21:42
LB06
LB06 is offline
Resp. €165,- en €219,- incl btw en verzendkosten. Qua afmetingen is het een aansteker
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:51
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 28-05-2003 @ 21:17:
En niet te vergeten de upcoming support voor SRS-WOW(die van WMP, maakt het geluid mooier) en playlists.
Pure blasfemie, en dat is 't!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:56
Boos
Boos is offline
Citaat:
S@nne schreef op 22-05-2003 @ 17:59:
Hallo....

Ik ging vandaag even naar de winkel toe, want ik wil graag een mp3 speler hebben! Kom ik daar, is er maar 1 mp3 speler (400 Euro). Ik naar zo'n verkopertje toe en wat zegt ie: "er is geen vraag naar mp3 spelers". Je kan beter een minidics nemen in combinatie met een mp3 speler of gewoon een minidisc. Wat moet ik doen?

Wat is handiger? Mp3 of MD? Mij lijkt een mp3 speler veel handiger..... maar ik heb er niet zoveel verstand van!

Bedankt! Kuz Sanne
kijk het zo simpel!, je koop gewoon een NETMD player.

Met een aantal MDjes in leuke kleuten 6 stuks € 7,- en je zet al je MP3tjes op je Md, via je usb kabeltje, dit gaat echt razend snel al je mp3tjes worden netjes geconverd.
Je kan springen met dit ding, en met 1 penlight batterijtje doe je werkelijk >40 uur.

Oud 28-05-2003, 23:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Boos schreef op 28-05-2003 @ 22:56:
kijk het zo simpel!, je koop gewoon een NETMD player.

Met een aantal MDjes in leuke kleuten 6 stuks € 7,- en je zet al je MP3tjes op je Md, via je usb kabeltje, dit gaat echt razend snel al je mp3tjes worden netjes geconverd.
Je kan springen met dit ding, en met 1 penlight batterijtje doe je werkelijk >40 uur.

[afbeelding]
Feit blijft dat je MP3tjes dan blijft converteren, wat behalve tijd kost de geluidskwaliteit niet ten goede komt.

Als zij alleen maar haar verzameling MP3tjes wilt beluisteren, is een MP3 speler toch veel handiger?

Als je nou dingen zou willen opnemen e.d. is MiniDisc natuurlijk handiger. Alhoewel de betere MP3 spelers tegenwoordig ook geluid op kunnen nemen (en naar MP3 kunnen wegschrijven).
Oud 29-05-2003, 09:24
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-05-2003 @ 00:45:
Feit blijft dat je MP3tjes dan blijft converteren, wat behalve tijd kost de geluidskwaliteit niet ten goede komt.

Als zij alleen maar haar verzameling MP3tjes wilt beluisteren, is een MP3 speler toch veel handiger?
Kwaliteitsverschil hoor je echt niet met oordopjes
(En trouwens... zo bijzonder goed zijn die mp3jes vaak niet)

MP3 spelers hebben vaak weinig geheugen. (Tenzij je zo'n ipod koopt oid)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 11:23
Enlightenment
Enlightenment is offline
Geheugen is wel minder ja.

Maar 128MB of 256MB is al aardig veel. Dat laatste zo'n 175 nummers op 128-kbit kwaliteit.
Oud 29-05-2003, 15:17
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 28-05-2003 @ 22:51:
Pure blasfemie, en dat is 't!
Wat is er mis mee? Heb alleen maar een paar samples gehoord, maar het klonk wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 29-05-2003 @ 16:17:
Wat is er mis mee? Heb alleen maar een paar samples gehoord, maar het klonk wel leuk.
Het is allesbehalve hifi, bovendien verkracht je al het werk van de producer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten