Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2002, 17:05
Rosie
Rosie is offline
Hey iedereen,
misschien zitten jullie niet op mijn verhaal te wachten, maja, misschien weet iemand hier ook wel meer van.

Vandaag op school maakte ik een opmerking tegen een vriendin, ik wilde nog wat zeggen maar toen kwam er een leraar aan dus ik hield mijn mond, aangezien ik altijd vreemde opmerkingen maak.. (leuk vreemd) Hij vroeg, mag ik het niet weten?? Ik zo, nou nee, dan ga je nog raarder over mij denken..
Waarop hij reageerde, hoe zou jij moeten weten dat ik dat doe, als ik het al doe?
Ik zo, ik weet niet. Het was een beetje als grapje bedoeld maar misschien toch ook wel niet. Hij zij in iedergeval dat ik, als ik het zou menen, een typisch faal angst persoontje was.
Aangezien ik die man altijd wel wijs heb gevonden ben ik er over na gaan denken, misschien heb ik wel last van faal angst.
Ik denk snel dat mensen me niet meer aardig vinden, of raar ofzo.
Weet iemand hoe je dit kan herkennen, of herkent iemand het..?
Ik hoop het wel, want wil er even wat meer over weten.
Ik wil (nog) niet naar mijn mentor toe want anders krijg ik er een helehoop gezeur over, waar ik helemaal geen zinin heb.

Kan iemand me voorlopig vooruit helpen?
Alvast bedankt.

Dikke kus, Rosie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2002, 17:51
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
heej rosie,
voor zover ik weet bestaat faalansgt niet uit dat je denkt dat men je niet aardig vindt enzo, voor zover ik er wat info over heb is het volgens mij meer dat je een agst hebt voor bepaalde prestaties zegmaa, een vriendin van mij heeft ook faalangst, haar angst is bijvoorbeeld dat ze een proefwerk verpest of een spreekbeurt vind ze ook heel erg eng, omdat ze dan bang is dat ze het niet goed doet ofso, ze heeft (zoals jij dat hier zegt) geen angst voor dat men je niet aardig vindt ofso, juist het tegenovergestelde, het kan haar niet veel schelen of men haar wel aardig vindt ofnie, ze is en blijft zichzelf en ze vindt dat men maar van haar moet houden om wie ze is enzo, dus dan dnek ik dat je daar geen faalangst om kanm hebben, maar maybe zijn er verschillende soorten van faalansgt, dat weet ik nie, maar dan denk ik tog nog dat je beter wel naar je mentor kan want hij zal zeker wel weten wat het precies inhoudt en hoe het inmekaar zit enzo, hij kan e beter helpen, je kan ook es gwoon op internet op zoek naar info..kweenie of me verhaaltje wat geholpe heeft, maar info vragen aan mensen op je school kan in ieder gevaal geen kwaad..
nou succes dermee!
dikke kus
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
heaven or tha hell schreef:
heej rosie,
voor zover ik weet bestaat faalansgt niet!
dikke kus
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:55
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind het best dat je wilt laten merken dat je er anders over denkt dan anderen, maar ga niet lopen kloten met andermans posts.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 22:22
flowergirl
flowergirl is offline
Citaat:
heaven or tha hell schreef:
heej rosie,
voor zover ik weet bestaat faalansgt niet uit dat je denkt dat men je niet aardig vindt enzo, voor zover ik er wat info over heb is het volgens mij meer dat je een agst hebt voor bepaalde prestaties zegmaa, een vriendin van mij heeft ook faalangst, haar angst is bijvoorbeeld dat ze een proefwerk verpest of een spreekbeurt vind ze ook heel erg eng, omdat ze dan bang is dat ze het niet goed doet ofso, ze heeft (zoals jij dat hier zegt) geen angst voor dat men je niet aardig vindt ofso, juist het tegenovergestelde, het kan haar niet veel schelen of men haar wel aardig vindt ofnie, ze is en blijft zichzelf en ze vindt dat men maar van haar moet houden om wie ze is enzo, dus dan dnek ik dat je daar geen faalangst om kanm hebben, maar maybe zijn er verschillende soorten van faalansgt, dat weet ik nie, maar dan denk ik tog nog dat je beter wel naar je mentor kan want hij zal zeker wel weten wat het precies inhoudt en hoe het inmekaar zit enzo, hij kan e beter helpen, je kan ook es gwoon op internet op zoek naar info..kweenie of me verhaaltje wat geholpe heeft, maar info vragen aan mensen op je school kan in ieder gevaal geen kwaad..
nou succes dermee!
dikke kus

Dit wordt ook wel sociale faalangst genoemd (bang zijn dat mensen je niet mogen, enz.) Sociale faalangst kan net zo van last zijn als conjectieve (?) faalangst.

@rosie:
Faalangst kun je in verschillende mate hebben. De 1 heeft er meer last van dan de ander. Je zou er is op kunnen letten en kijken of je er last van hebt. Zoja, stap dan rustig naar je mentor
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 12:54
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ik hebt ut ok wel denk ik hoor maar heb voor meerdere dinge angst
Reageren

Regels voor berichten