Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 09:50
vosje16
vosje16 is offline
Ik woon in België en heb nu examens (al 2 weken, en het duurt nog 1 week)
Normaalgezien sta ik in de week op om 7.30u en in het weekend om 9u.
Maar vorige week werd ik plots wakker om 6.45u en ik had slecht gekeken op mn wekker en dacht dat het al 7.45u. Ik kreeg ff een schok omdat ik dacht dat ik te laat ging komen voor mijn examen. Ik ben zo snel mogelijk opgestaan en toen ik beneden kwam zag ik dat het dus nog maar 6.45u was.
donderdag had ik weer hetzelfde. Weer rond 6.40u wakker, weer dacht ik dat het al 7.40u was, weer een schok gehad...
Vrijdag werd ik weer wakker om 6.30u. Ik dacht bij mezelf, nu ga ik goed kijken hoe laat het is voor ik in paniek geraak. kzag dus dat het 6.30u was. Ik probeerde nog wat te slapen maar droomde over het examen nederlands dat ik niet kon (die dag had ik engels) en plots werd ik wakker met een schok omdat ik mn nederlands 'vergeten' te leren had. (maar dat moest ik dus nog niet kennen hé.)
Gisteren werd ik weer wakker om 6.30u en vandaag weer. Dat is echt irri want normaalgezien slaap ik door tot 9u maar nu kon ik niet meer in slaap geraken.
Dat ik telkens om 6.30u wakker wordt komt wellicht door die schoks en door examenstress ofzo, maar kan ik er iets aan doen om niet meer wakker te worden om 6.30u? Of gaat dat vanzelf wel over na de examens?
Misschien wel raar maarja...
xxx
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 10:03
Qamra
Qamra is offline
Examenstress, gaat na de uitslag wel weer over
Oud 15-06-2003, 13:49
Verwijderd
Oh, ik zou graag met je wisselen! Ik wil altijd vroeg opstaan om nog wat te herhalen, maar overslaap me altijd.

Je moet juist positief denken, je kan namelijk nog wat leren!

't Zal wel weer passeren als de examens gedaan zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:29
vosje16
vosje16 is offline
héhé, nooit gedacht aan een wekker?
Hmmm maar ik leer niet graag 's ochtends. Ik leer liever tot 23u 's avonds ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:42
Balance
Balance is offline
oh, dat heb ik ook wel eens.
ik sta zelfs geregeld om 1.00 uur op de badkamer, van plan om te gaan douchen, als m'n moeder komt vragen wat ik toch aan het doen ben zo midden in de nacht (dan denk ik dus ook dat het 7 uur is).

bedenk, zodra je rond die tijd wakker wordt, dat je hoe dan ook op tijd wakker zult worden aangezien je je wekker hebt gezet. bij mij is het namelijk ook altijd op momenten dat ik absoluut niet te laat mag komen. je gaat dan slapen met dat in je achterhoofd en je lichaam maakt je vroeger wakker dan noodzakelijk.
kijk dus nog eens op de klok en bedenk hoe lang je nog kan slapen. controleer dan de wekker (geeft wat zekerheid) en zorg ervoor dat je er echt van overtuigd bent dat je dus inderdaad te vroeg wakker bent en dat je dus straks wakker zult worden van de wekker. je hebt dan niet meer het idee in je achterhoofd van 'als ik maar op tijd wakker word', want daar ben je al van overtuigd. bij mij helpt dit altijd en ik kan daardoor wel weer in slaap vallen.
ik hoop dat je het een beetje begrijpt en dat het bij jou ook werkt.
en nog succes met je examens
Oud 15-06-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 15-06-2003 @ 15:29:
héhé, nooit gedacht aan een wekker?
Hmmm maar ik leer niet graag 's ochtends. Ik leer liever tot 23u 's avonds ofzo
'k Gebruik mijn gsm als wekker en mijn klokradio...maar ik ben 'doof' als ik slaap (slaap nogal diep) en dus heeft het niet veel zin...

Ik ben eigenlijk ook meer een avondmens om te blokken, maar het kan toch wel geruststellend zijn als je uw les nog eens 's morgens kan heropfrissen.
Normaalgezien begin ik pas 's avonds laat te blokken en verknoei ik mijn namiddagen. Nu zit ik in de studie .
't Is nu wel jammergenoeg weekend, gevolg--) 'k moet nog meer dan de helft van mijn psycho leren... (nog 70 pagina's of zo te gaan, kleine lettertjes...niet gemakkelijk....en ben nu weer mijn pauze aan het overschrijden, dus 'k ga vlug weer gaan herbeginnen....pffff)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 15:01
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
phensic schreef op 15-06-2003 @ 21:49:
Ik ben eigenlijk ook meer een avondmens om te blokken, maar het kan toch wel geruststellend zijn als je uw les nog eens 's morgens kan heropfrissen.
Normaalgezien begin ik pas 's avonds laat te blokken en verknoei ik mijn namiddagen. Nu zit ik in de studie .
't Is nu wel jammergenoeg weekend, gevolg--) 'k moet nog meer dan de helft van mijn psycho leren... (nog 70 pagina's of zo te gaan, kleine lettertjes...niet gemakkelijk....en ben nu weer mijn pauze aan het overschrijden, dus 'k ga vlug weer gaan herbeginnen....pffff)
héhé, mijn pauzes duren ook altijd heel lang
Vandaag was ik zelfs om 5u wakker kben dan maar opgestaan om nog wat te leren en het heeft ook nog geholpen! Tja khad wiskunde, en khad mn bewijzen nog niet goed geleerd...
Hoe was je psycho?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten