Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2003, 14:50
damaetas
damaetas is offline
ik ga deze zomer nogal een zware wandeltocht maken. en omdat ik zeker last ga krijgen van pijn aan kniën en rug ensow had ik gedacht wat jointjes mee te nemen, ik neem namelijk niet graag pilen en al helemaal niet graag pijnstillers.
maar ik ben een complete noob (ja ik rook wel es maar heb bijvoorbeeld nog nooit zelf gekocht) dus vraag ik maar wat hier

-wat is een redelijke prijs voor een voorgedraaide joint in belgië? (en zwaar moet ie dus niet zijn aangezien ik er niet kippestoned van moet worden )

-hoe is het rookbeleid in frankrijk en spanje? kan ik bijvoorbeeld met mn mooie verklaring nog wel doorlopen? of moet ik daarvoor echt naar mn dokter gaan? of is de pakkans gewoon nihil (ik reis wel met eurolinesbussen naar frankrijk, das mss link)

-iemand intressante links ivm medicinaal gebruik van wiet? (edit: moet niet meer, heb al zelf gevonden )

bedankt vor de moeite,
eef

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 15:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2003, 16:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
damaetas schreef op 16-06-2003 @ 15:50:
ik ga deze zomer nogal een zware wandeltocht maken. en omdat ik zeker last ga krijgen van pijn aan kniën en rug ensow had ik gedacht wat jointjes mee te nemen, ik neem namelijk niet graag pilen en al helemaal niet graag pijnstillers.
maar ik ben een complete noob (ja ik rook wel es maar heb bijvoorbeeld nog nooit zelf gekocht) dus vraag ik maar wat hier

-wat is een redelijke prijs voor een voorgedraaide joint in belgië? (en zwaar moet ie dus niet zijn aangezien ik er niet kippestoned van moet worden )
2.50-3.50 moet altijd een redelijke prijs zijn, koop liever wiet en laat joints draaien door een vriend/kennis; voorgedraaide joints zitten vaker te vol en dat komt de ervaring over het algemeen niet per definitie ten goede. ik raad je aan om niet zomaar wiet te kopen in belgië, er zit daar veel minderwaardig spul tussen en je krijgt naar verhouding ook geen waar voor je geld

-hoe is het rookbeleid in frankrijk en spanje? kan ik bijvoorbeeld met mn mooie verklaring nog wel doorlopen? of moet ik daarvoor echt naar mn dokter gaan? of is de pakkans gewoon nihil (ik reis wel met eurolinesbussen naar frankrijk, das mss link)
het lijkt me geen goed plan om met een verklaring cannabis mee te nemen op vakantie naar frankrijk of spanje; je kunt het beter zo goed mogelijk verborgen houden als je het mee wilt nemen, je wilt niet in een situatie komen te zitten waarbij een drugshond ineens heftig begint te blaffen als ie langs jouw tas loopt (douane in de trein bijvoorbeeld)

-iemand intressante links ivm medicinaal gebruik van wiet? (edit: moet niet meer, heb al zelf gevonden )

bedankt vor de moeite,
eef
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 17:25
damaetas
damaetas is offline
ik bedoelde dat ik het natuurlijk wel ga verstoppen maar als ze me pakken kan ik er dan nog met een waarschuwing en confiscatie afkomen?

laten draaien door iem is mss wel goeie tip, maar ik zal em toch in belgie moeten kopen aangezien ik niet meer in nederland kom en de enige hollander die ik nog tegenkom voor ik vertrek zou zich een hartverlamming schrikken

trein doe ik dus niet, denkje dat ze veel van de eurobussen controleren? tis natuurlijk wel het begin van de zomer
Oud 16-06-2003, 19:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
damaetas schreef op 16-06-2003 @ 18:25:
ik bedoelde dat ik het natuurlijk wel ga verstoppen maar als ze me pakken kan ik er dan nog met een waarschuwing en confiscatie afkomen?

laten draaien door iem is mss wel goeie tip, maar ik zal em toch in belgie moeten kopen aangezien ik niet meer in nederland kom en de enige hollander die ik nog tegenkom voor ik vertrek zou zich een hartverlamming schrikken

trein doe ik dus niet, denkje dat ze veel van de eurobussen controleren? tis natuurlijk wel het begin van de zomer
een hollander vragen of ie ook bereid is joints/wiet op te sturen per post naar belgië is misschien een vreemd idee maar zou geen slecht plan zijn. ik denk dat ze als ze je pakken niet erg blij zullen zijn en geen genoegen nemen met een stuk papier, ligt natuurlijk ook aan de situatie verder maar zou het er niet van af laten hangen. ze controleren meestal bussen uit nederland, of dat bij belgische bussen ook zo het geval is weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 19:36
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
]{ing schreef op 16-06-2003 @ 20:25:
ik denk dat ze als ze je pakken niet erg blij zullen zijn en geen genoegen nemen met een stuk papier,
niet een officiele verklaring naturlijk gewoon mijn onschuldige pruillip en traantjes (als het moet )
Oud 16-06-2003, 21:56
Verwijderd
Janken helpt neit, en het voorschrijven van wiet gebeurt alleen in Nl. Dus in Frankrijk heb je dan gewoon pech. No dope, if your sick or not.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:07
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
damaetas schreef op 16-06-2003 @ 15:50:

Normaal 2.5 tot 3 euro. Maar zoals King al zei: koop liever losse wiet, niet voorgedraaid, want je weet nooit wat erin zit. (Ikzelf heb ooit eens een joint bespoten met LSD gerookt, zonder dat ik het wist, en geloof me dat wil je niet) . Losse wiet is ook meestal wat goedkoper.

Nu noem je juist heel strenge landen op dat vlak. Zowel frankrijk als spanje zijn nogal repressief als het om wiet gaat. Al wordt er in beide landen wel veel wiet gerookt. Maar laat je daardoor niet tegenhouden zou ik zeggen, als je maar wat voorzichtig bent.

bedankt vor de moeite,
eef
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 10:43
Verwijderd
Gewoon in Frankrijk shit score, waar ik zat, in het Zuiden, hadden ze op de markt 1000'en stoner kraampjes met bongs, vloei, tip, verkuimelaars, alles. Je gaat gewoon naar die stoner dude achter het kraampje en vraagt het aan hem. Die weet wel wat, cker als je zegt dat je uit Nl komt .
En op onze camping, was er een nederlandse kok, die dealde ook gewoon in wiet en had daar veel connecties voor echt alles.

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 10:47.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:19
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Robo schreef op 17-06-2003 @ 11:43:
Gewoon in Frankrijk shit score, waar ik zat, in het Zuiden, hadden ze op de markt 1000'en stoner kraampjes met bongs, vloei, tip, verkuimelaars, alles. Je gaat gewoon naar die stoner dude achter het kraampje en vraagt het aan hem. Die weet wel wat, cker als je zegt dat je uit Nl komt .
En op onze camping, was er een nederlandse kok, die dealde ook gewoon in wiet en had daar veel connecties voor echt alles.
De eerste persoon waar we mee praatte in zuid-frankrijk was achter de bar een joint aan het draaien en liet het pas zien toen we uit Nederland kwamen, zo van : Where are you from? From Holland. Well come and look what I've got here then...
Oud 17-06-2003, 22:46
Verwijderd
Tis in Frankrijk echt niet zo moeilijk om shit te krijgen. Niet zo goed als de dutch wiet offcourse, maar tis beter dan niks .

Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 01:01
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
Citaat:
]{ing schreef op 16-06-2003 @ 17:56:
the expert
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 08:22
Mir-idiotA
Hey weetje...
Je kunt dit juist het beste in de coffeeshop vragen!
Ze willen je echt wel aanraden hoe en wat je het beste kunt nemen om die pijn te verzachten en toch niet toeterstoned te worden.
Misschien willen ze wel extra even voor je draaien (als je dat zelf niet kunt op vakantie)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 10:20
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 18-06-2003 @ 09:22:
Hey weetje...
Je kunt dit juist het beste in de coffeeshop vragen!
Ze willen je echt wel aanraden hoe en wat je het beste kunt nemen om die pijn te verzachten en toch niet toeterstoned te worden.
Misschien willen ze wel extra even voor je draaien (als je dat zelf niet kunt op vakantie)
.... ja euh en nu nog ff wachten tot er in België coffeshops opengaan. -_-

lees de draad voor je blaat
Oud 18-06-2003, 10:31
Mir-idiotA
Citaat:
damaetas schreef op 18-06-2003 @ 11:20:
.... ja euh en nu nog ff wachten tot er in België coffeshops opengaan. -_-

i'm sorry...
(had weinig tijd, maar das idd ook geen excuus)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 10:41
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
damaetas schreef op 18-06-2003 @ 11:20:

Lees de wetgeving in Frankrijk voor je blaat.

Zoals al eerder is aangegeven in dit topic zijn ze echt niet zo mild en een doktersverklaring i.c.m. wat onschuldige traantjes helpt echt helemaal niets. Wat een naieve Belgenattitude. Koop gewoon in Frankrijk het spul.
Oud 18-06-2003, 14:27
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Citaat:
Robo schreef op 17-06-2003 @ 23:46:
Tis in Frankrijk echt niet zo moeilijk om shit te krijgen. Niet zo goed als de dutch wiet offcourse, maar tis beter dan niks .
ik zou het niet in minder woorden kunnen omschrijven, alleen is de "wiet" (die ik had tenminste) niet beter dan niks, de hasj is goed te doen (omdat het in de buurt van marokko is denk ik....)
Oud 18-06-2003, 18:51
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
BMX-idiota schreef op 18-06-2003 @ 11:31:
i'm sorry...
(had weinig tijd, maar das idd ook geen excuus)
niet erg hoor
Oud 18-06-2003, 18:52
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 18-06-2003 @ 11:41:
Wat een naieve Belgenattitude
hahaha
Reageren

Regels voor berichten