Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2003, 21:05
]{ing
]{ing is offline
Ik neem aan dat mensen die hier posten om muziek geven.. maar maakt het jullie ook wat uit op welke aparatuur je je geliefde albums beluistert? Waarom wel of niet?
En om dit topic nog wat meer in verband met Muziek te brengen; wat zijn de betere cd's om te beluisteren op de 'audiofiele' installatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 21:08
posthuman
posthuman is offline
ik heb echt een kut-installatie. als het al het woord installatie verdient. Is gewoon zo´n draagbaar pokkeding dat ooit 200 gulden heeft gekost. ik heb geen geld voor iets beters.

meestal luister ik gewoon muziek op mn pc, dat geluid is vele malen beter. zit meer bas in enz.
Oud 22-06-2003, 21:09
Skinless
Skinless is offline
gewoon een of ander ding van sony. En mij boeit het eigenlijk ook niet want ik kan het toch niet te hard zetten i.v.m. de buren enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:09
Rhinus
Rhinus is offline
't Maakt zeker uit . De mijne is K*T, erg K*T. Dat is jammer. Ik heb ooit mooie muziek geluisterd op een stereo van 2500 Oiro. Dat was wel oke . Betere bas is het grootste verschil vind ik. Maar ik kan dat niet betalen, da's wel jammer.

Goede muziek voor de "'audiofiele' installatie" is in mijn oren volle muziek. Denk aan Rhapsody. Muziek met veel lagen. Klassiek denk ik ook wel. Voor PunkRock zal 't minder uitmaken lijkt mij. Denk ik dus he.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:11
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Skinless schreef op 22-06-2003 @ 22:09:
gewoon een of ander ding van sony. En mij boeit het eigenlijk ook niet want ik kan het toch niet te hard zetten i.v.m. de buren enzo.
Zelfs als je 't niet hard zet klinken 'betere' beter.

't Lijkt zo logisch!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:11
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Ik heb gewoon goedkope troep
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:20
Verwijderd
<OPSCHEPMODUS>

Versterker: Marantz PM30
CD speler: Marantz CD42
Speakers: Mission 701 + Mission Stances

Voor de echte smulpaap; ze zijn klikbaar! -- Dat rukt wat comfortabeler :>

</OPSCHEPMODUS>

En natuurlijk luister ik liever niet op "mindere" apparatuur. Helemaal niet als ik echt voor 't luisteren ga, dan wil ik minstens een aardig equivalent of beter -- Als je eenmaal mooi geluid gewend bent is het naar om terug te moeten stappen. Praktisch alles klinkt beter, of, in iedergeval, hi-fi'er. Dat is niet altijd beter, maar als je een beetje een fatsoenlijke produktie hebt is 't genieten geblazen.

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Cradle of Filth CD's, die zijn erg goed gemastered. Verder is Liquid Tension Experiment èrg wijs om te horen op een goede set. Maar over 't algemeen klinkt alles gewoon een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:22
dark_poetry
dark_poetry is offline
ik heb een draagbaar ding van rond de 240 gulden en is goed genoeg voor me en heb geen geld voor iets beters,en om dat ding moest ik al me hele leven zeuren dus ben blij dat ik m heb
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 22-06-2003 @ 22:09:
Goede muziek voor de "'audiofiele' installatie" is in mijn oren volle muziek. Denk aan Rhapsody. Muziek met veel lagen. Klassiek denk ik ook wel. Voor PunkRock zal 't minder uitmaken lijkt mij. Denk ik dus he.
De hele luisterervaring wordt veranderd, ongeacht muzieksoort. Natuurlijk is het ruimtelijke aspect bij klassieke muziek veel duidelijker aanwezig dan met punkrock, maar in concreto gaat àlles d'r op vooruit. Of het essentieel is voor de muziek zèlf of voor de luisteraar is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:29
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-06-2003 @ 22:24:
De hele luisterervaring wordt veranderd, ongeacht muzieksoort. Natuurlijk is het ruimtelijke aspect bij klassieke muziek veel duidelijker aanwezig dan met punkrock, maar in concreto gaat àlles d'r op vooruit. Of het essentieel is voor de muziek zèlf of voor de luisteraar is een ander verhaal.
Ik kan 't hier alleen mar mee eens zijn.
Want dat bedoelde ik ook te zeggen .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:30
]{ing
]{ing is offline
Ik kan zelf niet echt zeggen dat ik tevreden ben met mijn huidige apparatuur, maar het klinkt best aardig en de prijs/kwaliteit verhouding is zeer gunstig (van vloerstaanders van Jamo (nb) met een prijs van 150 euro hoef je ook niet meer te verwachten dan een saai, allround geluid. Ik zal nog wat meer geld moeten verzamelen voordat ik een nieuwe combinatie zal kunnen aanschaffen. Ben wel bezig met het uitzoeken van versterker/cd/luidspreker combinaties voor in de huiskamer, het is nog vrij onduidelijk welke modellen we zullen auditioneren.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:33
Rhinus
Rhinus is offline
Iets anders wat hier op zich wel mee te maken heeft. Mijn koptelefoon voor mijn draagbare geluidsding is kapot. Wat kan ik 't beste gaan kopen? Oordopjes? Koptelefoon, of..? Noemt u maar. Meer als 30 Oiro is niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 22-06-2003 @ 22:33:
Iets anders wat hier op zich wel mee te maken heeft. Mijn koptelefoon voor mijn draagbare geluidsding is kapot. Wat kan ik 't beste gaan kopen? Oordopjes? Koptelefoon, of..? Noemt u maar. Meer als 30 Oiro is niet nodig.
Geloof me, als je eens een goede koptelefoon gehoord hebt, wil je ook niet meer anders Voor niet meer dan 30 euro is d'r niet veel soeps op de markt, denk ik. Dan maakt 't in feite ook niet zo gek uit wàt je koopt. No offense, though.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:41
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-06-2003 @ 22:35:
Geloof me, als je eens een goede koptelefoon gehoord hebt, wil je ook niet meer anders Voor niet meer dan 30 euro is d'r niet veel soeps op de markt, denk ik. Dan maakt 't in feite ook niet zo gek uit wàt je koopt. No offense, though.
Dat is me vaker verteld ja.
Maar toch is er wel degelijk verschil.
Ik had eerst oordopjes van 15 GULDEN. Dat was echt niks.
Toen een oordopjes koptelefoon van 45 GULDEN. Die was erg oke.
Als laatste gesneuvelt is mijn 'nek'telefoon van 25 Oiro, die was ook wel oke.

Dus ja. Want die dingen mag je niet testen in de winkel, dus moet je 't vantevoren een beetje weten. Alle info is welkom.

Ik keek trouwens net bij "Hardware" waar 't ging over draadloze dingen. En daar had ]{ing een ding gepost van 600 Oiro ofzoiets. Jezus, dat is wel heel duur .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-06-2003 @ 22:24:
Je weet pas of je een audiofiel bent als je gehoord hebt hoe het zou moeten klinken, of dat tenminste kunt herkennen. Ik heb onlangs mijn favoriete album (tool - aenima) beluisterd op een installatie die aan mijn wensen zou kunnen voldoen (b&w cdm7nt's, rotel voorversterker en eindtrap, nad cdspeler).. het stereobeeld, scherpte, focus, detail & bassdoorloop zijn te subliem. De inleving in de muziek was in staat om me constant kippenvel te bezorgen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 22-06-2003 @ 22:41:
Ik keek trouwens net bij "Hardware" waar 't ging over draadloze dingen. En daar had ]{ing een ding gepost van 600 Oiro ofzoiets. Jezus, dat is wel heel duur .
Dat is wel zo'n beetje de referentie op het gebied van draadloze hoofdtelefoons, dan mag het ook wel wat kosten. Zelfs een draadloze hoofdtelefoon van sennheiser (250 euro) levert irritante storingen op.. :\
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 21:56
Carn
Carn is offline
hmm. geen goed licht voor foto's. mischien morgen. anyway:

Receiver:
STR-DE485E
# 5 x 80W
# Dolby Digital / dts decoder
# Digital Cinema Sound EX
# 32 bit Digital Sound Processor
# 2 Audio inputs, 1 Audio output
# 3 AV inputs, 1 AV output
# 2 digital inputs, 1 digital output
# RDS tuner with 30 presets

Cd speler:
# Headphone jack/volume
# Remote control
# Peak search
# 3 mode repeat (track/disc/all discs)
# 32 step programme play
# CD / CD-R / CD-RW playback
# Optical digital output

Speakers:
# 2-way full range
# Front/centre/rear speakers
# Bass Reflex System
# 100W max power handling capacity
# Rated frequency 80Hz-20kHz

alles in zwart natuurlijk.

ohja, en een Ps2 voor de games en de DVDs natuurlijk.
Oud 22-06-2003, 21:58
Carn
Carn is offline
ik wil later zelf ook nog een keer een mooie (marantz) cd speler kopen, met koptelefoonversterker, en een pittige koptelefoon erbij, da's echt genieten.
Oud 22-06-2003, 21:59
Verwijderd
Haha. Jongens en hun speelgoed

Urm ik heb niet zoveel bijzonders, een JVC versterkertje met twee Mission 750's eraan. Onlangs heb ik daar ook een 15e hands Philips cd speler bijgezet, maar meestal speel ik muziek van m'n computer (die dus ook op die versterker staat).
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:00
Verwijderd
ik heb een pc op m'n kamer staan met een 5.1 setje eraan hangen en ik heb een simpele stereoinstallatie

het geluid uit die pc doet het erg goed en hard
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:01
Verwijderd
Oh. de betere cd's. Ja uh. Pink Floyd? of LTE zoals dobermann al zei.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 22-06-2003 @ 22:45:
Je weet pas of je een audiofiel bent als je gehoord hebt hoe het zou moeten klinken, of dat tenminste kunt herkennen. Ik heb onlangs mijn favoriete album (tool - aenima) beluisterd op een installatie die aan mijn wensen zou kunnen voldoen (b&w cdm7nt's, rotel voorversterker en eindtrap, nad cdspeler).. het stereobeeld, scherpte, focus, detail & bassdoorloop zijn te subliem. De inleving in de muziek was in staat om me constant kippenvel te bezorgen
Stimmt. Bij duurdere setjes is het ruimtelijke ook vaak enorm aanwezig, dan is 't -als je je ogen sluit- echt of ze voor je snufferd staan te spelen, of in het geval van klassieke muziek, dat ze òm je heen staan.

Het is vervelend als je eenmaal weet hoe iets hoort te of kàn klinken. Dan ben je niet snel meer tevreden en wil je alleen maar betere (lees: duurdere) shit hebben om zo je muziekverslaving te bevredigen :/
Met citaat reageren
Verwijderd
Heb een pioneer set staan... vrij stevige versterker, twin cd speler (ja, met 2 laatjes boven elkaar -woohoo) ...
Leuk huis tuin en keuken spul zegmaar... 14 jaar oud ofzo.

En daar hangen een paar mission speakers aan. Zelfde idee als die van doberman maar dan met zwarte conussen. Geen idee welk type, heb ze voor 20 gulden van iemand over genomen..

En verder ben ik momenteel nog wel tevreden. Maar dat is meer omdat ik gewoon weet dat ik geen geld heb voor iets beters.helaas.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 22-06-2003 @ 23:00:
ik heb een pc op m'n kamer staan met een 5.1 setje eraan hangen en ik heb een simpele stereoinstallatie

het geluid uit die pc doet het erg goed en hard
Mp3s zijn gay
Oud 22-06-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 22-06-2003 @ 22:41:
Dat is me vaker verteld ja.
Maar toch is er wel degelijk verschil.
Ik had eerst oordopjes van 15 GULDEN. Dat was echt niks.
Toen een oordopjes koptelefoon van 45 GULDEN. Die was erg oke.
Als laatste gesneuvelt is mijn 'nek'telefoon van 25 Oiro, die was ook wel oke.

Dus ja. Want die dingen mag je niet testen in de winkel, dus moet je 't vantevoren een beetje weten. Alle info is welkom.

Ga nou eerst eens sparen, tot je -pak 'm beet- 150 euro te besteden hebt. Vervolgens kar je naar een èchte hifizaak, en ga je gewoon fijn luisteren. Neem een CD'tje mee die je door en door kent, en vraag om een fatsoenlijke amp en een paar koptelefoons die jou op het eerste gezicht interessant lijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 22-06-2003 @ 23:02:
Mp3s zijn gay
wie heeft het over mp3??? ik speel gewoon cds af in dat apparaat

en mp3 gay?? hmmm... zonder mp3 zou ik een hoop bands niet hebben ontdekt dus...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:35
NRK
NRK is offline
2.1 met subwoofer bij me PC. Luister geen stereo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 22:48
Saaaz
Saaaz is offline
ik had een walkman... maar die had honger en at AL mijn bandjes op
nu lees ik in de bus
En thuis heb ik een hele rotte en OUDE stereotoren, ik geloof een sony, met een cdspeler een radio en een cassetterecorder die het NIET doet al sinds ik hem van mijn zus heb.... maargoed. DE cds doen het (op eentje na) en radio denk ik ook, die heb ik al een jaar niet meer aan gehad.

Dus het luisteren gaat goed
Oud 22-06-2003, 23:15
DeadNation
DeadNation is offline
Pioneer versterker van zo'n 5 jaar oud. Geen zwaar ding. Pioneer cd speler en 2 150w(geloof ik) zuilen van Wharfedale. Niet geweldig, maar decent. Gaat goed hard en redelijk geluid. Ik ben tevreden.
Oud 23-06-2003, 09:33
Verwijderd
Goedkope Philips miniset (cdspeler + tapespeler + versterker + speakertjes ineen). Gekregen voor Sinterklaas ooit. Waarom zou ik iets beters kopen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:42
zwoesj
zwoesj is offline
deze:
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:48
mcsun
mcsun is offline
Niet heel veel soeps:

- Pioneer SX-600L reciever/tuner uit de vroege jaren 80
- Pioneer PD-106 cd-speler
- Technics SL-J110R platenspeler
- Twee Philips speakers uit, jawel, de eighties.

Maar voor mij genoeg om in elk geval zonder veel ergernissen te kunnen genieten van m'n muziek.
Oud 23-06-2003, 10:07
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 22-06-2003 @ 23:02:
Ga nou eerst eens sparen, tot je -pak 'm beet- 150 euro te besteden hebt. Vervolgens kar je naar een èchte hifizaak, en ga je gewoon fijn luisteren. Neem een CD'tje mee die je door en door kent, en vraag om een fatsoenlijke amp en een paar koptelefoons die jou op het eerste gezicht interessant lijken.
Op zich is dat wel zo. Maar mijn dingen zijn na pak 'm beet 1,5 jaar weer kapot. En dan is 150 Oiro wel iets te duur vind ik.

"Maar die duurdere gaan minder snel kapot." Dat zou kunnen, maar ik blijf altijd (ja, ik ben een kluns) met die snoeren overal achter haken en dan gaat volgens mij ieder ding kapot.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:12
Roxy
Roxy is offline
heeel simpel akai setje.. is helemaal niks... maar goed ik ben idd niet beter gewend dus mis ik er ook niks aan en vind ik het dus zonde om er honderden euro's aan uit te geven eigenlijk.. eigenlijk gebruik ik mn gewone cdspeler sowieso vrij weinig, alleen als ik ga slapen eigenlijk.. meestal luister ik op mn computer....
Oud 23-06-2003, 10:12
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zet mijn CD-speler altijd uit als ik ga slapen .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:14
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 23-06-2003 @ 11:12:
ik niet, ik kan niet in slaap vallen zonder een muziekje op de achtergrond..
Oud 23-06-2003, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 23-06-2003 @ 11:12:
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:19
Jolt
Jolt is offline
Ik heb best wel goede instalatie ...zijn nog oude boxen waar je kabel moet bloodleggen dus zonder plug ..alleen een box valt soms uit ..maar ja geluid is wel vaker zuiver en mooi...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 10:20
drama
drama is offline
'k heb ouwe zooi. Vooroorlogs versterker + platenspelertje en cassettedeck met zwengel. Gaat tenminste niet zo snel kapot en kraakt nostalgisch goed.
Oud 23-06-2003, 10:35
Roxy
Roxy is offline
heeft er iemand een idee voor een stel echt goedkope speakertjes voor aan mijn pc?
Oud 23-06-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 23-06-2003 @ 11:35:
heeft er iemand een idee voor een stel echt goedkope speakertjes voor aan mijn pc?
Wandel ff een 2e hands [audio] zaak binnen, of speur ff rond op rommelmarkten en dat soort dingen voor een oude versterker en een paar leuke speakers.

-heb hier aan de pc ook een ik weet niet hoe oude pioneer [ook al ] versterker hangen die ik van een vriend gekregen heb met daaraan een paar oude sony speakers, die ik ook al van iemand gekregen heb..klinkt best redelijk, iig stukken beter dan de pc speakertjes die ik daarvoor had.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 23-06-2003 @ 11:35:
zwarte markt in beverwijk......hallen vol met goedkope computershit.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:41
STP
STP is offline
een oude Inkel-eindversterker met een cd-speler van Sony volgens ervoor
Oud 23-06-2003, 11:45
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Mikai schreef op 23-06-2003 @ 11:19:
zijn nog oude boxen waar je kabel moet blootleggen dus zonder plug.
Is dat tegenwoordig niet meer dan?
Oud 23-06-2003, 12:15
Carn
Carn is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 22-06-2003 @ 23:33:
wie heeft het over mp3??? ik speel gewoon cds af in dat apparaat

en mp3 gay?? hmmm... zonder mp3 zou ik een hoop bands niet hebben ontdekt dus...
vat het aub niet als persoonlijke aanval op

geluidskwaliteit van MP3s over een PC is gewoon matig tegenover dat van een cd en een fijne amp + speakers.

Terror Koe krijgt de geile-apparatuur award van mij
Oud 23-06-2003, 12:44
Tsasil
Tsasil is offline
Kheb mijn setje zelf samengesteld van ouwe zooi, behalve mijn PC geluid.

Mijn PCtje zit een Cambridge Soundworks 5.1 digital pro logic setje aan, en mijn PC heb ik ook aangesloten aan een oude Denon Receiver. Daar hangen mijn Sony CD speler en mijn Sony platenspeler ook aan. Beide zijn oude dingen die ik gekregen heb van iemand die ze niet meer gebruikte. Aan mijn receiver hangen twee van deze speakers:

En ik heb mijn receiver ook voor de gein aangesloten op mijn Laney PA set, waar ik gitaar over speel. Maar dat gebruik ik nooit, want dat is niet gemaakt voor mijn kleine kamertje.

Niet de nieuwste en chiqueste spullen, maar wel gratis. Behalve mijn PC speakers dan.
Oud 23-06-2003, 19:39
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-06-2003 @ 13:15:
vat het aub niet als persoonlijke aanval op

geluidskwaliteit van MP3s over een PC is gewoon matig tegenover dat van een cd en een fijne amp + speakers.
Ook bij 320kb/s over een fijne amp + speakers? Want dat kan tegenwoordig ook he. Ik koop over een jaar of 3 die nieuwste versie van de iPod denk ik .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 23-06-2003 @ 20:39:
Ook bij 320kb/s over een fijne amp + speakers? Want dat kan tegenwoordig ook he. Ik koop over een jaar of 3 die nieuwste versie van de iPod denk ik .
Ja, mp3 is in weze een afgevlakt signaal, ''onhoorbare'' frequenties worden er gewoonweg afgesneden.. dit is niet zo'n probleem op een allround stereo, rond 192kbps is het verschil daarbij amper hoorbaar. Op de betere installatie is de dofheid van mp3 duidelijk en irritant hoorbaar
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:30
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
terror koe schreef op 23-06-2003 @ 21:27:
Gister naar je avatar gekeken. Ubervette film
Oud 23-06-2003, 21:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-06-2003 @ 21:25:
Ja, mp3 is in weze een afgevlakt signaal, ''onhoorbare'' frequenties worden er gewoonweg afgesneden.. dit is niet zo'n probleem op een allround stereo, rond 192kbps is het verschil daarbij amper hoorbaar. Op de betere installatie is de dofheid van mp3 duidelijk en irritant hoorbaar
Aha . Je leert elke dag nieuwe dingen op een Forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten