Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2002, 11:30
anne2002
anne2002 is offline
Zo, ik dacht laat ik hier maar wat over gaan melden.
Ik vind namelijk dat iedere school een 1x per jaar bijvoorbeeld een brandoefening moet houden met alle mensen van de school!
vooral na aaleiding van de brand in Volendam. (iedereen snapt wel waar ik het over heb).

bij ons op school wordt er voorlopig nog geen actie ondernomen qua brandoefeningen. Tenminste ik heb er nog niets overgehoord. WAnt stel als er een keertje Brand uit breekt, dan weet ik zeker dat iedereen in paniek is en niet weet wat hij/zij moet doen.

Wat vinden jullie hiervan zijn jullie het er mee eens??????
Gooi je mening er eens uit!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2002, 11:45
mausi
mausi is offline
Bij ons op school heb je wel overal een route hangen voor waar je heen moet rennen als er brand uitbreekt, maar volgens mij kijkt niemand daar naar op zo'n moment. Er is ook nooit wat over gezegd ofzo en we hebben ook nooit een brandoefeningen gehad. Dat zou wel handig zijn en je wordt dan meteen even gered uit de les!!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 11:55
Verwijderd
wij hebben wel een keer brandoefening gehad. Was best wel lachen...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 12:54
autodropje
autodropje is offline
Dat doen ze bij op bijna elke school al, en dat moet je niet doen om volendam, maar omdat je dat zelf veiliger vind, over een paar jaar is iedereen volendam weer vergeten.
Oud 11-04-2002, 13:18
Kat
Kat is offline
Wij hebben ook nooit brandoefeningen, maar als er 1 is zou niemand erop reageren. door de hele school heen hangen van die kastjes waarmee je het alarm af kan laten gaan, en er valt elke maand wel iemand 'per ongeluk' tegen zo'n kastje aan, waardoor het alarm afgaat. daar reageert niemand meer op. laatst was er een keer echt een soort van brand, er was allemaal rook in een van de gangen (geen vuur ofzow, maar toch...), en toen hebben ze het alarm maar niet gebruikt, heeft toch geen nut. moesten ze alle lokalen af om te zeggen dat we naar buiten moesten.
Oud 11-04-2002, 14:20
Verwijderd
wat toevallig...
wij hadden vandaag een brandoefening
Ik weet dat het wel goed is, maar ik had er vandaag echt geen zin in. We zaten midden in een uitleg voor wiskunde, zeer belangrijk...
Maar goed, toen heeft de hele school voor de rest van het uur buiten gestaan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 16:32
euro
euro is offline
Wij hebben iets van 4 keer per jaar brandoefening ofzo!! Ik vind het altijd wel handig ( vooral in saaie lessen) en het is natuurlijk ook best belangrijk!
Alleen in de winter is 't iets minder, als je je jas NIET mag gaan halen, en alle leraren hebben gewoon hun jas aan ! Das echt oneerlijk maarja..!

Myrthe
Oud 11-04-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
Wij hebben ook nooit brandoefeningen, maar als er 1 is zou niemand erop reageren. door de hele school heen hangen van die kastjes waarmee je het alarm af kan laten gaan, en er valt elke maand wel iemand 'per ongeluk' tegen zo'n kastje aan, waardoor het alarm afgaat. daar reageert niemand meer op. laatst was er een keer echt een soort van brand, er was allemaal rook in een van de gangen (geen vuur ofzow, maar toch...), en toen hebben ze het alarm maar niet gebruikt, heeft toch geen nut. moesten ze alle lokalen af om te zeggen dat we naar buiten moesten.
Ze hadden ons, en meer klassen, dus helemaal NIET gemeld dat er wat was!
Beneden gekomen worden we plotseling verrast door brandweermannen e.d.
Nadeel van brandoefeningen kan ook zijn, dat je niet meer weet wanneer 't nu echt is. Want brandoefeningen kondigen ze bij ons niet aan. En die worden bij ons op school echt wel gehouden ('t laatste half jaar tenminste )
En ze moeten zowieso alle lokalen af om te zeggen dat je naar buiten moet. Wanneer ze je klas niet binnenkomen mag je er vanuit gaan dat er geen brand is.

Lees de "regels" of waar dit ook in mag staan nog maar eens
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:30
Breg
Breg is offline
bij ons wordt er elk jaar gezegd: binnenkort gaan we een brandoefening houden. En natuurlijk gebeurt het uiteindelijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:00
Verwijderd
Wij hadden laatst echt brand Iemand has de plee in de fik gestoken Hoe hij/zij het voor elkaar kreeg weet ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 18:38
Bird
Bird is offline
Je school is wettelijk verplicht om ontruimingsoefeningen te houden. Vraag eens een keer aan de rector of jullie een keer kunnen oefenen. Als het goed is, is er ook een speciaal team van docenten bij jullie op school die een training heeft gevolgd voor zulke situaties. Je moet eens proberen of iemand het aan kan kaarten in de medezeggenschapsraad.
Oud 11-04-2002, 21:13
20marianne12
20marianne12 is offline
Wij dachten vorig jaar brandoefening te hebben, iedereen deed heel relax buiten gekomen was er overal politie... bleek het een bommelding te zijn. Welliswaar een valse. Wij hebben op school dus eigenlijk ook nooit brandoefening al zou het wel moeten! Binnenkort krijgen we er waarschijnlijk 1, ik wacht wel af.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 22:01
eden6
eden6 is offline
Volgens mij doet mijn school ook jaarlijks een brandoefening en is er laatst een inspecteur geweest om te checken, want mijn school is absoluut niet brandveilig!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 08:04
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Wij hebben jaarlijks een brandoefening en dan gaan 6 VWO'ers als controleurs optreden...was wel lachen dit jaar, aangezien ik in 6 VWO zit...een regel: niet de hoofdtrap af...4 leraren ( ) deden dat en ik moest dat controleren...van die 4 waren er 3 die me nog les gaven ook...maar over het algemeen is het wel goed georganiseerd hiero
Oud 12-04-2002, 08:05
haai_heidi
haai_heidi is offline
Eigenlijk is het wel een goed idee, want dan heb je minder les en dat is altijd mooi meegenomen (sorry, had ik even zin in)
Oud 12-04-2002, 20:32
Verwijderd
elke jaar hebben wij wel 2x een brandoefening.... is altijd al van tevoren bekend welk uur die word gehouden dus de verrassing is er vanaf... toch kut had ik een pw bij zon oefening mocht je het niet herkansen....
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:39
spiritueelkieke
spiritueelkieke is offline
bij ons weet je ook altijd op voorhand wanneer de brandoefening precies gebeurt. is heel erg stom. alle leerkrachten zeggen dus al int begin van de les dat iedereen nu alvast maar de ramen moet sluiten en zo.. achterlijk gewoon..
Oud 13-04-2002, 00:42
Lyx
Lyx is offline
brandoefening sux!
het idee erachter is wel aardig
maar als er brand uitbreekt volgt toch niemand die routes
en bij ons moet je bij zo'n grasveldje pal ernaast gaan verzamelen/melden.

maarja.. als de hele school in fik vliegt ga ik me niet melden op het grasveld pal naast het gebouw.
ik pak wel me fiets en ga naar huis
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 11:52
C5C5C
C5C5C is offline
Wij hebben wel brandoefeningen alleen in sommige lokalen hoor je het brandalarm niet dus dan werk je gewoon door terwijl de rest van de school buiten op de parkeerplaats staat.
Dan heb je er dus nog niet veel aan
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:07
Egyptian
Egyptian is offline
Heb 'k ook wel 's gehad op m'n middelbare school.
Alleen was die aangekondigd, dus iedereen liep lekker rustig en druk pratend naar buiten, sommige nog ff naar plee, een paar moesten eerst een sigaretje draaien.

En buiten moest dan de mentor zien dat ie z'n klas bij elkaar compleet kreeg.

Alleen waren sommige weer naar binnen gegaan om spullen te jatten, we moesten namelijk alles laten liggen binnen.

Dus echt 'n succes was 't niet.
Oud 13-04-2002, 16:52
Sommetje
Sommetje is offline
Bij ons hadden we toen ik in de eerste zat voor het laatst een brandoefening. Dat is dus hééééél lang geleden. Er wordt bij ons op school wel veel over gepraat, maar uitvoeren..... daar komt het niet van (typisch voor het onderwijs, nietwaar!!!!)
Reageren

Regels voor berichten