Advertentie | |
|
![]() |
|
In mn hele schoolcarrière heb ik geloof ik twee keer een brandoefening gehad, een keer op de basisschool en een keer op de middelbare school
Maar dat was voornamelijk leuk dan nuttig (leraren die met een bordje in de lucht gingen zwaaien met de klas erop zodat iedereen bij zn leraar kon gaan staan om te kijken of er mensen ontbraken, wat natuurlijk totaal geen goede methode was)
|
Ik geloof dat ik in 6 jaar tijd ongeveer 4 keer een brandoefening heb meegemaakt. Ze werden bij ons altijd zo gepland dat er geen proefwerken waren op dat tijdstip. Geen van de leraren zei iets over de brandoefening, maar aan de leraar Frans (tevens de coordinator van de brandoefening) kon je altijd zien dat vandaag of morgen de brandoefening was: dan had hij in plaats van een colbertje ineens een spijkerjasje aan...
|
![]() |
|
Uh jah..wij 2 jaar geleden.
Maar we wisten dus niet dat het een brandoefening was. De leraar zei tegen ons: Blijf allemaal rustig zitten, ik ga kijken wat er aan de hand is. Na 10 minuten was die leraar nog niet terug en toen hebben we zelf maar ons boeltje bij elkaar gepakt en zijn naar buiten gegaan. Toen pas bleek dat er een brandoefening was. Maar toch..slecht van die leraar dat hij ons gewoon liet zitten. Stel dat er echt brand was?
|
In de eerste hadden wij een brandoefening, dat wisten we van te voren niet. Op de bovenste verdieping hadden ze een rookmachine aangezet, maar wij zaten in t handvaardigheid lokaal, een beetje aan de zijkant van het gebouw, en daar was niks te merken. We hadden les van een invalster, en die wilde ons niet laten gaan, die geloofde ons niet toen we zeiden dat dat het brandalarm was
![]() Vorig jaar hadden we 3x achter elkaar op vrijdag brandalarm, tijdens hetzelfde uur (toevallig wiskunde ![]() ![]()
|
![]() |
in de derde 2x gehad (na volendam, typisch geval van: als het kalf verdronken is, maar ja..). Ging echt mis. De eerste keer moesten we een steile brandtrap af, en doordat het had geregend was ie spekglad. Je zag iedereen glibberen. Was leuk geweest als iemand echt was gevallen, vooral als dat de bovenste was geweest.
![]() Tweede keer was eg link als er echt brand was geweest. 2 verdiepingen via de gewone trap (dr is geen ander, je een 1m smal docententrapje) naar beneden, en vervolgens wist niemand waar we moesten verzamelen. We zijn de hele buurt rondgelope, totdat we bij het verzamelpunt kwamen van het andere gebouw. ![]() En beide keren begon iedereen heel rustig zn jas en zn tas te pakken. ![]() ![]()
|
ach, soms hebben we het wel eens. Moeten we allemaal netjes met de hele klas ik-weet-niet-hoe-ver lopen om op dat ene veld te komen (langs sloot of parkeerplaats = niet veilig met een school vol chaotische leerlingen) Eenmaal op dat veld aangekomen is het de bedoeling dat je samen met je leraar bij elkaar blijft maar ja, dat gebeurt dus niet, de hele school staat door elkaar, al die leraren in de stress want leerlingen kwijt, andere leraren leerlingen teveel, dat gedoe. Oftewel: een heel lesuur/twee kwijt en een giga-chaos. Niemand weet nog niet wat ie moet doen als er echt een oefening is.
Daarnaast moet ik er even bij vermelden dat ook tijdens een brand het niet geaccepteerd wordt, als je via de middelste trap naar beneden gaat, die is namelijk alleen voor naar boven-verkeer (leraren uiteraard uitgezonderd). ![]()
|
Hahaha, wij hebben best vaak een brandoefening. (om het half jaar ofzo) De laatste keer mochten wij van onze leraar Latijn niet naar buiten, vond hij onzin.
![]() Brandoefeningen zijn altijd wel grappig...
|
Oh, wat was dat altijd dom bij ons op de middelbare school...
Dan ging het alarm 'spontaan' af en iedereen in een slakkentempo naar buiten... ![]() Het stomme was: we hadden eens een bommelding (wat door een of andere idioot verzonnen was die de school belde), en toen ging het er ook wel heel erg relaxed aan toe. Dan heb je wel pech als die bommelding echt zou zijn geweest... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Die van vorig jaar was er grappig wel. Stonden we bij de kantine, wilde ik net wat te eten bestellen, gaat dat alarm af. Iedereen wist ervan. De gastjes in die kekke lichtgevende jasjes stonden er dan ook al een half uur. Toen kwamen ze in actie. Iedereen pakte zijn/haar tas in en we werden met mensjes met megafoontjes en pijltjes de alvast neer waren gezet naar een ander gebouw geleid. Daar kregen we koffie met een plak cake, samen met een zaklampje aan een sleutelhanger. Nu zijn er bij mij aan de hand van die oefening een paar vragen opgerezen:
1) Komen die gastjes in die kekke jasjes ook een half uur voor echte brand al in de centrale aankomsthal staan? 2) Staan er dan ook al pijltjes die ons naar een ander gebouw verwijzen? 3) Krijgen wij dan ook koffie met cake? En, nog veeeel belangrijker, ook zo'n geweldige sleutelhanger? ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Rollenspel (ch4) - Recovery fizzle-fluffy | 33 | 08-10-2009 14:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Rollenspel (ch3) - Brandoefening Kitten | 97 | 18-07-2009 16:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Column nieuwe schoenen Verwijderd | 8 | 04-11-2004 18:01 | |