![]() |
||
Citaat:
ik ben het wel met hem eens... kijk, als ik mijn ouders vraag wat ze van me vinden, dan weet ik dat het positief of negatief kan zijn. wil ik geen kans lopen op een negatief antwoord, dan moet ik het gewoon niet vragen! maar goed, ik vraag er tóch om en wil dus ook horen wat zij daadwerkelijk van mij vinden. ik heb liever dat ze eerlijk zijn dan dat ze tegen me liegen! wil ik alleen een complimentje krijgen, dan moet ik dáárom vragen en niet om hun mening. mijn ouders hebben ook wel eens iets negatiefs over m'n figuur gezegd. dit was dan ongevraagd, zomaar uit het niets dus. ik heb ze toen eenmaal gevraagd of ze niet meer van dat soort opmerkingen wilden maken en sindsdien worden die ook niet meer gemaakt. misschien ook een tip voor jou om te doen!
|
Nou ja... je moet natuurlijk niet iets aan iemand vragen en dan kwaad worden omdat je niet het antwoord krijgt wat je wíl horen, ik denk dat je dat zelf ergens ook wel snapt
![]() Als jij je figuur goed vindt zo, dan is het toch goed? Het gaat er niet om wat je ouders (of wie dan ook) ervan vinden, het gaat erom dat je er zélf tevreden mee bent. ![]()
|
ik ben het wel met iedereen eens dat je het dan eigenlijk niet moeten vragen aan je ouders omdat je weet dat het ook een negatief antwoord kan zijn! maar ik begrijp heel goed dat je daar toch kwaad over wordt, omdat je ouders je dan misschien een gevoel dat ze niet helemaal tevreden met je zijn! het ligt er denk ik ook wel aan wat voor een band je met je ouders hebt, want als mij moeder dat zou zeggen zou ik dat niet erg vinden omdat we gewoon een ontzettend goede band hebben en altijd eerlijk tegen elkaar zijn en als ze zoiets zou zeggen dan weet ik dat ze ondanks dat nog heel tevreden met me is! maarja als iemand tegen mij zegt dat ik te dik ben moet ie wel heeeeeeel krom zijn! je kunt idd wel tegen je ouders zeggen dat je het niet leuk vindt als ze zoiets zeggen maar aan de andere kant moet je er wel rekening mee houden dat je het zelf aan ze hebt gevraagd!
|
![]() |
Ik ben het wel met iedereen eens dat als je een negetief antwoord niet aan kan, het ook niet moet vragen. Maar je hebt volgens mij een prima gewicht in verhouding met je lengte. En het belangrijkste is; Als jij er tevreden mee bent, moet je vooral niets doen wat je niet wil! Als jij je met dit gewicht fijn voelt, laat het lekker zo! Schijt aan wat anderen mensen vinden! Jij bent er blij mee, boeien aan de rest! Suc6jess..
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, bij mij is het net omgekeerd. Vraag ik of ik niet te dik ben en zo en blijven ze maar zeggen dat ik slank genoeg ben, dat ik me geen zorgen moet maken bla bla bla, ik zou liever hebben dat ze wat eerlijker waren.
Dan denk je: tjah, mijn ouders, hoe lelijk ik ook mag wezen, die vinden hun dochtertje toch altijd o zo mooi. Wees blij met zo'n eerlijke ouders en leer met hun eerlijkheid omgaan. If u asked 4 it, u've gotta deal with it. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja zo'n moeder heb ik ook.
Erg fijn, als je jezelf net aan het accepteren bent. Ik ben nu best blij met mijn figuurtje. En dan mijn moeder : "Nou, er mogen nog wel wat kilootjes af hoor". of " je mag absoluut niet dikker worden want dan loopt het de spuigaten uit". En die opmerkingen waren dus ongevraagd, uit het niets. En ik ben 1.73 en 60 kilo. Geen reden om te zeuren lijkt me dus ![]() toch? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
je bmi is 24,0, volgens mij ben je pas vanaf 25 te dik |
![]() |
|
bekend verhaal. Mijn vader zeikt ook dat ik te dik ben. Oke ik ben wel wat te zwaar, maar ik stoor me er verder niet aan ofzo. En hij maar zeuren. Zit je tv te kijken komt er echt zo'n heeeeeeel dik mens lang en dan is het kijk, zo wordt Kim ook later
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
naja, verder ben ik het eens met wat iedereen al zei ![]() |
![]() |
|
Als je t ze vraagt en ze geven dan eerlijk antwoord, kun je t ze niet kwalijk nemen (je vroeg er immers om). Maar als ze dergelijke opmerkingen "uit het niets" laten vallen, zou ik ze vragen daarmee te stoppen omdat dat niet bepaald goed is voor je eigenwaarde.
![]()
||
Citaat:
![]() (en als je een redelijk lage heupbroek (oke hele lage) aanhebt en je zit voorovergebogen lijkt het me niet vreemd dat er een klein rolletje vet te zien is)
|
Verwijderd
|
Niet, dus. Je ouders moeten zulke dingen niet zeggen - er is niets schadelijker voor je zelfbeeld dan als mensen die zo dichtbij je staan, zulke dingen zeggen. Ookal ben je 100 kilo, zij horen te vinden dat je mooi bent. Dat is een ouders-iets, die vinden hun kinderen altijd de leukste en de beste. Als het goed is, tenminste.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ben het met morgan wel eens, kun je jezelf accepteren dan moeten zei dat ook gewoon doen... Pas als je gezondheid erdoor in gevaar komt, dan hebben ze recht van spreken.
Mijn ouders deden dat een paar jaar geleden ook, maar meer subtiel. Zo van: niet zoveel snoepen, of: dat is niet zo gezond enzo... Dat is wel eens vervelend... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
hoe win in vertrouwen van me ouders terug? en hoe krijg ik meer vrijheid van ze? Meisje1996 | 14 | 15-09-2011 14:31 | |
Liefde & Relatie |
Relatie met ouders. Malossi | 29 | 15-07-2008 23:39 | |
Psychologie |
praten met je ouders? weetweinig | 39 | 17-03-2008 18:28 | |
Algemene schoolzaken |
Ouders en school Verwijderd | 42 | 11-11-2003 16:28 | |
Algemene schoolzaken |
Vervelende ouders over Toetsweek Philemon | 13 | 01-10-2003 16:44 | |
Verhalen & Gedichten |
probeerselverhaal Shadowme | 24 | 04-09-2003 14:48 |