Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 19:34
kleinbloempie
kleinbloempie is offline
hoihoi,

sorry als het niet op dit forum hoort/ al 100 keer is geweest.

de laatste tijd droom ik heel vaak dat ik zwanger ben. normaal onthou ik mn dromen nooit, maar deze weet ik telkens nog precies na te vertellen..
de ene keer is het aan het begin van de zwangerschap, de andere keer aan het eind, met bevalling erbij. ik ben 17 jaar, niet toe aan kinderen dus..
heb geen flauw idee waar dit vandaan komt, heeft iemand een idee wat het kan betekenen?

groetjes, Bloem
Oud 29-07-2003, 19:41
HeiNZ
HeiNZ is offline
*Zoekt op*...

1 Dromen over zwangerschap staan meestal voor iets waarvoor een tamelijk langdurige wachttijd nodig is, mogelijk het volbrengen van een project. Een nieuw gebied van ons potentieel of onze persoonlijkheid ontwikkelt zich. Interessant genoeg betekent een droom over zwangerschap zelden daadwerkelijk onze eigen zwangerschap, hoewel het kan wijzen op zwangerschap van iemand in onze omgeving.

2 [nvt, je droomt niet over iemand anders zijn/haar zwangerschap he?]

3 In spiritiueel werk doet zich altijd een periode van zwangerschap voor. Mogelijk moeten we geduld betrachten en de situatie op zijn beloop laten zonder in te grijpen, zodat we een taak kunnen vervullen.
Oud 29-07-2003, 20:09
pe51
pe51 is offline
Citaat:
kleinbloempie schreef op 29-07-2003 @ 20:34:
hoihoi,

sorry als het niet op dit forum hoort/ al 100 keer is geweest.

de laatste tijd droom ik heel vaak dat ik zwanger ben. normaal onthou ik mn dromen nooit, maar deze weet ik telkens nog precies na te vertellen..
de ene keer is het aan het begin van de zwangerschap, de andere keer aan het eind, met bevalling erbij. ik ben 17 jaar, niet toe aan kinderen dus..
heb geen flauw idee waar dit vandaan komt, heeft iemand een idee wat het kan betekenen?

groetjes, Bloem
*zoekt op... * op de site die hier bovenaan in het verklaar de droom verwijzingstopic staat - in dit droomwoordenboek dus. Hier staat bij "zwanger zijn", "bevalling" en "baby of klein kind":
Citaat:
baby of klein kind.

Je kunt dromen van zwanger zijn of van de bevalling van een baby of kind. Dat kun je zo begrijpen: Een bevalling is: 'een kind krijgen', en een kind kan staan voor iets nieuws in jezelf, een schrijver kan een nieuw stukje schrijven, een componist een nieuw muziekstuk schrijven. Dit kun je dan zijn 'geesteskind' noemen. Het kan ook betekenen dat er bijv. nieuw gevoel, idee of goede bedoeling in je komt. Dat is in het begin zo kwetsbaar als een baby, dan is hij nog nieuw (pasgeboren als het ware), je hebt je de goede bedoeling dan nog niet eigen gemaakt. De droom beeldt zoiets vaak uit als een baby die geboren wordt na een zwangerschap. Ook mannen kunnen dromen, zwanger te zijn. Natuurlijk hoeft dromen van een bevalling niet symbolisch waar te zijn, het kan ook gaan om een echt kind, om letterlijk een kind krijgen. Dat is dus even uitkijken en het proberen aan te voelen.

Dan kun je uit zo'n beeld begrijpen, dat zo'n pas gekregen goede bedoeling door je gekoesterd en verzorgd moet worden 'als een pasgeboren baby' of 'als een klein kind'. Wij zeggen in het dagelijks leven, dat we het 'moeten verzorgen als een kasplantje', zo'n goede bedoeling. Dit symbool van een baby voor een nieuwe goede bedoeling laat je dan begrijpen, dat we die bedoeling moeten koesteren, verzorgen en beschermen in onszelf als een pasgeboren baby of een klein kind - zo kwetsbaar is hij.
Hiermee zou je in de richting kunnen komen ... kijk of de dromen nog terugkomen nadat je dit zo begrepen hebt. Zo niet, dan heb je ze begrepen.

groeten, peter.
Oud 29-07-2003, 20:23
AngelLena
AngelLena is offline
In het verwijzingstopic kan je het kwijt.

Regels voor berichten