Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 16:10
*flowertjeuh*
*flowertjeuh* is offline
Ik heb steeds zo'n last van mn buik.. of ik het me nou inbeeld ik weet het niet.. Het is niet misselijk maar steken of zo iets in mn buik.. Ik ben aan de pil en we gebruiken altijd een condoom en ben gwn normaal ongesteld.. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Oud 17-07-2003, 17:57
Verwijderd
Klinkt een beetje als kramp.
Als je pilstrip bijna op is of net op is, dan kan het baarmoederkramp zijn. Als je iets vreemds hebt gegeten maagkramp, of als je veel meer of veel minder hebt gegeten dan je normaal doet. Als je opeens bent begonnen met lang achter elkaar sporten (fitness, duurloop, veel zwemmen) kan het ook daaraan liggen, dan zijn het gewoon je buikspieren die hard samentrekken zonder dat jij er wat aan doet. Als je jezelf al te lang niet hebt ontlast, kan het darmkramp zijn. Hou je buik warm, drink wat water (niet uit de koelkast), ga eens naar de wc en kijk hoeveel je eruit krijgt.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:07
ekki
ekki is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-07-2003 @ 18:57:
Als je pilstrip bijna op is ... kan het baarmoederkramp zijn.
Nou, volgens mij krijg je geen kramp als de strip nog niet 'op' is. Misschien wel als je een driefasenpil hebt, maar niet als je een 'gewone' pil hebt. Hoe kan je lichaam nou weten of je die pil 3 maanden gaat slikken of 3 weken?
Oud 17-07-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 17-07-2003 @ 19:07:
Nou, volgens mij krijg je geen kramp als de strip nog niet 'op' is. Misschien wel als je een driefasenpil hebt, maar niet als je een 'gewone' pil hebt. Hoe kan je lichaam nou weten of je die pil 3 maanden gaat slikken of 3 weken?
Dat kan het niet, maar het weet wel dat je al drie weken bezig bent (of nouja, dat weet het natuurlijk niet, want je lichaam kan helemaal niets weten, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel). Als je de pil drie maanden slikt, kun je ook baarmoederkramp krijgen na een week of drie, gewoon omdat je lichaam het dan eens tijd vindt (of nouja, dat vindt het natuurlijk niet, want je lichaam kan helemaal niets vinden, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel) om die zooi eruit te gooien.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:12
ekki
ekki is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-07-2003 @ 19:10:
Dat kan het niet, maar het weet wel dat je al drie weken bezig bent (of nouja, dat weet het natuurlijk niet, want je lichaam kan helemaal niets weten, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel). Als je de pil drie maanden slikt, kun je ook baarmoederkramp krijgen na een week of drie, gewoon omdat je lichaam het dan eens tijd vindt (of nouja, dat vindt het natuurlijk niet, want je lichaam kan helemaal niets vinden, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel) om die zooi eruit te gooien.
Hmm, volgens mij is dat niet zo, omdat je steeds hetzelfde hormoon slikt. Je lichaam weet pas dat zoiets genoeg is als het (meer) andere hormonen krijgt. En dat is dus niet zo, want door de hormonen van de pil worden er geen andere hormonen aangemaakt die voor dit soort dingen zouden kunnen zorgen.

Voor zover ik weet.
Oud 17-07-2003, 18:24
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-07-2003 @ 19:07:
Nou vertel dat maar eens tegen MIJN lichaam

Ik heb altijd in het midden kramp en op de dag van mijn een na laatste pil!
Oud 17-07-2003, 18:26
Verwijderd
Wanneer je de pil slikt, wordt er wel een slijmvlies gemaakt in de baarmoeder, na drie weken wil dat slijmvlies er meestal wel uit, als je doorslikt zit dat slijmvlies er nog steeds, en het verdwijnt alleen door ongesteld te worden... dus je lichaam kan wel waarnemen of het een slijmvlies heeft dat het kwijt wil of niet.
(Natuurlijk is het lichaam zelf geen denkend iets, maar dat mag duidelijk zijn ). Het kan dus zeker baarmoederkramp zijn.

Verder heb ik zelf altijd verschillende krampen in de laatste week van mijn pilstrip, omdat m'n lichaam dan de ongesteldheid wil hebben ('Slijmvlies eruit!! Slijmvlies eruit!!!').

Verder... het is warm op dit moment, veel mensen klagen dan over buikpijn. Als het warm is krijgen mensen de gewoonte meer te gaan drinken maar minder te gaan eten, zoiets merk je dan wel aan je maag omdat het voor de maag anders is dan het gewend was. De een merkt zoiets sneller dan de ander.

Maar goed, over het algemeen helpt het wel om iets warms op je buik te leggen, warme dingen te drinken en niet te wild gaan sporten tot het voorbij is.
Als je niet goed naar de wc kan: drink 's ochtends op nuchtere maag een glas lauw water, dat werkt een beetje laxerend. Zorg dat je goed naar de wc gaat, mensen met vakantie hebben wel eens last van het feit dat ze van ritme moeten wisselen, de een is hier weer gevoeliger voor dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 17-07-2003 @ 19:12:
Hmm, volgens mij is dat niet zo, omdat je steeds hetzelfde hormoon slikt. Je lichaam weet pas dat zoiets genoeg is als het (meer) andere hormonen krijgt. En dat is dus niet zo, want door de hormonen van de pil worden er geen andere hormonen aangemaakt die voor dit soort dingen zouden kunnen zorgen.

Voor zover ik weet.
Nah, volgens mijn biologie lessen is het dus zo dat je lichaam met het hormoon dat in de eenfase-pil zit wel een slijmvlies aan laat maken in de baarmoeder, dat slijmvlies is wat taaier dan het natuurlijke slijmvlies. Na een tijdje wil je lichaam dat slijmvlies kwijt, dat kan je voelen. Een lichaam weet inderdaad niet of je door slikt of niet, maar het heeft altijd een cyclus, dat blijft - ook wanneer je doorslikt - altijd bestaan. Veel meisjes kunnen ook niet erg lang doorslikken, omdat ze dan alsnog ongesteld worden. ('Slijmvlies eruit!! Slijmvlies eruit!!')
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:38
*flowertjeuh*
*flowertjeuh* is offline
Thnx..

Ik ben mezelf steeds wijs aan t maken dat k zwanger ben maar dat kan toch helemaal niet?
Oud 17-07-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
*flowertjeuh* schreef op 17-07-2003 @ 19:38:
Thnx..

Ik ben mezelf steeds wijs aan t maken dat k zwanger ben maar dat kan toch helemaal niet?
Je gebruikt de pil én een condoom, ik weet niet hoe lang jullie aan sex doen maar stel dat je al een jaar sex hebt, dan is de kans dat je zwanger bent ongeveer 0,002 % (naja, ik had het laatst uitgerekend, weet de precieze uitkomst niet meer, maar zoiets was het). Ga er dus maar van uit dat het niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 18:46
*flowertjeuh*
*flowertjeuh* is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-07-2003 @ 19:44:
Je gebruikt de pil én een condoom, ik weet niet hoe lang jullie aan sex doen maar stel dat je al een jaar sex hebt, dan is de kans dat je zwanger bent ongeveer 0,002 % (naja, ik had het laatst uitgerekend, weet de precieze uitkomst niet meer, maar zoiets was het). Ga er dus maar van uit dat het niet zo is.
Thnx ik ben mezelf namelijk al helemaal gek aan t maken.. ZOdra je weer met je 1e pil begint stopt dan gelijk je ongesteld heid of stopt het gwn als het 'klaar' is zeg maar?
Oud 17-07-2003, 20:47
ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-07-2003 @ 19:29:
Nah, volgens mijn biologie lessen is het dus zo dat je lichaam met het hormoon dat in de eenfase-pil zit wel een slijmvlies aan laat maken in de baarmoeder, dat slijmvlies is wat taaier dan het natuurlijke slijmvlies. Na een tijdje wil je lichaam dat slijmvlies kwijt, dat kan je voelen. Een lichaam weet inderdaad niet of je door slikt of niet, maar het heeft altijd een cyclus, dat blijft - ook wanneer je doorslikt - altijd bestaan. Veel meisjes kunnen ook niet erg lang doorslikken, omdat ze dan alsnog ongesteld worden. ('Slijmvlies eruit!! Slijmvlies eruit!!')
Ok, ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt voor deze informatie .

De één heeft hier alleen meer last van dan de ander. Maar nu begrijp ik denk ik ook doorbraakbloedingen?

Regels voor berichten