Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2003, 22:08
Steleto
Steleto is offline
Wensen jullie wel eens dat iemand dood gaat?

zo ja: Meen je dat dan, of is het een bevlieging? En wat vind je ervan dat je dat denkt?

zo nee: Waarom denk je het niet? Geen reden toe/te extreem/bang dat diegene echt doodgaat?

ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee/jullie kijk hierop.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 22:14
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oh, jah k heb weleens iemand dood gewenst*schaam* die ene kan k niet vertellen maar de andere was een lerares het was echt een kreng en heeft mij 1,5 jaar zo zwart gemaakt, k kreeg werkelijk overal de schuld van en voor de rest bestond k nie, k haate dat mens... maar of k het echt meende??? k weet het nie,
zal dus wel een bevlieging geweest zijn. en k ben dr niet zo trots op dat k dat dacht...

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 22:14
Fantôme
Fantôme is offline
heey....

goeie vraag wel.
de enige persoon die ik heb doodgewenst is mezelf.
ik denk dat het een bevlieging was, want na 1 1/2 jr wilde ik het niet meer.

en nog iemand. degene die mij heeft verkracht. die wenste ik op dat moment ook dood.
maar ook dat was een bevlieging.
want wie ben ik... om te oordelen of iemand mag leven

ow... en wat ik ervan vind.
ik schaam me er wel een btje voor.
iemand doodwensen is niet zomaar iets.

liefs, wendy
Oud 02-07-2003, 22:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
uh nee niet echt...al spot ik altijd wel met de dood van de buren...Maar dat telt niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 22:40
Verwijderd
in een opwelling heb ik weleens zoiets van "waarom gaat hij/zij niet dood??" maar dat spreek ik nooit hardop uit en ik meen het ook absoluut niet.. hoewel, even niet schijnheilig doen.. er zijn wel bepaalde mensen die ik absoluut niet zou missen, maar aan de andere kant is de dood wel weer erg drastisch
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 09:19
Verwijderd
ik heb een aantal keer de jongen die mij het leven zuur maakte doodgewenst. en niet een keer, wel meer keren. Sinds er een meisje van 14 bij mij op school is overleden t.g.v. kanker, scheld ik niet meer met de dood, omdat het nu allemaal erg dichtbij gekomen is.

ik vind met de dood schelden nu erger als voorheen *vanwege dat meisje* ik weet niet hoe dat kan. ik doe het zelf niet meer, maar als een ander het wil doen, moet hij dat zelf weten. dan vind ik met ziektes schelden erger.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:14
Fantodo
Fantodo is offline
Ik heb al veel mensen doodgewenst . Niet zo zeer omdat ik die anderen het leven niet gunde, maar omdat ik om hen gaf ,ze mijn leven wat waarde gaven en ik vond dat ik dat niet verdiende. Ik had het lef niet mezelf van kant te maken,dus moesten zij er maar aan.....

Ik heb een tijdlang moordplannen beraamd en daar geneer ik me verschrikkelijk voor ,maar uiteindelijk zie ik dit toch als een bijzaak. Dit was gewoon een uiting van mijn zelfhaat ,ik wilde niet werkelijk dat DIE mensen zouden sterven . Ik zou de plannen op zich dan ook een bevlieging willen noemen ja ....
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:23
Nolita
Nolita is offline
Ik heb mezelf wel eens dood gewenst, en dat meende ik echt. Ik vind namelijk dat ik zelf de schuld van al mijn problemen heb (en dat zijn soms ook de problemen van anderen).
Oud 03-07-2003, 10:31
Nona
Nona is offline
Ik heb mezelf weleens dood gewenst, maar voor de rest echt niemand. Ik denk dat dat van mezelf ook maar een beetje een bevlieging was. Ik ga er maar van uit dat het slechts een gevoel was en dat ik het niet meende.
Oud 03-07-2003, 10:48
Nothing
Nothing is offline
Ja, mezelf. En iemand van me oude klas. Di heeft mij zoo de grond in getrapt. Zelfs als ik gewoon buiten loop in het winkelcentrum ofzo en ik luister muziek met 1 oor en ik loop gewoon langs, weet ze me op dat moment een klote gevoel aan te praten dat ik weer de heledag erbij loop als een zombie en met een klote govoel van; Wat doe ik op deze wereld.

Zo heb ik nog wel meer mensen hoor.
Zoals iemand waarmee ik al sinds kerst 2001 hele erge ruzie heb.. Maar die wens ik nu niet meer dood. Zij woont bij mij ana de over kant en ik zie d'r vaak lopen en dan zie ik dat ze lol heeft en dus zin heeft in het leven en dan gun ik dat haar. Ja ik ken d'r nu 12 jaar dus dan ligt het toch ook weer anders.

Wat ik er van vindt...
Nou ik weet niet eigenlijk. Schamen doe ik me er niet voor. Als je ziet wat ze bij mij hebben aangericht. But then again je moet de mensen in hun waarde laten...

Hoop dat jullie dit verhaal begrijpen. Je hoeft het niet perse te lezen, het gaat eigenlijk om je eigen mening en niet echt die van andere. Maarja ik weet het ff niet meer..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Onze buurvrouw omdat ze echt ons leven verziekt, ze maakt geluidoverlast, ze vernield onze spullen. we kunnen de was niet meer buiten hangen, de auto kan niet meer op straat staan (dat moet dan wel want het kan niet anders), als je weg gaat kan je het raam niet open laten staan, je kan de katten niet buiten laten lopen. Je vlucht gewoon je eigen huis uit.

Het probleem is dat je er in feite niets aan kan doen. De politie vind dat de woningbouwvereniging iets moet doen en andersom. Het enige wat je kan doen is verhuizen maar daar hebben we geen geld voor dus is het erg makkelijk om de buurvrouw dood te wensen. Ik weet dat het niet eerlijk is en dat je het eignelijk niet mag denken maar het zou zo makkelijk zijn. Ik hoop dat het een bevlieging is maar dat weet ik nu nog niet.
Oud 03-07-2003, 11:45
Verwijderd
Er zijn wel mensen die ik dood zou wensen, ja. Dat is ook geen bevlieging. Het is gewoon de conclusie dat mijn leven een stukje leuker zou zijn als die persoon dood was.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:48
Riconoscente
Riconoscente is offline
Vroeger zeker wel, de laatste tijd zeker niet meer, alhoewel ik er een aantal maanden geleden wel eens stiekem over gefantaseerd heb. Maar ik wens het niet echt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:57
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Mja ik heb ook wel eens die bevliegingen. Ik denk dan dat het mij een stuk gelukkiger zou maken, maar als ik er goed over nadenk kom ik erachter dat dat het niet waard is. Vaak hebben mensen die je haat toch zo'n invloed op je dat je schrikt als ze dood zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:08
Rocaliaan Lieke
Rocaliaan Lieke is offline
Zoals al meerdere mensen zeggen heb ik mezelf wel eens dood gewenst.
En men ouders ook en dan vooral men moeder.
Ik hou wel van haar maar afentoe denk ik als zij of ik nou dood ga dan komt alles weer goed, dan zijn de problemen weg
Oud 03-07-2003, 12:21
Wicked Witch
Wicked Witch is offline
Ik heb bepaalde personen wel eens doodgewenst, en sommige nog steeds eigenlijk (schaam )
Maar ik hoop dat het een bevlieging is...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 14:13
Rioto
ja best veel mensen .... al zouden die bepaalde mensen voor mn neus dood neer vallen zou ik er geen probleem mee hebben
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 14:17
Miss Helena
Miss Helena is offline
Alleen mezelf... maar daar ben ik nou wel overheen
Oud 05-07-2003, 16:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Verschillende mensen.

Wat dacht je van de man die in Assen een 79-jarige vrouw in de sneeuw naakt aan een boom heeft vastgebonden, verkracht, en doodgeslagen met een schop?

Die wens ik dood, en dat is geen bevlieging, sterker nog, ik zou zijn dood wel willen versnellen (ofwel, een kogel door z'n kop).
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 16:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nolita schreef op 03-07-2003 @ 11:23:
Ik heb mezelf wel eens dood gewenst, en dat meende ik echt. Ik vind namelijk dat ik zelf de schuld van al mijn problemen heb (en dat zijn soms ook de problemen van anderen).
Niemand kan daar iets aan doen...
Jij niet, en je ouders ook niet.

(Zo zou ik me ook wel voelen denk ik... )
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 18:42
zus
zus is offline
Vaak genoeg, maar altijd dezelfde persoon. Ik schaam me er wel voor, maar ik denk het de volgende x zo weer...
Oud 05-07-2003, 22:25
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
nee nooit

K dagdroom welles om em verbeelde groep mensen die me lastig vallen in elkaar te meppen . Niet echt gezond zeker? :/
Oud 06-07-2003, 02:09
Snellius
Snellius is offline
Neen, ik ben niet zo haatdragend dat ik iemand dood zou wensen. Ach, ik heb ook geen echte vijanden, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 02:22
Verwijderd
Van mij mag de helft van de hele mensheid wel dood. De wereld kent overbevolking.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:53
Quiana
Quiana is offline
Ja, en ik meen het.
Wat ik ervan vind? Nouja, als je zo ver gaat
dat ik je dood wens verdien je het ook wel..
Dat ik niet over de dood van die persoon ga,
betekend nog niet dat ik een beetje mag hopen erop.

(hoezo vage post? )
Oud 06-07-2003, 15:41
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ja, natuurlijk.
niemand gun je het natuurlijk om dood te gaan, maar soms kunnen ze je het leven zo zuur maken dat dat dan nog de enige oplossing zou kunnen zijn wil je je ' irritatie ' kwijtraken.
Oud 06-07-2003, 16:03
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nee, eigenlijk niet. Er zijn wel wat mensen (weinig, maar er zijn er wel) die ik gewoon echt absoluut niet kan uitstaan, maar ik heb nog nooit (eerlijk) iemand dood gewenst.
Er zijn gewoon geen mensen die ik zo erg haat dat ik niet gelukkig kan zijn MET hen op deze wereld
Oud 06-07-2003, 16:11
Verwijderd
ik wens mensen wel eens de dood toe ja, maar ik geloof niet dat ik dat dan meen, want als ik me dan ga bedenken wat ik zou doen wanneer die persoon nu dood neer zou vallen, geloof ik niet dat ik dat zou willen. Hoewel sommige mensen, waaronder mijn zusje, een uitzondering zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:24
Vee
Vee is offline
Sommige mensen die te goed zijn voor deze wereld en op een veel betere plek horen, de rest mag blijven creperen...

Mezelf natuurlijk ook meerdere malen...
Oud 06-07-2003, 18:19
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik heb wel eens mensen dood gewenst.. mezelf ook.. Het is trouwens 1 keer ook echt gebeurd, toen Fortuyn werd vermoord.. maar dat was denk ik niet omdat ik het wenste..
Oud 06-07-2003, 18:30
WinterQueen
WinterQueen is offline
Jah, ik heb wel eens iemand dood gewenst, en doe het nog steeds.. Maar dat mens verdiend ook echt de dood. Ze is echt het grootste kutwijf ter wereld. Kan me tenminste niet voorstellen dat er iemand nog erger is. Godverdomme wat een gore teef is dat man.. Damn..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 20:06
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 06-07-2003 @ 03:22:
Van mij mag de helft van de hele mensheid wel dood. De wereld kent overbevolking.
dit is een bevlieging neem ik aan?
zo niet.
stel, dat jij en/of je familie en vrienden bij die helft zouden horen.
denk je er dan nog zo over?
Oud 06-07-2003, 21:33
thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Steleto schreef op 02-07-2003 @ 23:08:
Wensen jullie wel eens dat iemand dood gaat?

zo ja: Meen je dat dan, of is het een bevlieging? En wat vind je ervan dat je dat denkt?

zo nee: Waarom denk je het niet? Geen reden toe/te extreem/bang dat diegene echt doodgaat?

ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee/jullie kijk hierop.
ja, t is denk ik toch een bevlieging, ik vind t eigenlijk best slecht, maar ja iemand doodwensen dat doe je niet zomaar, je moet echt zwaar pissed worden voordat je dat doet, anders denk je t niet
Oud 07-07-2003, 01:43
psilo
psilo is offline
De dood... Het onvermijdelijk en definitief einde van mijn aanwezigheid op deze wereld (en wat mij betreft ook daarbuiten). Dit betekent dat ik heel goed besef dat het hier en nu moet gebeuren. Nu moet ik werken aan mijn geluk en dat van mijn omgeving. Ik draag daar verantwoordelijkheid voor. Ik bedoel hiermee dat ik niet passief mag zijn voor wat betreft ontwikkelingen rond mijn eigen geluk en dat van anderen. Als je kans ziet 'verschil te maken' dan moet je dat ook doen!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:44
psilo
psilo is offline
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
psilo schreef op 07-07-2003 @ 02:44:
[afbeelding]
wies da?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:39
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-07-2003 @ 12:45:
Er zijn wel mensen die ik dood zou wensen, ja. Dat is ook geen bevlieging. Het is gewoon de conclusie dat mijn leven een stukje leuker zou zijn als die persoon dood was.
Egoïsme ten top dus.
Oud 08-07-2003, 01:23
Verwijderd
je moet ze niet doodwensen, je moet ze doodzwijgen!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 01:29
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 06-07-2003 @ 21:06:
dit is een bevlieging neem ik aan?
zo niet.
stel, dat jij en/of je familie en vrienden bij die helft zouden horen.
denk je er dan nog zo over?
Nee, geen bevlieging, ik meen het serieus. Dat de mens de Aarde exploiteert is een overduidelijk feit, nietwaar? Zou het geheel er niet beter uitzien als bijvoorbeeld alle Amerikanen eens doodgingen? Of alle Chinezen, of iedereen met blond haar van mijn part, het doet er niet toe. Wie er doodgaat is niet belangrijk, ik wens dan ook geen bepaalde individu's het hiernamaals in maar de helft van de mensheid als een geheel.

Denk maar eens aan luchtvervuiling, of het wegkappen van de bossen, of aan de werkeloosheid. Allemaal voorbeelden van de mensheid die door haar enorme omvang enkel de Aarde danwel (al dan niet indirect) zichzelf kwaad doet. De wereld zou stukken mooier en leefbaarder zijn als er minder mensen zouden zijn.

En wat die helften betreft, da's een nonargument, meid. Als je zo redeneert dan zou je tegen een willekeurig iemand in dit topic die iemand anders doodwenst kunnen zeggen, "En wat nou als die 'iemand' eens een familielid/vriend zou zijn?" Lijkt me logisch dat ik mijn vrienden niet bij die ene helft wens. >:]
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 01:35
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 07-07-2003 @ 21:39:
Egoïsme ten top dus.
Duh. Als jij de keuze zou hebben tussen het leven van iemand die je niet mag en je eigen leven, wat zou je dan kiezen?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 01:36
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef op 07-07-2003 @ 21:39:
Egoïsme ten top dus.
Nare is niet de enige die egoïstisch is. Wil je beweren dat jij altijd aan de ander denkt en nooit aan jezelf? Pure onzin. Egoïsme is een menselijk basisinstinct. Ook wel de wil om te overleven genoemd. Als je twee apen opsluit in een kooi en je voert ze om de twee dagen één banaan dan kun je er op rekenen dat een van de twee op den duur de ander doodknuppelt. Van de honger. En hetzelfde geldt voor de mens, alleen dan in een iets minder primitieve vorm.

En jij, een Fortuynist zijnde, zou al helemaal alles moeten weten wat het recht van de sterkste betreft. Egoïsme hangt aan de rechtse kant van de politiek.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 01:37
Verwijderd
Mm, ik had net zo goed niet kunnen antwoorden, blijkt.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 08-07-2003 @ 02:37:
Mm, ik had net zo goed niet kunnen antwoorden, blijkt.
Toch lief van je (K)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 17:21
poesiefox
poesiefox is offline
Aangezien iemand doodbidden die daar niet gevoelig voor is, een ondeugdelijk middel is, is het niet strafbaar, dus ik mag mijn gang gaan.

( koperen cent-arrest)

Nou valt nog te bezien hoe absoluut ondeugdelijk het is. Suiker is ook geen dodelijk gif, maar kan voor diabeten heel gevaarlijk zijn. Als ik weet dat iemand suikerziekte heeft, en ik doe expres suiker in de thee inplaats van een zoetje, heb ik weldegelijk een moord op mijn geweten.

Maar nu het doodwensen. Als ik een surinaamse bushtovenaar ben, en ik ga iemand vertellen dat ik hem zal beheksen, dan kan die persoon mij zo erg geloven dat hij van angst een hartaanval krijgt en doodgaat. Ga ik de bak in voor moord. Als ik het niet vertel niet, en als ik het dreigement uit aan aan nuchtere kaaskop, is het ook toeval en niet strafbaar.

Leuk he, dat strafrecht.
Oud 08-07-2003, 18:27
EVIL POEKYBEEST
EVIL POEKYBEEST is offline
tuurlijk all the time but who cares er zijn genoeg mensen op de wereld en diegene verdient dat ook ik schaam me er niet voor that's it
Oud 10-07-2003, 02:09
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 02:35:
Duh. Als jij de keuze zou hebben tussen het leven van iemand die je niet mag en je eigen leven, wat zou je dan kiezen?
Zoals gebruikelijk een onnozole vergelijking. Ik ga er niet dood van als ik iemand laat leven die mij niet zint.
Oud 10-07-2003, 02:13
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 08-07-2003 @ 02:36:
Nare is niet de enige die egoïstisch is. Wil je beweren dat jij altijd aan de ander denkt en nooit aan jezelf? Pure onzin. Egoïsme is een menselijk basisinstinct. Ook wel de wil om te overleven genoemd. Als je twee apen opsluit in een kooi en je voert ze om de twee dagen één banaan dan kun je er op rekenen dat een van de twee op den duur de ander doodknuppelt. Van de honger. En hetzelfde geldt voor de mens, alleen dan in een iets minder primitieve vorm.

En jij, een Fortuynist zijnde, zou al helemaal alles moeten weten wat het recht van de sterkste betreft. Egoïsme hangt aan de rechtse kant van de politiek.
Overleven is wel even wat anders dan iemand doden omdat je hem/haar niet mag.
Oud 10-07-2003, 18:55
Verwijderd
Ja, mijn vader.. Maar dat is een lang verhaal.

En toch het meest mijzelf..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 19:03
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
JA, ja dat meen ik.
ik vind het zeer begrijpelijk dat ik zo denk... als je die persoon zou kenne..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 00:51
Fortuynist
Fortuynist is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 11-07-2003 @ 01:28:
Jawel hoor, ik zie dat soort dingen ook vaak genoeg voor me. Bijv als iemand vertelt dat er in ons dorp ofzo zinloos geweld gepleegd was. Dan dagdroom ik altijd dat ik erbij was en mensen erbij haalde en dan samen die gasten ging pakken enzo Denk dat er wel meer mensen zijn die dat doen.

Eindelijk iemand die er net zo over denkt als ik, en het ook naar voren durft te brengen. Ik weet nog goed, toen met 11 september. Iedereen *ooh wat erg* en dit en dat, en ik zei als enige: "Het is weer es goed dat zoiets is gebeurd". Wordt ik overal op iRC channels gebanned en overal aangesproken met: "Wat ben jij voor iemand?". Waarom snappen mensen niet dat de wereld helemaal kapot gaat langzamerhand. Dit is net als een grote kooi waar eerst 5 muizen leven, maar al snel uitbreiden en elkaar daarna de kop afbijten. Ik zie het al goed voor me dat in rond 2100 ofzo er overal terror op straat is, iedereen met guns etc. Misschien nog wel veel eerder. Ik zou deze post ergens in steen op een museum ofzo moeten inkerven, want zoiets gaat echt gebeuren.
Wij onderscheiden ons van de rest van de natuur met ons verstand. Hiermee zouden we moeten inzien dat we met elkaar samen moeten leven en daar een weg voor moeten vinden.
De aanslag van 11 september goedkeuren omdat er anders teveel mensen zouden zijn is niet alleen wrang, maar ook dom. Samenleven lijkt mij namelijk toch een betere optie dan elkaar uitmoorden.
Reageren

Regels voor berichten