Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 17:12
Gary X
Gary X is offline
Oke eens even kijken of er hier ook smaakvolle mensen zijn die The Who luisteren. Zeer geniale 60's mod pop band, mijn favoriete 60's band. Briljante niet te stoppen pop-hits als "my generation" en "substitute" (en zo zijn er nog veel meer), zo catchy, zo geniaal!

"mod pop till you drop!"
Oud 09-08-2003, 17:14
NERD
NERD is offline
... can you hear me!!!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:20
Verwijderd
we won't get fooled again is leip
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:21
NERD
NERD is offline
Mijn favoriete nummer is toch wel "Pictures of Lily"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:29
Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Babe O'Riley, fantastische intro...

Over-all vind ik 'Going Mobile' erg leuk...

van The Who kan ik wel genieten in ieder geval...
Oud 09-08-2003, 17:34
The Ox
The Ox is offline
Hier een grote Who fan! Ben al 13 jaar fan van deze geweldige band, heb alle CD's, en een stuk of 100 bootlegs. Ik heb ze 2x live aan het werk gezien: in 1996 in Hyde Park, en in 1997 in Rotterdam.

Ik vind het de beste band die ooit op deze planeet heeft rondgelopen. De zang van Roger Daltrey, het gitaarwerk van Pete Townshend, de ongelooflijke bas-partijen van John Entwistle, en natuurlijk Keith Moon. De teksten van Townshend raken me echt diep, vooral "Quadrophenia", maar ook in zijn solo-werk ("Empty Glass" en "All The Best Cowboys Have Chinese Eyes") zitten juweeltjes!

The Who biedt eigenlijk voor ieder wat wils:
-> de frisse jaren 60-pop: "Call Me Lightning", "In The City", etc.
-> jaren 70 rock: "WGFA", "Baba O'Riley", "Dreaming From The Waist", "Who Are You?", "The Real Me", "Naked Eye"
-> ballads: "Behind Blue Eyes", "How Many Friends", "A Man Is A Man"

Ik ben toch meer voor het jaren 70 werk: "Who's Next", "Quadrophenia" (duizend keer beter dan "Tommy"), "By Numbers", "Who Are You". Vooral "By Numbers" vind ik een mooie plaat, ook wel "Pete's Suicide Note" genoemd (luister naar "However Much I Booze", "How Many Friends" en "Blue Red and Grey").

Live ongeëvenaard! De tour in 2000 was *mindblowing*: Pete Townshend woest tekeergaand op gitaar, versplinterde zelfs nog een paar planken; Entwistle beter dan ooit tevoren, en Roger zong alsof het 1970 was. Die vent heeft echt de fontein van de jeugd gevonden.

En nu zonder Moonie én Entwistle... Ik hoop dat ze in oktober echt de studio ingaan voor een nieuwe plaat! Twee nummers zouden al zijn opgenomen. *fingers crossed*

God, ik kan hier UUUUUREN over doorkletsen

Laatst gewijzigd op 09-08-2003 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:36
cottoncandy
cottoncandy is offline
leuk bandje, maar heb nog niet intensief genoeg geluisterd (behalve naar de 'hits') om er een echt oordeel over te vellen. ofzo.
Oud 09-08-2003, 17:37
Escapism
Escapism is offline
is wel koel

kzag laatst op de bbc een optreden van ze met allemaal gastmuzikanten als noel gallagher en kelly jones, wat wel humor was...

en ja, die bassist... mijn god wat kon die spelen
Oud 09-08-2003, 17:40
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
NERD schreef op 09-08-2003 @ 18:21:
Mijn favoriete nummer is toch wel "Pictures of Lily"
Zeker vanwege het onderwerp (masturbatie?)
In dat geval is "Mary Anne With The Shaky Hand" ook wat voor je

Citaat:
Escapism schreef op 09-08-2003 @ 18:37:
kzag laatst op de bbc een optreden van ze met allemaal gastmuzikanten als noel gallagher en kelly jones, wat wel humor was...
De DVD is beter: minder gastmuzikanten!

Citaat:
Escapism schreef op 09-08-2003 @ 18:37:
en ja, die bassist... mijn god wat kon die spelen
Ja, John was niet voor niks uitverkozen tot "Bassist Van Het Millennium"

Laatst gewijzigd op 09-08-2003 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:53
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
The Ox schreef op 09-08-2003 @ 18:34:
Hier een grote Who fan! Ben al 13 jaar fan van deze geweldige band, heb alle CD's, en een stuk of 100 bootlegs. Ik heb ze 2x live aan het werk gezien: in 1996 in Hyde Park, en in 1997 in Rotterdam.

Ik vind het de beste band die ooit op deze planeet heeft rondgelopen. De zang van Roger Daltrey, het gitaarwerk van Pete Townshend, de ongelooflijke bas-partijen van John Entwistle, en natuurlijk Keith Moon. De teksten van Townshend raken me echt diep, vooral "Quadrophenia", maar ook in zijn solo-werk ("Empty Glass" en "All The Best Cowboys Have Chinese Eyes") zitten juweeltjes!

The Who biedt eigenlijk voor ieder wat wils:
-> de frisse jaren 60-pop: "Call Me Lightning", "In The City", etc.
-> jaren 70 rock: "WGFA", "Baba O'Riley", "Dreaming From The Waist", "Who Are You?", "The Real Me", "Naked Eye"
-> ballads: "Behind Blue Eyes", "How Many Friends", "A Man Is A Man"

Ik ben toch meer voor het jaren 70 werk: "Who's Next", "Quadrophenia" (duizend keer beter dan "Tommy"), "By Numbers", "Who Are You". Vooral "By Numbers" vind ik een mooie plaat, ook wel "Pete's Suicide Note" genoemd (luister naar "However Much I Booze", "How Many Friends" en "Blue Red and Grey").

Live ongeëvenaard! De tour in 2000 was *mindblowing*: Pete Townshend woest tekeergaand op gitaar, versplinterde zelfs nog een paar planken; Entwistle beter dan ooit tevoren, en Roger zong alsof het 1970 was. Die vent heeft echt de fontein van de jeugd gevonden.

En nu zonder Moonie én Entwistle... Ik hoop dat ze in oktober echt de studio ingaan voor een nieuwe plaat! Twee nummers zouden al zijn opgenomen. *fingers crossed*

God, ik kan hier UUUUUREN over doorkletsen
dat verklaart zeker ook je nick name THE OX, soms wens ik dat ik wat eerder geboren was, dat ik het nog allemaal mee kon maken. Maarja shit happens, ik moet het maar doen met de geniale platen die ze uitgebracht hebben.
Oud 09-08-2003, 17:56
Type
Type is offline
Wie?

Oud 09-08-2003, 17:58
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 09-08-2003 @ 18:53:
dat verklaart zeker ook je nick name THE OX, soms wens ik dat ik wat eerder geboren was, dat ik het nog allemaal mee kon maken. Maarja shit happens, ik moet het maar doen met de geniale platen die ze uitgebracht hebben.
Inderdaad. Ik had ze graag live gezien in 1971, of 1976. Ik heb ze gelukkig 2x mogen zien, weliswaar zonder Moonie, maar goed.
"The Two" is er nog hè.. en de kans zit er in dat Roger en Pete volgend jaar weer op tournee gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 18:01
Verwijderd
geweldige band
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 18:04
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
The Ox schreef op 09-08-2003 @ 18:58:
Inderdaad. Ik had ze graag live gezien in 1971, of 1976. Ik heb ze gelukkig 2x mogen zien, weliswaar zonder Moonie, maar goed.
"The Two" is er nog hè.. en de kans zit er in dat Roger en Pete volgend jaar weer op tournee gaan.
Ja, het is natuurlijk nooit wat het geweest is in die tijd. Alhoewel ik ze toch wil zien als ze komen. Hehe ik weet dat het ietwat teleurstellend zal zijn dat ze niet met de volledige crew komen en dat ze nooit zo goed zullen zijn als toen. Maar toch, THE WHO!! misschien wordt het wel heel goed. En ik ga ze zeker niet missen als ze komen
Oud 09-08-2003, 18:21
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 09-08-2003 @ 19:04:
Hehe ik weet dat het ietwat teleurstellend zal zijn dat ze niet met de volledige crew komen en dat ze nooit zo goed zullen zijn als toen.
Teleurstellend? Zeker NIET. Ze zijn nét zo goed, zo niet beter als in de jaren 70! Zak Starkey heeft nog les gehad van Keith Moon.. wat een fantastische drummer.

Laatst gewijzigd op 09-08-2003 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 18:35
little nemo
little nemo is offline
the who is echt zoooo goed, hun rockmusicaldinges is echt zoo geweldig!! tommy rules...en hun bassist ook jammer dattie dood is...maarja, alle goeie artiesten gaan te vroeg dood...
owja wel onterechte benoeming btw, de beste bassist is natuurlijk jaco pastorius
Oud 09-08-2003, 18:56
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-08-2003 @ 19:35:
the who is echt zoooo goed, hun rockmusicaldinges is echt zoo geweldig!! tommy rules...
Ik vind "Quadrophenia" beter trouwens: betere nummers, betere arrangementen ("The Rock"!!), deze plaat heeft sfeer. Je moet hiernaar luisteren op een regenachtige herfstavond Pete heeft alle geluidjes (zeemeeuwen, zeegeluiden) zelf opgenomen. Bij het opnemen van eendjes is een dure bandrecorder in de Theems geflikkerd

"Tommy" is wel goed en er zitten ook wel goeie nummers tussen, maar de meeste zijn toch maar matigjes ("Smash the Mirror", "Welcome", "Sally Simpson", "Do You Think It's Alright", "Fiddle About"). "Quadrophenia" knalt van begin tot einde.

Citaat:
little nemo schreef op 09-08-2003 @ 19:35:
owja wel onterechte benoeming btw, de beste bassist is natuurlijk jaco pastorius
Wie is dat?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:06
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
The Ox schreef op 09-08-2003 @ 19:56:

Wie is dat?
de beste bassist aller tijden, zonder twijfel, wat hij kon (kon ja, want....overdosis he) kan echt niemand...zo goed...
en hij speelde niet echt in een band ofzo....naja, als je bas speelt ken je m...
Oud 09-08-2003, 19:13
Footprint
Footprint is offline
Magic bus
Oud 09-08-2003, 20:14
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
The Ox schreef op 09-08-2003 @ 19:56:
Wie is dat?
Hij was een geweldige bassist, volgens kenners de beste, ik zou het niet weten, ik ben niet zo'n kenner Maar iig was het een Jazz muzikant. Hij speelde op jonge leeftijd als gast muziekant in R&B en POP shows. Eind jaren 60 begon hij een solo carriere tot ergens mid jaren 80. Zijn muziek was over het algemeen jazz, met een beetje funk en soul er in. Ik zelf vind het niet zulke lekkere nummers, maar het zat muzikaal geweldig in elkaar.
Oud 09-08-2003, 20:15
bassgirl
bassgirl is offline
k luister 't ook weleens
Oud 09-08-2003, 20:19
Verwijderd
Pastorius is heer und meester.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:47
Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Toch nog mensen met een goede smaak hier
Oud 10-08-2003, 09:50
melkpakje
melkpakje is offline
goin' mobile+behind blue eyes zijn ook
en natuurlijk pinball wizard
Oud 10-08-2003, 11:58
corduroy
corduroy is offline
Baba O' Riley is fucking geniaal. fucking fucking goed. Verder hou ik dus van The Who, ja hoor, ja. Net als Eddie Vedder.
Oud 10-08-2003, 17:27
Verwijderd
Pinball Wizzard! We Won't Get Fooled Again! Silvia! Woohooo!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:19
Hubers
Hubers is offline
teenage wasteland is een vet nummer
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:39
melkpakje
melkpakje is offline
hun cd live at leeds vind ik ook erg goed
Oud 10-08-2003, 19:45
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Hubers schreef op 10-08-2003 @ 19:19:
teenage wasteland is een vet nummer
Je bedoelt hiermee dus het nummer van Pete Townshend op "Lifehouse"?

Of doel je op het - bekendere - "Baba O'Riley"?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 19:55
86dagreed
86dagreed is offline
Ja, ik moet er ook eens intensiever naar luisteren. Een vriend van mij heeft er een cd van , live cdtje. Waarin Roger zegt dat ze 'harde R & B' maken. Pak maar aan mtv mensen.

Ik zal deze week eens wat van lenen.
Oud 10-08-2003, 22:15
Gary X
Gary X is offline
The who, maximum r&b!
Oud 11-08-2003, 13:07
The Ox
The Ox is offline
Ik vind het wel fijn dat zoveel mensen The Who nog kennen én waarderen.

Nog wat tips voor de mensen die The 'Oo beter willen leren kennen:

Naked Eye: een prachtig nummer, varierend van stevige rock, tot een Who-waltz.. "You can cover up your guts, but when you cover up your nuts, you're admitting there must be something wrong". Een van mijn favoriete Who-nummers.

Cut My Hair: voor veel pubers een herkenbare situatie: geaccepteerd willen worden door een groep, en er alles aan willen doen om er bij te horen. "Why do I have to move with a crowd, of kids that hardly notice I'm around. I have to work myself to death, just to fit in".

Sea and Sand: openend met het geruis van de zee, en en het gekwetter van zeemeeuwen. Het nummer gaat over een slechte thuissituatie en hoe iemand daar mee om gaat. "My mum got drunk on stout, my dad couldn't stand on two feet, as he lectured about morality". Pete en Roger wisselen hier de lead-vocals af, iets dat ze regelmatig binnen The Who deden.

Dreaming from the Waist: een stevige rocker uit het midden van de jaren 70. Een showcase voor John Entwistle's baskunsten. Live nóg beter, omdat Entwistle dan helemaal uit zijn dak ging, zonder enige spier in zijn gezicht te verrekken.

How Many Friends: een rockballad over vriendschappen die niet lijken wat ze zijn. Toen Pete de demoversie aan de band liet horen, barstte Keith Moon in tranen uit, omdat de lyrics hem zo raakten. "We talk so much shit behind each other's backs, how many friends have I really got, I can count em on one hand".

Laten we ook de melige Whonummers niet vergeten, Dogs Part 2, met in de hoofdrol de honden van Pete en John, Keith Moon's Cobwebs and Strange, en Waspman. Keith liep een keer verkleed als wesp door de studio, en zei alleen maar BZZZ ZZZZZZZ *sting* ZZZZZZ...

Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:13
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 11-08-2003 @ 14:07:
Ik vind het wel fijn dat zoveel mensen The Who nog kennen én waarderen.
A quick one while he's away is toch ook van hen?

Ik vind substitute persoonlijk vrij briljant trouwens.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 14:20
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-08-2003 @ 15:13:
A quick one while he's away is toch ook van hen?
Jazeker.

Leuk detail: aanvankelijk wilde de band cello's hebben in een bepaald stukje in dit nummer. Maar ze hadden te weinig geld om cello's in te huren, en dus zingen ze nu in plaats van échte cellos: "cello cello cello cello cello"
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
The Ox schreef op 11-08-2003 @ 15:20:
Jazeker.

Leuk detail: aanvankelijk wilde de band cello's hebben in een bepaald stukje in dit nummer. Maar ze hadden te weinig geld om cello's in te huren, en dus zingen ze nu in plaats van échte cellos: "cello cello cello cello cello"
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 09-08-2003 @ 21:14:
Hij was een geweldige bassist, volgens kenners de beste, ik zou het niet weten, ik ben niet zo'n kenner ...
Dit is van "Jaco" over :

$ 3929,99
Hij is voor vele mensen echt een god, maar als nuchtere Nederlander vind ik hem enkel een gigantisch talent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten