Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2003, 09:38
zandman
zandman is offline
heey
ik wil voor mn bedrijf een leuke informative website bouwen
ik hoor er veel over maar weet iemand waar ik het mee kan beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2003, 09:56
dafelix
dafelix is offline
H&T -> S&M

website kun je bouwen met Notepad, dan moet je HTML leren (wat ik je aanraad)
of je gebruikt een WYSIWYG(WhatYouSeeIsWhatYouGet)-programma zoals Frontpage (dit raad ik je _af_ omdat je zo geen mooie pagina's krijgt, een verotte bron-code en allerergste niet presies wat _jij_ wil)
Oud 23-07-2003, 12:26
CryptapiX
CryptapiX is offline
html boek kopen of online tutorial doen..
in ieder geval veel lezen, later zou je nog wat anders kunnen leren zoals java/javascript of php..
zorg eerst maar dat je html snapt en gebruik plz GEEN WYSIWYG editors.. dus GEEEN frontpage, dreamweaver etc
Oud 23-07-2003, 16:29
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Met 1stpage2000 natuurlijk!
Oud 23-07-2003, 17:23
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Als het voor een bedrijf is, kan je beter een webdesign bedrijf inschakelen. Dan komt je website professioneler over.
Tenzij jij echt super bent, en binnen no-time alles kan leren.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 17:29
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 23-07-2003 @ 18:23:
Als het voor een bedrijf is, kan je beter een webdesign bedrijf inschakelen. Dan komt je website professioneler over.
Tenzij jij echt super bent, en binnen no-time alles kan leren.
weet je wat dat kost?
Oud 23-07-2003, 18:54
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 23-07-2003 @ 18:29:
weet je wat dat kost?
Wat wij veel vinden is voor een bedrijf vaak een klein bedrag.
Als wij 25.000 Euro investeren of dat een bedrijf dat doet zit een groot verschil is.
NU heb ik het niet over een klein bedrijfje met 2 man personeel. Maar grote bedrijven (en als de economie niet zo slecht is) gaan veel anders om met deze uitgaven.

Ook vind ik het overdreven om meteen te zeggen GEEEN frontpage, dreamweaver.
Voor een beginner is frontpage best aardig en Dreamweaver is al helemaal niet zo slecht.
Je kunt niet verwachten dat iemand meteen html in notepad kent.
Het leren van deze code duurt vaak langer dan een product maken en dan moet je kijken wat voor de persoon die het wil maken het beste is.
Idd de source is niet leuk op te zien maar je hebt wel een leuk site in een kleine tijd.
NU is het wel zo dat jij een goede en leuk site hebt met een mooie source daar niet van hoor. Maar hoeveel mensen kijken naar de source van een site.

Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 19:27
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 23-07-2003 @ 18:29:
weet je wat dat kost?
Ja dat kan vanaf 10 euro tot wel tienduizenden of zelfs meer.

Het is zijn keuze. Je kan voor een paar honderd een "perfect" websiteje krijgen dat ruim voldoende is voor een bedrijf.

Je kan ook niets uitgeven alles zelf proberen te leren en met een website komen die niet zo professioneel eruit ziet. Een bedrijf wordt daar hard op gestraft.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 20:34
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
unpopular schreef op 23-07-2003 @ 19:54:
Maar hoeveel mensen kijken naar de source van een site.
ALs ik iets leuks zie dan wil ik nog weleens een stukje kopieren en plakken op m'n site.
Oud 23-07-2003, 20:59
roman
roman is offline
gwon met dreamweaver...
Oud 23-07-2003, 23:28
CryptapiX
CryptapiX is offline
mjah
wat je beter kan doen is als je hem laat maken een freelancer te zoeken.. stuk goedkoper en vaak ook goed
Oud 23-07-2003, 23:37
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
langejongen schreef op 23-07-2003 @ 21:34:
ALs ik iets leuks zie dan wil ik nog weleens een stukje kopieren en plakken op m'n site.
kopieren mag niet he
maar idd op zich heb je gelijk maar daarentgen zeg je dus met andere woorden je maakt iets met ultra edit of notepad zodat de source mooi is en dat deze dan makkelijk door andere gekopieerd kan worden. Heel grappige stelling maar goed ik maak een pagina voor een bepaald doel eigenlijk nooit met als doel kopieer maar die hap. Anders zou ik de source wel op de site zetten.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 05:27
Blizz
Blizz is offline
een leuke website kan je snel maken met dreamweaver (erg fijn programma als je even snel een website wilt maken) wil je echt alles in eigen hand hebben dan kan je het best ultraedit gebruiken ja
Oud 24-07-2003, 10:32
Burter
Burter is offline
Snap niet wat er is mis is met dreamweaver en frontpage. Daar worden veel professionele sites mee gebouwd vooral met dreamweaver.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 12:15
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Burter schreef op 24-07-2003 @ 11:32:
Snap niet wat er is mis is met dreamweaver en frontpage. Daar worden veel professionele sites mee gebouwd vooral met dreamweaver.
tis da jij het zegt
maarja ik las net op seksualiteit dat jij iemand een sukkel vind als ie nog nooit een relatie heeft gehad..
Oud 24-07-2003, 12:25
Barely Legal
Barely Legal is offline
Macromedia Contribute, makkelijker kan bijna niet... :>
Oud 24-07-2003, 12:37
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
Burter schreef op 24-07-2003 @ 11:32:
Mwoah... Dat hangt een beetje van je interpretatie van professioneel af. Een site gebouwd in frontpage kan mooi zijn en professioneel ogen, maar komt bij mij in iedergeval niet als echt professioneel over.

Ik denk dat veel mensen een professionele site kunnen bouwen als je het geheel alleen nog maar, met behulp van een (relatief simpele) visuele editor, inelkaar hoeft te zetten. (Ze hebben er notabene zelfs Wizards voor!)

Frontpage/Dreamwaver kan in dit geval een goede uitkomst zijn als je snel en simpel een professioneel ogende website wilt bouwen. Of ik zou in dit geval ook gaan voor een goedkope, goede freelancer.

En nogmaals @ burter: Kun je mij / ons dan een paar professionele sites laten zien die in Dreamweaver of Frontpage (wat ik me echt nauwelijks kan voorstellen van Frontpage) gebouwd zijn laten zien?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 12:50
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 13:37:
Mwoah... Dat hangt een beetje van je interpretatie van professioneel af. Een site gebouwd in frontpage kan mooi zijn en professioneel ogen, maar komt bij mij in iedergeval niet als echt professioneel over.

Ik denk dat veel mensen een professionele site kunnen bouwen als je het geheel alleen nog maar, met behulp van een (relatief simpele) visuele editor, inelkaar hoeft te zetten. (Ze hebben er notabene zelfs Wizards voor!)

Frontpage/Dreamwaver kan in dit geval een goede uitkomst zijn als je snel en simpel een professioneel ogende website wilt bouwen. Of ik zou in dit geval ook gaan voor een goedkope, goede freelancer.

En nogmaals @ burter: Kun je mij / ons dan een paar professionele sites laten zien die in Dreamweaver of Frontpage (wat ik me echt nauwelijks kan voorstellen van Frontpage) gebouwd zijn laten zien?
Maar wat is je probleem nou met Dreamweaver dan? Dreamweaver biedt imo een heel professioneel pakket...
Oud 24-07-2003, 13:39
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Barely Legal schreef op 24-07-2003 @ 13:50:
Maar wat is je probleem nou met Dreamweaver dan? Dreamweaver biedt imo een heel professioneel pakket...
WYSIWYG editors zuigen bij voorbaat al
deze maken code voor je aan die je niet wil (ook al doet dreamweaver dat niet zo erg als frontpage)..
ik weet zeker dat 75% van de mensen die sites maken met dreamweaver hun eigen code niet snappen
Oud 24-07-2003, 13:51
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
Barely Legal schreef op 24-07-2003 @ 13:50:
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-07-2003 @ 14:39:
deze maken code voor je aan die je niet wil (ook al doet dreamweaver dat niet zo erg als frontpage)..
ik weet zeker dat 75% van de mensen die sites maken met dreamweaver hun eigen code niet snappen
Daarom ben ik niet dieper ingegaan op Dreamweaver. Inderdaad, Dreamweaver is minder erg als Frontpage. Dat ben ik volkomen met je eens. Maar toch, zoals CryptapiX al ongeveer zei, WYSIWYG editors tippen niet aan schone, zelf getypte code. En de editors (dus ook Dreamweaver) voegen vaak in mijn ogen (een berg) rommel toe.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 13:52
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Volgens mij heb ik deze discussie al een gevoerd hier... maar welke code maakt Dreamweaver dan aan... die je niet wil... (en kom ajb niet met 't script dat ie in een nieuwe pagina neer gooit)
Oud 24-07-2003, 13:52
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 14:51:
En de editors (dus ook Dreamweaver) voegen vaak in mijn ogen (een berg) rommel toe.
Voorbeelden...
Oud 24-07-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Weet jij precies hoe het TCP/IP protocol werkt? Weet jij alle PHP scripts van dit forum? Weet je de preciese werking van je videokaart?

Wat ik probeer te zeggen, is je hoeft niet te weten hoe het werkt, om ermee te werken.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 14:06
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
Barely Legal schreef op 24-07-2003 @ 14:52:
Voorbeelden...
Heb geen directe code voorbeelden omdat ik Dreamweaver niet ge-instaleerd heb.

Ik weet nog wel dat ik met zowel met Frontpage als Dreamweaver (Ja, ik heb met beide gewerkt. Je moet toch ergens beginnen?) in principe altijd problemen had met tables. Veel onnodige cellen en rows die aangemaakt werden. Ook werd er onnodig veel gewerkt met dingen als <font face= etc...>
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 14:39
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 15:06:
Heb geen directe code voorbeelden omdat ik Dreamweaver niet ge-instaleerd heb.

Ik weet nog wel dat ik met zowel met Frontpage als Dreamweaver (Ja, ik heb met beide gewerkt. Je moet toch ergens beginnen?) in principe altijd problemen had met tables. Veel onnodige cellen en rows die aangemaakt werden. Ook werd er onnodig veel gewerkt met dingen als <font face= etc...>
Onnodige cells en rows? Ik weet niet met welke dreamweaver jij hebt gewerkt... maar in MX heb ik er geen last van... mss dat jij er niet goed mee overweg kan... maar dat ligt niet aan Dreamweaver...

Voor 't font gedoe... dat is de ook je eigen keus... als men niet kiest voor een stylesheet dan zijn er weinig andere opties toch? en dat hij binnen elke <td> weer een font-tag begint geeft idd geen overzicht in 't script... maar dat heeft toch te maken met de script regels?

Verder vind ik dreamweaver veel meer dan een WYSIWYG editor... het WYSIWYG is slechts een functie van dreamweaver... en imo ook eerder een preview scherm... je kan ook enkel scripten ermee... gewoon op script mode zetten... verder kan je er ontiegelijk veel mee... naast 't in en uitchecken op de server en het instellen op de server zijn er ook diverse handige mogelijkheden voor o.a. CSS...
Maar goed kom maar eens met een naam en een link van wat jij gebruikt... eens zien wat er dan wel niet zo anders ik aan dat programma wat dreamweaver niet kan... (kijk ik ben niet te beroerd om ff iets te installeren )

En verder wil ik nog steeds wel eens VOORBEELDEN zien mensen... want in de vorige topic werd dit ook al beweerd... maar toen kreeg ik ze ook niet te zien...
Oud 24-07-2003, 14:58
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
eXo schreef op 24-07-2003 @ 14:53:
Weet jij precies hoe het TCP/IP protocol werkt? Weet jij alle PHP scripts van dit forum? Weet je de preciese werking van je videokaart?

Wat ik probeer te zeggen, is je hoeft niet te weten hoe het werkt, om ermee te werken.
heb ijk het tcp ip protocol gemaakt?
heb ik de php scripts van dit forum geschreven?
heb ik mijn videokaart zelf gemaakt?

wat ik bedoel te zeggen is dus dat het in mijn ogen vanzelf sprekend is dat de maker van een site, script of product WEL weet hoe het werkt..
je maakt een site, maar je weet niet hoe je code werkt?

fijn als er van die mongolen een videokaart gaan ontwikkelen terwijl ze niet weten wat ze doen he
Oud 24-07-2003, 15:00
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Barely Legal schreef op 24-07-2003 @ 15:39:

En verder wil ik nog steeds wel eens VOORBEELDEN zien mensen... want in de vorige topic werd dit ook al beweerd... maar toen kreeg ik ze ook niet te zien...
ik wil GEEN voorbeelden zien want dat houd in dat ik da kote prog zelf heb geinstalleerd en da wil ik dus al niet..

het gaat er mij meer om dat ik ZELF de code wil tikken zoals IK hem er goed uit vind zien.. en niet op de manier hoe FP of DW dat doen want daar valt gewoon geen wijs meer uit te halen..
ik wil namelijk als ik iets aan mn site wil verandere niet eerst weer al die wizzards af hoeve lopen om iets te editen maar dat gewoon ff snel in kladblok oid aanpassen..

geef jij mij maar eens vorobeelden van GOEDE sites met OVERZICHTELIJKE code die gemaakt zijn met FP of DW1
Oud 24-07-2003, 15:06
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-07-2003 @ 16:00:
ik wil GEEN voorbeelden zien want dat houd in dat ik da kote prog zelf heb geinstalleerd en da wil ik dus al niet..

het gaat er mij meer om dat ik ZELF de code wil tikken zoals IK hem er goed uit vind zien.. en niet op de manier hoe FP of DW dat doen want daar valt gewoon geen wijs meer uit te halen..
ik wil namelijk als ik iets aan mn site wil verandere niet eerst weer al die wizzards af hoeve lopen om iets te editen maar dat gewoon ff snel in kladblok oid aanpassen..

geef jij mij maar eens vorobeelden van GOEDE sites met OVERZICHTELIJKE code die gemaakt zijn met FP of DW1
Dat is de omgekeerde wereld
Jij zegt dat het zo slecht is. Bewijs maar eens. Het gaat hier om iemand die niet veel tot helemaal nix van html afweet. Een WYSIWYG-editor is daar ideaal voor om mee te beginnen. DW is zkr een goed programma en ik werk er oa. ook mee. Maar dan vooral voor de layout van bepaalde zaken. Als ik tabellen moet gaan maken heb ik niet echt altijd veel zin om alles te gaan lopen typen. Dan draai ik die DW wizard ff en daar staat hij dan. Dan kopier ik de code die ik nodig heb eruit en ga daar met de hand aan verder. DW is geweldig proggie!
Oud 24-07-2003, 15:09
Kaboon
Kaboon is offline
Het zou me niets verbazen als ik verkeerd gebruik heb gemaakt van Dreamweaver. Ik gebruikte versie 4 trouwens, daarna ben ik verder gegaan in kladblok om HTML goed onder de knie te krijgen.

Tegenwoordig gebruik ik HTML-Kit. En die bevalt mij prima. Klein, redelijk gebruikers vriendelijk, ondersteuning voor veel typen bestanden (HTML, XHTML, XML, CSS, XSL, JavaScript, VBScript, ASP, PHP, JSP, Perl, Python, Ruby, Java, VB, C/C++, .NET C#, Delphi / Pascal, Lisp, SQL, etc.), preview mogelijkheden en ga zo maar door.

Voorbeelden ?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 15:23
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Maar hoe onderbouw je je standpunt dat dreamweaver overbodige code aanmaakt dan...

Citaat:
Hoe is zelf tikken in Dreamweaver dan anders dan in bijv. notepad... krijg je mss type-gebrek als je DW gebruikt dat je je code niet goed krijgt? want kijk:

zo heb je gewoon een simpele script-editor...
vertel me dan wat dreamweaver doet wat jou niet aanstaat...
en vertel me dan ook even of je uberhaupt heb gekeken of die functionaliteit uit kon... want jij zegt dat DW dingen doet die je niet aanstaat... maar je kan me niet vertellen wat... en je kan me ook niet vertellen hoe DW die dingen doet... beetje vreemd...

Citaat:
dus jij komt met een argument, wat je blijkbaar niet hoeft te verdedigen, en als ik daar iets tegenin gooi moet ik dat wel?
nou vooruit... helemaal zelf gemaakt met dreamweaver: Hoppa
(en kom niet zeuren over het wel of niet goed)

En Kaboon.... ik heb ook geen goed woord voor Frontpage over, in dreamweaver zit zelfs een functie die FP html opruimt ffs...
(ow en je voorbeelden geven geen return )

maar men zit hier af te geven op DW zonder ook maar enige onderbouwing... en zelfs voorbeelden...

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 15:53
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 16:09:

Tegenwoordig gebruik ik HTML-Kit. En die bevalt mij prima. Klein, redelijk gebruikers vriendelijk, ondersteuning voor veel typen bestanden (HTML, XHTML, XML, CSS, XSL, JavaScript, VBScript, ASP, PHP, JSP, Perl, Python, Ruby, Java, VB, C/C++, .NET C#, Delphi / Pascal, Lisp, SQL, etc.), preview mogelijkheden en ga zo maar door.
Nah ik heb 't even bekeken, een aantal van de bovenstaande bestand types worden idd niet ondersteund: Perl, Python, Ruby, Java, VB, C/C++, .NET C#, Delphi / Pascal, Lisp (maar dat zijn volgens mij alleen programmeertalen toch? dus vind ik dat niet eens zo vreemd) Ik weet ook niet in hoeverre die ondersteuning is, sinds ik er niet bekend mee ben... verder heb ik een paar functionaliteitjes gezien die ik niet in dreamweaver terug zie...
maar net als dit programma heeft DW ook de mogelijkheid om "plug-ins" te downloaden, dus ik denk dat ze elkaar op dat gebied wel afwegen... dan zijn de enige nadelen van DW waar ik op kom de kosten en de grootte (hoewel dreamweaver standaard wel wat meer mogelijkheden heeft, dus of 't echt een nadeel is).. die mogelijkheden en 't WYSIWYG gedeelte kunnen dan gezien worden als voordeel...

De mogelijkheden die DW extra biedt, worden mss niet door iedereen gebruikt, maar dat maakt 't programma er niet minder om... het check in/check out systeem... testing server... het simpel invoeren van css... source formatting... zelfs het WYSIWYG of het genereren van een online fotoalbum... en de koppeling met Flash en Fireworks... of je het gebruikt of niet... je krijgt 't wel... maar 't programma er niet minder om... want ik denk dat er maar weinig is wat DW niet kan wat een ander wel kan... (plug-ins buiten beschouwing)

En andersom ga ik 't maar niet bekijken
Oud 24-07-2003, 16:02
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
Barely Legal schreef op 24-07-2003 @ 16:23:
En Kaboon.... ik heb ook geen goed woord voor Frontpage over, in dreamweaver zit zelfs een functie die FP html opruimt ffs...
(ow en je voorbeelden geven geen return )

maar men zit hier af te geven op DW zonder ook maar enige onderbouwing... en zelfs voorbeelden...
Inderdaad ('uitgeluld' over Dreamweaver), heb ook geen goed woord over Frontpage. Maar ik denk en vrees dat je een beetje gelijk hebt over Dreamweaver. De code van Dreamweaver ziet er toch wel redelijk netjes uit...

Moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn post ook meer over Frontpage dan over Dreamweaver ging. En de problemen met Dreamweaver zullen dan wel degelijk aan mij gelegen hebben...

Maar toch, als ik moet gaan onderbouwen, Dreamweaver is (in vergelijking met HTML-Kit:
  • Groot.
  • Zwaar.
  • Geen free-ware (Okéé HTML-Kit ook niet maar dat is altijd nog goedkoper. Cracks tellen nu niet mee ).
  • Support voor andere / minder files (dit weet ik niet zeker).

(Barely Legal, Ik heb je nieuwere post tijdens het previewen van deze gelezen, merk dat we nu beetje hetzelfde gaan beweren. Zie hierboven )

Inderdaad heeft HTML-Kit veel ondersteuning voor programmeer talen. Maar aangezien ik daar gek op ben is dat mijn reden om in dit geval voor HTML-Kit te kiezen.

(Er zijn trouwens wel enkele dingetjes over je site te vertellen, maar jah... daar mocht ik niet over beginnen. Toch 1 vraag: Is het code puur van Dreamweaver? Geen eigen toegevoegde code, behalve de java?)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:42
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 17:02:
Maar toch, als ik moet gaan onderbouwen, Dreamweaver is (in vergelijking met HTML-Kit:
  • Groot.
  • Zwaar.
  • Geen free-ware (Okéé HTML-Kit ook niet maar dat is altijd nog goedkoper. Cracks tellen nu niet mee ).
  • Support voor andere / minder files (dit weet ik niet zeker).
- Groot, mijn install is 100 MB atm, wat ik mee vind vallen... maar ligt ook aan de mogelijkheden
- Zwaar... ben ik 't niet mee eens, 't inladen van de plug-ins (dus niet 't programma los) duurt iets langer op me 333 dan op me 2Ghz... dat 't zwaarder inlaad heeft wederom te maken met de mogelijkheden...
- Klopt, maar wederom de mogelijkheden, en wrs ook de support zal iets uitegebreider zijn... (ok $400 blijft fiks, er zijn andere mogelijkheden, maar goed)
- Mja als ik als bedrijf me specialiseer in Webdesign en media, dan vind ik ondersteuning voor programmeertalen niet echt nodig... maar zoals ik zei, ik weet niet in hoeverre die ondersteuning gaat, en 't zou ook best kunnen dat daar plug-ins voor zijn...

Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 17:02:
Inderdaad heeft HTML-Kit veel ondersteuning voor programmeer talen. Maar aangezien ik daar gek op ben is dat mijn reden om in dit geval voor HTML-Kit te kiezen.

(Er zijn trouwens wel enkele dingetjes over je site te vertellen, maar jah... daar mocht ik niet over beginnen. Toch 1 vraag: Is het code puur van Dreamweaver? Geen eigen toegevoegde code, behalve de java?)
dingetjes over die site die ik gaf mag je me best PM-en

en de vraag is de code puur dreamweaver??? nee... ik heb de code geschreven... DW een dynamisch PHP site laten genereren lijkt me een flinke prestatie... dat lukt volgens mij maar weinig programma's...

Ik heb alleen de code geschreven in dreamweaver, de opmaak erin gemaakt, stylesheets erin toegevoegd, de source geformat, het testen en uploaden... allemaal met DW... zoals ik al zei, DW een WYSIWYG bouwer noemen is fout... 't is slechts een mogelijkheid... dat is me punt... de vergelijking is krom... je zou ook over FP kunnen zeggen dat je er gewoon in kan scripten, maar FP maakt idd dingen aan die niet 'netjes' zijn...
en met DW kan ik ook heel leuk mouse-over buttons genereren... als je daar de source van ziet dan denk je ook maar 't is je keuze dat je die gebruikt... als je je eigen mouse-over script invoert gaat DW er niet mee klooien...

Daarom snap ik nuet dat iemand zegt dat dreamweaver 'ongewenste' dingen doet, want als je 'm naar je wensen heb afgesteld zal 't niks doen wat jij niet wil... zelfde als welke andere editor dan ook...
Oud 24-07-2003, 17:10
Kaboon
Kaboon is offline
Okee, PM sent!

Maar om dan toch maar weer on-topic te gaan... Uit deze discussie trek ik de volgende conclusie:

Frontpage is een goede keus als je snel en gemakkelijk als beginner een website wil bouwen.

Voor Dreamweaver zo'n beetje hetzelfde verhaal. Toch is Dreamweaver voor een beginner nog iets lastiger te snappen omdat het iets uitgebreider is. En met Dreamweaver kan je dus ook (heel) professioneel aan de slag! Als je daar aan toe bent.

HTML-Kit is niet echt iets voor beginners tenzij je gelijk goed aan de slag wilt met HTML en andere talen

Vergeet trouwens niet dat je behalve een goede editor (waar tot nu toe alleen over gesproken is..) je ook een flink portie creativiteit nodig bent om een leuke website te bouwen. Je kan natuurlijk een pagina met alleen maar text maken, maar dat komt de 'leukigheid' niet ten goede! Ik denk dat je ook enkele grafische programmas moet gaan gebruiken om de nodige leuke dingen te creeen (denk aan buttons en logo's). Sommige editors kunnen trouwens ook standaard leuke buttons maken, dat laat ik nu even buiten beschouwing (ik neem aan dat er gesnapt word waar ik op doel).

Maar je kunt het beste beginnen door gewoon te gaan experimenteren met verschillende editors en door te kijken wat de verschillende HTML opdrachten doen.

Meer informatie kun je wel vinden op http://html.pagina.nl/

[edit] Behalve deze drie editors die hier genoemd zijn, zijn er natuurlijk nog vele andere editors die volgens andere mensen weer ongetwijfeld beter zullen zijn...

[edit2] Als je dus op (zeer) korte termijn een goede, professionele website wilt, raad ik dus aan om een goede, goedkope freelancer in te zetten. Als het geen haast heeft zou ik gewoon de moeite nemen om HTML te leren. Zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:24
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik ga niet alles lezen
maar goed.. als je dreamweaver zo gaat gebriken alsin "ik tik alles zelf" waarom installeer je dan in godsnaam een pakket van kweet niet hoevel mb als het met kladblok ook kan??

en over
http://www.hetbelegvanleiden.nl/
check die code eens.. niet echt overzichtelijk.. bovendien is het in CAPS tikken van TAGS allang verleden tijd

bovendien heb je HEIGHT met caps.. dan = en dan ZONDER quotes de hoogte..
lekker veel fouten dus
ik weet wel.. hij doet het ook wel zo.. maar zao hoort het niet volgens het standaard
Oud 24-07-2003, 17:55
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-07-2003 @ 18:24:
ik ga niet alles lezen
maar goed.. als je dreamweaver zo gaat gebriken alsin "ik tik alles zelf" waarom installeer je dan in godsnaam een pakket van kweet niet hoevel mb als het met kladblok ook kan??
Daarom zou ik 't eens lezen
omdat dreamweaver meer is dan een editor... ik heb ftp (met check in/check out), testing, preview, snel tussen sites switchen, formatter, perfecte CSS integratie (imo heelbelangrijk), ondersteuning van templates, samenwerking met flash, syntax highlighting etc. etc.

Citaat:
en over
http://www.hetbelegvanleiden.nl/
check die code eens.. niet echt overzichtelijk.. bovendien is het in CAPS tikken van TAGS allang verleden tijd
Maar het mag wel, CAPS is enkel in XHTML niert meer gewenst...

Citaat:
bovendien heb je HEIGHT met caps.. dan = en dan ZONDER quotes de hoogte..
als ik de frontpage door de validator haal... http://validator.w3.org/check?uri=ht....nl%2Fhome.htm
hebben de lieve mensen van W3C er geen probleempjes mee, behalve de alt-tag... (wat imo daar niet echt nuttig is)

maar je hebt gelijk, 't is niet netjes... ivm de rest van de pagina... maar ik moet er ook wel bij zeggen dat alles wat daar met CAPS er later door een collega van mij is bijgezet... maar 't zijn geen 'fouten' zoals jij 't zo mooi zegt, laat staan veel...

en verder zwakjes dat je 't niet allemaal leest... of iig je standpunten wil verdedigen...
Oud 24-07-2003, 18:05
CryptapiX
CryptapiX is offline
heb het meteen na mijn reply wel allemaal gelezen trouwens

de validator is het er wel mee eens omdat de html code zo ook werkt maar volgens het standaard zijn tags met kleine letters en na de = komen quotes
dat zijn idd geen fouten maar het staat wel slordig..

ik heb het gewoon niet op WYSIWYG editors
ik weet niet of DW kan wat ik wil, ik maak namelijk mn sites volledig php, dus <html> word print "<html>\n"; (daardoor kan ik um ook nie door validator halen ofzow :/)
previewen kan vaak niet omdat je daar de php parser voor nodig hebt, daarom draai ik gewoon apache webservertje en test ik alles gewoon lokaal..

zoiezo lukt me alles prima in ultra edit dus waarom zou ik een pakket van 100mb gaan installeren?
Oud 24-07-2003, 18:17
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-07-2003 @ 19:05:
ik heb het gewoon niet op WYSIWYG editors
ik weet niet of DW kan wat ik wil, ik maak namelijk mn sites volledig php
Ik heb het dus ook niet zo op WYSIWYG editors. Dreamweaver lijkt mij ook wel geschikt om pure php mee te schrijven. Zou alleen een beetje bloated zijn als je het puur voor php schrijven zou gaan gebruiken...

Citaat:
dus <html> word print "<html>\n"; (daardoor kan ik um ook nie door validator halen ofzow :/)
Whaaa! Dat is een hoop werk voor de php parser! :-s Ooit aan gedacht om dat anders te doen? Dat zou een hoop load op je server kunnen schelen als je met (grote en/of veel) html pagina's werkt.

De w3c validator pakt mijn ge-parsde HTML code wel trouwens...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:18
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
previewen kan vaak niet omdat je daar de php parser voor nodig hebt, daarom draai ik gewoon apache webservertje en test ik alles gewoon lokaal..
Mja maar dat is meestal zo, 't enige wat dreamweaver kan is een testingserver instellen (dan wel lokaal of remote) zodat je alles kan previewen... (en remote testen werkt wel lekker, je hoeft niet steeds te uppen en je hoeft ook niet zowel lokaal als remote een db hebben staan..)

verder zeg ik 't nog een keer... DW is geen WYSIWYG editor... je kan er WYSIWYG mee doen, maar 't kan verder ook exact 't zelfde als ultra edit (en dat heb ik wel eerder gebruikt dus
Oud 24-07-2003, 18:24
Barely Legal
Barely Legal is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 19:17:
Ik heb het dus ook niet zo op WYSIWYG editors. Dreamweaver lijkt mij ook wel geschikt om pure php mee te schrijven. Zou alleen een beetje bloated zijn als je het puur voor php schrijven zou gaan gebruiken...
correct... helemaal als je zo script dat je er eigk ook gene enkele functionaliteit op los kan laten (zo kan je niks formatten, snel ccs toevoegen etc. toch?)
maar zoals ik al zei, 't is meer dan een editor... het is gewoon een heel pakket met een scala aan functionaliteit, en dat je daar bij de installatie niet uit kan kiezen, tja... das denk ik mede gedaan voor de beginnende gebruikers... maar om de paar MB moet een beetje webdesigner zich niet druk maken...
Oud 24-07-2003, 19:27
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 19:17:

Whaaa! Dat is een hoop werk voor de php parser! :-s Ooit aan gedacht om dat anders te doen? Dat zou een hoop load op je server kunnen schelen als je met (grote en/of veel) html pagina's werkt.

De w3c validator pakt mijn ge-parsde HTML code wel trouwens...
]
schijt mij dat nou.. daar betaal ik toch voor?
hij pakt mijn code nu ook.. maar hij begint te zeike over <br />
xhtml vind ie niet lief
verder geen fouten..
en mn css zeikt ie af omdat ik geen vage dingen erin heb staan die hij erin wil..
een bg kleur bij <a> ?
Oud 24-07-2003, 19:28
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Barely Legal schreef op 24-07-2003 @ 19:18:
Mja maar dat is meestal zo, 't enige wat dreamweaver kan is een testingserver instellen (dan wel lokaal of remote) zodat je alles kan previewen... (en remote testen werkt wel lekker, je hoeft niet steeds te uppen en je hoeft ook niet zowel lokaal als remote een db hebben staan..)

verder zeg ik 't nog een keer... DW is geen WYSIWYG editor... je kan er WYSIWYG mee doen, maar 't kan verder ook exact 't zelfde als ultra edit (en dat heb ik wel eerder gebruikt dus
jah maar elke WYSIWYG editor kan ook zoals ultra edit
anyway.. ik ga zon editor niet installeren als ik puur en alleen het code gedeelte gebruik..
ik gebruik geen wizzards, geen sleep truukjes.. gewoon plain text intikke
Oud 24-07-2003, 19:54
Kaboon
Kaboon is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 24-07-2003 @ 20:27:

schijt mij dat nou.. daar betaal ik toch voor?
hij pakt mijn code nu ook.. maar hij begint te zeike over <br />
xhtml vind ie niet lief
verder geen fouten..
en mn css zeikt ie af omdat ik geen vage dingen erin heb staan die hij erin wil..
een bg kleur bij <a> ?
Inderdaad, daar betaal je voor! het was meer een waarschuwing omdat ik het probleem zelf een keer gehad heb...

Wil niet vervelend doen ofzo....

Geen fouten...? Mag ik vragen wat je probeert te schrijven? Je hebt namelijk helemaal geen doc-type gespecificeerd... Als je als het doc-type XHTML zowel Strict als Transitional specificeert vind hij <br /> harstikke lief hoor! (Zie?)

Verder heb je een toffe lay-out!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:22
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 20:54:
Inderdaad, daar betaal je voor! het was meer een waarschuwing omdat ik het probleem zelf een keer gehad heb...

Wil niet vervelend doen ofzo....

Geen fouten...? Mag ik vragen wat je probeert te schrijven? Je hebt namelijk helemaal geen doc-type gespecificeerd... Als je als het doc-type XHTML zowel Strict als Transitional specificeert vind hij <br /> harstikke lief hoor! (Zie?)

Verder heb je een toffe lay-out!
je doet niet vervelend hoor

doc type boeit niet zoveel kan het er wel inzetten als jij dat graag wil hoor

tnx btw

omfg

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
als ik dat erin zet.. verneuk ik mn site behooorlijk

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:41
Kaboon
Kaboon is offline
Hmmm, officieel is het ook:

Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Neem dit dan gelijk dan ook even mee met de volgnde update:

Code:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-2" />
En als je hem dan op die manier (zoals hij dan zou worden) valideert geeft hij maar 2 fouten (voor de index/mainpage). Kijk maar...

Denk dat je dan deze regel:

Code:
<link href="stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css">
in
Code:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css" />
moet veranderen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:45
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 24-07-2003 @ 23:41:
Hmmm, officieel is het ook:

Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

kijk nu eens op site.. dat krijg ik dus nu

die error kwam omdat xhtml wil dat je elke tag (zoals br) dus ook aflsuit, sdaarom moes ik op einde van <link /> doen

maar goed.. kijk layout van mn site nu maar eens :/

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:50
CryptapiX
CryptapiX is offline
wat ik dus bedoel..
hij centreert niet goed.. als ik ,center> gebruik centreert hij ook al mn tekst, en da moet niet

en hij kent hoogte van 100% niet meer

edit:
naja ik weet al wat ik ga veranderen
tnx ik heb ineens heel nieuw idee voor site end a doek wel alsk keer tijd heb.. wel zelfde layout maar ff wat veranderen eraan

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 23:05
Kaboon
Kaboon is offline
Check: http://berkenpies.nl/cryptapix.nl/
Validate: http://validator.w3.org/check?uri=ht.../cryptapix.nl/

Viola: "This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional!" ....
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 23:08
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Kaboon schreef op 25-07-2003 @ 00:05:
Check: http://berkenpies.nl/cryptapix.nl/
Validate: http://validator.w3.org/check?uri=ht.../cryptapix.nl/

Viola: "This Page Is Valid XHTML 1.0 Transitional!" ....
jah maar ding staat niet meer in midden
en is niet zo lang als de browser is
maar ik ga daar binnekort wel ff wat aan doen..

ok nu kan ie mijne ook validaten
maar nog heb ik probje

Laatst gewijzigd op 24-07-2003 om 23:12.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 23:49
Kaboon
Kaboon is offline
Whaa! Met 'het ding' bedoel je het complete oranje ding? Makkelijk opgelost met een paar kleine css aanpassingen en 1 aanpassing aan de table...

Dan is dit mijn resultaat: http://berkenpies.nl/cryptapix.nl/

En ik geloof dat je dat bedoeld? Valt me wel een beetje tegen dat je dat zelf nog niet bedacht had...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten