Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik denk zelf dat er mensen zijn die een eeuwenoude traditie handhaven maar die in de loop der tijd een beetje veranderd en verdraaid hebben.
Een eeuwenoude traditie luid dat als men het bloed drinkt van een ander dat je een gedeelte van zijn eigenschappen overneemt. Da's natuurlijk altijd voordelig. Maar ja, vind maar eens een gek die zich vrijwillig op laat zuipen. Dus wat maakte men ervan in latere tijden: er zijn gesloten bijeenkomsten van mensen die bloed drinken van anderen en zelf ook bloed afstaan. Het genootschap noemde men de vampiria afkomstig van de vleermuis uit afrika die het bloed van de doden drinkt. Weer in latere tijden ontstonden verhalen uit de gemeenschap over deze groeiende bijeenkomsten over dat men het bloed zou halen van de doden en levenden zouden overvallen, mee zouden nemen naar hun schuilplaats en daar zouden vermoorden om maar aan bloed te komen. En uiteindelijk werd deze genootschap gezien als demonen die leven van bloed en onschuldige mensen van de straat plukte om hun bloed te drinken. Dit soort genootschappen bestaan nog altijd, maar de vampieren zoals men er nu tegenaan kijkt (die demonen shit), sorry, maar ik blijf erbij dat ik denk dat het een uit de hand gelopen verhaaltje is die eeuwen terug gaat.
||
Citaat:
![]() Enne van die genetische afwijking zou idd ALS kunnen ![]()
||
Citaat:
Bv: bloeddrinken tussen partners. Om hun ware liefde te tonen dat hij/zij de enige is en andersom werd er een verbintenis ritueel uitgevoerd (zoiets als het huwelijk van vandaag) door een kleine hoeveelheid van elkaars bloed te drinken. Is 1 van de vele voorbeelden waarbij ik nu geen zin heb om die neer te zetten gezien mijn hoofdpijn en moeheid, maar deze vind ik wel weer iets romantisch hebben op een hele vreemde manier. Zou het zelf niet zo snel doen, maar op zich vind ik het niet ziek als er mensen zijn die dit vasthouden omdat het voor hen meer betekenis heeft dan een huwelijk.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Er zijn bepaalde grouperingen die zichzelf zien als vampieren. Ze drinken ook bloed en sommige ook echt mensenbloed. Maar ik denk niet dat er echte vampieren zijn die niet tegen zonlicht kunnen en ook niet tegen kruisen, die zichzelf in een vleermuis kunnen veranderen en andere mensen leegzuigen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Bloed is lekker
![]() Citaat:
Ik denk dat bij zulke vampier verhalen vooral de combinatie tussen liefde en een zekere mate van perversie de mensen aantrekt. Het zijn 2 verschillende soorten spannigen die worden samengevoegd tot iets wat als romantisch word gezien. Maar ach, het stamt allemaal af van een oud gebruik zoals AngelLena al zei. |
![]() |
|
bloed drinken om het zo sneller op te nemen? Nee zelfs niet als ziekte. Volgens mij neem je via je maag geen bloed op in je bloed, misschien slechts een voedingsstof, maar die kun je ook anders krijgen. Maar als iemand met genoeg biologische kennis daar eens wat dieper op ingaat, dan ben ik benieuwd 8) (ik ben te lui om te zoeken
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beetje ingewikkeld om uit te leggen. |
![]() |
|
Hmz,
leuk topic ![]() Mn vrienden vinden me zo wit als een wit iets ![]() en ik krijg koppijn als ik langer dan 5 minuten buiten in de volle zon loop. Ik geil op wijven die vampier zijn. Dus ik hoop dat ze bestaan ![]()
|
Serieuze reply:
Ze kunnen vast wel bestaan omdat nog niemand er eentje echt gezien heeft ![]() Als ze zouden bestaan dan zou het wel "die versie" met de genetische afwijking zijn. Verder zijn er ook een hoop paranoide mensen die denken dat ze batman zijn en s'nachts elke nacht eropuitgaan om de wereld te redden. Dus heb je vastwel genoeg gekke lui die denken dat ze een vampier zijn. Wannabie vampieren dus ![]() ![]() Ook zijn er vastwel goths die bloed drinken enzow bij rituelen, maar dat reken ik ook als wannabe vampier ![]() Er zijn ook mensen die 's nachts de gekste dingen doen: hun vrouw in mekaar slaan, stuk gaan autorijden, in huis alle ramen open zetten naar buiten gaan, in huis gaan lopen etc. zonder dat ze het zelf weten, dus kan het ook zijn dat ze bloed gaan drinken en gaan vliegen zonder dat ze het zelf weten ![]() Ook kan er een "uber vampier" (lol ![]() Maar dan zijn er alsnog geen jonge vrouwen op tv geweest die ontzettend vermoeid wakker werden met 2 vreemde plekken in hun hals. Vroeger was ik altijd bang voor vampieren ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
ik heb eens ergens gelezen dat men vroeger dacht (heel lang geleden dan
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
'Vampieren' die bloed drinken bestaan wel degelijk. Het zijn geen dracula's, ze zijn niet ontsterfelijk en hebben nix te maken met de fictionele vampier.
Je kan deze 'vampieren' in meerdere groepen verdelen.. de eerste zijn de wannabe-vampieren. Die slapen dan ook echt in doodskisten enzo en gaan vaak na een tijd denken dat ze echt een vampier zijn. Dat vind ik... well, ziék. Dan heb je die 'ziekte', dat is idd een genetische afwijking en bestaat. Daar kunnen die mensen helemaal nix aan doen, maar ze hebben geen 'paranormale' krachten. Ik zeg niet dat ik sceptisch ben tegenover het 'paranormale', maar die genetische afwijking heeft er echt nix mee te maken. Dan heb je wat op internet bekend staat als 'sang.-vampires', die zijn net als wat de threadmaker 'krachtzuigers' noemde, beter gezegd, 'energiezuigers', alleen halen ze hun 'kracht', 'energie', uit bloed. Dit gaat ontzettend georganiseerd, als je rondkijkt op internet zul je zien dat er hele donorlijsten zijn voor mensen die vrijwillig bloed willen afstaan, maar de meeste gaan gewoon naar bloedbanken e.d. Dit is niet ziek, dit ís gewoon, die mensen kunnen er niks aan doen. ^_^
|
Verwijderd
|
http://www.drinkdeeplyanddream.com/main.html
Hier staan verschillende theorieen over vampieren en hoe ze ontstaan. veder word ook het verschil tussen vampieren die bloed en vampieren die energie zuigen. Als ik het zo lees zou het een genetische afwijking kunnen zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Net zoals weerwolven, die bestaan ook in zekere mate. Er is een afwijking waarbij mensen denken dat ze een hond of wolf zijn... lycantrofie heet dat dacht ik... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja sorry, t is gewoon een boek, een roman en t is toch al weer een tijd geleden dat ik het heb gelezen. Het was gewoon maar een idee waar verder over na te denken was. Als je het hele verhaal wil, moet je het maar eens lezen, maar der zitten een paar rottig ingewikkelde stukken tussen over de eigenschappen van bloed. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Het lijkt mij onwaarschijnlijk op het onmogelijke af dat mensen een afwijking hebben waardoor ze ineens bloed in hun maag kunnen opnemen in hun eigen bloed.
Dit is gewoon een lulverhaaltje, trouwens, bloed intraveneus (in de aders) toedienen, zorgt er wel voor dat het bloed meteen in het bloed zit. Jaja, genetische vampierkwab, weet ik, maar dat is gewoon iets om het aannemelijker te maken, eeuwen geleden verzonnen ze er zwarte magie voor, nu de moderne hocus-pocus waar de meesten niets van weten: genetica.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
vampier als bloedzuiger bestaat niet denk ik. Psychische vampiers daarentegen wel, dat zijn mensen die onbewust mensen gebruiken en zodra ze bij de een niks meer kunnen halen gaan ze naar de volgende. (bron daarvan: Satanische bijbel)
|
Tja, wanneer ben je precies een vampier?
Bloed smaakt opzich best lekker, bloed uit een wond zuigen Bv. doe ik zelf ook. Er zijn mensen die dat hele imago zelf aannemen, compleet met lange snijtanden en al. Die zijn dus wel degelijk fake. Maar ongetwijfeld zullen er mensen zijn die a lá vampier leven, constant in het donker, mensenschuw etc. Door dat soort dingen komen praatjes de wereld in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk trouwens niet dat het drinken van bloed als geneyische afwijking bestaat, het is eerder een verschijnsel dat beinvloed word door je omgeving, je cultuur. |
![]() |
|
ik denk dat er zeker een deel van genetisch bepaald is (als vapirisme daadwerkelijk bestaat) maar dat bepaalde dingen/gebeurtenissen in je omgeving het zouden kunnen stimuleren.
*dat was even mijn kleine stukje wijsheid...na ja wijs...laten we het houden op klein stukje* ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
The Vampire Diaries MariaMaria | 16 | 01-11-2011 14:54 | |
Games |
Vampire: The Masquerade - Bloodlines DioS | 36 | 25-11-2004 10:06 | |
Muziek |
franky vampire, wiseguy, cooper, I against I J Garde | 7 | 04-12-2003 12:37 | |