Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 22:43
Girl87
Girl87 is offline
Hoi allemaal,

Ik heb ineens een soort knobbeltje bij mijn lies. (bikinilijn, zeg maar) Het is onderhuids, maar je kunt het wel gewoon voelen. Het is best hard. Ik had er eerst maar 1, maar nu ineens 3?!

Heeft iemand dit gehad, of weet iemand wat dit kan zijn?
Oud 22-07-2003, 22:44
Upke
Upke is offline
Tumor?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 22-07-2003 @ 23:44:
Tumor?
Doe niet zo eng.

't kan ook gewoon een opgezet/ontstoken kliertje of een haarzakje oid zijn, denk ik. Ga, als je het niet vertrouwt, even langs je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 22:56
M@rco
M@rco is offline
Zullen idd wel opgezette klieren zijn.
Oud 22-07-2003, 23:03
CrazY G
CrazY G is offline
met dit soort dingen moet je maar liever niet wachten en meteen naar de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 23:07
michieldewit
michieldewit is offline
Het kan een liesbreuk zijn. Dat is een scheuring van onderhuids bindvlies (oid, het fijne weet ik er niet van), waardoor er weefsel naar buiten komt puilen. Het is niet levensbedreigend, maar je moet je er wel aan laten helpen.
Oud 23-07-2003, 08:44
Verwijderd
ik denk dat het opgezette lymfklieren zijn, als ze na een tijdje niet weg zijn zou je naar je huisarts moeten gaan
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:47
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
benchMarc schreef op 23-07-2003 @ 09:57:
Dat zijn gewoon lymfeklieren idd. Heeft toch iedereen? Bij mij kan ik er ook 2 voelen, 1 links, 1 rechts, maar je ziet 't niet. En ik m'n nek heb dat ook enzo. Altijd al gehad :/
Maar, ik heb dat nooit gehad....
Oud 23-07-2003, 13:26
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
hheb ik ook heb ik ook!
bij mij is het nix engs ( bij doc geweest ), gewoon een vreemd talgbultje.. dan geen kwaad...
maar hey voor de zekerheid ma ff daar de doc gaan..kan nooit kwaad,,,
Oud 23-07-2003, 13:36
CrazY G
CrazY G is offline
ik had dat ook bij mijn oksel, maar wist niet dat je ook lymfeklieren bij je lies had
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 13:42
*** is offline
Citaat:
michieldewit schreef op 23-07-2003 @ 00:07:
Het kan een liesbreuk zijn. Dat is een scheuring van onderhuids bindvlies (oid, het fijne weet ik er niet van), waardoor er weefsel naar buiten komt puilen. Het is niet levensbedreigend, maar je moet je er wel aan laten helpen.
had m'n vader ook idd, dus gewoon een bezoekje aan de huisarts brengen binnenkort
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 13:47
Evolution
Evolution is offline
ooh ik heb dat ook wel, en op meerdere plekken... sommige al mijn hele leven ( zo lang als ik me kan herinneren dan althans )... anderen ervaar ik ineens als 'nieuw'.. en zijn soms ook ineens weg en na een paar maand weer terug.. volgens mij heeft iedereen hier wel es last van hoor, alleen zal de een het eerder merken dan de ander... nix ernstigs lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 16:00
Brown eye
Brown eye is offline
Het is waarschijnlijk een ontstoken lympfekliertje, maar ga ff langs de dokter die kan het je allemaal vertellen!
Oud 24-07-2003, 17:13
ekki
ekki is offline
ik denk inderdaad opgezette lymfeklieren. ik merkte het bij mezelf ook en was niet meteen ongerust, maar toch vind ik het wel een beetje 'engig' soms. ik weet trouwens van mezelf dat ik altijd opgezette klieren heb, dus ik vind het niet zo boeiend verder eigenlijk. maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon naar de huisarts gaan!
Oud 29-07-2003, 22:32
Girl87
Girl87 is offline
Hey,

Ik wilde nog even afwachten voordat ik naar de dokter ging, maar het is weg Was denk ik inderdaad een opgezet kliertje ofzo...*fjiew*
Oud 30-07-2003, 12:33
amz
amz is offline
als het heel klein is kan het ook gewoon een puistje zijn
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:16
ratonita7
ratonita7 is offline
Je moet je geen zorgen maken, ik heb dat ook. Volgens mij zijn dat gewoon kliertjes zoals je die ook wel in je nek hebt als je vermoeid bent en zo. Zolang je er geen last van hebt is het geen probleem.
Oud 31-07-2003, 21:37
Bravo
Bravo is offline
Ik had er ook eentje bij m´n lies. Is vanzelf weggegaan. Had er ook eentje in m´n buik, daar ben ik voor naar de dokter geweest. Volgens hem was het een cyste. Dat is een onderhuidse ophoping van iets en dat kan je weglaten ´snijden´maar is bij mij vanzelf weggegaan (of iig niet meer voelbaar)
Oud 31-07-2003, 22:22
Roos
Roos is offline
Ja lymfeklieren lijkt me.

Als je matigt met roken, laat naar bed gaan, drinken, vet eten, dan kan je lichaam die gifstoffen afvoeren. En dan gaat dat bultje ook weer weg.

Ik merk het altijd in m'n nek, daar zitten 2 grote bobbels. Als ik ben uitgeweest, zijn ze altijd veel groter. Maar als ik 2 weken gezond leef, zijn ze veel kleiner geworden

Regels voor berichten